LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik van UNIVE af !!!!!!!!!!!!!!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
mavd
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 nov 2005 16:14

Hoe kom ik van UNIVE af !!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door mavd »

Sinds 2002 ben ik bezig met UNIVE , om mijn zorgverzekering te stoppen .Ben ik paar keer in Alkmar geweest , is tussen die tijd is bijna 2000 euro van mijn rekening weg door de deurwaarders van UNIVE .Kan iemend mijn helpen met deze problem.Vandaag heb ik gehoord bij UNIVE dat ales is nu in Eindhoven , en in Alkmar is bijna niemand wie kan mijn helpen .Als ik vraag naar adres daar , sorry maar wij kunen niet zegen . Was ik beteje kijken op de net en wat blijkt dat in Eindhoven is geen kantoor.

Ik ben all zat , i.p.v.oplossing UNIVE stuurd maar een nieuwe deurwaarder langs .

gr.
monika

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Hoe kom ik van UNIVE af !!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik weet nu al welke reacties je gaat krijgen.

larvekar
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2009 17:00

Re: Hoe kom ik van UNIVE af !!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door larvekar »

Als je gewoon voor 1 januari opzegt is er niets aan de hand. Wannneer jij je aanmeld voor 1 januari bij een nieuwe verzekeraar, kan de nieuwe maatschappij je oude verzekering beeindigen per 1 januari.

Overigens kan je niet dubbel verzekerd zijn. Als dat wel zo is, blijf je bij de langslopende verzekeraar, en beeindigde de nieuwe maatschappij de verzekering met terugwerkende kracht.
@ Gravedigger: het is inderdaad allemaal niet zo moeilijk

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Hoe kom ik van UNIVE af !!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Henk25 »

Monika, vraags eens advies bij Het Juridisch Loket. Ze hebben ook een kantoor in Alkmaar:

Telefoon
Het Juridisch Loket beschikt over een landelijk telefoonnummer voor informatie of een afspraak met een van onze medewerkers. Het telefoonnummer is 0900 - 8020

anna100
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 okt 2004 16:06

Re: Hoe kom ik van UNIVE af !!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door anna100 »

Is er premieachterstand? Ze sturen niet zomaar deurwaarders.
Dan kan je idd niet opzeggen. Eerst alles afbetalen.

larvekar
Berichten: 44
Lid geworden op: 11 mar 2009 17:00

Re: Hoe kom ik van UNIVE af !!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door larvekar »

anna100 heeft inderdaad gelijk. Sinds afgelopen jaar is het niet mogelijk om over te stappen bij een premieschuld. Voor 2008/2009 was dit echter nog wel mogelijk.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Hoe kom ik van UNIVE af !!!!!!!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Henk25 »

Of Monika nog moet betalen weet je helemaal niet. Alleen moet je niet te lang wachten als je problemen hebt met je ziekenfonds.

Gesloten