LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apotheker bepaalt of recept 'medische noodzaak' is?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
ding1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2018 12:40

Re: Apotheker bepaalt of recept 'medische noodzaak' is?

Ongelezen bericht door ding1987 »

Hier ook.. Overgestapt van apotheek en huisarts. Zelfde pil als degene die deze topic geopend heeft. Ook medische noodzaak. Bij oude apotheek en huisarts was alles zo geregeld dat ik hem alleen haalde en niks in hoefde te dienen, want dat vergoeden ze niet. Of hun dat deden geen idee, neem aan van wel.
Bij de nieuwe apotheek zelf betalen en rekening indienen zeggen ze. Verzekering keurt hem af, weer naar de huisarts en apotheek, verhaal uitgelegd.. Helaas hun vertellen nieuwe wetgeving en krijgen maar 80% vergoed dus dienen zelf niets in, wat ik ook wel begrijp.. maar het feit blijft,, eerst kreeg ik hem wel , nu niet meer.. Ene zegt dit, ander zegt dat.
Dat getouwtrek en geen duidelijkheid.
Conclusie ik krijg deze variant niet meer vergoed, ook niet als het medische noodzaak is, volledig zelf te betalen.

ding1987
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2018 12:40

Re: Apotheker bepaalt of recept 'medische noodzaak' is?

Ongelezen bericht door ding1987 »

Update: met recept naar oude apotheek. Kreeg hem zo mee. Zonder rekening. Gevraagd hoe dat kon. Dan heeft mijn huidige apotheek een anser contract met de verzekering vertelde ze mij

Erg vreemd dat per apotheek moet verschillen of mensen wel of geen eigen rekening hoeven te betalen
Dit schild me nogal wat als je het over enkele jaren uitstekend.
Dus ik ga vervolgd naar een andere apotheek en dan is er geen probleem

Erg raar allemaal.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Apotheker bepaalt of recept 'medische noodzaak' is?

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Een verzekeraar zoeken die niet aan contractering doet.
Dank voor het terugkoppelen.

stofzuigertje

Re: Apotheker bepaalt of recept 'medische noodzaak' is?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Apotheek kan ook vragen om die 20% te betalen of naar je vorige apotheek te gaan!

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Apotheker bepaalt of recept 'medische noodzaak' is?

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Vindt ook dat de huisarts bepaald en niet de apotheker.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Apotheker bepaalt of recept 'medische noodzaak' is?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

De anticonceptiepil wordt niet vergoed door de basisverzekering.

Dus als je het zelf moet betalen, mag je natuurlijk zelf kiezen wat je wil hebben. Daar heeft geen zorgverzekeraar zich mee te bemoeien. Laat u maar eens uitgebreid voorlichten in de apotheek, welke merken er te koop zijn! Kijk goed of u de doordrukstrips handig vindt! Dat is belangrijk en het blijft goedkoop, ook als u de "echte" microgynon kiest.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Apotheker bepaalt of recept 'medische noodzaak' is?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

"Het lijkt erop dat het Zilveren Kruis meer waarde hecht aan het oordeel van uw huisarts. Over drie maanden mag u weer wisselen van ziektenkosten verzekeraar, wellicht is overstappen een optie?

@speedy124: Ik kan u uit de droom halen. Juist Zilveren Kruis was de eerste verzekeraar die het normaal vindt dat de apotheker minstens drie andere medicijnen op de patient uitprobeert. Zilveren Kruis is alleen minder eerlijk dan CZ.

Gesloten