LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalingsregeling zorgverzekering leidt tot meer schulden

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Betalingsregeling zorgverzekering leidt tot meer schulden

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Toch maar even veiligstellen.
WHendrick schreef:Beste Tros Radar,

Ik ben sinds enige tijd verzekerd bij AnderZorg en ik heb een nota ontvangen a 885 euro. Dit is een bedrag wat ik dien te betalen, aangezien ik zorg heb gekregen van het GGZ. Ik heb altijd een basisverzekering, omdat ik gewoonweg geen duurder pakket kan nemen. Ik moet rondkomen van slechts 700 euro aan UWV geld (ziektewet 70%). Dus 20-50 euro meer is een groot verschil als je ook nog je boodschappen moet betalen. Nu heb ik direct contact gezocht met AnderZorg hierover en die vertellen mij dat de MAXIMALE termijn 10 maanden is, terwijl ik 20 voor wilde stellen. Ik kan hier niet mee akkoord gaan, omdat ik dan mijn maandelijkse premie weer niet kan betalen.

Volgens Anderzorg moest ik maar wachten totdat het bij de deurwaarder kwam en daar kon ik dan wel een regeling mee treffen. Dit is natuurlijk waanzin ten top. Dan komen er weer kosten bij (200-300 euro schat ik zo) en gaat het nog langer duren voordat ik overal vanaf ben. Ik heb nooit geen achterstanden gehad bij mijn verzekeringen, maar het voelt alsof het ze helemaal niets interesseert. Tevens is het natuurlijk ''opvallend'' dat ze geen regelingen treffen naar inkomen, maar gewoon een getal roepen.

Met vriendelijke groet,

WJH Hendrick

PS Ik zou graag de tv uitzending bij willen wonen omtrend dit onderwerp, maar het formulier op de website voor de tv-redactie geeft een foutmelding nadat ik op verzenden druk.

Gesloten