LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalingsregeling achterstand premie CZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
stephan1972
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 apr 2008 19:54

betalingsregeling achterstand premie CZ

Ongelezen bericht door stephan1972 »

hallo,

door omstandigheden het ik geruime tijd de premie ziekenfonds niet kunnen betalen.Na bijna 4 jaar heb ik de zaken weer een beetje op de rails en ben ik in staat om de premie weer te betalen.Een deel van de achterstand liep inmiddels al via de deurwaarder en de rest was nog in behandeling bij de CZ.
Ik heb een aantal maanden geleden bij zowel de deurwaarder als bij de CZ een verzoek ingediend om mij de tot nu toe openstaande post toe te sturen,dit hebben ze beide gedaan en zowel bij de deurwaarder als bij de CZ heb ik een betalingsregelingkunnen treffen.
De openstaande schuld bij de deurwaarder loopt nog,bij de Cz is intussen afbetaald...altans..dat dacht ik,enige tijd geleden kreeg ik wederom een brief van de CZ dat ik een achterstand had...deze achterstand had volgens de CZ betrekking op maanden die zij nog niet op de openstaande post hadden verwerkt die ze mij destijds toegestuurd hebben.
nu eisen zij echter dat het openstaande bedrag in maandelijkse betalingen van 325 euro voldaan moeten worden,terwijl ik de vorige keer een betalingregeling kon treffen van 100 euro per maand.
Volgens de CZ was dit de enige mogelijkheid om te voorkomen dan ik uit de ziekenfonds gezet zou worden...echter 325 euro per maand kan ik niet missen aangezien ik slecht een klein salaris heb,en naast de huur,GWL, en andere aflossingen en niet eens 325 euro overblijft.

mijn vraag is dus eigenlijk:
Mag de CZ die betalingsregeling van 325 euro eisen??

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: betalingsregeling achterstand premie CZ

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Ja! Het enige wat je kan doen is aan hun schriftelijk doorgeven dat je 100 euro per maand kan aflossen en dit ook doen. Trouwens, je kan bij achterstand niet uit de zorgverzekering gezet worden, dit is sinds 2004 namelijk veranderd.

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: betalingsregeling achterstand premie CZ

Ongelezen bericht door marietje224 »

ik weet het niet zeker maar je kan wel uit de aanvullende gezet worden,basis moet iedereen hebben.....?dus?maar hang me er niet aan op..
ik vind niet dat ze dat van je kunnen eisen..
trouwens als je zeker weet dat je alles hebt afgelost zou ik hte maar eens goed nakijken??
zo niet weer bellen en de boel nog een keer uitleggen,misschien had je wel een...grr aan de lijn...die niet mee wilde werken..je hebt immers laten zien dat j in de andere jaren wel wilde..dus waarom nu zo moeilijk..toch?
laat je weten hoe het gegaan is...

trouwens,ik kreeg op 22 feb mijn 165 thuis eigen risico of ik die even voor 28 feb wilde betalen..ja tuurlijk!dat wekt bij mij als een rode loper op een stier..tuurlijk je weet dat je eigen risico eraan komt,ik ben er op 14 jan al doorheen maar je weet niet wanneer de rekeing komt?
ik heb het maandag pas overgemaakt...kom op zeg,geef mensen even de tijd om op hun geld te wachten en te betalen!
net of iedereen zo ff 165 eruit schut waar je even niet nu op hebt gerekend bij je maandelijkse kosten omdat je wat ik al zei niet had op gerekend...
nou ja nu dus wel betaald,2 wk te laat...moet het betalen dat weet ik ook wel maar 6 dg de tijd...kom op zeg!!!!!!!!

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: betalingsregeling achterstand premie CZ

Ongelezen bericht door brenda229 »

tja je hebt zelf een achterstand, dit wist je.
Waarom moet de zorgverzekeraar je tegemoet komen?
je kan uit de aanvullende pakketten gezet worden en daarnaast kan je bij achterstanden langer dan een half jaar tegenwoordig uit besteed worden en moet je 130%^betalen.

Ook weet je dat het eigen risico eraan komt als je kosten maakt! Ik verbaast me dat het zo normaal wordt gevonden dat bedrijven het maar allemaal moeten voorschiten.
Maar het zal wel aan mij liggen@|

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: betalingsregeling achterstand premie CZ

Ongelezen bericht door marietje224 »

hallo

dat zei ik ook,je weet dat het eraan komt maar 6 dg de tijd?vind je dat niet een beetje kort door de bocht????
terwijl al je bij hun een declaratie in stuurt dan duurd het zo en zo 3 wk?dus..visa versa he...
je wordt een beetje moe van alles maar moeten pikken ...
het is al betaald,ik hou net van herrineringen maar het gaat om het feit dat ze iemand 6 dg de tijd geven....
maar je zal wel nooit gelijk de rekening krijgen van 165 euro en altijd medicatie ook nog eens bij moeten betalen zeker?
meer als 70 euro in de maand...

Gesloten