LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eigen risico menzis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
leoni_p
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2013 09:18

eigen risico menzis

Ongelezen bericht door leoni_p »

Hallo,

Ik heb een probleem met het eigen risico van Menzis en vraag me af of hier meer mensen ervaring mee hebben.
Het zit namelijk zo: Ik krijg vorige week 2 rekeningen van menzis over het eigen risico. Oke opzich geen probleem maar het blijkt dat dit beide eigen risico is over behandelingen in 2011 en 2012. (1 rekening over 2011 en 1 over 2012. En of ik die nu binnen 2 weken maar even wil betalen (in totaal 250 euro).
Ik ben een op kamers wonende student en heb het niet heel ruim. Heel fijn dat ik dan nu in 1 keer een rekening krijg over een behandeling in 2011.

Nu vroeg ik me af: zit er niet een bepaalde termijn in dat ze de rekening moeten versturen? Ik krijg er nu dus niet alleen die van 2011 maar ook die van 2012 (behandeling in hetzelfde ziekenhuis) dus daar ligt het niet aan)..

Vorige jaar had ik ook al opeens een rekening van 2010 voor medicijnen. Waarom duurt het zo lang voordat ze eindelijk een keer een rekening sturen?

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: eigen risico menzis

Ongelezen bericht door Rim69 »

leoni_p schreef:Waarom duurt het zo lang voordat ze eindelijk een keer een rekening sturen?
Prima vraag om aan Menzis te stellen. Ik gok er op dat zij de rekeningen ook laat binnen krijgen.

Je zal gewoon moeten betalen. Menzis is vaak wel bereidt dit in termijnen te accepteren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: eigen risico menzis

Ongelezen bericht door berndv »

leoni_p schreef: Nu vroeg ik me af: zit er niet een bepaalde termijn in dat ze de rekening moeten versturen? Ik krijg er nu dus niet alleen die van 2011 maar ook die van 2012 (behandeling in hetzelfde ziekenhuis) dus daar ligt het niet aan)..
Even Google gebruiken en zoeken naar verjaring van een factuur, dan zul je zien dat dit nog keurig binnen de gestelde termijn is, dus daar kom je helaas niet onderuit. Wat je wel kan vragen aan menzis is of je deze factuur en termijnen mag betalen, vaak is dat geen probleem.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: eigen risico menzis

Ongelezen bericht door GJvdZ »

In principe zou het natuurlijk niet uit moeten maken wanneer ze de rekening sturen. Als ze het eerder hadden verstuurd had je het geld al eerder moeten betalen.

Tip: houdt gewoon zelf bij wat je aan eigen risico moet betalen en zet dat zo snel mogelijk apart totdat je de rekening krijgt.

Menzis
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mei 2009 21:09
Contacteer:

Re: eigen risico menzis

Ongelezen bericht door Menzis »

Beste leoni_p,

Graag kijk ik voor je na of de nota's eigen risico terecht zijn aangeboden. Ook kunnen we een betalingsregeling in termijnen treffen over het te betalen bedrag. Ik kan me goed voorstellen dat je zo'n bedrag als student niet ineens kunt betalen. Als je dit wilt stuur dan je naam, verzekerdennummer en eventueel tel.nr aan [email protected] dan zoek ik het graag voor je uit. Refereer in je e-mail even aan dit bericht, dan hoef je niet je hele verhaal opnieuw te doen.

Met vriendelijke groeten,
^LS
Menzis

sunny5
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:03

Re: eigen risico menzis

Ongelezen bericht door sunny5 »

leoni_p schreef:Hallo,

Ik heb een probleem met het eigen risico van Menzis en vraag me af of hier meer mensen ervaring mee hebben.
Het zit namelijk zo: Ik krijg vorige week 2 rekeningen van menzis over het eigen risico. Oke opzich geen probleem maar het blijkt dat dit beide eigen risico is over behandelingen in 2011 en 2012. (1 rekening over 2011 en 1 over 2012. En of ik die nu binnen 2 weken maar even wil betalen (in totaal 250 euro).
Ik ben een op kamers wonende student en heb het niet heel ruim. Heel fijn dat ik dan nu in 1 keer een rekening krijg over een behandeling in 2011.

Nu vroeg ik me af: zit er niet een bepaalde termijn in dat ze de rekening moeten versturen? Ik krijg er nu dus niet alleen die van 2011 maar ook die van 2012 (behandeling in hetzelfde ziekenhuis) dus daar ligt het niet aan)..

Vorige jaar had ik ook al opeens een rekening van 2010 voor medicijnen. Waarom duurt het zo lang voordat ze eindelijk een keer een rekening sturen?
Doordat ik te vaak problemen met menzis had ben ik overgestapt naar een andere zorg verzekering.
hier gaat het ontzetten goed!

Wat menzis doet is :
kort na het verstrijken van het betalingstermijn waarin je had moeten betalen, gelijk een andere betalingskenmerk aanmaken terwijl je net een dag ervoor betaald hebt.
Door dat ze te ijverig zijn in het maken van een nieuwe kenmerk voor elke aanmaning lijkt het alsof je niet hebt betaald terwijl je misschien net voor de eerste aanmaning de oude kenmerk hebt gebruikt voor het betalen van je rekening.

Zo heb ik nu ook de LAVG deurwaarder achter mijn kont hangen alsof ik honing aan mijn reed heb.
Die mongolen nemen de fout op fout letterlijk van Menzis mongolen over.
Bel je menzis om het uit te leggen dat alles al betaald is:
gaan die idioten tegen je te keer alsof je een wanbetaler bent. En hebben nog het lef om te zeggen: ja je hebt niet betaald want onze systeem liegt niet

Nou geloof me! dit soort gedrag hadden recht tegen over mij moeten tonen.

vorig jaar heb ik een rechtszaak tegen menzis gewonnen doordat ik kon aantonen dat ik alles netjes had betaald.
Nu heb ik weer een rechtszaak, waar ik alle betaalbewijzen ervan heb.
Deze klojos leren het echt nooit! en vertikken het uit te zoeken waar het fout is gegaan omdat ze blindelings op hun systeem vertrouwen

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: eigen risico menzis

Ongelezen bericht door bprosman »

Zo heb ik nu ook de LAVG deurwaarder achter mijn kont hangen alsof ik honing aan mijn reed heb.
Die mongolen nemen de fout op fout letterlijk van Menzis mongolen over.
Als je aan de telefoon ook zo "constructief" communiceert kan ik ze misschien nog wel begrijpen ook.

Menzis
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mei 2009 21:09
Contacteer:

Re: eigen risico menzis

Ongelezen bericht door Menzis »

Beste Sunny5,

Wat vervelend dat het tot een deurwaardersoverdracht is gekomen. In je post lees ik dat je aan hebt gegeven de betreffende nota wel te hebben betaald. Graag kijk ik dit voor je na. Wil je je verzekeringsgegevens en de gegevens van de gedane betaling(en) mailen naar [email protected] en dan refereren aan dit bericht?

Met vriendelijke groet,
Marcelle Middendorp
Webcareteam Menzis

sunny5
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:03

Re: eigen risico menzis

Ongelezen bericht door sunny5 »

Menzis schreef:Beste Sunny5,

Wat vervelend dat het tot een deurwaardersoverdracht is gekomen. In je post lees ik dat je aan hebt gegeven de betreffende nota wel te hebben betaald. Graag kijk ik dit voor je na. Wil je je verzekeringsgegevens en de gegevens van de gedane betaling(en) mailen naar [email protected] en dan refereren aan dit bericht?

Met vriendelijke groet,
Marcelle Middendorp
Webcareteam Menzis
dat is al meerdere malen gebeurd. maar jullie doen er geen klap mee.
en nu ineens witte voetjes komen halen??

dit verhaal komt binnenkort ook naar buiten met alle bewijs materialen dat jullie het zelfde fout keer op keer maken.

sunny5
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:03

Re: eigen risico menzis

Ongelezen bericht door sunny5 »

bprosman schreef:
Zo heb ik nu ook de LAVG deurwaarder achter mijn kont hangen alsof ik honing aan mijn reed heb.
Die mongolen nemen de fout op fout letterlijk van Menzis mongolen over.
Als je aan de telefoon ook zo "constructief" communiceert kan ik ze misschien nog wel begrijpen ook.
dat is het nou net.

als ik zo constructief zou communiceren, zouden ze mij misschien dan wel serieus nemen.
Bij LAVG Gerechtsdeurwaarders moeten ze zowizo allemaal communicatie trainingen krijgen, dan leren ze misschien wel door de telefoon luisteren i.p.v vanuit gaan dat hun opdrachtgever wel gelijk hebben.

Wonderwall
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 apr 2013 00:06
Locatie: Gronau

Re: eigen risico menzis

Ongelezen bericht door Wonderwall »

sunny5 schreef: Bij LAVG Gerechtsdeurwaarders moeten ze zowizo allemaal communicatie trainingen krijgen, dan leren ze misschien wel door de telefoon luisteren i.p.v vanuit gaan dat hun opdrachtgever wel gelijk hebben.
Leer je dan te luisteren op een communicatietraining?

Menzis
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mei 2009 21:09
Contacteer:

Re: eigen risico menzis

Ongelezen bericht door Menzis »

Beste Sunny5,

Ik begrijp uit je bericht dat je al meerdere keren betaalgegevens naar ons hebt gemaild maar dat er niets mee is gedaan. Dit lijkt me absoluut niet de bedoeling. Ik kom geen wit voetje halen, ik kom je hulp aanbieden. Mijn aanbod staat nog steeds. Wil je hier gebruik van maken, mail dan je gegevens naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Marcelle Middendorp
Webcareteam Menzis

sunny5
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:03

Re: eigen risico menzis

Ongelezen bericht door sunny5 »

Menzis schreef:Beste Sunny5,

Ik begrijp uit je bericht dat je al meerdere keren betaalgegevens naar ons hebt gemaild maar dat er niets mee is gedaan. Dit lijkt me absoluut niet de bedoeling. Ik kom geen wit voetje halen, ik kom je hulp aanbieden. Mijn aanbod staat nog steeds. Wil je hier gebruik van maken, mail dan je gegevens naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Marcelle Middendorp
Webcareteam Menzis
Beste Marcelle,

ik snap wel dat je nu probeert te redden wat er te redden valt.

maar dat hadden je collegas eerder hun best moeten doen.

waarom was het eerst niet mogelijk om rechtstreeks via jullie op te lossen i.p.v roepen: ja je moet nu contact opnemen met de deurwaarder want wij hebben het uit handen gegeven.
nadat ik meerdere malen heb gebeld raakte ik uiteindelijk geïrriteerd .
na 5 keren aan de telefoon te hangen om dit aan jullie duidelijk te maken kreeg ik dood leuk antwoord van u of van uw colleg: wij kunnen uw betaling niet vinden dus je hebt het niet betaald dus neem maar contact op met onze opdracht uitvoerder want wij kunnen niks meer voor je doen.

waarom zou jij mij nu wel hier online kunnen helpen terwijl er nu een rechtszaak is gepland??
intussen heb g.v.d jullie werk zitten doen.

als jullie steeds een andere betaalkenmerk aanmaken en de premies van de ene maand naar de andere gaan lopen boeken, dan snapt de systeem van menzis jullie klungels niet meer!

sunny5
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:03

Re: eigen risico menzis

Ongelezen bericht door sunny5 »

Wonderwall schreef:
sunny5 schreef: Bij LAVG Gerechtsdeurwaarders moeten ze zowizo allemaal communicatie trainingen krijgen, dan leren ze misschien wel door de telefoon luisteren i.p.v vanuit gaan dat hun opdrachtgever wel gelijk hebben.
Leer je dan te luisteren op een communicatietraining?
sorry, blijkbaar ben ij een ander geval en denk dat jij een extra training nodig hebt voor je taak optimaal te kunnen uitvoeren

les1:
bij communicatie heb je een zender en ontvanger nodig.

Gesloten