LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aevitae betaalt te veel betaald bedrag niet terug

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
LeoKleyweght1951
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2016 08:58

Aevitae betaalt te veel betaald bedrag niet terug

Ongelezen bericht door LeoKleyweght1951 »

Wij hebben onze ziektekosten verzekering bij Aevitae beëindigd en een een teveel betaald bedrag zou binnenkort worden terugbetaald. Na 5 weken niets van Aevitae te hebben vernomen heb ik de vraag gesteld wanneer ik het teveel betaalde op mijn rekening kon verwachten. Het antwoord was alsvolgt: we hebben het teveel betaalde verrekend met een rekening van november 2014. Ik heb om een bewijs gevraagd, maar geen antwoord meer gekregen.
Het vreemde is dat alle rekeningen van Aevitae automatisch worden afgeschreven en er in november 2014 genoeg geld op mijn rekening stond voor een eventuele afschrijving. Verder is het erg toevallig dat de verrekening precies sluitend is, m.a.w. het teveel betaalde is gelijk aan de rekening van november 2014, welke Aevitae kennelijk niet meer kan vinden, want het bewijs blijft uit.
Komt dit probleem meer voor met deze verzekeraar? Graag reacties.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Aevitae betaalt te veel betaald bedrag niet terug

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
Het vreemde is dat alle rekeningen van Aevitae automatisch worden afgeschreven en er in november 2014 genoeg geld op mijn rekening stond voor een eventuele afschrijving.
Dus als ik zo lees is er in november niets afgeschreven(eventuele afschrijving). En als u alle premie betalingen gedaan in 2015 optelt komt u dan op uw jaarbedrag?Zo niet dan heeft de verzekeraar gelijk.

gr Henk

Mranoniem
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mei 2016 12:30

Re: Aevitae betaalt te veel betaald bedrag niet terug

Ongelezen bericht door Mranoniem »

Het kan ook zijn dat er nu in 2016 pas een nota binnenkomt die betrekking heeft op 2014. Als de terugbetaling en deze nota elkaar kruissen worden deze inderdaad met elkaar verrekend.
Een verklaring hoe het komt dat de bedragen exact hetzelfde zijn: Als het verschil tussen deze bedragen minimaal is wordt er een gedeelte kwijtgescholden (altijd alleen in uw voordeel) zodat de bedragen gelijk aan elkaar zijn.

Uiteraard moet uw zorgverzekeraar hier wel een bewijs (decleratieoverzicht) van kunnen opsturen naar u. Of dit digitaal toonbaar moet stellen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Aevitae betaalt te veel betaald bedrag niet terug

Ongelezen bericht door chrisd1 »


alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aevitae betaalt te veel betaald bedrag niet terug

Ongelezen bericht door alfatrion »

U kunt Aevitae een e-mail/brief sturen met waarin u schrijft dat u x euro heeft betaald voor rekening y en derhalve z teveel heeft betaald en dit terug vorderd als zijnde onverschuldigd betaald en op uw rekening wilt zien binnen 4 dagen en dat daarna verzuim zijn intreden doet. Verder kunt u n de brief aangegeven dat de verrekening met de vermeende schuld van november 2014 betwist, omdat u alles per automatische incasso heeft betaald, er voldoende geld op uw rekening stond en u geen bedragen heeft gestorneerd.

Bradford
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2016 11:39

Re: Aevitae betaalt te veel betaald bedrag niet terug

Ongelezen bericht door Bradford »

Een heel herkenbaar probleem waar het bij ons mee is begonnen in reeds 2012.

even voor alle duidelijkheid; wij wonen in Duitsland maar mijn vrouw werkt in Nederland, en Daar ik geen Nederlands ziekenhuis noch artsen om de hoek heb liggen, kan zij niet steeds gebruik maken van een Nederlandse arts. Dit is bekend bij AEVITAE vanaf dat wij naar Duitsland vertrokken in 2005 en was nooit een probleem volgens hen.

In mei 2012 kreeg ik een brief waarin stond dat mijn vrouw ( extra uitgebreide verzekering en zoon ( toen nog onder de 18 jaar maar wel aparte dure mondiaal verzekering op aanraden van Aevitae ) een achterstand had van 2 maanden premie in datzelfde jaar. Ik heb deze meteen betaald maar (door aankomende burn-out ) niet gecontroleerd of deze achterstanden ook wel terecht waren. Toch gooiden zij mijn vrouw en zoon uit de aanvullende verzekering zonder dat wij hiervan op de hoogte werden gebracht dus bleven wij betalen aan het bedrag incl. aanvullende verzekeringen.Pas in oktober in dat jaar kwam ik er achter door dat ik door het CIZ erop gewezen werd dat mijn zoon bij mijn vrouw op de polis moest staan en AEVITAE verzuimd had dit bij ons noch bij het CIZ te melden. ( wat ik na deze kennis 3 maal geprobeerd heb voor elkaar te krijgen bij AEVITAE maar elke keer de aanvragen en de opgestuurde gegevens van mijn zoon bij elke nieuwe poging niet meer terug te vinden waren zowel in email als brief-vorm.) Ik heb toen contact opgenomen met AEVITAE waarop ik te horen kreeg dat mijn vrouw en zoon reeds in juni dat jaar door hen uit de aanvullende verzekering gezet waren. Ik begreep hier niets meer van.... Het geld voor de zogenaamde verschuldigde premies was, wat ik in mei reeds had overgemaakt en een betalingsbewijs van had, was bij hen nergens meer te traceren???? Heb ook met de bank gebeld en de bank bevestigde mij dat aan AEVITAE netjes was betaald. Dit heb ik gedaan omdat AEVITAE zei dat ik me wellicht met overboeken ver-typt zou hebben AEVITAE vertikte het om mijn vrouw en zoon terug te zetten in de aanvullende verzekering. Ben daarna uit gaan zoeken en berekenen wat ik dat jaar aan AEVITAE betaald heb en kwam op een bedrag van rond de 600 die ik AEVITAE teveel had betaald op de polis van mijn echtgenote. dit bedrag is niet terug te vinden in hun overzichten, noch kan en wil Aevitae ons zeggen waar dat geld heen is, maar wel bij mijn echtgenote ruim 800 euro vorderen voor de zogenaamde achterstanden die niet bestaan en die wij met betaal bewijzen al meerdere keren aan Aevitae gestuurd hebben en als antwoord krijgen wij van Aevitae plotseling een overzicht met open facturen maar dan met een andere datum. en zo gaat dat spelletje al jaren door. Daarnaast voerden zij de achterstanden in hun administratie op met dubbel uitgekeerde bedragen waar ik ook bewijzen van had dat wij deze reeds eerder onmiddellijk naar hen terug hadden geboekt. Maar ook bij deze blijven ze hardnekkig volhouden dat wij dubbel geincasseerd hebben en niet terug betaald. Toen ik er achter kwam dat het geld wat ik maandelijks overmaakte voor de premies, zij gebruikten voor fictieve achterstanden, ben ik de betalingskenmerken erbij gaan zetten zodat dit niet meer kon gebeuren. Sindsdien worden wij bestookt met z.g. premie achterstanden en teveel uitbetaalde bedragen die ze blijkbaar handig in nog meer premie achterstanden verwerken waardoor mijn vrouw af en aan aangemeld wordt als wanbetalers. Gelukkig is mijn zoon nu in mei 18 jaar geworden en heeft hij eindelijk uit deze verzekering kunnen stappen. Ook ik was tot 2009 in deze verzekering maar kreeg ook nog een achterstand gestuurd van na 2009??? Mijn Zoon konden ze niet meer bestoken omdat deze inmiddels was bijgeschreven op de polis van mijn vrouw maar de z.g. achterstanden van hem hebben zij fijn verwerkt in de z.g. verschuldigde bedragen van mijn vrouw wat ik na lang uitzoeken heb ontdekt . Ook beschuldigen zij mijn vrouw van naar prive klinieken te gaan wat nooit is gebeurd. Ze goochelen met willekeurige DOT's om maar niet te hoeven vergoeden en wat al niet meer. Het is een grote bende, zij komt niet uit deze verzekering, staat weer als wanbetaler geboekt en mag naast alle extra kosten Zoals bijv.( gemaakt door naar een spoedeisende hulp te moeten,) medicatie in Duitsland voorgeschreven maar ook in Nederland verkrijgbaar mag zij in Duitsland zelf betalen. en vandaag krijg ik een ingestuurde Declaratie van 124.- euro retour van Aevitae, waar mijn echtgenote met een longontsteking lag en geen lucht meer kreeg, waar ik een noodnummer voor een dienstdoende huisarts heb gebeld, die mijn vrouw is komen bezoeken. niet vergoed krijg buiten 13.- euro omdat het zogenaamde maximum is bereikt ????????????

Bradford
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2016 11:39

Re: Aevitae betaalt te veel betaald bedrag niet terug

Ongelezen bericht door Bradford »

Mijn ervaring is dat AEVITAE helemaal niets kan bewijzen maar ik wel en dat zij zich daar totaal niets van aantrekken.

michielvdm
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 sep 2014 17:25

Re: Aevitae betaalt te veel betaald bedrag niet terug

Ongelezen bericht door michielvdm »

Als u in uw recht staat, laat u toch eenvoudig het bedrag storneren?

Gesloten