LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eigen risico menzis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
leoni_p
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2013 09:18

eigen risico menzis

Ongelezen bericht door leoni_p »

Hallo,

Ik heb een probleem met het eigen risico van Menzis en vraag me af of hier meer mensen ervaring mee hebben.
Het zit namelijk zo: Ik krijg vorige week 2 rekeningen van menzis over het eigen risico. Oke opzich geen probleem maar het blijkt dat dit beide eigen risico is over behandelingen in 2011 en 2012. (1 rekening over 2011 en 1 over 2012. En of ik die nu binnen 2 weken maar even wil betalen (in totaal 250 euro).
Ik ben een op kamers wonende student en heb het niet heel ruim. Heel fijn dat ik dan nu in 1 keer een rekening krijg over een behandeling in 2011.

Nu vroeg ik me af: zit er niet een bepaalde termijn in dat ze de rekening moeten versturen? Ik krijg er nu dus niet alleen die van 2011 maar ook die van 2012 (behandeling in hetzelfde ziekenhuis) dus daar ligt het niet aan)..

Vorige jaar had ik ook al opeens een rekening van 2010 voor medicijnen. Waarom duurt het zo lang voordat ze eindelijk een keer een rekening sturen?

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: eigen risico menzis

Ongelezen bericht door Rim69 »

leoni_p schreef:Waarom duurt het zo lang voordat ze eindelijk een keer een rekening sturen?
Prima vraag om aan Menzis te stellen. Ik gok er op dat zij de rekeningen ook laat binnen krijgen.

Je zal gewoon moeten betalen. Menzis is vaak wel bereidt dit in termijnen te accepteren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: eigen risico menzis

Ongelezen bericht door berndv »

leoni_p schreef: Nu vroeg ik me af: zit er niet een bepaalde termijn in dat ze de rekening moeten versturen? Ik krijg er nu dus niet alleen die van 2011 maar ook die van 2012 (behandeling in hetzelfde ziekenhuis) dus daar ligt het niet aan)..