LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zilveren Kruis laat consumenten opdraaien voor hun fouten

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
MandyMellow
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2016 18:10

Zilveren Kruis laat consumenten opdraaien voor hun fouten

Ongelezen bericht door MandyMellow »

Ik ben ten einde raad, en moet toch echt even mijn woede, verdriet en frustratie kwijt.

In 2014 ging het betalen van mijn premie via stadsbankoostnederland, wat een half jaar goed ging.
Toen ik een rekening van €350,- kreeg voor eigen risico dacht ik "laat ik heel netjes even bellen om een betalingsregeling af te kunnen sluiten".
Maarja bij even bleef het niet, het bleek dus dat je alleen een regeling af kunt sluiten als je de premie via automatisch incasso betaald.
Voor mensen die bekend zijn met budget beheer is het algemeen bekend dat zij niet willen dat er bedragen automatisch van de rekening gehaald worden die bedoeld is voor leefgeld.
Uiteindelijk na maanden lang van overleggen en toch een oplossing willen ging de stadsbank ermee akkoord om het bedrag van de premie + regeling voor eigen risico op mijn rekening te storten zodat zilveren kruis dat en dat alleen zou kunnen incasseren.
Dat is in totaal 1 maand goed gegaan want na een maand kreeg ik bericht dat mijn regeling stop gezet was omdat de premie van september 2014 niet betaald zou zijn.
Wat na controle van de afschriften van de stadsbank al de 25ste van augustus 2014 netjes over gemaakt was.
Ik heb hierover contact gezocht telefonisch en via twitter en de een bankafschrift laten zien waar duidelijk op stond dat het betaald was.
Zilveren kruis gaf aan dat het een fout was in hun administratie en het zo snel mogelijk opgelost zou worden.
Uiteindelijk kreeg ik weer aanmaningen van eigen risico en moest ik een nieuwe regeling treffen voor het eigen risico en voor de maand september die ik dus al betaald had.
Dit zou zijn omdat ze geen regeling kunnen treffen als er een premie over staat en ze als het verwerkt was de regeling voor de premie zouden verrekenen met de schuld voor eigen risico.
Maar na maanden van telefoontjes met de vraag van hoe lang dat nog gaat duren zei de stadsbank wij gaan niet langer geld storten voor een regeling die loopt voor het betalen van iets wat al betaald is.
De stadsbank wou eerst dat zilveren kruis haar administratie op orde zou maken voor er nog meer geld over gemaakt zou worden met uitzondering van de premie natuurlijk.
Ik heb uiteindelijk nog twee officiële klachtenbrieven gestuurd met bankafschriften.
De reactie van zilveren kruis was de premie van september naar GGN sturen, waar ik meteen dezelfde dag nog een bezwaarschrift naar gestuurd had.
Waar ik tot op de dag van vandaag nog geen antwoord op ontvangen heb even als de 3 bezwaarschriften die daar op volgde.
Nu hebben ze een dagvaarding gestart en moest ik in december 2015 voorkomen.
Dat heb ik gedaan en de rechter heeft mij verteld dat ze het met mij eens waren dat de zaak nogal onduidelijk is aan de kant van zilveren kruis.
Zilveren kruis heeft gereageerd en 15 maart ben ik weer aan de beurt om mijn zegje te doen.
Nu heb ik meerdere bewijzen tegen zilveren kruis en heeft zilveren kruis mij telefonisch ook heel vaak gezegd dat het hun fout was en ze niet wisten waar de betaling van 25 augustus is gebleven.
En als zij meteen hun werk hadden gedaan had het helemaal nooit zo ver gekomen want het enige waar ik om vroeg was administratieve duidelijkheid en die heb ik pas nu met het weerwoord op mijn verdediging voor het eerst gekregen.
Maarja dat is wel een beetje laat he.
Jammer genoeg is het een heel groot bedrijf die natuurlijk een hele dure advocaat kan betalen.
En daar sta ik dus in mijn uppie tegenover met alleen mijn scherpe tegenaanvallen maar op ten duur word je er behoorlijk moedeloos van.
Ik heb serieus spijt dat ik ooit bij zilveren kruis verzekerd ben geweest.
Ik wil met alle liefde betalen wat ik ze verschuldigd ben, maar alle kosten die ontstaan zijn door hun nalatigheid horen toch zeker niet voor mijn rekening te zijn.
Wanneer krijg ik gerechtigheid?
Laatst gewijzigd door MandyMellow op 13 mar 2016 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Zilveren Kruis laat consumenten opdraaien voor hun fouten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het lijkt mij eerlijk gezegd handiger in het kader van budgetbeheer om zoveel mogelijk via automatische incasso te doen....

MandyMellow
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2016 18:10

Re: Zilveren Kruis laat consumenten opdraaien voor hun fouten

Ongelezen bericht door MandyMellow »

Ja alleen is het wel zo dat het van de rekening werd afgeschreven die bedoeld was voor leefgeld.
Dus toen ze nog even extra geld gingen incasseren naast het afgesproken bedrag had ik dus 2 weken geen geld voor eten voor mijn gezin.
en daarnaast hebben we het over Stadsbankoostnederland, waar ongelooflijk veel mensen hier problemen mee hebben omdat ze hun werk niet goed uit voeren en het ongelooflijk lang duurt om een afspraak te krijgen zelfs als je al klant bent.

MandyMellow
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2016 18:10

Re: Zilveren Kruis laat consumenten opdraaien voor hun fouten

Ongelezen bericht door MandyMellow »

Hoe bedoelt u dat precies?

MandyMellow
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2016 18:10

Re: Zilveren Kruis laat consumenten opdraaien voor hun fouten

Ongelezen bericht door MandyMellow »

Zoals u al had kunnen lezen in mijn verhaal heb ik maanden lang met de stadsbank (die de budget beheer deed) overlegd en onderhandeld om tot een oplossing te komen.

Maar ik weet niet waarom er word doorgepraat over het budget beheer wat niet goed en alles behalve voldoende zijn werk deed en mij zelf alles liet oplossen wat volgens mij niet de bedoeling is van budget beheer maar goed.
Terwijl het probleem ontstond toen ZilverenKruis een al betaalde rekening bleef aanmanen, zelfs na de meerdere keren van opsturen van betalingsbewijzen en het toegeven van ZilverenKruis dat zij een fout hebben gemaakt in de administratie.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Zilveren Kruis laat consumenten opdraaien voor hun fouten

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste MandyMellow. Nu u al zo veel heeft geprobeerd met Zilveren Kruis lost u dit geschil direct met hen waarschijnlijk niet meer op. Uw klacht hierover zou ik indienen bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). U staat sterk, want u heeft al een rechterlijke uitspraak in uw voordeel. Hieronder een kort stukje wat op hun internetsite te vinden is.

De SKGZ is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie. Het doel van SKGZ is het helpen oplossen van problemen tussen u en uw zorgverzekeraar. Dat kan door bemiddeling van de Ombudsman Zorgverzekeringen of door een bindende uitspraak van de Geschillencommissie Zorgverzekeringen.
Uiteraard probeert u er eerst samen met uw zorgverzekeraar uit te komen. U vraagt de zorgverzekeraar de beslissing waar u het niet mee eens bent te heroverwegen. Krijgt u van uw zorgverzekeraar geen bevredigend antwoord? Voldoet uw klacht aan de voorwaarden? Dan kunt u bij ons terecht.

Internet: http://www.skgz.nl/

Succes!!

Gesloten