LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GGN BRABANT GERECHTDEURWAARDER

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
meiske11
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2011 14:01

GGN BRABANT GERECHTDEURWAARDER

Ongelezen bericht door meiske11 »

heb een schuld van 5000 e bij hun open staan. ik heb een betalingsregeling getroffen met hun . nu is mij vraag komt er rente bij als je toch een betalingsregeling hebt?? zoja is dat veel? of komt er helemaal geen rente??

stoompie2
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 mar 2011 15:37

Re: GGN BRABANT GERECHTDEURWAARDER

Ongelezen bericht door stoompie2 »

er komt altijd rente over
de rente is afhankelijk van het soort achterstand en kan varieren van 1 tot 8 %

meiske11
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2011 14:01

Re: GGN BRABANT GERECHTDEURWAARDER

Ongelezen bericht door meiske11 »

hoeveel is dat omg 1 tot 8 procent? ik heb 5000 e schuld meer niet en dat is van cz .

meiske11
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2011 14:01

Re: GGN BRABANT GERECHTDEURWAARDER

Ongelezen bericht door meiske11 »

niemand??

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: GGN BRABANT GERECHTDEURWAARDER

Ongelezen bericht door Chocomelk »

meiske11 schreef:hoeveel is dat omg 1 tot 8 procent? ik heb 5000 e schuld meer niet en dat is van cz .
1% van € 5000,00 = € 50,00
8% van € 5000,00 = € 400,00

Even de GGN bellen en vragen wat hun aan rente berekenen dan weet je het precies.

meiske11
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2011 14:01

Re: GGN BRABANT GERECHTDEURWAARDER

Ongelezen bericht door meiske11 »

Chocomelk schreef:
meiske11 schreef:hoeveel is dat omg 1 tot 8 procent? ik heb 5000 e schuld meer niet en dat is van cz .
1% van € 5000,00 = € 50,00
8% van € 5000,00 = € 400,00

Even de GGN bellen en vragen wat hun aan rente berekenen dan weet je het precies.
wouw dat is best veel he . ik d8 dat het paar euro meer was ik had ook met ggn brabant over gehad en ze zei dat het niet veel was maar paar euro s per week.

stoompie2
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 mar 2011 15:37

Re: GGN BRABANT GERECHTDEURWAARDER

Ongelezen bericht door stoompie2 »

dat is het linke er aan
als je nu gaat betalen en je hebt bij voor beeld 5008 euro staan in de tijd dat je afbetaald blijft er rente bij komen l
elke maand weer nieuw
word wel per maand minder om dat het bedrag ook minder worden maar er blijft rente bij komen
de rente word wel per week gerekend
de som is
hoofdsom : 100 x rente percentage =bedrag
bedrag :365 is rente per dag of
bedrag : 52 = rente per week
dit zijn de meest gehanteerde berekeningen

meiske11
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2011 14:01

Re: GGN BRABANT GERECHTDEURWAARDER

Ongelezen bericht door meiske11 »

stoompie2 schreef:dat is het linke er aan
als je nu gaat betalen en je hebt bij voor beeld 5008 euro staan in de tijd dat je afbetaald blijft er rente bij komen l
elke maand weer nieuw
word wel per maand minder om dat het bedrag ook minder worden maar er blijft rente bij komen
de rente word wel per week gerekend
de som is
hoofdsom : 100 x rente percentage =bedrag
bedrag :365 is rente per dag of
bedrag : 52 = rente per week
dit zijn de meest gehanteerde berekeningen
ik vind het wel raar dat het toch rente erbij komt ze moeten blij zijn dat ik elke maand een bedrag betaal pff . ja ik d8 ook dat ik miss voor niks elke maand betaal omdat ik toch alleen de rente betaal en niet eens het bedrag dat eraf gaat van de schuld. maar dat 8 procent is best veel 400 e denk niet dat ik het zal krijgen ik ga morgen voor de zekerheid weer naar ggn brabant bellen om te vragen hoeveel de rente is bij mij hoop dat het onder de 1 procent is want 1 procent zelf is 50 e en ik betaal hun elke maand 236e als het 1 procent rente erbij is dan betaal ik steeds 186 e elke maand inplaats 236 e toch?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: GGN BRABANT GERECHTDEURWAARDER

Ongelezen bericht door vroem »

ik vind het wel raar dat het toch rente erbij komt ze moeten blij zijn dat ik elke maand een bedrag betaal pff
in wezen sluit je een lening af... bij de bank betaal je toch ook rente?? het bedrijf waar je de schuld aan hebt loopt rentederving op en maakt ook kosten voor iets wat blijkbaar hun schuld niet is (anders was de vordering er niet..)
Beetje kromme redenering dus dat ze geen rente zouden hoeven rekenen.... rentebedragen zijn overigens per jaar, en hoe sneller je aflost des te minder rente er verschuldigd is. En de rente is in ieder geval lager dan je aan de bank kwijt zou zijn...Een schuld van 5000,- aan een zorgverzekeraar komt niet uit de lucht vallen lijkt mij...

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: GGN BRABANT GERECHTDEURWAARDER

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Code: Selecteer alles

ik vind het wel raar dat het toch rente erbij komt ze moeten blij zijn dat ik elke maand een bedrag betaal pff 
Welkom in de wereld. Op de een of anderen manier is de schuld opgebouwd en hierdoor wordt er renteverlies geleden. Deze kan afgewenteld worden op degene die de schuld heeft, dit is nu eenmaal bij wet zo geregeld.

Jos Das
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:08

Re: GGN BRABANT GERECHTDEURWAARDER

Ongelezen bericht door Jos Das »

Ja, dan moet je het behoorlijk bont gemaakt hebben. En dan mopperen dat je rente moet bedragen.

Beter de auto en die flatscreen de deur uit doen en zsm zorgen dat alles afgelost is.

cabumba
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 mar 2010 20:13

Re: GGN BRABANT GERECHTDEURWAARDER

Ongelezen bericht door cabumba »

Jos Das schreef:Ja, dan moet je het behoorlijk bont gemaakt hebben. En dan mopperen dat je rente moet bedragen.

Beter de auto en die flatscreen de deur uit doen en zsm zorgen dat alles afgelost is.
Je weet toch niet hoe ze in die situatie terecht is gekomen ? Lekker makkelijk om dan zo te oordelen over iemand terwijl je de privesituatie niet kent.

meiske11
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 mar 2011 14:01

Re: GGN BRABANT GERECHTDEURWAARDER

Ongelezen bericht door meiske11 »

cabumba schreef:
Jos Das schreef:Ja, dan moet je het behoorlijk bont gemaakt hebben. En dan mopperen dat je rente moet bedragen.

Beter de auto en die flatscreen de deur uit doen en zsm zorgen dat alles afgelost is.
Je weet toch niet hoe ze in die situatie terecht is gekomen ? Lekker makkelijk om dan zo te oordelen over iemand terwijl je de privesituatie niet kent.
ja idd goed gezegt! ah sommige hebben geen hersenen vandaar dat ze dom reageren!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: GGN BRABANT GERECHTDEURWAARDER

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ben je er ondertussen uit hoeveel rente GGN berekend ?

Gesloten