BENU Diemer Apotheek steelt volgens VGZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Rob-M
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2022 17:58

Re: BENU Diemer Apotheek steelt volgens VGZ

Ongelezen bericht door Rob-M »

Al enkele jaren zie ik in de opstelling van mijn verzekeraar (VGZ) telkens kleine bedragen verschijnen in de kolom “Niet vergoed”. Het betreft de declaraties van de apotheek. Tekst op VGZ nota:

“Van het notabedrag hebben we € 1,,27 niet betaald aan de zorgverlener, omdat het gedeclareerde bedrag hoger is dan het maximumtarief dat voor deze zorg geldt. Dit verschil hoeft u niet te betalen aan ons.”

Op de vraag hierover aan de apotheker kreeg ik als antwoord:

“Het verschil ontstaat door een verschil van mening tussen de apotheek en de verzekeraar. Het bedrag wordt niet aan u belast”.

Prima, geen extra kosten voor mij zal je zeggen.

Dit probleem speelt al enkele jaren en al die kleine bedragen opgeteld geven inmiddels een behoorlijk groot bedrag. Ik voel mij daar erg ongemakkelijk bij, ondanks de geruststellende woorden van de verzekeraar en apotheker. Zo te zien ben ik niet de enige met dit probleem, maar het blijft een mistig verhaal. Een paar jaar terug heb ik een keer een document gezien, waarin deze situatie beschreven staat. Daarin stond ook, dat de apotheek bedragen boven het maximum tarief niet aan de klant in rekening mag brengen. Helaas heb ik dit document niet meer kunnen vinden.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? De verzekeraar en de apotheker zullen zeker niet hun systemen wijzigen als er door 1 persoon wordt geklaagd. Er is maar 1 apotheek in mijn plaats, dus van apotheek wisselen is niet echt een eenvoudige optie.

Gesloten