LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen enkele grondslag om mijn verzekering bij DSW te beëindigen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
E___B
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2020 16:18

Geen enkele grondslag om mijn verzekering bij DSW te beëindigen

Ongelezen bericht door E___B »

Al vanaf Augustus is DSW bezig met een onderzoek naar mijn verzekeringsrecht, om te kijken of mijn baan in Nederland nog recht geeft op verzekeringsrecht in Nederland. Sinds januari krijg ik echter van DSW regelmatig vragen naar mijn verzekeringsrecht. Ik geef iedere keer aan dat DSW nog bezig is met het onderzoek. Ik heb al mijn loonstrookje opgestuurd als bewijs dat er in principe verzekeringsrecht bestaat en ik heb constant bewijs opgestuurd dat SVB nog bezig is met het onderzoek. Dat ging altijd goed en DSW wachtte het onderzoek van SVB af.

Totdat Corona begon en ik in een hele vervelende situatie terecht kwam, die voor mij een leven of dood situatie zou kunnen betekenen als mijn verzekering op dat moment stopgezet zou worden. Ik heb deze situatie gemaild naar SVB en gevraagd om de beslissing uit te stellen. Ik heb toen een kopie van deze brief naar DSW gestuurd en DSW ook gevraagd om geduld.

Tot voor die tijd werd altijd netjes op antwoord van SVB gewacht, maar op het moment dat er voor mij een leven of dood situatie kon gaan spelen, besloot [Tekst verwijderd] Polisbeheer DSW zorgverzekeraar dat het tijd was om mijn verzekering toch maar stop te gaan zetten, ondanks dat hier geen enkele grondslag voor was, ik had immers mijn loonstrook gemaild, welke door DSW zelf als bewijs gevraagd werd om het verzekeringsrecht te bepalen.

Het is echt schandalig dat [Tekst verwijderd] polisbeheer DSW zorgverzekeraar een roep om begrip vanuit een humanitaire situatie aanneemt om juist het tegenovergestelde te willen doen: Ten onrecht mijn verzekering bereidingen.

Het valt op dat andere medewerkers naar de situatie willen kijken, namelijk er is een loonstrook, SVB doet nog onderzoek, mogelijk duurt dat op dit moment nog langer door de humanitaire situatie die er speelt, maar er is geen reden om de verzekering te bereidingen en het zou ronduit cruel zijn om dat nu te doen.

[Tekst verwijderd] polisbeheer zorgverzekeraar laat vandaag weer in een mailtje weten: U zit in een vervelende situatie, dat is jammer, maar toch ga ik de verzekering beëindigen. Op basis van onjuiste aannames, [Tekst verwijderd] polisbeheer DSW zorgverzekeraar heeft het dossier niet eens gelezen waarin bewijzen staan van het tegendeel van zijn/haar aannames, er is geen enkele grondslag om mijn verzekering te beëindigen!
Laatst gewijzigd door Radar op 28 mei 2020 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsnaam verwijderd

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Geen enkele grondslag om mijn verzekering bij DSW te beëindigen

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Hier moet meer aan de hand zijn als hierboven staat, anders zal dit nooit gebeuren.
Mijn advies is om juridische hulp in te schakelen die U een goed advies kunnen geven.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Geen enkele grondslag om mijn verzekering bij DSW te beëindigen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dus u claimt dat u het recht (en de plicht) heeft verzekerd te zijn, maar het onderzoek en beslissing van de SVB dat dat aan het licht zou moeten brengen, wilt u vertragen, omdat u bang bent dat zal blijken dat u niet verzekerd mag zijn in Nederland?

ZeerPrivé
Berichten: 5321
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Geen enkele grondslag om mijn verzekering bij DSW te beëindigen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Blijkbaar ziet de DSW geen enkele grondslag om je verzekering in stand te houden. Met uitstel vragen schiet je niks op, want mochten er achteraf ten onrechte medische kosten zijn vergoed, worden die kosten alsnog aan jou doorberekend.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geen enkele grondslag om mijn verzekering bij DSW te beëindigen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Waar woont E..............B?

Ik kon moeiteloos een polis in België nemen en dat ging redelijk vlot.
Goedkope polis maar geen Zorgtoeslag meer,

Graag even aanvullen de info waarom ze zo moeilijk doen en waar je woonde.
Grens arbeiders hebben dit probleem wel vaker, en mensen op booreilanden soms ook als ze in Buitenlands gebied werken, maar vaak is het afhankelijk gegevens die je moest aanleveren.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Geen enkele grondslag om mijn verzekering bij DSW te beëindigen

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Geen enkele grondslag, is dat zoiets als zomaar? Ze hebben uw verzekering niet "zomaar" beëindigd, vermoedelijk verblijft u in het buitenland en denkt u, net als zovelen, toch gebruik te mogen maken van de Nederlandse basisverzekering en blijkbaar is de verzekeraar tot de conclusie gekomen dat u dat recht niet heeft. Dit kan niet als een verrassing komen omdat dit altijd één van de twee mogelijke uitkomsten was en heeft u dus meer dan voldoende tijd gehad u te oriënteren op het alternatief dat dus ook zeer snel geregeld kan zijn.

Gesloten