LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan ik iets doen tegen de telefoon kosten van het VGZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Judith van der Monde
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2017 13:38

Kan ik iets doen tegen de telefoon kosten van het VGZ

Ongelezen bericht door Judith van der Monde »

Vandaag kreeg ik een rekening van de tandarts. Ik vond dit erg vreemd omdat het voor mijn 6 jarig zoontje is en ik in de veronderstelling ben dat tandartszorg vergoedt wordt. De rekening bedroeg €12,91.
Ik bel het 1801 nummer a 0,90 cent p/m vervolgens sta ik eerst 4 minuten in de wacht en krijg uiteindelijk iemand te spreken.
Ik heb haar mijn verhaal voor gelegd en ze ging het uitzoeken. Vervolgens sta ik weer in de wacht. Ik krijg de betreffende dame weer aan de lijn nadat ik al 19 minuten met het VGZ verbonden ben. Rekenen jullie even mee: 19 x 0,90= € 17,10.
De dame weet mij te vertellen dat de kaakoverzichtsfoto pas wordt vergoed na 9 jaar. Op dat moment wordt ik best wel boos. Mijn zoontje heeft op 2 jarige leeftijd AML gehad ( acute myeliode leukemie). Een van de bijverschijnselen van de chemo die mijn zoon heeft gehad, is dat volwassen tanden worden vernietigd... Mijn zoon liep al een half jaar zonder doorkomende hoektanden. Wij hebben destijds onze zorg hierover uitgesproken bij de oncoloog en zij adviseerde ons een foto te laten maken bij de tandarts. Vandaar dat mijn zoon onder de leeftijd van 9 jaar een kaakoverzichtsfoto heeft moeten maken.Ik merkte dat deze dame wel schrok van het verhaal en of ik nogmaals in de wacht wilde staan zodat ze eea kon uitzoeken. Op dat moment wordt ik nog geïrriteerder en heb haar verteld dat ik momenteel al 23 minuten (23 x0,90= €20,7) met hun verbonden ben en eigenlijk niet nog langer verbonden wil blijven met haar. Waarop zij mij vroeg wat dan mijn verwachting was?.... ik heb haar toen gezegd dat ik graag terug gebeld wil worden met een normaal antwoord en sowieso mijn telefoonkosten vergoed wil krijgen, en de opmerking gemaakt dat dit absoluut niet de manier is hoe je met je klanten om gaat. Ergens verwacht ik dat ik niet terug gebeld ga worden en beide rekeningen kan gaan betalen.
Wie kan mij helpen/adviezeren wat te doen met deze situatie?

Judith van der Monde

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Kan ik iets doen tegen de telefoon kosten van het VGZ

Ongelezen bericht door Jefdus »

Op de site van VGZ zie ik dat voor het 0900 nummer de normale belkosten worden betaald. Belt u met een doorschakelservice? Rechtstreeks bellen met VGZ bespaart dan al veel kosten.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Kan ik iets doen tegen de telefoon kosten van het VGZ

Ongelezen bericht door marnix »

Dat 1810 is idd een duur doorschakelnummer.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kan ik iets doen tegen de telefoon kosten van het VGZ

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Volgende keer eerst even kijken welk nummer u moet bellen. https://www.vgz.nl/klantenservice, hier staat gewoon een telefoonnummer. Nu heeft u een dure doorverbindserivce gebeld en zij willen graag betaald worden voor het werk dat u ook zelf had kunnen doen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kan ik iets doen tegen de telefoon kosten van het VGZ

Ongelezen bericht door scontra »

[quote="
Ik bel het 1801 nummer a 0,90 cent p/m vervolgens sta ik eerst 4 minuten in de wacht en krijg uiteindelijk iemand te spreken.
Wie kan mij helpen/adviezeren wat te doen met deze situatie?

Judith van der Monde[/quote]

U had ook direct met VGZ kunnen bellen, maar u heeft zelf gekozen voor een duur doorkiesnummer die u lekker aan het lijntje heeft gehouden, alvorens u door te verbinden met VGZ.
VGZ betref dus geen blaam in deze en u moet het foutje dus bij uzelf zoeken.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kan ik iets doen tegen de telefoon kosten van het VGZ

Ongelezen bericht door Moneyman »

marnix schreef:Dat 1810 is idd een duur doorschakelnummer.
En daarmee is de titel van het topic onjuist.

Off-topic: heftige tijd heb je gehad, hoop dat het beter gaat met je zoon!

Gesloten