LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
nicoenconnie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2009 12:24

iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door nicoenconnie »

Het is te zot voor woorden. 6 weken geleden gedeclareerd, intussen 3 x gebeld. Enige melding is: we zitten in een reorganisatie. Communiceer daar dan pro-actief over. Want een vreselijke, oneigentijdse, klantonvriendelijkheid. Wat een nivo van niks ! Vorige week zei de medewerker aan de telefoon: nou, ik zou echt pas over een week of 2 a 3 weer bellen want zo lang zal het zeker wel duren. Nee, hij had eigenlijk verder niets gehoord over klachten van andere verzekerden !
Als je zo slecht communiceert met je klanten heb je geen bestaansrecht meer in een vrije markt.
Dus roep ik mensen op om gezamenlijk (kan volgens mij pas weer in jan/dec) over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.
Zijn de krachten niet te bundelen ? We laten ons toch niet piepelen (nou vooruit: "peoplen") op zo een onbeschofte wijze ! Wie het geld heeft is de baas en wij kunnen met onze premies overal heen ! Wij zijn niet van IZA afhankelijk maar andersom.
Gaat RADAR hier wellicht melding van maken op TV ?
Zo niet dan moeten we welicht een forum openen op Internet voor "overstappers". Er moet in elk geval druk op de IZA-ketel komen.
Ben benieuwd of de reorganisatie-verantwoordelijken ook nog bonussen opstrijken voor de "geslaagde fusie". Die kunnen gemakkelijk betaald worden van de rente van ons uitstaande geld bij het IZA !

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

IZA doet zijn werk niet.

Als IZA een brief zou hebben gestuurd met de nodige uitleg dan zou de consument hiervoor begrip hebben gehad.

IZA moet gewoon goed op zijn donder hebben. Conny heeft gelijk, we moeten niets pikken, maar gewoon overstappen. Als je dit accepteert dan is er binnenkort geen een over die netjes is.

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Ach, ben je niet tevrede dan moet je naar een ander. Overstappen gaat makkelijk zat. Liggen ze waarschijnlijk toch niet wakker van

Jabely
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2009 11:21

Re: iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door Jabely »

Sorry Vogels maar dit is geen gillen als iets een keer later betaald wordt. Als gehandicapte ben ik helaas van zorg afhankelijk die ik iedere maand moet voorschieten. Maandelijks moet ik declareren en IZA betaalt mij dan terug. Over amateurisme gesproken!

IZA is van oorsprong een ambtenarenorgasnisatie en dat merk jehelaas overal in terug. Ik wist niets van de reorganisatie. Totdat mijn declararie niet uitbetaald werd. En dat is een aanzienlijk bedrag per maand. Ik ben ook net verhuisd maar kan ook nie mijn premie wegens 'reorganiatie van mijn huishouden' een tijdje opschorten.

Als ziektekostenverzekeringen de markt op moeten, wil ik ook als betaalde klant behandeld worden. Kortom: service! Als maatschappijen daar niet aan kunnen voldoen, moeten ze gewoon van de markt gehaald worden.


Er moet een keurmerk komen waaraan ziektekostenbedrijven aan moeten voldoen!

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door Henk25 »

Helaas kan niet iedereen overstappen, IZA was altijd goed maar de laatste tijd helaas wat minder.

Sportje57
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mei 2009 19:29

Re: iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door Sportje57 »

In de voorwaarden staat dat je netjes je premie vooraf moet betalen. Nergens staat vermeld binnen welke periode de verzekeraar moet uitbetalen. De klant is afhankelijk van de ziektekostenverzekeraar.

mdak
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mar 2006 13:39

Re: iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door mdak »

Ik heb een nietszeggend mailtje ontvangen van SIZ.
Nu blijkt dat de, door de frontdesk opgegeven, afdeling niets kan wijzigen in de wijze van inning. N.a.v. een reactie heb ik zélf het bedrag voor de eigen bijdrage gestorneer (dank u voor de goede tip).
E.e.a. houdt in dat SIZ zich permiteert buiten de (door mij geaccoordeerde) premie basis- en aanvullende zorgverzekering óók willekeurige andere bedragen automatisch te incasseren; denk hierbij verder dan alleen de wettelijke eigen bijdrage. Tip voor iedere SIZ/VGZ/Univé/IZA-verzekerde; houdt alles goed in de gaten want er wordt doodleuk afgeschreven en voor men het weet is de storneringstermijn(30 dagen) verstreken.

kreupeharry
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2009 13:21

Re: iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door kreupeharry »

Te zot voor woorden,..7 maanden geleden.....declaraties ingestuurd aan IZA die we tot nu toe nog niet vergoed hebben gekregen.
De eerste keer in dec 2008 ,het duurt even iets langer vanwege verhuizing,daarna duurde het nog een week of 5 en daarna waren de papieren kwijt geraakt.
De tweede keer in begin mrt 2009,weer 5 weken wachten voordat het behandeld is,daaarna wisten ze weer van niets en waren ze het wederom kwijt.
Voor de derde keer verstuurd na opvragen bij het ziekenhuis voor de datums van bezoek aan ziekenhuis maar U raad het al,niet,noppa nada.
Al meer dan 10 x gebeld met een gemiddeld wachttijd van ong.30 minuten voordat ik niets meer wist dan al bekend was.
De klantenservice geeft zelf toe dat het een zooitje is bij de IZA en dat ze de achterstand niet meer kunnen verwerken en de mensen toch moeten wachten of ze heel misschien hun centen ooit terug zien.
Ik heb een advocaat ingeschakeld die uitzoekt hoe het nu zit met de IZA en hun vergoedingen.


ps: Wat mij wel opvalt is dat ze ondanks een achterstand die ze hebben WEL DE REKENINGEN STUREN DIE DE MENSEN MOETEN BETALEN,maar als het er op neer komt dat ze MOETEN UIT BETALEN hebben ze ineens flinke achterstand of zijn de papieren voor de zoveelste keer zoek.
En op de vermelding "U kunt ons gerust bellen"moet er wel de juiste telefoonnummer bij staan voor de persoon die jou een brief stuurt en niet dat alles tercht komt bij die..... van de klantenservice ,want die weten toch van niets en komen van nergens.

Den Haag doe hier eens iets aan.........................

L2coste.
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2009 17:09

Re: iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door L2coste. »

ik ben zelf ook verzekerd bij de IZA en ben van mening dat het allemaal niet zo erg is. ja, het duurt wat langer en ja ze zijn gruwelijk lang bezig met de machtigingen, maar ze lossen het bij mij allemaal wel op!

overigens, als je na 6u 's avonds belt met het nummer wat op de website staat, dus niet dan 0900 nummer, kom je er naar mijn idee makkelijker doorheen! Ik had ze binnen 3x overgaan aan de lijn!

overstappen ga ik zeker niet, ik wacht wel wat langer op mijn geld. Naar mijn idee leveren ze de beste vergoedingen in vergelijking met andere verzekeringen!

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door Henk25 »

Dat klinkt als een verkooppraatje. Ik heb er spijt van dan ik anderen IZA heb aangeraden. Het is nog steeds niet zoals het wezen moet, ik ben verbaasd dat er tot nu zo weinig mensen klagen. Ze zijn niet de goedkoopste, dan verwacht je ook een goede service i.p.v. deze problemen. Als ze niet op tijd betalen dan krijg je daar de zenuwen van, dat kan je niet gebruiken na een behandeling in het ziekenhuis.

kreupeharry
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2009 13:21

Re: iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door kreupeharry »

idd Henk zo klinkt het wel.
Ze hebben makkelijk praten maar ik moet in 1 mnd tijd wel eens een keer of 6 naar het ziekenhuis in Belgié waar ik wordt behandeld omdat de doktoren hier maar weining hoop hadden op herstel.
Gelukkig doet dit ziekenhuis niet moeilijk want ook zij weten hoe de IZA er voor staat.
Ik denk niet aan overstappen omdat de IZA een contract heeft met dit ziekenhuis en alles vlotjes zou MOETEN verlopen.
Ik wacht wel af wat de advocaat er van zegt wat te ondernemen.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door Henk25 »

Zo lang U onder behandeling bent zou ik zeker niet overstappen. Ik wens U heel veel sterkte en hoop dat de behandeling succes heeft! De problemen spelen ongeveer een half jaar, een paar maanden geleden heb ik reeds gevraagd naar de ervaringen met IZA op deze site.
Prettig weekend kreupeharry.

dijk1962
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2005 12:39

Re: iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door dijk1962 »

IZA maakt er bij mij echt een zooitje van. Ben al sinds januari bezig om een vergoeding voor mijn aangeschafte bril terug te krijgen. Ingestuurde declaraties (3x) blijken volstrekt niet meer traceerbaar. Op een officiele ingediende schriftelijke klacht wordt zeer traag gereageerd met nog steeds geen oplossing. Medewerkers klagen openlijk steen en been over de chaos in hun eigen organisatie en zeggen eigen alleen maar de gehele dag excuses aan te bieden aan de telefoon (je zal er maar werken!). Declaratieformulieren worden (ondanks herhaaldelijk verzoek) niet toegestuurd. Het enige wat ze wel toesturen zijn rekeningen die nog betrekking hebben over het eigen risico gedeelte van 2008 (en dat wel in juli 2009). Wie rekent daar als consument dan nog op maar vooral is het al zo lang geleden dat je nauwelijks nog kunt nagaan waar de rekening betrekking op had. Ik wantrouw nu echt alles in deze rampzalige organisatie. Uiteraard ga ik volgend jaar naar een andere maatschappij overstappen maar ik wil op deze plek iedereen van harte waarschuwen voor de puinhoop die je bij IZA aan kunt treffen. Ik hoop dat RADAR er op televisie eens aandacht aan wilt besteden. :(

kreupeharry
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2009 13:21

Re: iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door kreupeharry »

Ze reageren zelfs niet op aangetekende brief die is verstuurd,zaak is nu in handen van een advocaad die de klacht legt bij de Geschillencommissie.
Blijven spookrekeningen sturen die helemaal niet kloppen en ook oude declaratielijsten van regiokantoren die allang dicht zijn.
Bij het belletje hadden zenu als smoesje dat er veel nieuwe collega's zijn bijgekomen en die weten niet welke formulieren zijn moeten versturen. :twisted: :twisted: :twisted:

haliko
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2009 22:38

Re: iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door haliko »

de IZA stond zeer goed bekend tot de invoering van de nieuwe zorgwet.Sindsdien (en de fusies)is het een en al ellende:onbekwaam callcenter die het verboden is om je door te sluiten met iemand die je telefonisch al eerder te woord heeft gestaan;gerichte vragen worden ontweken;geen antwoord op mails,brieven en telefoontjes zelfs niet door de z.g.afdeling klachtenmanagement.Ook de gemeente Rotterdam waarmee een collectief contract is afgesloten is niet bereid (ofniet bij machte) om een behoorlijk onderzoek te doen naar klachten over deze (on)zorgverzekeraar.(een onderzoek onder het personeelsbestand incl. gepensioneerden kan wellicht aanleiding zijn om hieraan meer aandacht te besteden)[/b]

geertje12
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 aug 2009 12:25

Re: iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door geertje12 »

Ik ben al 28 jaar verzekerd bij IZA. Altijd prettig gevonden tot 2 jaar terug. Kommer en kwel, zeg ik mijn doorlopende reisverzekering op omdat ze het vertikken krukken € 8,95, taxikosten ziekenhuis € 12,00 weigeren uit te betalen, ze hebben de bonnen gewoon terug gestuurd.....

De polis werd door hen i juni njaar mijn huisadres van 3 jaar terug gestuurd en een brief dat ik te laat ben met afzeggen wel op juiste huisadres ontvangen,.

Verder had ik voor de keuze een verzekering voor klasse verpleging voor €10 per maand, waar ik al 15 jaar voor heb betaald.

Omdat er geen klasseverpleging meer was, is die verzekering opgezegd door mij. Nu hoorde ik dat deze optie weer bestaat, maar de premie zal meer bedragen dan die € 10 die ik altijd heb betaald.

Ik vind het gewoonweg schandalig, temeer van wat ik hier allemaal lees.

Ik ga me eens beraden

haliko
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jul 2009 22:38

Re: iza laat de klant in de kou staan. Advies: overstappen !

Ongelezen bericht door haliko »

De gemeente Rotterdam heeft een collectieve overeenkomst met de IZA afgesloten,maar als de IZA de overeenkomst schendt,blijkt ook de gemeente Rotterdam doof/onbereikbaar te zijn (zeker voor de gepensioneerde)om dit te onderzoeken en laat geheel in overeenkomst met hun sociale imago de IZA klanten in de kou staan.[/b]

Gesloten