LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bril en lenzenabonnement Ditzo

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
columba
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2012 09:53

Bril en lenzenabonnement Ditzo

Ongelezen bericht door columba » 13 aug 2012 10:22

In december ben ik overgestapt naar Ditzo, mede omdat ze een bril en lenzenabonnement aanbieden bij Pearle. Voor € 10,- in de maand mag je jaarlijks voor € 240,- kosten voor bril of lenzen declareren.
Afgelopen zaterdag bij mijn vaste opticien van Pearle geweest. Toen ik vertelde van mijn nieuwe zorgverzekering bij Ditzo zei hij al "oh nee". Wat blijkt, die € 240,- is alleen op een bepaalde manier te besteden: 130 voor een bril uit de budgetcollectie en een zonnebril twv 109 euro. Eventuele hogere kosten moet je bijbetalen. (in mijn geval 204 euro bijbetalen voor een montuur van 195 euro en glazen van 90 euro). En die andere 109 euro kan ik naar fluiten omdat ik geen zonnebril wil.

Deze voorwaarden waren niet bij het afsluiten van de verzekering bekend, dat weet ik echt zeker. Het vervelende alleen is dat ik het niet kan bewijzen. De polisvoorwaarden heb ik pas eind januari/begin februari ontvangen. En als ik nu op de website kijk staat daar een hele uitgebreide omschrijving met welke voorwaarden daar allemaal aanhangen.

De bewust opticien vertelde mij ook dat die voorwaarden nog niet bekend konden zijn in december, omdat het contract tussen Pearle en Ditzo toen nog niet eens definitief gesloten was.
En hij meldde dat ik niet de eerste klant ben die daar niet van op de hoogte is. Maar hij kan niets voor mij doen, want hij moet die zonnebril (die ik niet wil) declareren om tot het volledige bedrag van 240 euro aan vergoeding te komen.

Heeft iemand hier ook mee te maken? En iemand in het bezit van een bewijs van de voorwaarden in december waar geen nadere voorwaarden werden gesteld aan hoe het bedrag te besteden?
Dan kan ik een mooie brief gaan sturen aan Ditzo!

Alvast bedankt!

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Bril en lenzenabonnement Ditzo

Ongelezen bericht door Pareltje31 » 13 aug 2012 13:32

heel smerig van ze maar als je niets op papier heb kun je niets helaas

GJvdZ
Berichten: 7410
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bril en lenzenabonnement Ditzo

Ongelezen bericht door GJvdZ » 13 aug 2012 13:52

Heb je al aan Ditzo gevraagd hoe dit zit?

JordyNijenhuis
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 aug 2012 15:05

Re: Bril en lenzenabonnement Ditzo

Ongelezen bericht door JordyNijenhuis » 13 aug 2012 16:34

Ik snap eigenlijk niet hoe je naar een verzekeraar kan gaan die op de tv zulke slechte tv reclames heet.

Maar het is inderdaad lullig dat dit nu zo gebeurd.

Ik zou zeggen ga naar het Juridisch Loket...

Mathilde D.
Berichten: 2025
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Bril en lenzenabonnement Ditzo

Ongelezen bericht door Mathilde D. » 14 aug 2012 01:37

En hoe staat het in de polisvoorwaarden? Ik denk dat je daarop af moet gaan, en niet op hetgeen Ditzo op enig moment op zijn website zet. Ik denk dat extra voorwaarden op de website niet rechtsgeldig zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 6352
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bril en lenzenabonnement Ditzo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 14 aug 2012 03:18

De voorwaarden van het moment van afsluiten gelden. Nadien vastgestelde (onvoordelige) voorwaarden gelden niet. Als Ditzo geen voorwaarden heeft gegeven bij het afsluiten, mag Ditzo zich niet op die (onvoordelige) voorwaarden beroepen. Deze zaak lijkt meer op dwaling, wat betekent dat Ditzo de betaalde premie zou moeten terugbetalen. Ditzo had moeten waarschuwen dat de voorwaarden negatief waren veranderd. Je had dan kosteloos mogen opzeggen.

Verzeker nooit risico's die je zelf financieel kan dragen.

Gesloten