LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Hendriks D
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2014 15:50

Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door Hendriks D »

De zorgverzekering van Hema,
December 2013 ben ik overgestapt naar Hema zorgverzekeringen met ondermeer een aanvullend pakket 3 en tandverzekering.
Hema verzekering incasseert automatisch. Dit is dan ook het enige wat vlekkeloos loopt. Helaas dat er geen enkele declaratie in behandeling danwel onder de dekking valt van de verzekering.
1. Huisarts bezoek valt bij Hema verzekering niet in het pakket!
2. Kinderen mogen niet naar huisarts, dokter of anderszins gebruik maken van zorg wanneer de kosten voor rekening van Hema verzekeringen komt.
3. Buitenland spoed zorg valt buiten de dekking van Hema verzekeringen.
4. Hema verzekering geeft in al haar gesprekken aan dat zij onafhankelijk is van Menzis echter de declaratieformulieren zijn van Menzis. Menzis onderschrijft het beleid van Hema verzekeringen om NIETS onder de dekking van de verzekering te laten vallen. Ook de basiszorg kent Hema en Menzis niet of in ieder geval betalen beide niets uit.
5. Een 13 jarig kind met eigenlijk een beugel echter Hema verzekering weigert hier de betaling te accepteren.
6. Optische hulpmiddelen vallen in speciale gevallen onder de basisdekking. Hema verzekeringen en Menzis zijn van mening dat wanneer je een loep bril hebt dit heel gewoon is. De motivatie was als volgt; de medewerker kende iemand die dat ook had en hierom was et geen speciaal geval!!
Kort samengevat, een viertal polissen op naam van vier personen waar geheel niets onder dekking van de verzekering valt.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2014 14:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door gerda1956 »

https://www.hemaverzekeringen.nl/zorgverzekering Uiteraard zit de huisarts in de basisverzekering. Betreffen de beugel, dat klopt volgens de voorwaarden moet u dat bijverzekeren.
citaat: "In de basisverzekering is een standaarddekking voor tandartskosten opgenomen voor iedereen tot 18 jaar. Orthodontie voor kinderen tot 18 jaar kunt u verzekeren via aanvullend 3. Bent u ouder dan 18 jaar, dan biedt de HEMA Zorgverzekering voor tandartskosten uitkomst met de tandartsverzekering. U kiest zelf het bedrag waarvoor u verzekerd wilt zijn. Bij HEMA kunt u kiezen uit drie tandartsverzekeringen: tandarts 1, tandarts 2 en tandarts 3. "
en ook: Als u naar zorgaanbieders gaat die een overeenkomst met ons hebben, worden uw zorgkosten door ons rechtstreeks aan uw zorgaanbieder betaald. Bezoekt u een zorgaanbieder die geen overeenkomst met ons heeft, dan moet u de rekening eerst zelf betalen en krijgt u geen volledige vergoeding. Verzekerden onder de 18 jaar betalen geen premie. De HEMA Zorgverzekering is een naturaverzekering.

Hendriks D
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2014 15:50

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door Hendriks D »

Tsja... heel veel is wettelijk en ja ik heb een aanvullende verzekering pakket 3 (meest uitgebreid) en ja ik hen een tandarts verzekering. Maar als je als maatschappij niet kunt lezen en niet handelt naar je eigen regels....dan kun je het beste publiceren.
En nee, Hema betaald NIETS rechtstreeks aan een zorgaanbieder. Überhaupt betaald Hema immers niets. Hema incasseerd e dat gaat goed omdat ze daar zelf niets voor hoeven te doen.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2014 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Dat zijn flinke beschuldigingen,toch bent u met een hema in zee gegaan omdat het zo goedkoop was.
Tja en de hema komt net kijken met verzekeren dus kan je met dit soort verzekeringen problemen soms! Verwachten...

Bevalt het u niet ,aanvechten...simpel en tja dan op zoek naar ander...enne zou dan wat duurder en echte zorgverzekeraar nemen misschien zit u dan goed?

Mij hoeft u voor hema niet te waarschuwen komt niet in me op ,om me daar nou eens te gaan verzekeren..
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2014 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door berndv »

Ik lees dat u maar voor 1 van de afwijzingen een argumentatie heeft gehad. Wat was bijvoorbeeld het argument om huisartskosten niet te vergoeden, en waar waren deze kosten voor? Was dat een gewoon consult? Wat was de reden dat uw kinderen niet naar de dokter mogen?

Vreemd verhaal dit. Ze geven aan dat je pakket 3 nodig hebt voor een beugel, u heeft pakket 3. Misschien ooit ergens dit jaar een betaling gemist? Bij een achterstand, hoe klein of hoe kort ook, vervallen aanvullende pakketten. Kan een oorzaak zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2014 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote

Hendriks D
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2014 15:50

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door Hendriks D »

Er is geen sprake van communicatie. Er is altijd betaald en DUS moet een verzekeraar bij huisarts bezoek in binnen of buitenland per definitie betalen immers dat valt onder de basisdekking. Alleen organisaties als Hema en Menzis denken dat het voor hen niet geldt.
Gerda schreef:

Als u naar zorgaanbieders gaat die een overeenkomst met ons hebben, worden uw zorgkosten door ons rechtstreeks aan uw zorgaanbieder betaald. Bezoekt u een zorgaanbieder die geen overeenkomst met ons heeft, dan moet u de rekening eerst zelf betalen en krijgt u geen volledige vergoeding
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2014 15:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

Hendriks D
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2014 15:50

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door Hendriks D »

Ik verwacht van een verzekeraar dat bij schade er uitbetaald wordt conform de wet en regelgeving! Huisarts is Basisverzekering en dient per omgaande ook door Hema/Menzis te worden voldaan en zo met alle ingediende stukken.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2014 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door berndv »

Hendriks D schreef:Er is geen sprake van communicatie.
Dat blijkt

Maar als u hen belt en vraagt waarom zij uw huisartskosten niet vergoeden dan blijven ze stil? Neem toch aan dat ze gebeld heeft en dat ze u een uitleg of verklaring geven waarom in ieder geval de huisarts niet gedekt is/wordt?
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2014 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door SaritaX »

Moet je niet gewoon nu nog betalen ivm eigen risico? Dat is bij alle verzekeraars hetzelfde. De basisverzekering is ook overal hetzelfde dus HEMA kan niets een weigeren iets uit te keren. Dus ik denk dat het een communicatieprobleem is.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2014 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door berndv »

SaritaX schreef:Moet je niet gewoon nu nog betalen ivm eigen risico?
Huisarts gaat niet van het eigen risico af.
SaritaX schreef:De basisverzekering is ook overal hetzelfde dus HEMA kan niets een weigeren iets uit te keren.
Daarom ben ik ook reuze benieuwd wat de verklaring van de verzekering was om niet uit te keren.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door ruud_a »

TS vertelt niet alles, of TS begrijpt helemaal niets van zijn zorgverzekering.
heeft dan waarschijnlijk ook nooit de moeite genomen, om de voorwaarden door te lezen en roept alleen maar dingen die hij denkt of vindt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ruud_a schreef:TS vertelt niet alles, of TS begrijpt helemaal niets van zijn zorgverzekering.
heeft dan waarschijnlijk ook nooit de moeite genomen, om de voorwaarden door te lezen en roept alleen maar dingen die hij denkt of vindt.
Denk dat je 300%goed zit en zo als men hier reageert...zou ik mr. of mev ook niet aan de tel willen hebben.

Vreeeemd dat al die problemen bij hema cq menzis liggen,maar ja jan nu nw kanssen..sluit verzekering af bij kruitvat zal ook lekker goedkoop zijn en hoor ik je vast volgend jr weer...

Sorry maar neem het niet serieus...

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

In de basisverzekerng van elke zorgverzekering ( dus ook die van de Hema) is de standaardzorg van de huisarts , ziekenhuis en apotheek opgenomen. Een basisverzekering is wettelijk verplicht.

Ik geloof er helemaal niets van dat de Hema een normaal bezoek aan de huisarts wegert te vergoeden.
Hier is iets anders aan de hand.

Menzis
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mei 2009 21:09
Contacteer:

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door Menzis »

Beste Hendriks D,

Omdat Menzis de zorgverzekering uitvoert namens HEMA reageer ik op uw klachten. In uw bericht van gistermiddag 15:56 noemt u 6 punten waarop ik hieronder een reactie geef.

1. Iedereen heeft recht op huisartsenzorg. Huisartsenzorg valt onder de basisverzekering. Ook bij de zorgverzekering van HEMA.
2. Voor kinderen geldt precies hetzelfde als beschreven bij punt 1.
3. Spoedeisende zorg in het buitenland kent dekkingen in zowel de basisverzekering als in de aanvullende verzekering. Er moet sprake zijn van een situatie waarin medische hulp zo snel nodig is dat terugkeren naar Nederland niet meer mogelijk is. Het was niet voorzien dat deze medische hulp nodig zou zijn.
4. Menzis is risicodrager van de HEMA zorgverzekering. Dit staat op alle correspondentie die wordt verstuurd.
5. Wanneer 1 van de ouders een HEMA Aanvullend 3 heeft dan hebben alle meeverzekerde kinderen tot 18 jaar recht op een vergoeding voor een beugel van € 2000 voor de gehele verzekeringsduur. Er geldt geen wachttijd.
6. Voor wat betreft de loepbril heb ik meer informatie nodig. Als u wilt, kan ik u hierover laten bellen door een collega.

Met vriendelijke groet,

Antina van der Veen
Teammanager Social Interactie bij Menzis

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vraag me af of het wel over een huisarts gaat of over een of ander vaag telekinetisch gebeuren dat zich arts noemt, maar gewoon niet bevoegd is en dús niet voor declaratie in aanmerking komt.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2014 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Vind het netjes dat Menzis reageert!
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2014 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote

Hendriks D
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2014 15:50

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door Hendriks D »

Beste Anita van der Veen,

Het is jammer dat eerst nu Menzis wil reageren. Iom DAS rechtsbijstand ben ik bereid u in de gelegenheid te stellen om uw fouten te corrigeren. Voor komende week staan de afspraken met oogarts gepland en worden ten uitvoer gebracht. Met en zonder toestemming van Hema verzekering/Menzis. Ook deze kosten worden meegenomen in de aanvraag Ondernemingskamer en aangemeld bij Ombudsman.
Zo u schrijft had er gehandeld moeten worden echter alle bandopnamen spreken voor zich. Niets wil Hema verzekeringen vergoeden. Vanaf januari 2014 kunt u in alle bewijsstukken zien dat er niets werd vergoed.

Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door Radar op 15 aug 2014 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Hendriks D schreef:Beste Anita van der Veen,

Het is jammer dat eerst nu Menzis wil reageren. Iom DAS rechtsbijstand ben ik bereid u in de gelegenheid te stellen om uw fouten te corrigeren. Voor komende week staan de afspraken met oogarts gepland en worden ten uitvoer gebracht. Met en zonder toestemming van Hema verzekering/Menzis. Ook deze kosten worden meegenomen in de aanvraag Ondernemingskamer en aangemeld bij Ombudsman.
Zo u schrijft had er gehandeld moeten worden echter alle bandopnamen spreken voor zich. Niets wil Hema verzekeringen vergoeden. Vanaf januari 2014 kunt u in alle bewijsstukken zien dat er niets werd vergoed.

Met vriendelijke groet,
Wat een gezwollen taalgebruik.

Aanvraag ondernemingskamer is hier helemaal niet van toepassing, die geldt voor medewerkers, bestuurders, commisarissen binnen een onderneming die een onderzoek of enquete naar een besluit van de eigen onderneming willen laten uitvoeren
De ombudsman is hier ook niet van toepassing want die helpt bij problemen met de overheid en niet met conflicten tussen particulieren en bedrijven

Efin, daar prikken ze zo door heen
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 15 aug 2014 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Hendriks D
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2014 15:50

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door Hendriks D »

Het betreft hier bestuurlijke wanprestatie! Dit staat los van de civiele zaak.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Ervaring met Hema zorgverzekering en Menzis

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Hendriks D schreef:Het betreft hier bestuurlijke wanprestatie! Dit staat los van de civiele zaak.
Het is een bestuurlijke wanprestatie van de Hema omdat ze een paar declaraties van jou niet betaald hebben :lol:

Kom nu toch. Je kunt wel veel dure woorden gebruiken , maar het is handig als je ook de betekenis weet.

Gesloten