LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigen risico in termijnen betalen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Eigen risico in termijnen betalen

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo,

Gisteren een rekening thuis gekregen van het te betalen eigen risico.

Ik heb een verzekering bij Zilveren Kruis Achmea.

Het was anders altijd dat ze de rekening in twee keer deden, ik moest dan een deel in het voorjaar betalen en een deel in het najaar.
Ik moet rondkomen van een minimum inkomen maar gelukkig is het mij tot nu toe altijd gelukt om het te kunnen betalen.
Gisteren kreeg ik tot grote schrik het hele bedrag van 170 euro in een keer te betalen, binnen 8 dagen moet ik het betalen.
Het is voor mij onmogelijk om dit bedrag in een keer te kunnen betalen.

Er stond op de brief dat je ze mocht bellen, maar helaas weer een 0900 nummer.
Dat zou mij enorm veel geld kosten en ook dat heb ik niet.
Ik heb contact opgenomen via het contactformulier om te vragen of het mogelijk is om het bedrag misschien in termijnen te mogen betalen of misschien uitstel van betaling zou mogen aanvragen zodat ik het bij elkaar zou kunnen sparen als termijn betaling niet mogelijk zou zijn.

Graag zou ik willen vragen of jullie dit wel eens bij de hand hebben gehad en het eigen risico in termijnen mochten betalen?

Alvast bedankt.

Sprietje

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Eigen risico in termijnen betalen

Ongelezen bericht door ciske »

Beetje goede verzekeraar doet daar niet moeilijk om, als het echt niet anders kan , dan toch beter bellen Sprietje, kost wel effe wat maar denk wel dat ze akkoord zullen gaan.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Eigen risico in termijnen betalen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Bij mijn ziekenfonds kun je online een betalingsregeling afsluiten. Dan betaal je ongeveer 20 euro per maand.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Eigen risico in termijnen betalen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Hoe het zit met een betalingsregeling bij Zilveren Kruis weet ik even niet.

Maar ik zag op de site bij het 0900 wel staan dat dit tegen het lokale tarief gaat. Mocht je mobiel bellen dan komen de mobiele kosten er wel bij. Veel mensen schrikken meteen als het een 0900 nr is, maar soms is het gewoon tegen lokaal tarief.
Heb op 0900alternatieven.nl wel een alternatief gevonden:
Het 0900-Alternatief voor Zilveren Kruis Achmea is 071 3670911

koopsie83
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2010 21:01

Re: Eigen risico in termijnen betalen

Ongelezen bericht door koopsie83 »

Beste Sprietje,

Een rekening zal je altijd in zijn volledigheid aangeboden krijgen en een betalingsregeling moet je dus aanvragen. Dit heb je inmiddels gedaan lees ik. Is de 170,- euro alleen je Verplichte Eigen Risico en bestaat dit niet uit een deel Vrijwillig Eigen Risico dan zou het mogelijk moeten zijn om een betalingsregeling te treffen. Let er wel op dat het minimumtermijn 50,- euro per keer is en dat ze per automatische incasso incasseren. Je kunt de termijnen dus niet zelf overmaken. Ook is het zo dat je gedurende de periode van de betalingsregeling (in jou geval zou dit dus 3 maand zijn) de premie ook per automatische incasso betaald.

Groeten

FHV
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 feb 2008 18:37

Re: Eigen risico in termijnen betalen

Ongelezen bericht door FHV »

Waar haal je die info vandaan Koopsie?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Eigen risico in termijnen betalen

Ongelezen bericht door ciske »

Let er wel op dat het minimumtermijn 50,- euro per keer is
onzin , hun bekijken wel hoeveel je kan missen en dat verspreidt over het jaar , zolang die 170 euro maar betaalt wordt.

koopsie83
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2010 21:01

Re: Eigen risico in termijnen betalen

Ongelezen bericht door koopsie83 »

vogels schreef:
hun bekijken wel hoeveel je kan missen en dat verspreidt over het jaar , zolang die 170 euro maar betaalt wordt
Hangt er van af welke ziektekostenverzekeraar je hebt!
Inderdaad. Elke verzekering heeft zijn eigen voorwaarden natuurlijk.

Ik ben zelf ook bij hun verzekerd en heb zelf vorig jaar ook een betalingsregeling gehad. Perfect verlopen trouwens.

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Eigen risico in termijnen betalen

Ongelezen bericht door JDII »

Dat bedrag van het eigen risico wordt achteraf berekend, je weet dat dat bedrag gaat komen, dus je moet daar in de loop van het jaar reeds voor gaan sparen. Ik vind dat een betalingsregeling voor zo'n flutbedrag niet afgesloten zou moeten worden.

Verder vind ik belachelijk dat er zoiets bestaat als een eigen risico. Verdisconteer dat in de maandelijkse premie en laat niet mensen gebruik maken van de zorg daar extra voor bloeden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Eigen risico in termijnen betalen

Ongelezen bericht door ciske »

JDII schreef: Ik vind dat een betalingsregeling voor zo'n flutbedrag niet afgesloten zou moeten worden.

.
dat kan jij wel vinden , maar voor sommige mensen is dat nodig.

Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Re: Eigen risico in termijnen betalen

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Ik heb ook enorme telefoon angst, ik dorst ook niet goed te bellen.
Vandaag met veel angst toch maar de telefoon gepakt en gebeld.
Met veel gestotter er toch nog uit gekomen wat ik wilde vragen en ze waren erg behulpzaam.
Ik heb een betalingsregeling gekregen en kan deze iedere maand in 6 termijnen aan ze betalen, ik ben er heel erg blij mee dat ik dit op deze manier mag betalen.

Sprietje

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Eigen risico in termijnen betalen

Ongelezen bericht door snepke »

Sprietje schreef:Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Ik heb ook enorme telefoon angst, ik dorst ook niet goed te bellen.
Vandaag met veel angst toch maar de telefoon gepakt en gebeld.
Met veel gestotter er toch nog uit gekomen wat ik wilde vragen en ze waren erg behulpzaam.
Ik heb een betalingsregeling gekregen en kan deze iedere maand in 6 termijnen aan ze betalen, ik ben er heel erg blij mee dat ik dit op deze manier mag betalen.

Sprietje
Fijn voor je, zo zie je maar weer,als je iets wil ,gewoon bellen ,ze bijten niet hoor.
Hun schieten er ook niets mee op als je niet kan betalen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Eigen risico in termijnen betalen

Ongelezen bericht door ciske »

Fijn voor je, zo zie je maar weer,als je iets wil ,gewoon bellen ,ze bijten niet hoor.
Hun schieten er ook niets mee op als je niet kan betalen.
precies snepke, ben blij voor je Sprietje.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Eigen risico in termijnen betalen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als je bijstand hebt is het geen flutbedrag en ben je blij dat je in termijnen kan betalen :roll:

Sprietje, toppie dat het nu geregeld is.

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Eigen risico in termijnen betalen

Ongelezen bericht door Rema »

Fijn dat het gelukt is om in termijnen te betalen, het wordt ook steeds moeilijker.
Wij betalen bij Anderzorg op het moment het eigen risico in termijnen, we moeten 15 euro per maand betalen, en konden dit via de email aanvragen.
Ik vraag me wel af waar dit ooit eindigt, je inkomen wordt maar niet hoger, maar de ziektekostenverzekering en het eigen risico wel.

Gesloten