LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door King Koopa »

Ik ben verzekerd bij Nationale Nederlanden (voorheen Delta Lloyd). Ik heb een aanvullende verzekering voor mijn tandarts (Tandengaaf 1000) waarbij ik verzekerd ben tot €1.000, met uitzondering van uitwendig bleken. Nu gaat het na jaren vertrouwen kwijt te zijn geweest in tandartsen eindelijk goed, bij mijn nieuwe tandarts waar ik inmiddels al jaren zit. Maar ze willen de lachgas die ik gebruik niet meer vergoeden. De lachgas kost om en nabij €65,00 in de 3 jaar, omdat ik (door de goede tips, adviezen en zorg) bijna nooit meer een gaatje heb, en als, dan is het een oude vulling die lek is.

NN wil volgens eigen zeggen wél een langdurig ziekenhuis project vergoeden van duizenden euro's, maar de lachgas, die mij echt helpt om niet angstig te zijn bij de tandarts willen ze nu niet meer vergoeden, want ''het duurt te lang''.

Maar dan moeten ze dus ook niet claimen dat ze alles 100% vergoeden (uitwendig bleken daar gelaten). Want dit is gewoon de boel voorliegen.

Kunnen ze dit zomaar doen?!

Op hun website staat letterlijk het volgende:

''100% van uw tandartskosten vergoed, tot het verzekerde bedrag wat u gekozen heeft. ''

Maar de lachgas, die vergoeden ze niet. Want zij vinden het te lang duren :/

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Moneyman »

King Koopa schreef:
24 dec 2018 14:43
Ik ben verzekerd bij Nationale Nederlanden (voorheen Delta Lloyd). Ik heb een aanvullende verzekering voor mijn tandarts (Tandengaaf 1000) waarbij ik verzekerd ben tot €1.000, met uitzondering van uitwendig bleken. Nu gaat het na jaren vertrouwen kwijt te zijn geweest in tandartsen eindelijk goed, bij mijn nieuwe tandarts waar ik inmiddels al jaren zit. Maar ze willen de lachgas die ik gebruik niet meer vergoeden. De lachgas kost om en nabij €65,00 in de 3 jaar, omdat ik (door de goede tips, adviezen en zorg) bijna nooit meer een gaatje heb, en als, dan is het een oude vulling die lek is.

NN wil volgens eigen zeggen wél een langdurig ziekenhuis project vergoeden van duizenden euro's, maar de lachgas, die mij echt helpt om niet angstig te zijn bij de tandarts willen ze nu niet meer vergoeden, want ''het duurt te lang''.

Maar dan moeten ze dus ook niet claimen dat ze alles 100% vergoeden (uitwendig bleken daar gelaten). Want dit is gewoon de boel voorliegen.

Kunnen ze dit zomaar doen?!

Op hun website staat letterlijk het volgende:

''100% van uw tandartskosten vergoed, tot het verzekerde bedrag wat u gekozen heeft. ''

Maar de lachgas, die vergoeden ze niet. Want zij vinden het te lang duren :/
Blijkbaar vinden zij lachgas niet onder "tandartskosten" vallen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat lachgas kost u 65 euro in de drie jaar, schrijft u. Dat is ongeveer 1,81 euro per maand. Dat bedrag kan voor u onmogelijk een bezwaar zijn.

Een verzekering is bedoeld om u te beschermen tegen een risico dat u zelf niet kunt dragen.

Wat staat er in de polisvoorwaarden over de vergoedingen van uw tandartskostenverzekering? Leest u dat eens rustig na, voordat u NN van leugens beticht.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door BreejKC »

Alle middelen en behandelingen hebben een bepaalde code. Waarschijnlijk heeft het middel lachgas geen zgn. Tandarts-code en wordt deze niet vanuit de tandartsverzekering vergoed. Wellicht valt het onder de code van medicijnkosten. Dan zou het, als dit middel in het vergoedingenpakket zit, uit de basisverzekering vergoed worden maar gaat het eerst wel ten koste van het verplicht eigen risico, dat u dus zelf betaald.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door kweenie »

"Onder onze tandartsverzekering vallen een groot aantal behandelingen:

Bezoek aan de tandarts voor een controle.
Vullen van gaatjes.
Schoonmaken van uw gebit.
Röntgenfoto’s
Verdovingen
Kronen en Implantaten"


Zo staat op de website vrij duidelijk te lezen. Lachgas lijkt mij daar niet bij te horen. Waarschijnlijk staat dit nog verder gespecificeerd in de voorwaarden. Dus van voorliegen lijkt mij geen sprake.

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door King Koopa »

Maar het is toch vreemd dat ze dit eerst wel vergoeden. Maar nu niet meer? Ik heb er een verklaring voor, mijn tandarts doet er ook alles aan om het wel vergoed te krijgen (werkt, en denkt heel erg mee en handelt er eventueel naar). Maar omdat zij vinden dat het ''te lang'' duurt, vergoeden ze dit niet, maar een duur traject van duizenden euro's wel.
En het gaat absoluut niet om de 1,81 per maand. Het gaat om het kinderachtige principe.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar welk “duur” traject in het ziekenhuis wordt dan wel vergoed?

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door joep873 »

kweenie schreef:
24 dec 2018 16:57
"Onder onze tandartsverzekering vallen een groot aantal behandelingen:

Bezoek aan de tandarts voor een controle.
Vullen van gaatjes.
Schoonmaken van uw gebit.
Röntgenfoto’s
Verdovingen
Kronen en Implantaten"


Zo staat op de website vrij duidelijk te lezen. Lachgas lijkt mij daar niet bij te horen. Waarschijnlijk staat dit nog verder gespecificeerd in de voorwaarden. Dus van voorliegen lijkt mij geen sprake.
Lachgas is gewoon een van de mogelijke soorten verdoving, en wordt in de vergoedingenlijst vermeld met codes B10-B12. Waar in de voorwaarden wordt het dan uitgesloten?

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door King Koopa »

Lady1234 schreef:
24 dec 2018 17:55
Maar welk “duur” traject in het ziekenhuis wordt dan wel vergoed?
Het traject wat wel vergoed wordt, is een of ander traject, om mensen van hun angst af te helpen. Het schijnt dat dit dus kan, en dat dit in een bepaald ziekenhuis kan gebeuren. Maar dit traject, is volgens mij (geen flauw idee, maar zo lijkt het mij) vele malen duurder dan die paar tientjes voor lachgas. En bovendien kansloos, want het werkt niet bij mij. Ik zit al op het maximale wat men bij mij kan behalen. Dat wat ze in dit ziekenhuis zouden gaan doen, doen ze bij mijn tandarts ook namelijk.
Mijn tandarts zegt het wel eens, ''het gaat hartstikke goed met je behandelingen, we zouden volgende keer eens kunnen proberen om zonder lachgas te behandelen''. Ik begin al te rillen bij het idee. De angst stijgt direct weer naar mijn hoofd. Dus ik denk dat ik het (voorlopig sowieso) gewoon lekker zo moet laten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u verzekerd bent voor € 1000 per jaar en bijna nooit iets heeft, waarom dat niet naar beneden schroeven? Met die besparing compenseert u die € 1,81 per maand.

U beweert dat er gelogen wordt, maar lachgas is geen standaard behandeling bij de tandarts.

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door King Koopa »

Bij mijn tandarts is lachgas een veel gebruikte methode. Daarvoor is het een angsttandarts. Zowel lachgas, als volledige anesthesie wordt daar gewoon gegeven (mits nodig natuurlijk) en daar is uiteraard ook gewoon een anesthesist bij. Hiervoor moet je wel in aanmerking komen, en moet je echt angst hebben.
En ik heb de laatste jaren inderdaad niet zo veel meer gehad (op twee kronen na), de verzekering gaat vanaf volgend jaar dan ook naar beneden. Maar dit neemt niet weg dat het gewoon fout is om te roepen ''alles vergoed, 100%'' terwijl je toch dingen uitsluit.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

King Koopa schreef:
24 dec 2018 19:18
Maar dit neemt niet weg dat het gewoon fout is om te roepen ''alles vergoed, 100%'' terwijl je toch dingen uitsluit.
En zo kunt u nog 100 andere dingen verzinnen die een tandarts kan aanbieden, maar niet in het normale pakket zitten.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Costnix »

Lachgas (Distikstofmonoxide) heeft een verdovende werking:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Distikstofmonoxide
Zou dus onder de rubriek verdoving moeten vallen, maar lachgas wordt steeds minder gebruikt.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door 16again »

Costnix schreef:
24 dec 2018 19:41
Zou dus onder de rubriek verdoving moeten vallen, maar lachgas wordt steeds minder gebruikt.
Was dat maar zo :D De capsules liggen overal

Indien een behandeling normalerwijs zonder verdoving kan worden verricht, waarom zou de verdoving van TS dan vergoed moeten worden?

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door k2p »

joep873 schreef:
24 dec 2018 17:56
Lachgas is gewoon een van de mogelijke soorten verdoving, en wordt in de vergoedingenlijst vermeld met codes B10-B12. Waar in de voorwaarden wordt het dan uitgesloten?
Dit

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door King Koopa »

@ 16again: Lachgas is geen vervanger van de (gewone bekende) verdoving. Lachgas zorgt er alleen voor dat je meer van de wereld bent, en je niet alles zo bewust meemaakt. De verdoving komt evengoed, je hebt alleen veel minder last van de prik. Mijn brein (ik kan dit natuurlijk niet voor anderen invullen, dus ik praat voor mezelf) focust zich enorm op de prik. Waardoor ik de prik dus veel intenser meemaak (aldus de psychiater) dan mensen zonder ADHD. Maar zelfs de tips als ''aan je voeten denken, om zo je gedachten te verplaatsen'' werken niet. Dus daarom lachgas. Zit de prik erin? Dan zou de lachgas ook minder kunnen. Dit gebeurt ook vaak. Maar het is absoluut géén vervanger voor een gewone verdoving.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door 16again »

@King Koopa
Laten we het lachgas dan geen verdoving noemen, maar gewoon lachgas. Dat verandert niets aan eerder statement:

"Indien een behandeling normalerwijs zonder lachgas kan worden verricht, waarom zou het lachgas van TS dan vergoed moeten worden?"

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
24 dec 2018 21:50
@King Koopa
Laten we het lachgas dan geen verdoving noemen, maar gewoon lachgas. Dat verandert niets aan eerder statement:
"Indien een behandeling normalerwijs zonder lachgas kan worden verricht, waarom zou het lachgas van TS dan vergoed moeten worden?"
Tsja. Ik haat verdovingen, en laat dus veel behandelingen die normaal verdoofd worden, onverdoofd doen. Zullen we de gewone verdovingen dan maar niet meer vergoeden?

Wat voor de één nodig is, is dat voor de ander niet.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door 16again »

TS heeft geen verdoving tegen pijn nodig, maar lachgas is bij hem vooral middel tegen stress en angst.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: De leugens van Delta Lloyd/Nationale Nederlanden

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
25 dec 2018 07:18
TS heeft geen verdoving tegen pijn nodig, maar lachgas is bij hem vooral middel tegen stress en angst.
Ja, dat is nogal duidelijk. Wat is je punt?

Gesloten