LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Elleboog brace

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
psr8000
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2008 08:51

Elleboog brace

Ongelezen bericht door psr8000 »

Ik ben verzekerd bij Siz onderdeel van iza.

PSR8000

Even een melding van een incidentje

Kom bij mijn huisdokter en krijg een aanvraag mee voor een elbow brace
Vandaar bel ik mijn verzekering en vraagt of het bedrag van 72,15 vergoed wordt.
Krijg informatie toegespeeld door een van de medewerkers, dat het bedrijf Livit met daarbij het behorende telefoonummer.
Zelf even een telefoontje gepleegd, en de mederwerker van Lifit zij dat ze het nog nooit via de verzekering vergoed hebben gekregen.
Dus weer terug naar Siz
Ze wisten even niet hoe en wat ze moesten brengen of vertellen over hoe het precies zat.
Dus al met al Siz verstrekt informatie waar ze zelf geen weet van hebben
En als je een elleboog brace nodig hebt, Zeg er dan bij dat het niet voor de knie bestemt is, want naar mijn gevoel denken ze, dat een hoop mensen tegenwoordig op hem of haar ellebogen loopt

Hoogachtend PSR8000
Laatst gewijzigd door psr8000 op 07 jul 2009 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

larvekar
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2009 17:00

Re: Elleboog brace

Ongelezen bericht door larvekar »

Een brace valt onder de vergoeding van spalk- en redressieapparatuur uit de basisverzekering, mits er sprake is van een verstevigde brace. Overigens moet het dan ook vaak aangevraagd worden bij de verzereraar, voorzien van een offerte van de leverancier.
Bij u is er blijkbaar geen sprake van een verstevigde brace (bijvoorbeeld met harde plastic delen), waardoor er geen vergoeding mogelijk is. De verzekeraar heeft mijns inziens ook niet aangegeven dat het vergoed wordt, deze heeft alleen aangegeven waar u terecht kunt. Hebt u wel gevraagd of het vergoed wordt?

psr8000
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mei 2008 08:51

Re: Elleboog brace

Ongelezen bericht door psr8000 »

Ik kan u vertelen dat door een van de medewerkers van SIZ gezegd is dat de elleboog brace vergoed zou worden en dat ik daarbij aangesloten een de firma lifit inclusief telefoonnummer heb gekregen
Tweede telefoongesprek wisten ze even niet hoe ze het recht moesten breien dus al met al over een elleboogbrache heb ik het wel gehad met de Siz
En daarbij is het niet het eerste incidentje

mvg psr8000

Gesloten