LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Informatieverstrekking zorgverzekeraars

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Informatieverstrekking zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Hebben jullie het recente rapport van de NZA gelezen over de telefonische informatieverstrekking zorgverzekeraars?
https://www.nza.nl/1048076/1048181/Rapp ... s_2016.pdf

Conclusie: Zorgverzekeraar de Friesland is echt goed en kan je geld besparen ( door de juiste informatie en het juiste advies). VGZ en Ohra hebben een hele slechte score.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Informatieverstrekking zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door GJvdZ »

breien schreef:Leuke reclame, Mathilde D. .
Antwoord op deze vragen kan men ook gewoon vinden op de websites van de zorgverzekeraars. Een fout antwoord zou geld kunnen kosten, als men alleen op de telefonische informatie afgaat, die een zorgverzekering geeft.
Al was het maar omdat veel mensen de vraagstelling niet helder kunnen formuleren. Beide kanten denken het dan juist te doen, maar men begrijpt elkaar verkeerd.

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Informatieverstrekking zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door BL2 »

Is reklame toegestaan ?
Groot nadeel bij telefonische info is dat je het niet kan nalezen, en nog erger eigenlijk, je hebt naderhand geen enkel bewijs als je op deze info beslissingen neemt, of deze juist was.
Een van de kenmerken van praten, je hoort elkaar wel, maar hoor je het ook juist, of hoor je wat je wilt horen.
Daar zijn leuke testjes voor om te doen in familie /collage sfeer om eens te doen, met altijd zeer verrassende uitkomsten !

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Informatieverstrekking zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Het onderzoek is gedaan met "mysteryklanten" met 5 preciese vragen, die vooraf besproken zijn met Patientenvereniging en Zorgverzekeraars. Dus het resultaat is veelzeggend!

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Informatieverstrekking zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door vroem »

het resultaat is zo veelzeggend dat er maatregelen genomen zouden moeten worden om te zorgen dat verzekeraars gewoon aansprakelijk zijn voor het geven van verkeerde/onjuiste/onvolledige info en ook zouden moeten opdraaien voor de financiele gevolgen ervan!
Dit zijn belachelijk slechte resultaten namelijk!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Informatieverstrekking zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door olaf79 »

vroem schreef:het resultaat is zo veelzeggend dat er maatregelen genomen zouden moeten worden om te zorgen dat verzekeraars gewoon aansprakelijk zijn voor het geven van verkeerde/onjuiste/onvolledige info en ook zouden moeten opdraaien voor de financiele gevolgen ervan!
Dit zijn belachelijk slechte resultaten namelijk!
Nou dat vind ik zwaar overdreven. Er wordt in 81% van de gevallen een juist antwoord gegeven. Menig medewerker bij menig bedrijf komt daar niet aan.

Dat er verbeteringen mogelijk zijn is duidelijk.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Informatieverstrekking zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door kweenie »

Is dit weer zo'n onderzoek waarbij het niet-direct antwoord geven, maar voor alle zekerheid eerst iets navragen, al als fout wordt gezien? Zo was het in het verleden namelijk. Dan word je dus als verzekeraar bestraft als je er zeker van wilt zijn dat je geen onvolledig antwoord geeft.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Informatieverstrekking zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door olaf79 »

kweenie schreef:Is dit weer zo'n onderzoek waarbij het niet-direct antwoord geven, maar voor alle zekerheid eerst iets navragen, al als fout wordt gezien? Zo was het in het verleden namelijk. Dan word je dus als verzekeraar bestraft als je er zeker van wilt zijn dat je geen onvolledig antwoord geeft.
Nee. De vragen waren zeer duidelijk en niet ambigu.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Informatieverstrekking zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door vroem »

Ik vind het niet overdreven en al helemaal niet zwaar overdreven. Wanneer ik een failure rate van rond de 20 procent heb raak ik mijn bevoegdheid kwijt . Wanneer ik als zelfstandige in een andere branche dergelijke resultaten zou hebben red ik het niet. Een medewerker van min met een dergelijk resultaat zou indien niet snel verbetering optreedt de baan kwijt zijn.
En waar er elk jaar miljoenen door verzekeraars (van premiegeld) besteed wordt potentiele klanten te vertellen waarom je vooral naar hen over moet stappen is een beter getal hierbij niets teveel gevraagd. Sterker nog wat mij betreft wordrn verzekeraars verplicht alles op te nemen en de vraagsteller achteraf het geluidsbestand te sturen. Is geld genoeg voor.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Informatieverstrekking zorgverzekeraars

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

De Chat als communicatiemiddel met de verzekerde komt steeds vaker in beeld.
Bij veel chats kun je een kopie van het gesprek krijgen. Bij de Amersfoortse staat er een piepklein envelopje bovenaan het venster. Als je daarop klikt kun je je emailadres opgeven, zodat je bewijs van de toezegging/informatie hebt.

Gesloten