LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanvullende zorgverzekering of niet?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Aanvullende zorgverzekering of niet?

Ongelezen bericht door kweenie »

Lowieze schreef:
28 nov 2020 09:34
“Ik ken zelf eerlijk gezegd weinig mensen die fysio nodig hebben dus voor mij zou dit een zeer overbodige verzekering zijn. “

Ik zie het verband hier niet. U kent weinig mensen die fysio nodig hebben, dus voor u is een aanvullende verzekering overbodig?
Ik kijk niet alleen naar of ik zelf toevallig bepaalde zorg nodig heb gehad, maar ik maak ook een inschatting van hoe groot het risico zou zijn dat ik loop. Als het om een risico zou gaan waar bij wijze van spreken 9 op de 10 mensen mee te maken hebben, maar ik toevallig (nog) niet, dan zie ik dat als een veel groter risico dan als het gaat om iets waar mensen in mijn omgeving niet mee te maken hebben. Dat ik weinig mensen ken die deze zorg afnemen is voor mij dus zeker relevant bij de inschatting van de kans dat ik de verzekering moet aanspreken (plus natuurlijk dat ik zelf nooit fysio heb gehad). Er is voor mij dus zeker een verband.

Daarnaast gaat het om een dekking waarbij het maximale schadebedrag beperkt en te overzien is (orde van grootte van maximaal 300 per jaar). Zelfs als ik ineens maximaal fysio nodig zou hebben, dan zouden de kosten daarvan lager zijn dan wat ik in een paar jaar aan premie heb uitgespaard. Uiteraard is het een ander verhaal als je regelmatig fysio nodig hebt gehad en je de inschatting hebt dat dit volgend jaar misschien ook wel zo zou zijn.

Dat is mijn toelichting op dus mijn reactie op de vraag van TS ("Wat doen jullie?")

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Aanvullende zorgverzekering of niet?

Ongelezen bericht door marnix »

Zoals al gezegd, het is voor iedereen anders,
ikzelf heb een aanvullende verz. voor rond de 8 euro per maand, daarvoor heb ik negen fysiobehandelingen,
die gebruik ik bijna allemaal ivm operaties die te verwachten zijn.
Mijn tandartsverz. van, jawel, 40 euro per maand heb ik een paar jaar geleden opgezegd en ik zet die 40 euro sindsdien op mijn spaarrekening, als ik nu kosten heb, betaal ik die zelf en trek die naderhand weer af bij de belasting.
Overigens stuurt mijn tandarts mij wel eens door naar de kaakchirurg, dus dat hoef ik ook niet te betalen.
Ik merk wel dat als je wat goed bij kas zit, het goedkoper is allemaal, maar dat geldt voor veel dingen in het leven.
je kunt dan zonder bijverzekeren, en je kunt bv ook je premie in 1 keer betalen, dat scheelt ook weer.

Gesloten