LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amersfoortse stijgt meer dan 10%

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Amersfoortse stijgt meer dan 10%

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

De Amersfoortse stijgt voor mij meer dan 10% in prijs: van 1134 naar 1251 voor de basisverzekering met maximaal vrijwillig eigen risico plus een kleine aanvullende verzekering. :oops:

https://www.amersfoortse.nl/ondernemer/ ... ing%202017
De Amersfoortse kent trouwens leeftijds afhankelijke premies.( net zoals Zilveren Kruis bijvoorbeeld).
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 16 nov 2016 19:44, 3 keer totaal gewijzigd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Amersfoortse stijgt meer dan 10%

Ongelezen bericht door kokka »

Kan, maar alleen als je ervoor kiest om bij deze verzekeraar te blijven

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Amersfoortse stijgt meer dan 10%

Ongelezen bericht door kweenie »

De anderen zullen waarschijnlijk een vergelijkbare stijging hebben. Maar vergelijken kan nooit kwaad.

Annedien
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 nov 2016 11:24

Re: Amersfoortse stijgt meer dan 10%

Ongelezen bericht door Annedien »

@ Mathilde D.

Wellicht kan je nog een beetje extra korting krijgen? Kijk hier maar eens.

https://www.zorgpremiekorting.nl/collec ... ersfoortse

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Amersfoortse stijgt meer dan 10%

Ongelezen bericht door berndv »

breien schreef:Is de zorgpremie van de Amersfoortse al bekend. Ik las op een vergelijkingssite dat de zorgpremies voor 2017 op 19-11-2016 bekend worden gemaakt. Nog een paar nachtjes slapen.
Op zich is de Amersfoortse is duur, zou ik zeggen. Ik ga toch eens op die site kijken.
Sommige verzekeraars hebben hun prijzen voor 2017 al bekend gemaakt. En die stijging van 10% is ook niet geheel onverwacht. De verzekeraar die standaard als eerste de premies bekend maakt, ik meen 3 dagen na prinsjesdag dit jaar, had ook al een stijging van ongeveer 10%.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Amersfoortse stijgt meer dan 10%

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

@annedien...
Bedankt. Nu staat er nog geen informatie over korting op de site , maar ik hoop dat dit over een paar dagen wel het geval is. Twee jaar geleden stopte de Amersfoortse overigens met het verlenen van collectieve kortingen aan gelegenheidscollectieven. Ik moet nog zien of er dit jaar wel een kortingsmogelijkheid in zit.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Amersfoortse stijgt meer dan 10%

Ongelezen bericht door grun »

Tijdens het vergelijken van de zorgverzekeraars kwam ik erachter dat de korting voor de premie betaling voor langere perioden dan een maand kleiner wordt. Mijn huidige verzekeraar geeft in 2017 maar 1% korting als je de premie voor het hele jaar in een keer voldoet. Dit jaar was de korting nog 2%. Het zijn geen hele grote bedragen, maar alle kleine beetjes helpen. Dit jaar zat ik bij DSW overigens.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Amersfoortse stijgt meer dan 10%

Ongelezen bericht door Moneyman »

Logisch. Geld is veel goedkoper geworden, dus hoeven ze mensen die hen kapitaal verschaffen minder te belonen.

Gesloten