LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BIG register Geen geregistreerde zorgverlener.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

BIG register Geen geregistreerde zorgverlener.

Ongelezen bericht door overname »

Ik heb een probleem, doordat ONVZ hoogste categorie verzekerd! geen vergoeding geeft voor een behandeling bij een niet BIG geregistreerde therapeut. Ik ben hier via via terecht gekomen, nadat een x aantal fysiotherapeuten, wel BIGGERS :( geen enkele verbetering gaven voor mijn klachten. Wie weet welke verzekeraar hier coulance betracht?????

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: BIG register Geen geregistreerde zorgverlener.

Ongelezen bericht door kiz »

Geen enkele. BIG-registratie is verplicht om überhaupt voor vergoeding in aanmerking te komen.

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: BIG register Geen geregistreerde zorgverlener.

Ongelezen bericht door overname »

Hoe bedoel je dat? Mijn aanvraag is op die grond afgewezen. Welke verzekering heb jij zelf? Heb je hier ervaring mee? Zou dat graag van je horen.

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: BIG register Geen geregistreerde zorgverlener.

Ongelezen bericht door kiz »

BIG registratie is wettelijk verplicht om de titel "fysiotherapeut" te mogen voeren. Voor mijn werk sluit ik contracten tussen fysiotherapeuten (in een instelling) en zorgverzekeraars. Zonder BIG-registratie geen contract en geen vergoeding van verrichtingen.

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: BIG register Geen geregistreerde zorgverlener.

Ongelezen bericht door overname »

Nu begrijp ik je geloof ik niet. Zeg je dus dat jij ook alleen maar zorgverzekeraars kent die BIG registratie ALTIJD als voorwaarde stellen voor vergoeding. Ook al schiet je totaal niets op met die BIG zorg, en heb je nu iemand gevonden waar je wel baat bij hebt maar die niet ingeschreven staat in het BIG register?

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: BIG register Geen geregistreerde zorgverlener.

Ongelezen bericht door kiz »

Ja dat zeg ik inderdaad ja. BIG is een wettelijk verplichte registratie en zorgverzekeraars stellen die registratie als voorwaarde voor vergoeding. Waarom is jouw therapeut eigenlijk niet geregistreerd?

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: BIG register Geen geregistreerde zorgverlener.

Ongelezen bericht door overname »

Het is iemand uit een ander land. Hij heeft partikuliere klanten zat, want hij is erg goed. Verder doet hij daar geen uitspraken over, en weet ik dat dus niet.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: BIG register Geen geregistreerde zorgverlener.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Misschien werkt deze therapeut in het buitenland? BIjvoorbeeld is het een Duitse fysiotherapeut?

Dat zou het probleem aanzienlijk veranderen.

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: BIG register Geen geregistreerde zorgverlener.

Ongelezen bericht door overname »

Jebedoelt als hij maar ergens in een EEG land geregistreerd is?

Gesloten