LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.

Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ja, de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten
14
22%
Ja, want iemand zal die kosten moeten betalen
3
5%
Ja, want (andere reden)
3
5%
Nee, het hele concept van efficientie door concurrentie tussen verzekeraars wordt nu kapotgemaakt
7
11%
Nee, er zijn al zoveel zaken inkomensafhankelijk, niks mis met veel verdienen
10
16%
Nee, want iedereen krijgt al dezelfde verzekering, dit is discriminatie
9
14%
Nee, want (andere reden)
2
3%
Maak er gewoon een belasting van, want dat is het feitelijk
6
10%
Verzekeren is een vrije keus, daar moet de overheid zich buiten houden
9
14%
Geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 63

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

bprosman schreef:
Nou brosman idd die mensen zijn er helaas ook!
ik gaf maar een voorbeeld, er zijn ook helpdesk achtige werkzaamheden waar je niet voor hoeft te praten.
Tja die gaan ook niet kan noet lang staan ,zitten ,armen amper bewegen ,dit kost me erg veel energie...als ik teveel arm naar links of recht beweegs subluxeert mijn arm...links is overbelast omdat die al 7 jr rechts over moet nemen...

Dus ik type met mijn armen dicht tegeb me aan,nou zie me al zitten,oh dat gaat niet,ben zo suf als kanarie soms( ik niet maar andere wek) van de vele medicatie..
Dus voorbeelende ,mensen zijn complex...uh en ik heel erg,maar bem niet de enige...zo zijn er veel meer,helaas

Daarom zal ik daar ook nooit een oordeel over geven...kan gewoon niet

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door bprosman »

Nee maar voor zover ik gelezen heb , heb jij een werkende "Meneer Rozemarijn" .

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door bprosman »

Ja ze vragen nog personeel bij de hulplijn voor doofstommen
Je kunt t wel in het belachelijke trekken maar durf je een weddenschap aan dat ik voor die 21 jarige dochter uit het andere topic binnen een week werk gevonden heb, in deze "zware tijden van crisis" ?
Mocht dat niet lukken mag jij ze wegwijs maken in 'uitkeringenland'.

merkez
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mar 2012 19:18

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door merkez »

Het begint nu wel een beetje bijstand bashen te worden op dit prachtforum :(
Er valt van 680 euri in de maand nauwelijks te leven. Geen wonder dat er ruim 200.000 "wanbetalers" bij het CVZ zijn gemeld.Die premie is gewoon veel te hoog.
Enfin, de inkomensafhankelijk premie is nu van de baan omdat de rijken gewoon te beroerd zijn om voor de armen te betalen. Lekker solidair allemaal. En nu maar afwachten wat Samson & Rutte uit de hoed toveren.
Iets met de belastingen waarschijnlijk. Wat mij betreft verdubbelen ze die voor die topinkomens.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door bprosman »

Iets met de belastingen waarschijnlijk. Wat mij betreft verdubbelen ze die voor die topinkomens.
Van 52% naar 104% bedoel je :mrgreen:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Brosman

Daar heb ke gelijk in! Gelukkig wel... :wink:
Maar wil alleen zeggen,mensen kunnen echt veek mankeren ,snap je :wink:
Ik zti hier vind het leuk ,kost me energie maar vind het leuk en dat doet wat met je,maar exht iets serieus doen gaat gewoon exht niet.
Ook al,als er een pil zou zijn! Bem ik de eerste die hem slikt en zou gaan werken.. :wink: en zo zijn er meer...ook in de bistand.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sephora30 schreef:Ja ze vragen nog personeel bij de hulplijn voor doofstommen :mrgreen:
sja gezellig leuteren op een forum, kunt u ook. Dan kunt u ook data intypen of ander computerwerk doen.

@ rozemarijntje,
Als mijn geheugen mij niet in steek laat, heeft u meermaals gezegd op het forum dat u wel altijd hard gewerkt heeft toen u dat wel nog kon en nooit te lui bent geweest om te werken. Dat is een heel andere situatie. Er zijn inderdaad mensen die niet anders kunnen en voor hen is het echt triest, maar iets zegt mij dat als u ook maar een beetje zou kunnen u morgen weer wat zou willen oppakken om te doen. Niet dat dat meteen verstandig is..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door bprosman »

Nogmaals, ik ben niet tegen bijstand , WAO, of andere uitkeringen. Ik ben tegen MISBRUIK van die uitkeringen, tegen het piepen dat het koplampje van je in bruikleen gekregen scootmobiel geen licht genoeg geeft, tegen een gezonde jonge meid van 21 die beweert geen werk te kunnen vinden.
Opvallend genoeg , de mensen die de uitkering ECHT nodig hebben en "verdienen" piepen vaak het minst.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Nogmaals, ik ben niet tegen bijstand , WAO, of andere uitkeringen. Ik ben tegen MISBRUIK van die uitkeringen, tegen het piepen dat het koplampje van je in bruikleen gekregen scootmobiel geen licht genoeg geeft, tegen een gezonde jonge meid van 21 die beweert geen werk te kunnen vinden.
Opvallend genoeg , de mensen die de uitkering ECHT nodig hebben en "verdienen" piepen vaak het minst.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Als je niet KUNT werken dan vind ik het een goed idee dat je een uitkering krijgt. Als je niet WILT werken vind ik niet dat je recht hebt op geld waarvoor iemand anders hard heeft moeten werken in de baan die jij niet wilde.

Ook vind ik dat misbruik van de regel de regel niet perse slecht maakt, alleen de fraudeurs zijn slecht.

wat ik wel denk (maar dat lijkt ook te gebeuren) is dat de motivatie om te werken beter moet. Nu maak je nog wel eens verlies (in je totale inkomen) als je vanuit de bijstand naar minimum loon werk gaat. En dat kan niet.

Bijstand is naar mijn mening sowieso een uitkering waar iedereen zo snel mogelijk uit moet zien te komen (gaan werken, lukt dat niet: opleiding doen waarmee werk te vinden is) Wel moet er dan gelet worden op mensen die eigenlijk in de foute uitkering zitten: iemand die ziek is hoort in de wia en niet in de bijstand.

isabel

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door manondoris »

merkez schreef:Het begint nu wel een beetje bijstand bashen te worden op dit prachtforum :(
Er valt van 680 euri in de maand nauwelijks te leven. Geen wonder dat er ruim 200.000 "wanbetalers" bij het CVZ zijn gemeld.Die premie is gewoon veel te hoog.
Enfin, de inkomensafhankelijk premie is nu van de baan omdat de rijken gewoon te beroerd zijn om voor de armen te betalen. Lekker solidair allemaal. En nu maar afwachten wat Samson & Rutte uit de hoed toveren.
Iets met de belastingen waarschijnlijk. Wat mij betreft verdubbelen ze die voor die topinkomens.
leg eens uit ? in welke gemeente ktijg jij 680 euro bijstand ???

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door Jolijn »

merkez schreef:Het begint nu wel een beetje bijstand bashen te worden op dit prachtforum :(
Er valt van 680 euri in de maand nauwelijks te leven. Geen wonder dat er ruim 200.000 "wanbetalers" bij het CVZ zijn gemeld.Die premie is gewoon veel te hoog.
Enfin, de inkomensafhankelijk premie is nu van de baan omdat de rijken gewoon te beroerd zijn om voor de armen te betalen. Lekker solidair allemaal. En nu maar afwachten wat Samson & Rutte uit de hoed toveren.
Iets met de belastingen waarschijnlijk. Wat mij betreft verdubbelen ze die voor die topinkomens.
Welke €680 euro? http://www.st-ab.nl/abwnorm34.htm
Vergeet ook dit niet Wie een minimum inkomen heeft, bijv. WWB niet niet alleen van dat bedrag uitgaan, maar ook van de bijkomende huur- en zorgtoeslag, kindgebonden budget, langdurigheidstoeslag, sociaal/cultureel/sport fonds, witgoedregeling, bijzondere bijstand en de kwijtschelding van gemeentelijke lasten. Wil niet zeggen dat iedereen alles maar onbeperkt toegeschoven krijgt, maar ga niet alleen uit van het bedrga van de WWB.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dat er niet voor iedereen een (fulltime baan) is, mag toch algemeen bekend zijn.
Dat Nederland op dit moment de bijstand 'nodig' heeft, was een paar weken terug in een ander topic de conclusie.
En natuurlijk zijn er ook bijstandsgerechtigden die werken.

Een opleiding doen waarmee je werk kunt krijgen (dit kun je nooit van te voren zeker weten) , moet in overleg met de gemeentelijke sociale dienst.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

bprosman schreef:Nogmaals, ik ben niet tegen bijstand , WAO, of andere uitkeringen. Ik ben tegen MISBRUIK van die uitkeringen, tegen het piepen dat het koplampje van je in bruikleen gekregen scootmobiel geen licht genoeg geeft, tegen een gezonde jonge meid van 21 die beweert geen werk te kunnen vinden.
Opvallend genoeg , de mensen die de uitkering ECHT nodig hebben en "verdienen" piepen vaak het minst.
Dat ben ik volledig met je eens


@ emmy

Uh ja ,je hebt goed onthouden ,dank je wel.
Ja of het slim is? Maar wel leuk...wwer werken
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 12 nov 2012 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door sephora30 »

bprosman schreef:
Ja ze vragen nog personeel bij de hulplijn voor doofstommen
Je kunt t wel in het belachelijke trekken maar durf je een weddenschap aan dat ik voor die 21 jarige dochter uit het andere topic binnen een week werk gevonden heb, in deze "zware tijden van crisis" ?
Mocht dat niet lukken mag jij ze wegwijs maken in 'uitkeringenland'.

Pfff wat een uitdaging zeg, een 21-jarige gezonde dame of een zieke veertiger.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Emmy75 schreef:
@ rozemarijntje,
Als mijn geheugen mij niet in steek laat, heeft u meermaals gezegd op het forum dat u wel altijd hard gewerkt heeft toen u dat wel nog kon en nooit te lui bent geweest om te werken. Dat is een heel andere situatie.

Een andere situatie dan wat?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door sephora30 »

bprosman schreef: Opvallend genoeg , de mensen die de uitkering ECHT nodig hebben en "verdienen" piepen vaak het minst.

Daarom piep ik ook zelden.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Jolijn schreef:
Een opleiding doen waarmee je werk kunt krijgen (dit kun je nooit van te voren zeker weten) , moet in overleg met de gemeentelijke sociale dienst.
Nou een opleiding doen kan je, als je iets mankeert en niet meer zo piep bent ook wel vergeten.
Aantal jaar geleden had mijn bijstandconsulent een goed idee. Ik mocht met nog een aantal bijstand-collega`s een kinderdagverblijf opzetten en me laten omscholen tot pedagogisch medewerker.
Ik alles op een rijtje gezet, uitgezocht, open dagen bezocht........enfin, nooit meer iets van mn consulent gehoord, bleek opgestapt te zijn en ik wist van niks.

Hele plan ging ook niet door want niemand van die hele dienst wist daar van iets.

Sta je dan met je goede gedrag :?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door bprosman »

Pfff wat een uitdaging zeg, een 21-jarige gezonde dame of een zieke veertiger.
In t andere topic zijn er ook genoeg die zeggen dat er geen werk voor een 21-jarige is :wink:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door manondoris »

weet je ! de man van rozemarijn en mijn man die verdienen het niet om nog meer in te leveren van hun verdiende salaris .ik vind zoiezo dat de hardwerkende nederlander dit niet verdiend! maar de man van rozemarijn en mijn man zijn na hun werk vaak nog niet klaar omdat er dan in huis vaak het een en ander nog ligt te wachten en bij slechte dagen is dat soms best nog veel! wij kunnen op geen enkel potje aanspraak maken en een hulp in de huishouding kost al gauw 35 euro voor 3 uurtjes! mijn man is zo woedend over alle plannen! en roept de laatse dagen ook veel ik stop met werken.dit doet ie natuurlijk niet maar ik snap zijn reactie. ik snap het ook niet waarom nevileren ???? er moet toch een verschil zijn tussen de werkende en de thuiszitter ?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Inkomensafhankelijke zorgpremies, een goed idee?

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik mocht met nog een aantal bijstand-collega`s een kinderdagverblijf opzetten en me laten omscholen tot pedagogisch medewerker.
Dus dit zou je dan wel kunnen bolwerken, om als medewerker in een kinderdagverblijf te werken?
Maar een ander werk met dezelfde inspanning niet.

Gesloten