LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Friesland: 100% premieverhoging en moeilijk met opzeggen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
nijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:31

De Friesland: 100% premieverhoging en moeilijk met opzeggen

Ongelezen bericht door nijn »

In 2005 hebben wij (3 personen) een tandartsverzekering bij de Friesland afgesloten voor 2006.

Medio december 2006 kwam er van de Friesland een brief binnen dat ze de premie met maarliefst 100% zouden gaan verhogen! Toen zijn we maar snel een nieuwe verzekering gaan zoeken, maar voordat je weet dat je daar geaccepteerd wordt ben je wel even bezig...

Uiteindelijk op 29 december maar besloten om toch op te zeggen, ook al had ik nog geen bevestiging kunnen krijgen van de nieuwe verzekering. En dan begint het drama.

Allereerst geprobeerd de opzegbrieven te faxen. Dan merk je dat ze dus niet eens een faxnummer op hun site hebben staan. Na veel moeilijkheden kom je dan achter het faxnummer, blijkt hun fax niet te werken. 5x geprobeerd. de Frieslander opgebeld, die wisten natuurlijk niets van problemen met de fax... Maargoed, stop maar in een enveloppe dan komt het goed.

Zo gezegd zo gedaan, 29 december opgestuurd. Met normale postbezorging zouden ze die dus op 31 december ontvangen hebben, maar het is oud en nieuw, dus kwam hij daar (volgens hen) pas op 3 januari binnen. En dan wordt je opzegging dus glashard geweigerd.

Een brief met termen als "Wij helpen u graag" en "Directeur klant EN service" etc. Maar als zij op 19 januari dan eindelijk je brief behandelen weigeren ze je opzegging glashard omdat jij 3 dagen te laat geweest zou zijn. Als je ze dan belt: Tja, zo zijn de regels.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: De Friesland: 100% premieverhoging en moeilijk met opzeggen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Precies zo zijn de regels en die moeten opgevolgd worden. Ik kan ze geen ongelijk geven.

nijn
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:31

Re: De Friesland: 100% premieverhoging en moeilijk met opzeggen

Ongelezen bericht door nijn »

Precies zo zijn de regels en die moeten opgevolgd worden. Ik kan ze geen ongelijk geven.
Misschien jij niet, maar ik wel...

1. Ze komen veel later dan andere verzekeringen met de prijsverhoging
2. De prijsverhoging is MEER DAN 100%
3. Als hun fax gewoon had gewerkt was ik gewoon op tijd geweest
4. Ik heb toen afgesproken met het callcenter dat ik ze in een enveloppe zou stoppen, dan kwam het wel goed. Niet dus...

Een goede onderbouwing of niet, de Friesland heeft de prijzen met meer dan 100% omhooggegooit en vervolgens de klanten een dag of 14 de tijd gegeven om over te stappen op een andere verzekering!

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: De Friesland: 100% premieverhoging en moeilijk met opzeggen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Houden zij dus vast aan de regel dat je 30 dagen de tijd hebt na ontvangst premie-verhoging?

Ik was bij deFriesland ook niet te spreken over de afhandeling van onze opzegging. De bevestiging hiervan kwam heel laat: daarmee laten ze je de hele tijd in onzekerheid. Ook was de ontvangstdatum die zij noemden ca. 5 dagen later dan de werkelijke aankomstdatum. Wij hadden direct opgezegd nadat wij de brief ontvangen hadden. Dat was op 6 december. Er zijn meer mensen geweest die op 6 december de brief over de premie-verhoging gehad hebben.

Ik begrijp nog steeds niet dat zo'n grote premie-verhoging is toegestaan. Zo'n verzekeraar kan toch niet alles doen: er zijn toch bepaalde regels waaraan zij zich moeten houden? Wie weet dit?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: De Friesland: 100% premieverhoging en moeilijk met opzeggen

Ongelezen bericht door SJZ »

Zo gezegd zo gedaan, 29 december opgestuurd. Met normale postbezorging zouden ze die dus op 31 december ontvangen hebben,
Lijkt me niet, want 31 december was een zondag en dan wordt er geen post bezorgd.

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: De Friesland: 100% premieverhoging en moeilijk met opzeggen

Ongelezen bericht door lucrecia »

Zo gezegd zo gedaan, 29 december opgestuurd. Met normale postbezorging
Als je iets wil opzeggen ALTIJD aangetekende brief opsturen, en de 31ste was inderdaad een zondag.. dan hadden ze het 2 jan hebben ontvangen, of 3 jan.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: De Friesland: 100% premieverhoging en moeilijk met opzeggen

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Maar deFriesland zegt zelf dat dit "bij hen helemaal niet nodig is". Dit staat ook in het verhaal van Nijn en heb ik ook meegemaakt.

Is er dan helemaal niemand meer te vertrouwen?

Gesloten