LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra verzekering tandartskosten bij Anderzorg...

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
rcdeursen
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 sep 2004 20:13

Extra verzekering tandartskosten bij Anderzorg...

Ongelezen bericht door rcdeursen »

Mijn echtgenote dient een tandartsbehandeling te ondergaan. De kosten bedragen 650 euro. Anderzorg vergoedt 100%. Dat lijkt mooi. Echter... het blijkt dat techniek en materiaalkosten voor eigen rekening zijn. Deze kosten vormen helaas het grootste deel van de rekening n.l. 400 euro!.
Als ik naar deze uitkomst kijk, lijkt een extra verzekering voor tandartskosten, bij Anderzorg hoofdzakelijk de portemonnee van de verzekeraar te spekken. Ga uitkijken naar een andere verzekeraar voor volgend jaar.

Rinus M
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:30

Re: Extra verzekering tandartskosten bij Anderzorg...

Ongelezen bericht door Rinus M »

Zijn nu ook verzekerd bij AnderZorg, daarvoor bij Menzis, de Friesland en het Groene Land. Bij geen van allen werden tech./mat. kosten vergoed.

Zit nu met het zelfde moet 2 bruggen hebben kosten hiervoor zijn ca. € 1500,= per brug, ook de helft is tech./mat. kosten ik vind het wel goed.

Groet,
Rinus

Vincenti
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 aug 2004 15:09

Re: Extra verzekering tandartskosten bij Anderzorg...

Ongelezen bericht door Vincenti »

Ik heb mij in verband met komende tandartskosten ook verdiept in welke zorgverzekering de beste tandartsdekking had.

En er na veel uitvlooiwerk achtergekomen dat de belangrijkste component (techniekkosten) door een aantal verzekeringen niet, door een aantal gedeeltelijk en door een aantal geheel vergoed worden.

Voor de verzekeringen die het niet vergoeden: duidelijk. Niet doen.
Voor de verzekeringen die het gedeeltelijk vergoeden en de verzekeringen die het geheel vergoeden was het voor mij lood om oud ijzer: de premies voor de laatste groep (gehele vergoeding) waren ongeveer net zoveel hoger ten opzichte van de groep die gedeeltelijk vergoedt dat het verschil in premie gelijk is aan het niet vergoedde gedeelte van de verzekeringen die gedeeltelijk vergoeden.

Snappie? :mrgreen:

Best wel triest dat je alle voorwaarden van de verschillende verzekeringen zo minutieus moet doorspitten om uiteindelijk er niet achteraf achter te moeten komen dat je je onvoldoende verzekerd hebt...

Maar ja..... marktwerking he... Dat willen we toch zo graag? :?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Extra verzekering tandartskosten bij Anderzorg...

Ongelezen bericht door vroem »

zorgverzeekraars beschouwen tandartsverzekeringen gewoon als schadepolis, niet echt beoordeeld als zorgpolis dus. onder de streep moet erop verdiend worden.
Voor mensen die goed kunnen rekenen blijkt keer op keer dat het verreweg het goedkoopste is, over meerdere jaren egrekend, zelf te zorgen voor een spaarpotje voor dit soort zaken. De meeste mensen zijn zwaar oververzekerd, zeker op dit punt, en brengen dus meer geld richting verzekeraars dan nodig is.

En of een polis met of zonder vergoeding techniek een goede is, waar dus de keus op meoty vallen, hangt heel erg van de staat van het gebit af. Iemand waar geen kronen nodig zijn de komende tijd kan best zonder die extra vergoeding, en als het een keer incidenteel aan de orde is , is die 250 daarvoor dan ook wel weer op te hoesten, als je er rekening mee gehouden hebt. helaas (voor henzelf) hebben d emeeste mensen niet de daadkracht daadwerkelijk een spaarpotje aan te leggen hiervoor. Daar zijn de zorgverzekeraars erg blij mee.
Slechts bij hele slechte gebitten met veel werk zijn bepaalde polissen erg interessant, echter vaak is meer te bereiken op de lange termijn met aanpassen van eet en drinkgewoontes dan te blijven dweilen met de kraan open....

Gesloten