LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Ongelezen bericht door Radar »

Met het nieuwe programma van verzekeringsmaatschappij a.s.r. krijgen deelnemers van het Vitalityprogramma korting op hun premie. De Vitality-app op je smartphone, gekoppeld aan een fitnesstracker of Apple Watch, houdt je levensstijl bij.

Haal je het vooraf ingestelde doel, dan word je beloond met bijvoorbeeld een cadeaubon of schoonheidsproduct. Uiteindelijk kun je zelfs een deel van de premie van je aanvullende zorgverzekering terugkrijgen.

A.s.r. komt naar de Radar-studio om uitleg te geven.

Maandag 4 november in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Lees meer of kijk terug: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... t-korting/

FennoBolks1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2019 14:11

Re: A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Ongelezen bericht door FennoBolks1 »

Dat kun je al minstens 2 jaar bij Menzis doen. Sinds dit jaar maximaal 2 keer € 20,= korting (terugbetaling) op je aanvullende verzekering; en verder allerlei acties voor kortingen.
Kortom: volgens mij is er echt niets nieuws onder de zon! Ik moet nog even blijven fietsen, wandelen,aandachtspunten via de app bijhouden c.q. coachvragen beantwoorden,puzzels oplossen voor het eind van het jaar: dan kan ik m'n tweede bonus verzilveren. Het houdt me actief en scherp!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Persoonlijk vind ik dat heel erg eng. En ik zou daar zeker niet in meegaan.

Om een beetje korting mijn hele levensstijl aan mijn zorgverzekering in handen te geven, is nog veel stommer dan gerichte reclames door Google en aanverwanten.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ben niet persé een doemdenker, maar je zorgverzekeraar inzicht geven in je hele hebben en houwen gaat me een paar bruggen te ver. Nu is het nog korting, straks is het een opslag omdat je te weinig hebt bewogen... :o

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Ongelezen bericht door scontra »

Verbazingwekkend hoe de presentatrice van het programma, zeker voor haar doen, op het reclamespotje van de Mw. van A.S.R. reageerde.
Heel afwachtend en (bijna) kritiekloos en niet doorbordurend op alle nadelen die er aan een dergelijk volgsysteem zitten. :mrgreen:

Hoe naïef moet je zijn om, wie of wat dan ook, inzicht te geven in je dagelijkse gang van leven, zoals bijv. hoeveel stappen heb je deze dag gezet, hoeveel en wanneer je eet en drinkt.
Privacy voorop en gewaarborgd, ik geloof er geen snars van.
Je zorgverzekeraar krijgt zo een, door jezelf betaald en verstrekt, inzicht in welk mogelijk risico jij op termijn voor de verzekeraar zal zijn/worden.

En dat allemaal voor een paar Euro korting op je premie, als je je tenminste gedraagt zoals het de verzekeraar goeddunkt.
En een premiekorting wordt altijd weer op de e.o.a. wijze weer zelf betaald, want 'gratis' bestaat immers niet.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, met die premiekorting kun je weer een paar zakken chips of een slof sigaretten kopen, nietwaar?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan wel goed opletten dat je klantenkaart van de supermarkt niet gekoppeld is aan de app van ASR. :shock:

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Ongelezen bericht door Lowieze »

Op hun site lees ik dat je lid moet worden: “ a.s.r. Vitality kost je € 3,50 per maand. Haal je een keer je weekdoel, dan heb je het al terugverdiend. “

Haal je dat weekdoel niet, ben je ook nog eens 3,50 extra kwijt :?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Geen enkele kanttekening bij zeer serieuze privacyissues; een heel merkwaardig item.

Nico30
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2019 09:01

Re: A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Ongelezen bericht door Nico30 »

Goede verdienste voor ASR je betaalt € 3,50 per maand dus € 37,- per jaar en dan kan je max 20% op je premie terug verdienen basisverzekering is euro110 is dus € 1320,- per jaar daar krijg je dus 20% van je betaalt dus je eigen "korting". Het argument zal wel zijn van die
€ 10,60 onderhouden/ontwikkelen wij de app. Leuk zo’n koekje van eigen deeg bovendien draait het programma niet op elke tracker.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Amweb schrijft ook:

Hebzucht, angst en kuddegedrag: ‘ASR en Vitality drukken op de juiste knopjes

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Ongelezen bericht door 16again »

Nico30 schreef:
07 nov 2019 09:05
Goede verdienste voor ASR je betaalt € 3,50 per maand dus € 37,- per jaar en dan kan je max 20% op je premie terug verdienen basisverzekering is euro110 is dus € 1320,- per jaar daar krijg je dus 20% van je betaalt dus je eigen "korting".
Er was ook sprake van aanvullende ziektekosten verzekering en zelfs arbeidsongeschiktheid verzekering, dan lonen de kortingen wel.
Al blijft de vraag of je dit zou willen

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Ongelezen bericht door kokka »

over een paar jaar hebben we allemaal topsporters in Nederland. om je korting te blijven krijgen zal je wel vooruitgang moeten blijven boeken.
Overigens is het niet eerlijk naar mensen die al wel een gezonde levensstijl hebben en veel sporten, voor deze groep is het veel moeilijker om groei te zien. de mensen die nu de hele dag op de bank koolmonoxide aan het produceren zijn is het een stuk makkelijker

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De zoveelste marketingstunt.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wel geniaal bedacht. Je geeft korting die de klant zelf betaald en verkoopt de data die de klant zelf vrijwillig aanleverd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: A.s.r.: Korting op je premie bij gezonde levensstijl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En over een tijdje weiger je hem voor een verzekering wegens ongezond gedrag.

Win-win-win voor de verzekeraar.

Gesloten