LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij twee maatschappijen verzekeren, kan dat?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
miekeikke
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2016 15:39

Re: Bij twee maatschappijen verzekeren, kan dat?

Ongelezen bericht door miekeikke »

Ik vraag mij af of het echt kan? Kun je wel bij 2 verzekerd zijn? Stel je bent naar een nieuwe verzekering, en je vergeet de oude op te zeggen. Ben je dan dubbel verzekerd, en moet je dubbel betalen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bij twee maatschappijen verzekeren, kan dat?

Ongelezen bericht door berndv »

miekeikke schreef:Ik vraag mij af of het echt kan? Kun je wel bij 2 verzekerd zijn? Stel je bent naar een nieuwe verzekering, en je vergeet de oude op te zeggen. Ben je dan dubbel verzekerd, en moet je dubbel betalen?
je nieuwe verzekeraar zegt dacht ik je oude verzekering op. Aangezien je niet niet-verzekerd kunt zijn in nederland (tenzij onder bepaalde strenge voorwaarden), zul je wanneer je je als nieuwe klant aanmeld bij een verzekeraar, altijd een oude verzekering hebben die opgezegd moet worden.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bij twee maatschappijen verzekeren, kan dat?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat hier om een aanvullende verzekering. Een verzekeraar zegt normaliter alleen de oude verzekeraar op als je hem daartoe toestemming hebt gegeven. En je kunt in Nederland niet aanvullende verzekerd zijn.

Flipp
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 okt 2016 18:41

Re: Bij twee maatschappijen verzekeren, kan dat?

Ongelezen bericht door Flipp »

Een tijd geleden is aan bod geweest dat verzekerden in principe bij de ene partij een basisverzekering kunnen afsluiten en bij een andere een aanvullend pakket. Mits de polisvoorwaarden het toelaten moet het dan ook mogelijk zijn om bij meerdere partijen aanvullende pakketten af te sluiten.

Probleem van de vraagsteller is hier:
- Moeder heeft een aanvullende tandartsverzekering (voorbeeld)
- Vader heeft een ander soort aanvullend pakket (voorbeeld)

Kan een zoon/dochter (nog geen 18 jaar), gebruik maken van zowel de tandartsverzekering als het andere aanvullend pakket? Antwoord naar mijn idee is een nee, er moet gekozen worden voor de polis van de moeder of de vader.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Bij twee maatschappijen verzekeren, kan dat?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

henry29 schreef:Hallo,

Kan ik mijn kind voor orthodontie verzekeren via 2 verschillende verzekeraars ?
Dus via mijn vrouw haar tandarts verzekering en die van mij ?

Mvg Henry
Henry, let op ! Bij vrijwel alle zorgverzekeraars ( behalve Menzis?) zit orthodontie voor kinderen in het normale aanvullende pakket, dus NIET in het tandartspakket
Verder is de tip om ( jaarlijks) van verzekeraar te wisselen, ook goed.

Gesloten