LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
KalkbrennerP
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2017 10:42

Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door KalkbrennerP »

Onlangs heb ik een brief ontvangen van CZ ivm opvragen aanvullende informatie.

Geachte heer Kalkbrenner,

U hebt buitenlandse nota's ingedienden aangegeven op uw notabegeleidingsformulier dat u in het buitenland verblijft. Wij zijn wettelijk verplicht om na te gaan of u wel of niet verzekerd moet blijven bij ons, daarom vragen wij u om bijgevoegd vragenformulier in te vullen. Ik ben ZZP-er, de wereld is mijn werkterrein, mijn woonplaats is in Nederland, maar als ik niet aan het werk ben, woon ik bij mijn vriendin in Duitsland. Nu ben ik sinds 16 maanden zonder enige vorm van inkomsten vanwege mijn gezondheidsproblemen en u weet als ZZP-er heb je nergens recht op. Ik moet maandelijks min. 1x naar het ziekenhuis en verbruik voor ca. € 500,- per maand aan medicijnen. ALs CZ mij uit de verzekering gooit ben ik DOOD, ik heb nu al geen geld meer dus kan me ook niet ergens anders laten verzekeren maar ik kan ook geen dokter, ziekenhuis of medicijnen meer betalen. Het is toch niet te geloven, heb je al zoveel ellende, en dan besluit CZ om je te VERMOORDEN. Klinkt hard, ik kan het ook anders formuleren, maar het komt toch op het zelfde neer!!

Na, Ja, ik kan me natuurlijk nog altijd voor de trein gooien, oh nee heeft de machinist een trauma, ik kijk wel, ik weet het ook niet meer!

Met vriendelijke groet,

Kalkbrenner.P
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mei 2017 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast, want gechargeerd

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door BL2 »

Formulier al ingevuld en opgezonden. Wie zegt dat je uit de verzekering wordt gezet.
Er loopt slechts een onderzoek......

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door kuklos »

KalkbrennerP schreef:........en dan besluit CZ om je te VERMOORDEN. Klinkt hard, ik kan het ook anders formuleren, maar het komt toch op het zelfde neer!!
Joh, hou toch op. Moord, ben je wel helemaal lekker in je hoofd?
Ik snap dat jouw situatie zeer onprettig is, maar CZ heeft zich te houden aan de regels. Dat is geen moord. Als jij in Duitsland wil wonen, waar jouw situatie op neerkomt, dan dien je je in Duitsland te verzekeren. En ja, dat een zzp-er weinig rechten heeft is iets waar ik me ook aan stoor. maar dat maakt
CZ zeker geen moordenaar.

KalkbrennerP
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2017 10:42

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door KalkbrennerP »

He Kuklos, met je joh hou toch op, Moord ben je wel lekker in je hoofd. Maar je moet eerst eens leren lezen voordat je met je reaktie komt,
werk je bij CZ of zo? Ik verblijf tijdelijk in Duitsland, Indien een iverzekeraar iemand zoals ik uit de verzekering gooit, kan die persoon geen medicatie meer verkrijgen die de patient nodig heeft om te overleven gaat de patient dood. Hoe zou jij dat willen noemen,KUKLOS, met joh hou toch op!!?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door hänschen klein »

BL2 schreef:Formulier al ingevuld en opgezonden. Wie zegt dat je uit de verzekering wordt gezet.
Er loopt slechts een onderzoek......
Precies ... alleen maar een onderzoek naar de rechtmatigheid met een aansluitend advies hoe TS zich wèl dient te verzekeren. Positief blijven denken wordt steeds moeilijker en dat zullen we in de hier nog volgende reacties ook weer terugzien!

Voor TS: http://www.zorgverzekering.org/buitenla ... uitenland/
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 20 mei 2017 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door kuklos »

Ja, dat zal het zijn. JIJ overreageert, gebruikt de term moord, in hoofdletters, dus je schrueewt, en dit alles terwijl er nog niets aan de hand is en CZ gewoon de regels volgt, ALS ze je al uit de verzekering zullen gooien, en een ander moet leren lezen. :roll:

KalkbrennerP
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2017 10:42

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door KalkbrennerP »

He Kuklos, Als ik wat met hoofdletters schrijf dan doe ik dat om het te verduidelijken, dat jij dat als schreeuwen interpreteerd moet jij weten, maar ik heb niet de indruk dat wij samen iets konstruktiefs hebben, dus ga maar iemand anders lastig vallen en laat mij met rust met je gezwets. Ik ben al 12 jaar verzekerd bij CZ dus ik ken ze onderhand wel!

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door kuklos »

@KalkbrennerP, op internet betekent schrijven in hoofdletters dat je schreeuwt.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door kuklos »

We gaan toch eens even die overtrokken reactie van jou analyseren:
KalkbrennerP schreef:Onlangs heb ik een brief ontvangen van CZ ivm opvragen aanvullende informatie.
Er is nog niets gebeurd, ze stellen enkel een onderzoek in.
KalkbrennerP schreef:U hebt buitenlandse nota's ingedienden aangegeven op uw notabegeleidingsformulier dat u in het buitenland verblijft.
Ze kijken dus of jij aan de regels voldoet, aangezien jij zelf aangeeft in het buitenland te verblijven.
KalkbrennerP schreef: Wij zijn wettelijk verplicht om na te gaan of u wel of niet verzekerd moet blijven bij ons, daarom vragen wij u om bijgevoegd vragenformulier in te vullen.
Ze doen nog niets, ze vragen aanvullende informatie.
KalkbrennerP schreef:Ik ben ZZP-er, de wereld is mijn werkterrein, mijn woonplaats is in Nederland, maar als ik niet aan het werk ben, woon ik bij mijn vriendin in Duitsland.
Vetgedrukt door mij. Jij woont dus in het buitenland en dient daar verzekerd te zijn.
KalkbrennerP schreef: ALs CZ mij uit de verzekering gooit
Nogmaals, er is dus nog niks gebeurd.
KalkbrennerP schreef: en dan besluit CZ om je te VERMOORDEN.
Voor de zoveelste keer, er is nog helemaal niks gebeurd, behalve het instellen van een onderzoek, naar aanleiding van informatie die je zelf hebt gegeven. Dat is geen moord, maar een zwaar overtrokken reactie van jouw kant om dit onderzoek tot moord te bestempelen.
KalkbrennerP schreef: Klinkt hard, ik kan het ook anders formuleren, maar het komt toch op het zelfde neer!!
Nee, daar komt het niet op neer. Het komt erop neer dat CZ nog helemaal niets heeft gedaan met jouw verzekering, behalve het instellen van een onderzoek, en dat onderzoek dient om na te gaan of ze jou wel mogen verzekeren volgens de regels.

In plaats van dergelijke overtrokken reacties te plaatsen zou je beter wat meer tot rust kunnen komen en kunnen vragen wat je kan doen in een dergelijke situatie.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door GJvdZ »

KalkbrennerP schreef:He Kuklos, met je joh hou toch op, Moord ben je wel lekker in je hoofd. Maar je moet eerst eens leren lezen voordat je met je reaktie komt,
werk je bij CZ of zo? Ik verblijf tijdelijk in Duitsland, Indien een iverzekeraar iemand zoals ik uit de verzekering gooit, kan die persoon geen medicatie meer verkrijgen die de patient nodig heeft om te overleven gaat de patient dood. Hoe zou jij dat willen noemen,KUKLOS, met joh hou toch op!!?
Ik snap wel dat ze onderzoek doen in zo'n situatie. Ziektekostenverzekeringen zijn hier goedkoper dan in Duitsland dus als je zomaar hier een verzekering kunt afsluiten zullen veel Nederlanders die in Duitsland wonen dat doen natuurlijk. Dus goed dat ze de situatie onderzoeken, zodat wij geen premies gaan betalen voor mensen die hier niet wonen.

PS: typisch dat iemand als TS niet meteen geblokkeerd wordt. Normaal gesproken krijg je een ban voor minder....

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door newmikey »

KalkbrennerP schreef: U hebt buitenlandse nota's ingedienden aangegeven op uw notabegeleidingsformulier dat u in het buitenland verblijft.

Ik moet maandelijks min. 1x naar het ziekenhuis en verbruik voor ca. € 500,- per maand aan medicijnen.
Groot gelijk als CZ u uit de verzekering gooit. Als u slechts gedeeltelijk in Duitsland verblijft "alleen als u niet werkt" zoals u zelf stelt, kunt u uw medicijnen gewoon in Nederland halen en hier ook een ziekenhuis bezoeken. Dat beperkt de financiele druk op ons gezondheidssysteem dat er op gebaseerd is dat u zich primair verzekerd daar waar u het grootste deel van de tijd woont en org verbruikt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door scontra »

KalkbrennerP schreef:
mijn woonplaats is in Nederland, maar als ik niet aan het werk ben, woon ik bij mijn vriendin in Duitsland.
Indien u domicilie houdt in Nederland, dus ingeschreven staat in een Gemeente in Nederland waar u echt woont en een adres heeft, dan zou er niet zoveel aan de hand hoeven te zijn.
U kunt maar het beste de gevraagde gegevens (naar waarheid) aan uw verzekeraar verstrekken en bij uzelf eens te rade gaan of u wel aan alle voorwaarden voldoet die van toepassing zijn op het (mogen) hebben van een Nederlandse zorgverzekering.

Uw verdachtmakingen jegens CZ zijn geheel onterecht, zij volgen uitsluitend en alleen de Nederlandse wetgeving omtrent de zorgverzekeringswet.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ik was van plan hier advies te posten, maar toen las ik het onderstaande. Laat dus maar.
KalkbrennerP schreef:He Kuklos, met je joh hou toch op, Moord ben je wel lekker in je hoofd. Maar je moet eerst eens leren lezen voordat je met je reaktie komt,
werk je bij CZ of zo? Ik verblijf tijdelijk in Duitsland, Indien een iverzekeraar iemand zoals ik uit de verzekering gooit, kan die persoon geen medicatie meer verkrijgen die de patient nodig heeft om te overleven gaat de patient dood. Hoe zou jij dat willen noemen,KUKLOS, met joh hou toch op!!?

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door BL2 »

Na, Ja, ik kan me natuurlijk nog altijd voor de trein gooien, oh nee heeft de machinist een trauma, ik kijk wel,
Totaal geflipt !

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door kuklos »

In zijn andere topic worden dergelijke termen gebruikt: gepikt, slachtoffer etc. Ik zie een patroon.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U verblijft bij uw vriendin in Duitsland als u niet werkt. Als u wel werkt reist u de hele wereld over. Iedereen is tegen u in Nederland, de ABN heeft u opgelicht en zelfs CZ wil u dood hebben (uw eigen woorden). Wat doet u uberhaupt dan nog in Nederland? Als alles hier zo slecht geregeld is heeft u vast wel een plekje op aarde bezocht waar het allemaal beter voor elkaar is.
Als het hier toch niet zo slecht geregeld is, calm down en wacht eerst eens af wat CZ besluit.

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door jonis »

Julie4444 schreef: Toch maar even veiligstellen.
Zielige gewoonte Julie.... :roll:
Als iemand een topic start en het weer verwijderd om welke reden dan ook.....welk nut heeft het voor jou om het te behouden?
Alleen om klagers die tot inkeer komen te kijk te zetten?

Mucha

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door olaf79 »

Sommige mensen hebben echt moeite met relativeren. Er sterven dagelijks vele honderden mensen door ziekte (die bij ons met een pilletje zo zijn op te lossen), honger en oorlog en deze meneer loopt doodleuk te roepen dat hij wordt vermoord door zijn zorgverzekering. Zijn eigen rol vergeet hij.

- meneer woont in duitsland en dient zich aldaar te verzekeren. Bij zijn inschrijving in duitsland heeft hij een folder gekregen die uitlegt welke plichten het inschrijven in dl met zich mee brengt
- meneer is in het verkeerde land verzekerd en overtreed daarmee de wet
- meneer is werkloos en dient dus in DL een werkloosheids of bijstandsuitkering aan te vragen. Met dat geld en het geld van zijn vriendin kan hij prima leven.
- meneer dient verplicht te worden opgenomen in een GGZ instelling aangezien hij zelfmoord neigingen heeft.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Grote gevolgen als CZ me uit de verzekering gooit

Ongelezen bericht door witte angora »

KalkbrennerP schreef:He Kuklos, Als ik wat met hoofdletters schrijf dan doe ik dat om het te verduidelijken, dat jij dat als schreeuwen interpreteerd moet jij weten, maar ik heb niet de indruk dat wij samen iets konstruktiefs hebben, dus ga maar iemand anders lastig vallen en laat mij met rust met je gezwets. Ik ben al 12 jaar verzekerd bij CZ dus ik ken ze onderhand wel!
Dit lees ik goed?

JIJ (even in hoofdletters om te verduidelijken), JIJ plaatst een klacht op een openbaar, voor iedereen toegankelijk, forum, en als iemand iets schrijft wat niet naar JOUW zin is, voel JIJ je lastig gevallen en EIS JIJ op hoge toon dat diegene je met rust moet laten?

[Tekst verwijderd] Jouw hele tekst roept bij mij niks anders als weerzin en walging op.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mei 2017 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Belediging

Gesloten