LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
tinelou
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2016 15:06

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door tinelou »

Ik heb medicijn 1 jaar gebruikt
heb het voorgeschreven gekregen omdat ik Concerta niet kon betalen
December vorig jaar kreeg ik rekening van Regeboog apotheek van 340+ euro, voor eerste 6 maanden 2015,
omdat het "toch" niet vergoed werd.
Ben erg geschrokken
meteen stop gezet (terwijl ik ze erg nodig heb)
Hulp gezocht bij voorschrijvend arts
0 op request
nu googelen om zoveel mogelijk informatie te vinden en daarmee naar pro-deo-advocaat te gaan,
die niet meer bestaat
Het voelt oneerlijk
maar dat heeft geen enkele waarde

tinelou
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2016 15:06

Re: Methylfenidaat 25mg retard, Regenbook apotheek.

Ongelezen bericht door tinelou »

dit schrijven is van begin 2014
daarin staat dat de apotheek de patienten adviseert een anxdere verzekering te kiezen
Ik begon eind 2015 pas en krijg nu de rekeningen voor het hele jaar
Heb idd ook de enquete ingevuld om de vergoeding te ''verzekeren''


http://www.balansdigitaal.nl/data/nieuw ... an-achmea/

Regenboog Apotheek krijgt geen nieuw contract van Achmea

Een kort geding heeft bepaald dat zorgverzekeraar Achmea de 8 vestigingen van Regenboog Apotheek geen nieuw contract hoeft aan te bieden voor 2014. Regenboog Apotheek gaat in hoger beroep.
Alternatief

Volgens Achmea heeft Regenboog Apotheken onzorgvuldig gehandeld met de declaratie van een geneesmiddel voor ADHD. Het geneesmiddel is een alternatief voor de reguliere ADHD-medicatie, en wordt alleen door Regenboog Apotheek in Alkmaar gemaakt. Er zijn enkele duizenden mensen in het hele land die deze medicatie gebruiken. Omdat Achmea geen nieuw contract aan de Regenboog Apotheken aanbiedt, dreigt deze keten een belangrijk deel van haar klanten te verliezen.
Lagere vergoeding

Verzekerden van Achmea die bij Regenboog Apotheek blijven, moeten de kosten van hun geneesmiddelen voortaan zelf voorschieten. Daarnaast krijgen ze een lagere vergoeding.
Regenboog Apotheken adviseert haar klanten om naar een andere zorgverzekeraar over te stappen. Achmea raadt hen daarentegen aan een andere apotheek te zoeken.
Bron: de Gelderlander
Geplaatst op: 09-01-2014

Gesloten