LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Ziekvanzorg
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2019 16:24

Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door Ziekvanzorg »

Ik heb een nieuwe zorgverzekering, eerst betaalde ik €210,nu betaal ik €181, helaas was de overstap toch duurder dan ik dacht. Ik betaal iets minder premie maar heb er een berg ellende voor terug gekregen, slecht slapen en heel veel pijn is wat ik er bij deze overstap naar StadHolland verzekeringen aan heb overgehouden. Ik had altijd zorgvervoer om op afspraken te komen in het ziekenhuis, mijn nieuwe zorgverzekering was het daar helaas niet mee eens. Mijn drie vorige zorgverzekeraars die hadden er overigens geen probleem mee, die kozen voor een goedkope en in mijn geval ook minder belastende en pijnlijke oplossing.

Ik ben diabetes patiënt en heb ADHD en autisme, daarnaast heb ik ook een wervelkanaal stenose wat feitelijk een vernauwing in mijn ruggengraat is. Hierdoor staat er constant druk op de zenuwen die door mijn ruggengraat lopen, dit gebeurt voornamelijk als ik sta of zit. Lang zitten of staan is dus heel erg pijnlijk voor mij, dit maakt openbaar vervoer bijna niet mogelijk.
Vanwege mijn persoonlijkheidsstoornissen en mijn chronische ziekten moet ik minstens 7 x per jaar naar het ziekenhuis, het reizen er naartoe was voor mij altijd zeer pijnlijk is en werd door het zorgvervoer veel minder pijnlijk en dus ook veel leefbaarder gemaakt. Openbaar vervoer is zo goed als uitgesloten omdat ik dan ruim 40 minuten of meer in een hobbelende bus zit. Maar ook de deeltaxi of de valies zijn niet echt goede oplossingen, wie er bekend mee is weet dat je ook dan vaak en lang stilzit omdat je meerdere mensen op moet halen of thuis moet brengen. Maar het zorgvervoer haalde mij thuis op en bracht mij dan rechtstreeks naar het ziekenhuis, dit was tussen de 15 en 20 minuten stilzitten, waar ik bij openbaar vervoer en de deeltaxi gemiddeld 30 tot 45 minuten en soms zelfs langer stil moest zitten. Zorgvervoer is sneller en dus voor mij minder pijnlijk, maar dit is voor de zorgverzekering natuurlijk duurder dan openbaar vervoer, de deeltaxi of de valies. Deze worden door jezelf en/of de gemeente betaald. Satdholland denkt goedkoper uit te zijn maar is dat op de lange termijn juist helemaal niet, zij zullen juist veel meer geld moeten gaan betalen voor mijn zorgkosten.

Als Stad Holland mij het zorgvervoer had gegund dan hadden zij 6 tot 7 x €81= max.€567, aan taxiritjes moeten betalen, nu zij dit niet doen zijn zij heel veel meer kwijt. Omdat ik al weken hevige pijn heb word mijn pijnmedicatie nu met 50 % verhoogd en zullen er weer meerdere pijnbehandelingen gaan plaatsvinden en ook fysiotherapie. Ik betaal nu €460, voor de pijnstillers en dan heb ik voor bijna twee maanden pillen, daar komt nu elke twee maanden €230, bij voor en dus moet StadHolland nu 6 x €230, = €1380, meer betalen per jaar. Daar zijn de pijnbehandelingen in het ziekenhuis nog niet bij opgeteld, wat ook nog zo'n kleine €500, is. Daarnaast zal ik ook meer fysio gaan krijgen, wat 6 x €90, extra is en wat in totaal dus €540, is. StadHolland verzekeringen kiest er dus voor om mij heel veel meer pijn te laten lijden en daarbij ook nog eens een verlies van €2420, te incasseren,.

DEZE €2420,ZULLEN IK EN ANDERE KLANTEN VAN STADHOLLAND GAAN BETALEN NATUURLIJK!!!

Per saldo moet ik nu meer premie betalen dan ik ooit eerder deed, net als alle andere huidige en toekomstige cliënten van StadHolland Verzekeringen die dit ook zeker financieel zullen gaan voelen.

DIT IS WAAROM WIJ STEEDS MEER PREMIE BETALEN, TERWIJL VERZEKERAARS ALS STADHOLLAND RUSTIG HUN PORTEMONNEE KUNNEN BLIJVEN VULLEN.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U betaalt toch juist minder premie?

Uw aandoeningen vallen niet onder de regels voor taxivervoer en ook voor de hardheidsclausule komt u niet in aanmerking gezien het geringe aantal keren dat u naar het ziekenhuis moet.

Vergeet niet de die taxinota’s volgend jaar op te geven bij uw aangifte.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom wijs je zo met de vinger naar de verzekeraar? Jij bent toch degene die is overgestapt? Heb he de voorwaarden san niet gecheckt op wat voor jouw complexe medische situatie van toepassing is?

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door BL2 »

..Omdat ik al weken hevige pijn heb word mijn pijnmedicatie nu met 50 % verhoogd en zullen er weer meerdere pijnbehandelingen gaan plaatsvinden..
Maar is deze toename van pijn dan alleen toe te schrijven aan de andere manier van vervoer ?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door BreejKC »

Dit taxivervoer, vergoedde uw vorige zirgverzekeraar dit vanuit de basis- of vanuit de aanvullende verzekering?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door moederslink »

Een wervelkanaalstenose is te opereren. Erg lastig, bepaald niet eenvoudig , ook best wel eng , maar het kan!
Zelf zo.n operatie gehad !
Daarvoor heb ik heel erg lang met vreselijke pijnen rondgelopen en zat behoorlijk en maanden lang aan zware pijn medicatie.

Na revalidatie en verloop van tijd was de pijn weg en was ik van die zware medicatie af.

Waarom laat u zich hieraan niet opereren?
Dan bent u toch van die pijn af?!

Diabetespatiënt zijn is geen indicatie voor zittend vervoer .

En u gaat ' maar ' een keer of 7 per jaar nh ZH .
Ik ken Valys ook en wanneer u bij het boeken de situatie uitlegt kan er ' garantie' op de aankomsttijd worden gegeven, m.a.w dan maken ze geen ommelanderreis waarbij diverse passagiers ook nog opgepikt moeten worden.
Dit is zeker te bespreken met Valys.


Maar waarom bent u overgestapt ? Voor 3 tientjes minder premie , maar u heeft zich niet goed verdiept in de voorwaarden , lijkt mij dan.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts vermeldt niet waar zij eerst verzekerd was. Uit de basisverzekering wordt dat vervoer nergens vergoed.
Maar goed, nu € 29,00 per maand goedkoper uit, kan ze dus gebruiken om zelf de taxi van te betalen.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door Costnix »

Er zijn gevallen, dat taxivervoer weldegenlijk uit de basisverzekering wordt vergoed.
In mijn geval is dit zo. Er is een machtiging van de verzekering nodig en een eigen bijdrage van €101
https://www.zorgverzekeringwijzer.nl/zo ... axivervoer

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En de Ts voldoet dus niet aan de voorwaarden voor dat vervoer op kosten van de zorgverzekeraar.

Quote: Taxivervoer via de zorgverzekeraar

Zorgvragers kunnen gebruik maken van de regeling voor zittend ziekenvervoer als ze onder één van de vijf groepen vallen:

Patiëntenvervoer van en/of naar chemotherapie of bestraling
Patiëntenvervoer van en/of naar nierdialyse
Rolstoelgebruikers die geen aangepast vervoer hebben
Visueel gehandicapten
Mensen die voldoen aan de hardheidsclausule (hier wordt uitgerekend of de vervoerskosten boven een bepaald bedrag uitkomen volgens een vastgestelde formule).quote.

Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door Jark »

Lady1234 schreef:
01 mar 2019 17:11
U betaalt toch juist minder premie?

Uw aandoeningen vallen niet onder de regels voor taxivervoer en ook voor de hardheidsclausule komt u niet in aanmerking gezien het geringe aantal keren dat u naar het ziekenhuis moet.

Vergeet niet de die taxinota’s volgend jaar op te geven bij uw aangifte.
Dan moet u wel boven de drempel uitkomen natuurlijk.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gezien alle medische problemen van de Ts zullen er wel meer medische kosten zijn. En die drempel is slechts 1,65% van het inkomen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ziekvanzorg schreef:
01 mar 2019 16:37
DIT IS WAAROM WIJ STEEDS MEER PREMIE BETALEN, TERWIJL VERZEKERAARS ALS STADHOLLAND RUSTIG HUN PORTEMONNEE KUNNEN BLIJVEN VULLEN.
De extra kosten veroorzaak je vooral zelf. Als je de taxi zelf had betaald had je enkel geleerd dat goedkoop vaak duurkoop is en had je geen extra pijn gehad e.d. Beetje zwak om de zorgverzekeraar verantwoordelijk te stellen voor je eigen besparende gedrag.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door marnix »

Uw vorige verz. maatschappij vergoedde wel het zittend ziekenvervoer, lees ik.
Wellicht onder een wat soepeler uitleg van "rolstoelgebonden".
Of was het om een andere reden?

MansLigtenberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2017 18:14
Contacteer:

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door MansLigtenberg »

allemaal een een gekwaak van iedereen het zieken vervoer zit in de basis verzekering als u zo bent zoals u zegt dan heb u daar recht op u gaat het volgende doen u beld de huisarts en verteld wanneer u in het ziekenhuis moet zijn en die zorgt voer een ziekenwagen en de 385€ betaald uzelf en de andere 6 keer wordt u gewoon gebracht als uweer rer naar toe moet heel gemakkelijk ik heb nog nooit voor de pijnen klinieken betaald niet in Deventer of Zwolle en Groningen

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door BL2 »

*knip* dat is geen reden om zelf ook offtopic te gaan
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mar 2019 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: offtopic

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door Costnix »


Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door Moneyman »

MansLigtenberg schreef:
03 mar 2019 08:43
allemaal een een gekwaak van iedereen het zieken vervoer zit in de basis verzekering als u zo bent zoals u zegt dan heb u daar recht op u gaat het volgende doen u beld de huisarts en verteld wanneer u in het ziekenhuis moet zijn en die zorgt voer een ziekenwagen en de 385€ betaald uzelf en de andere 6 keer wordt u gewoon gebracht als uweer rer naar toe moet heel gemakkelijk ik heb nog nooit voor de pijnen klinieken betaald niet in Deventer of Zwolle en Groningen
Een tip: een hoofdletter, komma en punt kosten niets, maar levert je een wél leesbare tekst op.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door marnix »

Lady1234 schreef:
02 mar 2019 00:10
En de Ts voldoet dus niet aan de voorwaarden voor dat vervoer op kosten van de zorgverzekeraar.

Quote: Taxivervoer via de zorgverzekeraar

Zorgvragers kunnen gebruik maken van de regeling voor zittend ziekenvervoer als ze onder één van de vijf groepen vallen:

Patiëntenvervoer van en/of naar chemotherapie of bestraling
Patiëntenvervoer van en/of naar nierdialyse
Rolstoelgebruikers die geen aangepast vervoer hebben
Visueel gehandicapten
Mensen die voldoen aan de hardheidsclausule (hier wordt uitgerekend of de vervoerskosten boven een bepaald bedrag uitkomen volgens een vastgestelde formule).quote.
volgens mij wordt bij de hardheidscausule gerekend met een systeem wat de afstand en het aantal keer wat men moet gaan, meeneemt in de formule, er komt geen bedrag uit.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@marnix

Ik schrijf ook nergens dat er een bedrag uit komt. Ik quote een en ander. Maar er komt wel degelijk een bedrag uit wat vergoed wordt, onder aftrek van de eigen bijdrage.

De link naar de hardheidsformule heeft Costnix al geplaatst.

En de Ts voldoet daar niet aan.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Een berg ellende na overstap zorgverzekering

Ongelezen bericht door marnix »

Lady1234 schreef:
03 mar 2019 14:18
@marnix

Ik schrijf ook nergens dat er een bedrag uit komt. Ik quote een en ander. Maar er komt wel degelijk een bedrag uit wat vergoed wordt, onder aftrek van de eigen bijdrage.

De link naar de hardheidsformule heeft Costnix al geplaatst.

En de Ts voldoet daar niet aan.
"hier wordt uitgerekend of de vervoerskosten boven een bepaald bedrag uitkomen volgens een vastgestelde formule)"

Gesloten