LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De truc van de aanvullende verzekering.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
opa-kneus

De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door opa-kneus »

Basisverzekering ---> komt u maar
Basisverzekering plus aanvullend ---> komt u maar
Basisverzekering plus aanvullend plus tandarts ---> komt u maar
Basisverzekering plus tandarts ---> wilt u snel wegwezen

Nergens in de begeleidende brieven of op de websites ben ik tegengekomen dat de tandarts alleen maar kan als er een aanvullende verzekering gesloten is. Tot je een wijziging wil doervoeren.

Van die truc van de verzekeraars krijg je toch een vieze smaak in je bek. Of minstens kiespijn.

roosje10

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door roosje10 »

Dan heb je niet goed gekeken. Bij mijn eigen verzekering (CZ, maar er zijn er vast meer waar dit gewoon kan) kun je gewoon basis + tandarts afsluiten. Dit komt op ongeveer 95 euro per maand.

Ik wordt langzaam een beetje kriegel van al die mensen die hier steeds maar weer nieuwe topics beginnen omdat ze bang zijn dat ze genaaid worden met die nieuwe verzekering.
Beetje minder Telegraaf lezen mansen! En een beetje meer vertrouwen hebben :roll: Je komt heus niks tekort...

Gast

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door Gast »

De nieuwe spelling gaat niet door in Augustus :lol:

Gast

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door Gast »

Hij noemt zichzelf niet voor niks een kneus, zeer terecht lijkt mij. Getuigt van zelfkennis!

opa-kneus

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door opa-kneus »

Ik wil niet lullig doen hoor, Roosje 10, maar ik had het over het doorvoeren van wijzigingen en niet over een simpel rekensommetje op je scherm. Lees deze pagina van CZ eens heel erg zorgvuldig.

Wat Gast vond is een scheet in een netje.

roosje10

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door roosje10 »

Okay, ik heb hem gelezen maar zie nog steeds niet wat het probleem is. Tandartskosten vallen inderdaad niet onder de basisverzekering maar dat was ook in het oude stelsel al (gedeeltelijk) zo. Ik blijf bij mijn standpunt: Je kunt gewoon een aanvullende tandartsverzekering bij een basisverzekering nemen. Dit zal bij de meeste ziektekostenverzekeraars tussen de 7 en 10 euro extra per maand kosten.

Bodosan
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 dec 2004 10:56

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door Bodosan »

Agis wil dat je op z'n minst eerst een compactpolis sluit om vervolgens pas iets extra mbt tandartskosten te kunnen afsluiten. Maw eerst 10 euro per maand uitgeven aan iets waar ik in ieder geval niets aan heb (bijna alleen maar extra kraamzorg) en dan voor ong. 5 euro per maand tot 225 tandartskosten vergoed ten kunnen krijgen. Maw 180 euro betalen voor max. 225 euro vergoeding. Ik heb gezien dat het ook anders kan en Agis zal dus mijn verzekering niet worden. Ik heb nav bovenstaande Agis nog gebeld maar deze koppelverkoop is volledig correct. Er is dus geen mogelijkheid om bijv. alleen 5 euro te betalen voor tandarts extra; je moet en zal die compactpolis ook nemen. Overigens geeft Agis ook haar geld liever aan tv-reclame uit dan aan verzekerden (dat geldt voor meer van deze clubs). Ik wil nog kwijt dat ik een principieel voorstander ben van het opheffen van de verzekeringsverschillen, maar constructie en uitvoering scoren mi onvoldoende. De verzekerde is hier vooral de dupe van.
Bodosan

TonP

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door TonP »

Ik ben op de website van FBTO gaan kijken http://www.fbto.nl en ik heb op die site heel eenvoudig en heel duidelijk mijn pakket kunnen samenstellen. Voor het eerst heb ik ook de meest ruimte tandartsvergoeding erbij genomen, iets wat bij de vorige verzekeraar AGIS niet mogelijk was. AGIS eiste een keuring. FBTO accepteert mij zonder morren onvoorwaardelijk. Dus als je geen verzekeraar kunt vinden die je onvoorwaardelijk accepteert (voor bijvoorbeeld de ruimste tandartsdekking), kun je altijd even kijken bij FBTO.

Tandarts

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door Tandarts »

Ik merk dat sommige mensen een probleem hebben met het feit dat verzekeraars eenst een keuring van het gebit willen zien voordat men een uitgebreide tandartsverzekering afsluit.

Als je eerlijk bent is dit niet meer dan logisch toch? Iedereen weet heus wel hoeveel er gesjoemeld wordt door verzekerden.

Als ze dit niet zouden doen dan ontstaat de situatie dat iemand die twintig jaar lang nooit een euro heeft uitgegeven voor een tandartsverzekering opeens voor een jaartje een tandarts-top verzekering kan nemen en zich op kosten van de andere (lees eerlijk betalende) verzekerden een complete gebitsrenovatie kan laten aanmeten. Enig idee hoeveel zoiets kost? Loopt in de duizenden euro's hoor.... :roll:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Lekker belangrijk, daar zijn die verzekeringen toch voor? Ze hebben geld zat....

Gast

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door Gast »

Ja hoor Dilbert, en waar komt dat geld vandaan?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Van de belastingbetaler dat snap ik ook nog wel. Maar iemand die jaren niet naar de tandarts is geweest betaald nog steeds evenveel belasting als ieder ander, dus ik zie het probleem niet.

opa-kneus

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door opa-kneus »

Tandarts
De keuring bij sommige (uitgebreidere) pakketten is hier niet het punt. Waar het om gaat is dat je op de sites van de verzekeringmaatschappijen een premieberekening kunt maken van basispakket plus tandarts en er dan niet voor gewaarschuwd wordt dat je tenminste een aanvullende dekking moet hebben om de tandarts te verzekeren. Daar kom je pas achter als je de polis wil laten opmaken.
Snap je het ?

Dilbert29
Goed opgemerkt dat er nog steeds evenveel belasting wordt betaald, dat geld komt namelijk helemaal niet bij de belastingbetaler vandaan maar uit de premies. En een houding van ze hebben geld zat is eigenlijk nogal asociaal. Als jouw buren jouw portemonnee plunderen ben je daar toch ook niet zo blij mee, wel ?

Het probleem
Volgens de laatste informatie zijn er maar twee verzekeraars die basispakket plus tandarts zonder andere aanvullende dekking accepteren: FBTO en Deltalloyd.
Als dat juist is was het het opzetten van een nieuw topic zeker waard.

Gast

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door Gast »

Lachen die Dilbert, hij schrijft dat dat het uit belastinggelden komt, en dan schrijft hij erbij "dat snap ik ook nog wel."

Nou, hij snapt er dus helemaal geen zak van waar de tandartsen van betaald worden.

opa-kneus

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door opa-kneus »

Ik vergat in mijn vorige posting me te richten tot

roosje10
Als je bij CZ basis plus tandarts kunt verzekeren laat je dat dan even weten; dan wordt het lijstje in ieder geval langer.

empie
Berichten: 258
Lid geworden op: 19 sep 2005 13:46

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door empie »

Ook bij Univé ben je verplicht eerst een aanvullende verzekering te nemen alvorens je uitbreiding tandartsdekking kunt afsluiten.

Pancho

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door Pancho »

Even reageren!

Ik ben op een leeftijd gekomen waar het geen schande is om een prothese te mogen "moeten" gebruiken.
Deze wordt in het nieuwe zorgstelsel gewoon weer meegenomen in het basis pakket.
mooi toch! alleen kom ik er nu pas achter dat ik in voorgaande jaren iedere maand een aantal euro's te veel heb betaald :oops: voor onnodig extra tandverzorgd, maar heb dit nu per 01-01-2006 opgezegd.
Dus de nieuwe polis voorwaarden werpen zo ook weer vruchten af:
polissen goed doorlezen is een must :idea: of anders gewoon even bellen met je verzekering.

guuswim

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door guuswim »

Allereerst FBTO voot tandarts 6 maanden wachten wat moet je nu als je in het eerste halfjaar moet?
ten tweede Ohra maar 200 euro maar dan keuring dus met paradontologie uit gesloten want elke 4 maanden dus we betalen niet. Hoezo vrije keuze dus ben je wel verplicht bij je oude verzekering te blijven. Hoe het met de andere verzekeringen gaat is me nu nog niet duidelijk want de offerte's komen niet binnen. vr. gr guus

Gast

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door Gast »

.....en als je dan voor Delta Lloyd kiest doe dat dan via informatieziektekosten.nl, krijg je 12% korting op basis en aanvullend!

Overigens, tandarts tot EUR 250,-- is daar zonder medische vragen, daarboven krijg je 1 vraag te beantwoorden!

linnie88
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jan 2007 18:30

Re: De truc van de aanvullende verzekering.

Ongelezen bericht door linnie88 »

ik moest verplicht van toppakket naar basis pakket dit jaar,door omstandigheden,maar ik kan er geen extra aanvulling tandarts voor krijgen,ja dan kom ik meteen weer 20 euro duurder uit,en dat kan ik niet meer betalen,dus het is niet zo eerlijk allemaal als het lijkt.

de armoedegrens is helaas ook in nederland aanwezig.......(mede door alle instanties die hun werk niet goed doen)

Gesloten