LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agis Zorgverzekeringen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Martine2912
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:39

Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Martine2912 »

Beste mensen,
Ik moet het even kwijt want ik vind het meer dan schofterig hoe Agis met zijn klanten omgaat.
Het is toch niet te geloven, betaal je vanaf januari 2010, zodra het salaris binnen is de 25 van de maand, netjes optijd, electronisch je maandpremie, en ook nog eens het bedrag dat je af moet betalen.
:arrow: Krijg je voor de tweede keer een brief van de Deurwaarder omdat je nog niets betaald zou hebben of van je hebt laten horen.
Terwijl ik meteen een goede vriend naar ze heb laten opbellen (omdat ik toen met hevige migraine zat) die man van de Gerechtsdeurwaarders wist niet wat hij eraan kon doen, en we moesten maar afwachten... Dat klinkt veelbelovend!
In ieder geval heb ik direct van mij laten horen!!!!

Verder kan ik niets aan de situatie veranderen dan dat ik op de 25ste van de maand mijn salaris krijg, en direct daarna mijn maandpremie en de aflossing betaal.

Martine2912
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:39

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Martine2912 »

Als dit alles voorbij is ga ik naar een andere zorgverzekeraar!

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door henk51 »

Is het probleem niet dat je 1 maand achter loopt? Ik denk uit de vraagstelling wel
Ik betaal altijd per de 1e van de maand zoals 99% van de mensen. Je behoort ook de premie vooraf de 1e van de maand te voldoen.
Ik doe dit via incasso de zorgverzekering schrijft keurig per de 1e af.
Je krijgt hetzelfde probleem bij een andere verzekeraar.En bij een betalingsachterstand is er vrijwel niemand die je overneemt.
Jij ontvangt salaris per maand de 25e ik krijg het per 4 weken dus iedere maand een andere datum en mij lukt het ook gewoon bedrag reserveren voor de vaste lasten.

gr Henk

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Per de 25e betalen i.p.v. per de 1e mag geen probleem opleveren; hoogstens 1 standaard herinneringsbrief. Incassobureaus of (gerechts)deurwaarders horen er in dit stadium niet aan te pas te komen.

Dus of er is meer aan de hand of Agis zit er naast.

AgisZv

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door AgisZv »

Beste Martine,

Ik ben medewerker van het Webcareteam van Agis, en wil u graag informeren.

De premie moet voor het begin van de maand betaald zijn. U geeft aan dat u de premie op de 25e betaalt, waardoor de premie op de volgende maand geboekt wordt.

De premie die u op 25 januari betaald hebt, is waarschijnlijk op februari geboekt waardoor de maand januari nog open staat.

Om dit na te kunnen kijken heb ik uw klantnummer nodig. Deze kunt u sturen naar [email protected]. Ik help u dan graag verder.

Met vriendelijke groet,

Kim

Webcare team
Agis Zorgverzekeringen

vincie34
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2013 22:12

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door vincie34 »

Beste Mensen,

Door waarschijnlijk dezelfde handelswijze heb ik december 2012 niet betaald.

maar nu komt het mooist.
Juni 2013 maandpremie niet betaald geef aan reeds op 30 mei betaald

incassobureau GGN ( ingeschakeld door Agis ) gaat de zaak overnemen.


Ik bel met Agis voor overzichten van de betalingen die ik heb gedaan, ze verwijzen door naar GGN.
Ik geef aan klant bij Agis te zijn en geen klant van GGN te zijn.

Ze vragen mij betaling overzichten toe te sturen om waarschijnlijk hun rommelige administratie te verdoezelen 25 euro aan bellen uren aan mailtjes verder
krijg ik steeds andere verhalen meerdere incasso`s, en meer onduidelijkheid niemand geeft hetzelfde verhaal.
iemand van een leidinggevende spreken is niet mogelijk waarom weet ik niet

stuur maar weer een mail naar agis klachten bla bla bla.

Klantvriendelijk en dienstverlenend op zijn laagst.

wil je eens wat anders dan Facebook, whats app
neem een zorgverzekering van Agis lekker mailen, bellen enz enz
LET WEL OP KOSTEN ZIJN IETS HOGER 3ct per minuut plus de mobiele kosten en niet te vergeten de incasso kosten

Kim kijkt mee op de forums ziet er aardig van Agis uit vind u niet??????
Kim mail mij maar eens voor een oplossing, of zal ik voor de rechter alle stukken laten zien
hoe rommelig de administratie van Agis is
[email protected]

Met vriendelijke groet

Hans

AgisZv

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door AgisZv »

Beste Hans,

Ik ben een medewerker van het Webcareteam van Agis en wil u graag verder helpen.

Onze dienstverlening is erop gericht uw vragen duidelijk te beantwoorden.

De door u ingestuurde klacht willen wij graag in behandeling nemen.
Hiervoor heb ik uw relatienummer nodig. U kunt deze sturen naar [email protected].

Na ontvangst van uw klacht sturen wij u binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging. Een inhoudelijke reactie geven wij u binnen 20 werkdagen.

Met vriendelijke groet,

Irene
Webcare team
Agis Zorgverzekeringen

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Conclusie: kies volgend jaar een betere verzekering. Agis maakt er een puinhoop van.
Ik heb in het verleden ook hele slechte ervaringen met Agis. Agis was altijd al een rommelig, incompetent ziekenfonds. Sindsdien (2006) is er niet veel veranderd. Bovendien is Agis nogal duur.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door ciske »

Mathilde D. schreef:Conclusie: kies volgend jaar een betere verzekering. Agis maakt er een puinhoop van.
Ik heb in het verleden ook hele slechte ervaringen met Agis. Agis was altijd al een rommelig, incompetent ziekenfonds. Sindsdien (2006) is er niet veel veranderd. Bovendien is Agis nogal duur.

Menzis, Univé en nog meer deugen bij jou niet, blijft niet veel meer over zo. Overal is wel wat.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Inderdaad, Menzis deugt ook echt niet. Dat is ook een incompetent ex-ziekenfonds.

Zoek een betere zorgverzekeraar. Er blijven slechts weinig goede verzekeringen over helaas. Ik wil noemen: ONVZ, Salland( ENO), de Friesland, de Amersfoortse, PNO.
Delta Lloyd is ook niet zo goed, maar ver te verkiezen boven Agis en Menzis.

Er zijn werkelijk grote verschillen. Als aspirant klant kun je gewoon de klantenservice opbellen en vertellen dat je eventueel interesse hebt om je volgend jaar bij hen te verzekeren. De reactie van de zorgverzekeraar geeft vaak al een indruk. Ook kun je bijvoorbeeld aan een andere klantenservice dezelfde vraag stellen als aan je eigen verzekeringen en kijken welke verzekering de vraag het beste beantwoordt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door ciske »

Delta Lloyd is ook niet zo goed, maar ver te verkiezen boven Agis en Menzis.
Omdat jij er een snertervaring mee hebt, hoeven anderen dat nog niet te hebben!! Menzis is wel degelijk goed!!

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Mallet »

ciske schreef:
Delta Lloyd is ook niet zo goed, maar ver te verkiezen boven Agis en Menzis.
Omdat jij er een snertervaring mee hebt, hoeven anderen dat nog niet te hebben!! Menzis is wel degelijk goed!!
Ik denk dat de meeste mensen zich wel realiseren dat Menzis natuurlijk niet voor niets één van de grootste verzekeraars van Nederland is. Met zoveel klanten kan er natuurlijk wel het een en ander eens verkeerd gaan. Daarbij komt dat de situatie in het verleden natuurlijk geen maatstaf is voor de situatie van 2013 en verder.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Met zoveel klanten kan er natuurlijk wel het een en ander eens verkeerd gaan
Echt zo'n redenering die de klantenservice van bedrijven zelf bedenken en die sommige klanten dan voor zoete koek slikken. Wat kan mij het verrekken hoe groot het bedrijf is? Ik wil krijgen waar ik voor betaald heb!

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door vroem »

Dat wil iedereen, dat wil een werkgever ook als hij salaris aan iemand betaalt. En toch maakt elke werknemer ook wel eens een keer een fout(je). Maakt deel uit van het leerproces wat wij allemaal dagelijks doormaken.
Hoe groter een bedrijf, des te meer risico dat er eens een keer iets mis gaat, kwestie van statistiek, blijft mensenwerk.
Zoalng wat er misgaat maar als leermoment beschouwd wordt niets mis mee. Grootste probleem bij zorgverzekeraars is dat men allemaal richtlijnen en protocollen heeft die wellicht niet deugen. Als dan blijkt dat die niet deugen zou de conclusie moeten zijn dat betreffend protocol wordt aangepast op een manier dat de gemaakte fout vanuit het protocol niet meer kan voorkomen. Zolang dat niet aangepast wordt zijn medewerkers gedwongen met het foute protocol te werken. Komt meer en meer voor zeker bij de grote bedrijven. En de gevolgen worden ook groter omdat er steeds minder zelfstandige verzekeraars zijn, bv alles wat bij Achmea aangesloten is qua verzekeraar, en dat zijn er nogal wat, maken in de basis van dezelfde protocollen gebruik.

vincie34
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2013 22:12

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door vincie34 »

Beste lezers.

Een foutje maken is menselijk.
Maar een stuk of 5 keer bellen, veel emails en geen voledige antwoorden op de gestelde vragen.
Dat vind ik niet menselijk maar onprofessioneel. Enige antwoord wat wel duidelijk is dien maar een klacht in via www.agis/klachten of zoiets.

De zorgcoach kan je helpen. Maar niet met dit soort zalen

Een klantcoach misschien een idee voor Agis.

Kim of andere medewerkers van Agis die nu meekijken
Mailen heeft geen zin. Bellen heeft geen zin. Terugbelverzoek heeft geen Zin.
Nu maar hopen dat jullie klachtenmail adres wel zin heeft.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik wil je erop wijzen dat je via een klacht wel degelijk mogelijkheden hebt, maar je moet de procedure wel goed volgen. Zoek in de polisvoorwaarden de klachtenprocedure op.

Globaal gaat het zo: de verzekerde stuurt een brief of mail. ( soms moet het een brief zijn volgens de polisvoorwaarden!) . ( zorg zelf voor een KOPIE!). Dan gaat de termijn in, waarbinnen de zorgverzekeraar moet antwoorden. ( kijk in de polisvoorwaarden : 4-6 weken) . Als er geen reactie is geweest, kun je een klacht indienen bij de SKGZ in Zeist. Als er wel op tijd een antwoord is gekomen en je bent er er niet mee eens, dan kun je ook in beroep bij de SKGZ. ( maar eerst moet je de zorgverzekeraar dan nog om een" heroverweging" vragen: het kan namelijk zijn dat de zorgverzekeraar zich op dat koment toch nog bedenkt).

Punt van aandacht: zorgverzekeraars proberen de klacht liefst telefonisch af te handelen. Ga hier niet mee akkoord, als dat onduidelijkheden geeft. Dring aan op een schriftelijk antwoord. Een telefonische toelichting kan natuurlijk wel nuttig zijn, maar het antwoord moet schriftelijk komen, omdat anders de SKGZ niet ingeschakeld kan worden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Erg goed antwoord van Mathilde. Doe alles bij voorkeur per e-mail. Zo kun je zelf een dossier opbouwen dat je kan doorgeven aan de geschilleninstantie SKGZ.

vincie34
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2013 22:12

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door vincie34 »

Beste Mathilde.

Bedankt voor de tip.

Ik heb ondertussen een klacht ingediend bij Agis per mail. Alle emails ook cc naar mezelf toe gestuurd.
Bij GGN heb ik een specificatie opgevraagd van welke bedragen en waarvoor.
Heb een gesprek met een medewerker opgenomen en ool de medewerker verteld dat bet gesprek werd opge.omen.
De bank afschriften Kloppen niet met wat er in de brief van GGN staat.


Deze week is er gebeld dat alles betaald was. Helaas heb ik zelf de telefoon niet opgenomen
Maar weer eens per mail gevraagd waar het geld van Ggn mee is verrekend.

Ik snap niet dat een leidinggevende mij niet telefonisch te woord wil staan.
Ondertussen wacht ik de behandeling van de klacht af. Mocht deze niet gewenst worden afgehandeld zal ik alles afdrukken en zeker een zaak van maken. Ik heb genoeg op papier waaruit op te maken is hoe rommelig de administratie is van mijn betalingen aan agis.

Het meeste waar ik me aan erg is dat je wordt doorverwezen naar Ggn voor informatie over de betalingen terwijl juist deze incassobureau van agis de verkeerde informatie heeft gekregen.

Ronduit belachelijk klant van agis moet aantonen bij incasso wat wel betaald is


Vroet.
Hans

cokorda13
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:15

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door cokorda13 »

de administratie is zeer pet bij Agis
ze boeken het altijd naar voor toe ,ze kijken niet wat er open staat
en daardoor heb op eens een deurwaarder aan de broek hangen
dank je wel Agis voor jullie inzet en (zorg) van jullie klanten, hoe ziek kan je hier van worden.
dokter heeft maar weer een slaap pilletje voor geschreven voor me



bedankt

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Agis Zorgverzekeringen

Ongelezen bericht door vroem »

een deurwaarder komt niet ""opeens"" langs, dar gaat een behoorlijk lang traject aan vooraf...
Komt mij voor dat u door welke reden dan ook geen overzicht over de eigen administratie heeft.

Gesloten