LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachtafhandeling Menzis en andere verzekeraars

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Flipp
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 okt 2016 18:41

Klachtafhandeling Menzis en andere verzekeraars

Ongelezen bericht door Flipp »

Ik vroeg mij af wat voor ervaringen mensen hebben met klachtafhandeling bij zorgverzekeraars. Ik heb zelf bij Menzis een klacht ingediend over het niet in behandeling willen nemen van een fraudemelding omdat daar zogezegd geen tijd voor zou zijn, terwijl ze op papier een actief fraudebeleid claimen te hebben en in dat beleid aangeven bij vermoedens altijd onderzoek te doen inclusief een lijst met maatregelen. Mijn ervaring met afhandeling van de klacht is dat men de pijnpunten omzeilt en enkel wat zaken op papier zet die uitkomen om te vertellen. Schiet je dan dus ook niks mee op behalve frustraties.

Ik ben benieuwd of anderen dezelfde of vergelijkbare ervaringen hebben bij Menzis of andere verzekeraars, ik vertrek bij Menzis gezien de puinhoop die het daar is maar ben daarom ook benieuwd naar juist positieve ervaringen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Klachtafhandeling Menzis en andere verzekeraars

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als u daadwerkelijk een fraudemelding wilt doen bij uw zorgverzekeraar, dan moet u sterk bewijs hebben en moet het over zeer grote bedragen gaan, wil een zorgverzekeraar aan een fraudeonderzoek beginnen. Vaak behelst dit zeer langdurende onderzoeken en procedures die op zich ook weer veel geld (personele kosten onderzoekers) voor de zorgverzekeraar kosten. Een zorgverzekeraar zal dus altijd bij dit soort meldingen een kosten-baten afweging maken. Dit kan natuurlijk er voor zorgen dat een daadwerkelijk onderzoek naar de fraude niet wordt ingesteld, maar degene over wie de fraudemelding is gedaan wel op een soort "lijst van aandacht" bij de zorgverzekeraar komt te staan, alleen weet u dat waarschijnlijk niet.

Heeft u werkelijk een sterk punt, het zeer grote fraudebedragen omvat en wil uw zorgverzekeraar het desondanks niet onderzoeken of in behandeling nemen, dan kunt u wellicht via het SKGZ een klacht tegen uw zorgverzekeraar indienen. Lees hun informatie hierover op de gelijknamige internetsite door.

Gesloten