LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Hans1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2015 17:19

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door Hans1965 »

Goedemiddag,

Ik ben mijn hele leven eigenlijk klant geweest eerder Trias en sinds een paar jaar VGZ.Ik had een basis verzekering en heb op 1 december gebeld naar VGZ voor informatie om me aanvullend te verzekeren, dat zou mij 147 euro gaan kosten in totaal, oke heb toen gezegd doe maar. Diezelfde dag ben ik gaan kijken op Independer en kwam tot de conclussie dat FBTO toch wel een stuk voordeliger uitkwam en heb me toen ingeschreven op FBTO daar stond dat hun de verzekering die je had lopen zou worden opgezegd door hun. Ik had nog een rekening open staan van 37,78 bij VGZ waar ik in december 2014 ook over gebeld heb met VGZ en die moest betalen anders kon ik niet naar mijn nieuwe verzekering bij FBTO. Ik heb die rekening netjes betaald. NU 03-02-2015 kreeg ik een factuur van VGZ met de mededeling of ik voor 12 februari 2015 alsnog de rekening wil betalen van 37,78 ik gebeld met hun krijg ik een dame aan de lijn die ik verteld heb dat ik die rekening in december betaald heb, krijg ik te horen opeens dat er nog meerdere rekeningen open staan van medicijnen terwijl toen ik in december contact had gehad met een medewerker dat alleen die 37,78 nog open stond en betaald moest worden wat ik ook netjes heb gedaan. Ik weer terug gebeld weer een andere medewerkster aan de lijn, die zei ik ga effe met de polisafdeling bellen moment, ze komt terug met de mededeling dat ik alleen nog de aanvullende verzekering open heb staan terwijl fbto dat heeft opgezegd voor me, naarmate het gesprek vorderde en ik behoorlijk op mijn strepen ben gaan staan en niet bedonderd wil worden kreeg ik ook nog eens te horen dat er nog meerdere facturen open staan van ziekenhuis bezoek er klopt geen donder van. ja werd door de dame in kwestie gezegd uw bezoek waqs daar in september 2014, ik heb gezegd ik heb gebeld in december en het enig wat nog open stond was 37,78 die ik netjes heb voldaan en vandaag weer een facttuur van heb gekregen en wat ik nu hoor zakt me broek van af. Ja zei ze we hebben de factuur van het ziekenhuis nu pas gekregen!!! Ik geloof er niks van VGZ is niet te vertrouwen ik heb alles netjes betaald kan het zo aan tonen nu ik overgestapt ben naar een andere verzekeringsmaatschappij komen ze met deze dingen.
Tros Radar ik wil dit graag in een uitzending bij jullie komen bevestigen ik denk maar zo recht is recht en krom is krom niet normaal meer hoe je besodemieterd wordt door VGZ en ik hoop dan ook dat jullie hier wat aan kunnen doen want dit gebeurt niet alleen bij mij er zullen wel meerdere mensen zijn die dit meemaken met VGZ ik zit niet te wachten op een deurwaarder.

Met vriendelijke groet

Johan

Fam schukelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2015 10:27

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door Fam schukelaar »

Wij hebben ook al een tijd problemen met het VGZ wij zaten verleden jaar in de collectieve verzekering van de gemeente Nijmegen door non communicatie van het VGZ en de Gemeente Nijmegen waren er drie maand termijnen terug geboekt daarna werd er in een keer drie maandtermijnen van onze rekening afgeschreven heb ik ook direct gestorneerd betalings regeling afgesproken goed de betalings regeling liep vanaf september 2014 in april/mei 2015 ben ik de bankgegevens een gaan controleren blijken wij al teveel betaald te hebben,dus op 30-04 een mail gestuurd op 01-05 een reactie.hier de reactie van credit management,

RE: Betalingen
[email protected] ([email protected])
Toevoegen aan contactpersonen
1-5-2015
[Dit bericht boven aan het Postvak IN laten staan]
Aan: xxx
[email protected]

Geachte heer Schukelaar,

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat het bedrag dat openstaat niet correct is. Hierbij geef ik u mijn reactie.

Wij hebben u verteld dat er nog 3 termijnen van een lopende betalingsregeling openstaan. Volgens uw overzicht is dit niet correct. Ik kan me voorstellen dat u graag wilt weten of de openstaande vordering wel juist is.

U hebt afwijkende bedragen betaald waardoor verrekeningen hebben plaatsgevonden. Naast het bedrag van € 52,08 staat er nog 1 toekomstige termijn van de betalingsregeling open. Aan de hand van het door u toegevoegde overzicht kunnen wij uw betalingen niet controleren. Wilt u daaorm betaalbewijzen naar ons toesturen. Op het betaalbewijs moeten de volgende gegevens staan:

- de naam van de rekeninghouder;
- het rekeningnummer waarvan de betaling gedaan is;
- de datum van betaling;
- betalingskenmerk en omschrijving;
- het bedrag.

Wilt u zo vriendelijk zijn om uw betaalbewijzen per e-mail op te sturen of per post op te sturen naar:

Afdeling Creditmanagement
Postbus 445
5600 AK EINDHOVEN

Wij nemen de betaalbewijzen daarna in behandeling en kunnen controleren of het openstaand bedrag correct is. dus ik alle betalings gegevens gekopieerd en geplakt en als bijlage in een mail verstuurd.op 10-05 hier de bevestigings mail Hieronder vindt u een kopie van uw vraag aan VGZ. U ontvangt daarnaast nog een ontvangstbevestiging op dit e-mailadres.

Achternaam: Hcr Schukelaar

Uw vraag: Geachte Heer Willem Schmitz ,bij deze het betaaloverzicht van de betalingen aan het VGZ wegens het te veel betaalde termijnen van de betalingsregeling de bijlage is copy and paste van ons internet bankieren alle gegevens zijn compleet inclusief een betaling die is contant betaald bij het GWK aan kas, ik krijg de indruk dat het VGZ geen moeite wil doen om het voor ons inzichtelijk te maken of er nu teveel is betaald en waar het mee verrekend is ? graag wil ik dit binnen afzienbare tijd oplossen,intussen leg ik het probleem voor aan onze rechtsbijstand,in afwachting van uw bericht met vriendelijke groet Hcr Schukelaar klnr: 809420001

Met vriendelijke groet,
VGZ
nu komt de reactie van het VGZ op 12-05

RE: Betalingen
[email protected] ([email protected])
Toevoegen aan contactpersonen
12-5-2015
[Dit bericht boven aan het Postvak IN laten staan]
Aan: xxx
[email protected]
Geachte heer Schukelaar,

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u als bijlage een overzicht van uw betalingen aan toevoegt om zo te kunnen controleren welk bedrag er op dit moment openstaan. Hierbij geef ik u mijn reactie.

Uw e-mail hebben wij in behandeling genomen. Het controleren van uw betaalbewijzen neemt enige tijd in beslag. U ontvangt binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie
Laatst gewijzigd door Radar op 30 mei 2015 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: emailadres verwijderd

Astro_Woman
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2015 14:16

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door Astro_Woman »

Wij hebben ook de grootste problemen met VGZ. Omdat wij al veel dingen automatisch hebben lopen, betalen wij de maandelijkse premies altijd handmatig via internetbankieren. De bankrekening waarvan wij betalen verschilt wel eens. Maar wij vermelden wél altijd het juiste klantnummer, factuur ofwel rekeningnummer, over welke periode het gaat en de juiste naam. Dit is altijd goed gegaan tot afgelopen jaar en dit jaar. VGZ heeft een aantal betaalde premies van mijn man bij mij verwerkt terwijl we wel alle goede betalingskenmerken hebben vermeld (bankafschriften hebben we als bewijs) We hebben met wel zeker 15 personen van VGZ gebeld en niemand die het kan oplossen! Ze zien de fout in hun systeem maar kunnen hem er niet uithalen?? Er worden vervolgens allerlei rare berekeningen gemaakt of bedragen met elkaar verrekend en het te betalen bedrag wordt steeds hoger en vreemder! De laatste persoon die we aan de lijn hadden, een zekere jonge, snotneus, mevrouw Gr. was onbeschoft, hondsbrutaal en zij dat we het zelf schuld waren omdat hun systeem een banknummer automatisch aan een klantnummer koppelt en dat in de kleine lettertjes van de polisvoorwaarden staat dat je met desbetreffend banknummer moet betalen?? Dat hun systeem onze betaling daardoor niet herkend ondanks onze vermelding van alle betalingskenmerken. En nu heeft VGZ tot overmaat van ramp ook nog eens onterecht incasso erop gezet en mijn man terug gezet naar basisverzekering. Wij hebben nu onze rechtsbijstand erop gezet want VGZ maakt er zo'n administratief zootje van dat zelfs de grootste geleerden er niet meer wijs uit komen. Wij zijn al meer dan 30 jaar klant. Maar zo gaat VGZ dus om met haar trouwe klanten. In één woord SCHANDALIG!! En wij vertikken het om 2x te betalen! Wij kunnen niet wachten om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Astro_Woman schreef:Wij hebben ook de grootste problemen met VGZ. Omdat wij al veel dingen automatisch hebben lopen, betalen wij de maandelijkse premies altijd handmatig via internetbankieren. De bankrekening waarvan wij betalen verschilt wel eens. Maar wij vermelden wél altijd het juiste klantnummer, factuur ofwel rekeningnummer, over welke periode het gaat en de juiste naam. Dit is altijd goed gegaan tot afgelopen jaar en dit jaar. VGZ heeft een aantal betaalde premies van mijn man bij mij verwerkt terwijl we wel alle goede betalingskenmerken hebben vermeld (bankafschriften hebben we als bewijs) We hebben met wel zeker 15 personen van VGZ gebeld en niemand die het kan oplossen! Ze zien de fout in hun systeem maar kunnen hem er niet uithalen?? Er worden vervolgens allerlei rare berekeningen gemaakt of bedragen met elkaar verrekend en het te betalen bedrag wordt steeds hoger en vreemder! De laatste persoon die we aan de lijn hadden, een zekere jonge, snotneus, mevrouw Gr. was onbeschoft, hondsbrutaal en zij dat we het zelf schuld waren omdat hun systeem een banknummer automatisch aan een klantnummer koppelt en dat in de kleine lettertjes van de polisvoorwaarden staat dat je met desbetreffend banknummer moet betalen?? Dat hun systeem onze betaling daardoor niet herkend ondanks onze vermelding van alle betalingskenmerken. En nu heeft VGZ tot overmaat van ramp ook nog eens onterecht incasso erop gezet en mijn man terug gezet naar basisverzekering. Wij hebben nu onze rechtsbijstand erop gezet want VGZ maakt er zo'n administratief zootje van dat zelfs de grootste geleerden er niet meer wijs uit komen. Wij zijn al meer dan 30 jaar klant. Maar zo gaat VGZ dus om met haar trouwe klanten. In één woord SCHANDALIG!! En wij vertikken het om 2x te betalen! Wij kunnen niet wachten om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.
En waarom dan niet gewoon voor 1 bankrekeningnummer laten machtigen en als het van de ander moet zelf naar de gemachtigde rekening overschrijven?

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door ruud_a »

Astro_Woman schreef:Wij hebben ook de grootste problemen met VGZ. Omdat wij al veel dingen automatisch hebben lopen, betalen wij de maandelijkse premies altijd handmatig via internetbankieren. De bankrekening waarvan wij betalen verschilt wel eens. Maar wij vermelden wél altijd het juiste klantnummer, factuur ofwel rekeningnummer, over welke periode het gaat en de juiste naam. Dit is altijd goed gegaan tot afgelopen jaar en dit jaar. VGZ heeft een aantal betaalde premies van mijn man bij mij verwerkt terwijl we wel alle goede betalingskenmerken hebben vermeld (bankafschriften hebben we als bewijs) We hebben met wel zeker 15 personen van VGZ gebeld en niemand die het kan oplossen! Ze zien de fout in hun systeem maar kunnen hem er niet uithalen?? Er worden vervolgens allerlei rare berekeningen gemaakt of bedragen met elkaar verrekend en het te betalen bedrag wordt steeds hoger en vreemder! De laatste persoon die we aan de lijn hadden, een zekere jonge, snotneus, mevrouw Gr. was onbeschoft, hondsbrutaal en zij dat we het zelf schuld waren omdat hun systeem een banknummer automatisch aan een klantnummer koppelt en dat in de kleine lettertjes van de polisvoorwaarden staat dat je met desbetreffend banknummer moet betalen?? Dat hun systeem onze betaling daardoor niet herkend ondanks onze vermelding van alle betalingskenmerken. En nu heeft VGZ tot overmaat van ramp ook nog eens onterecht incasso erop gezet en mijn man terug gezet naar basisverzekering. Wij hebben nu onze rechtsbijstand erop gezet want VGZ maakt er zo'n administratief zootje van dat zelfs de grootste geleerden er niet meer wijs uit komen. Wij zijn al meer dan 30 jaar klant. Maar zo gaat VGZ dus om met haar trouwe klanten. In één woord SCHANDALIG!! En wij vertikken het om 2x te betalen! Wij kunnen niet wachten om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar.
U maakt dingen bewust ingewikkeld voor de zorgverzekeraar.
Waarom dan klagen als het fout gaat?
Stel dat u een medische behandeling hebt moeten betalen (op vacantie in het buitenland bijvoorbeeld) Naar welk rekeningnummer moeten zij dat geld dan overmaken?
Er staan twee rekeningnummers in de computer.
Dus moet iedereen 1 rekeningnummer gebruiken.
En dat staat blijkbaar ook in de algemene voorwaarden.(volgens de klantenservice in ieder geval)

jumbbumble
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2016 17:52

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door jumbbumble »

Vgz maakt een grote bende van zijn administratie

In oktober vorig jaar kreeg ik een brief dat ik een betalingsacterstand zou hebben .
Na uitzoeken bleek dat alles was betaald maar ze het in eerste instantie perongeluk hadden afgehaald van mijn oude schuld die in de bewindvoering zat
ik moest alleen nog 264 euro eigen bijdrage betalen van een ziekenhuis bezoek deze gelijk betaald en een week later gebeld voor bevestiging omdat
mijn bewindvoering bijna afliep en ik dus geen schulden mocht hebben . Op 13 november hebben ze netjes bevestigd dat alles betaald was en zouden ze de bewindvoering bellen .

Inmiddels is alles afgesloten en wonder boven wonder krijg ik deze week weer een brief of ik even 500 euro wil betalen met precies dezelfde declaraties als waar ik in november en oktober voor heb gebeld plus de premie van maart die ik ook echt netjes heb betaald met de acceptgiro kosten die ik toch ook echt elke maand netjes heb betaald ik heb hier gewoon alle overschriften van .

Geen probleem zul je denken maar ik schiet bij zo,n brief gelijk weer in de stress want ik wil alles goed en netjes houden
ik weet nu dat dit allemaal betaald is maar moet er wel weer achter aan bellen en krijg dan waarschijnlijk over een paar maanden weer dezelfde brief .
zoals nu , ik word er dood moe van en ben blij als ik in november kan overstappen

m den breejen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2016 16:19

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door m den breejen »

LS,

Ik heb een klacht over VGZ. Ik probeer al heel lange tijd geld terug te krijgen voor rekeningen van het CAK die ik heb voorgeschoten.
Ik vond het erg lang duren en nam contact met ze op en toen kreeg ik te horen dat ze het niet in behandeling konden nemen omdat de ingestuurde stukken "niet leesbaar" zouden zijn, maar VGZ nam niet even de moeite om mij daarvan in kennis te stellen. Vreemd verhaal, maar a fin, ik heb alles opnieuw ingescand en wederom naar ze toegestuurd. Weer moest ik lang wachten en maar weer telefonisch contact opgenomen met VGZ. Nu blijkt dat ze het geld wel over hebben gemaakt, maar naar een verkeerd rekeningnummer, dat zeker niet door mij bij VGZ is opgegeven. VGZ geeft vervolgens aan dat zij hun fout pas kunnen corrigeren als er contact is geweest met de eigenaar van de rekening en zij het geld retour hebben. Daar ben ik het dus volstrekt niet mee eens, want dat betekent dat ik nog een 6 tot 8 weken moet wachten, terwijl de fout overduidelijk bij VGZ ligt. VGZ is ook geen armlastige onderneming en dient in mijn ogen mij gewoon het geld over te maken waar ik recht op heb en wel per direct. Graag uw visie in dezen en bemiddeling naar VGZ. Het kan toch niet zo zijn dat ik als burger moet opdraaien voor fouten van mijn zorgverzekering.


Ze zeggen gewoon u wacht maar en ik word gewoon afgekat. Ik heb een minimum inkomen en kan deze kosten echt niet zelf dragen. Ik ben rondom verzekerd en ook voor de CAK gelden en heb dus ook gewoon recht op teruggave van deze kosten.

M den Breejen

Webcare VGZ
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 feb 2012 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door Webcare VGZ »

Beste M. den Breejen,

Mijn reactie op jouw klacht is erg laat, excuses hiervoor! Ik bied je graag alsnog mijn hulp aan.

Als ik jouw bericht lees, kan ik me voorstellen dat jij het niet eens bent met deze gang van zaken. Het mag niet zo zijn dat jij de dupe wordt van een fout die aan onze zijde is gemaakt. Het spijt mij dat jij hierdoor veel ongemak ervaart.

Om de situatie samen met jou op te lossen, heb ik jouw persoonlijke gegevens nodig, bijvoorbeeld jouw klantnummer of BSN. Je mag deze sturen naar [email protected] ter attentie van mij, ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
Josje

bart967
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2016 13:22

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door bart967 »

ik heb ook zo´n dramatisch verhaal over vgz,
zelfde verhaal als zovelen hier en om mij heen.

als zoveel mensen klagen en vgz er inderdaad een zooitje van maakt bij oa. hun administratie, waar heel veel mensen de dupe van zijn en veel mensen zwaar in de problemen komen, dan klopt er toch iets niet bij dat vgz,
moet er dan eens niet wat aan gedaan worden?

mvg bart

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door berndv »

bart967 schreef:ik heb ook zo´n dramatisch verhaal over vgz,
zelfde verhaal als zovelen hier en om mij heen.

als zoveel mensen klagen en vgz er inderdaad een zooitje van maakt bij oa. hun administratie, waar heel veel mensen de dupe van zijn en veel mensen zwaar in de problemen komen, dan klopt er toch iets niet bij dat vgz,
moet er dan eens niet wat aan gedaan worden?

mvg bart
ik tel in dit topic dat sinds 2011 loopt ongeveer 15 klachten. Dat zijn er 3 per jaar in dit topic. Er zijn bedrijven die hier wekelijks voorbij komen met een nieuwe klacht.

Maar goed, er zijn instanties waar u dit zou kunnen aankaarten, maar dan wel als individueel geval. Wat zou uw idee zijn wat er aan gedaan zou moeten worden?

Webcare VGZ
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 feb 2012 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door Webcare VGZ »

Daar moeten wij zeker iets aan doen, Bart! Ik wil daarom ook graag met je in contact komen om je klacht te bespreken. Zou je ons een e-mail willen sturen met je klacht en klantnummer? We gaan dan gelijk voor je aan de slag om je klacht zo goed mogelijk op te lossen. Je mag je e-mail sturen naar [email protected].

We hopen snel iets van je te horen!

Met vriendelijke groet,
Madeleine

Harm66
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2016 21:08

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door Harm66 »

Vorig jaar vroeg ik VGZ om mij aanvullend te verzekeren voor tandartskosten. Dit was geen probleem en m'n premie werd zoals afgesproken verhoogd naar het afgesproken bedrag. Een paar maanden laten moest ik naar de tandarts omdat ik last had van tandpijn. De tandarts vroeg me even na te vragen bij VGZ tot hoever ik verzekerd was. Ik belde VGZ om te vragen tot welk bedrag ik verzekerd was, en ik kreeg het antwoord dat dat bedrag tot 500 Euro was. Ik heb toen de tandarts verteld dat ik tot 500 Euro verzekerd was, en hij heeft toen een wortelkanaal behandeling gedaan, en een paar vullingen gezet. Tot mijn verbazing kreeg ik twee maanden later een brief van de tandarts of ik ruim 650 Euro wilde betalen, omdat ik onderverzekerd was. Ik het VGZ weer gebeld, en die vertelden me toen dat ik niet tot 500 Euro verzekerd was, maar tot 250 Euro. Dus moest ik de tandartsrekening zelf betalen. Daardoor ben ik financieel in de problemen gekomen, en een paar maanden later kreeg ik dus een brief van het zorginstituut op de mat, dat ik vanaf volgende maand een loonbeslag kreeg, en dat m'n werkgever de premie plus 20 extra over moest maken naar hun toe. Ik weer VGZ gebeld, maar die konden er niets aan doen, want hun hadden mij al 4 brieven gestuurd over dit gevale (die ik nooit gehad heb) en het daarom uit handen hadden gegeven aan een deurwaarder (waar ze naam niet van wisten). Ik heb toen uitgevogeld welke deurwaarder (zogenaamd) mij schijnbaar al meer dan 3 brieven had gestuurd. Die deurwaarder heeft mij geen enkele brief gestuurd, maar e-mails, die dus in mijn postvak ongewenst terecht zijn gekomen en dus niet door mij opgemerkt zijn. Ik heb toen een regeling met ze getroffen om loonbeslag te voorkomen. De deurwaarder heeft vervolgens het VGZ 3 keer een bevestigingsmail gestuurd, en het VGZ maar ontkennen dat ze iets ontvangen hebben. Ik heb daardoor (onnodig) problemen op m'n werk gekregen, omdat hun niet hebben doorgegeven bij het zorginstituut dat er een regeling tot stand was gebracht. Hierdoor ben ik onnodig 20 Euro meer moeten betalen, plus een hoop gezeik op m'n werk.Na aanleiding hiervan had ik besloten een andere zorgverzekeraar te nemen, waar ik ook het hele verhaal aan uit heb gelegd. Hun vonden dit geen probleem, omdat ik een regeling had getroffen. Normaal schreef het VGZ altijd de premie van mijn rekening rond de 20e van elke maand van m'n rekening af, en tot mijn verbazing zag ik dat ze deze maand gewoon het dubbele hebben afgeschreven dan normaal. Dus ik weer in de telefoon met het VGZ. Ik mocht het bedrag stoneren, en moest dan zelf het maandelijkse bedrag over maken op hun rekening. Nu kreeg ik gisteren een brief op de mat van m'n nieuwe verzekeraar dat ze mij niet mochten verzekeren, omdat er nog premie betaald moest worden bij het VGZ. Ik weer het VGZ gebeld, en die zeggen nu gewoon dat ik 2 premies achter sta, en verder niets kunnen doen. VGZ, heel erg bedankt voor het feit dat ik nu nog een jaar aan jullie vastzit, en dat jullie niet mans genoeg zijn om fouten toe te willen geven. Het enige wat ik dankzij jullie nu heb is een betalingsachterstand, een vermelding bij het BKR en een aantekening wanbetaler te zijn.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Harm66 schreef:Vorig jaar vroeg ik VGZ om mij aanvullend te verzekeren voor tandartskosten. Dit was geen probleem en m'n premie werd zoals afgesproken verhoogd naar het afgesproken bedrag. Een paar maanden laten moest ik naar de tandarts omdat ik last had van tandpijn. De tandarts vroeg me even na te vragen bij VGZ tot hoever ik verzekerd was. Ik belde VGZ om te vragen tot welk bedrag ik verzekerd was, en ik kreeg het antwoord dat dat bedrag tot 500 Euro was. Ik heb toen de tandarts verteld dat ik tot 500 Euro verzekerd was, en hij heeft toen een wortelkanaal behandeling gedaan, en een paar vullingen gezet. Tot mijn verbazing kreeg ik twee maanden later een brief van de tandarts of ik ruim 650 Euro wilde betalen, omdat ik onderverzekerd was. Ik het VGZ weer gebeld, en die vertelden me toen dat ik niet tot 500 Euro verzekerd was, maar tot 250 Euro. Dus moest ik de tandartsrekening zelf betalen. Daardoor ben ik financieel in de problemen gekomen, en een paar maanden later kreeg ik dus een brief van het zorginstituut op de mat, dat ik vanaf volgende maand een loonbeslag kreeg, en dat m'n werkgever de premie plus 20 extra over moest maken naar hun toe. Ik weer VGZ gebeld, maar die konden er niets aan doen, want hun hadden mij al 4 brieven gestuurd over dit gevale (die ik nooit gehad heb) en het daarom uit handen hadden gegeven aan een deurwaarder (waar ze naam niet van wisten). Ik heb toen uitgevogeld welke deurwaarder (zogenaamd) mij schijnbaar al meer dan 3 brieven had gestuurd. Die deurwaarder heeft mij geen enkele brief gestuurd, maar e-mails, die dus in mijn postvak ongewenst terecht zijn gekomen en dus niet door mij opgemerkt zijn. Ik heb toen een regeling met ze getroffen om loonbeslag te voorkomen. De deurwaarder heeft vervolgens het VGZ 3 keer een bevestigingsmail gestuurd, en het VGZ maar ontkennen dat ze iets ontvangen hebben. Ik heb daardoor (onnodig) problemen op m'n werk gekregen, omdat hun niet hebben doorgegeven bij het zorginstituut dat er een regeling tot stand was gebracht. Hierdoor ben ik onnodig 20 Euro meer moeten betalen, plus een hoop gezeik op m'n werk.Na aanleiding hiervan had ik besloten een andere zorgverzekeraar te nemen, waar ik ook het hele verhaal aan uit heb gelegd. Hun vonden dit geen probleem, omdat ik een regeling had getroffen. Normaal schreef het VGZ altijd de premie van mijn rekening rond de 20e van elke maand van m'n rekening af, en tot mijn verbazing zag ik dat ze deze maand gewoon het dubbele hebben afgeschreven dan normaal. Dus ik weer in de telefoon met het VGZ. Ik mocht het bedrag stoneren, en moest dan zelf het maandelijkse bedrag over maken op hun rekening. Nu kreeg ik gisteren een brief op de mat van m'n nieuwe verzekeraar dat ze mij niet mochten verzekeren, omdat er nog premie betaald moest worden bij het VGZ. Ik weer het VGZ gebeld, en die zeggen nu gewoon dat ik 2 premies achter sta, en verder niets kunnen doen. VGZ, heel erg bedankt voor het feit dat ik nu nog een jaar aan jullie vastzit, en dat jullie niet mans genoeg zijn om fouten toe te willen geven. Het enige wat ik dankzij jullie nu heb is een betalingsachterstand, een vermelding bij het BKR en een aantekening wanbetaler te zijn.
Je geeft nu VGZ de schuld, maar als je zelf pro-actief was geweest had je dit kunnen voorkomen.

Flipp
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 okt 2016 18:41

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door Flipp »

Ik vraag mij af wat de precieze reden is dat je niet kunt overstappen bij een betalingsachterstand. De zorgverzekeraar wil het geld alsnog hebben, en als die claim terecht is, dan kun je dat toch gewoon alsnog betalen, of er een betalingsregeling voor treffen? Ik zou mij kunnen voorstellen dat er bij mensen die een gigantische betalingsachterstand hebben een keer beperkingen worden opgelegd. Maar ik kom op internet veel verhalen tegen van klanten van bijvoorbeeld Menzis, die weg willen en er rondom de jaarwisseling achter komen dat er een minimale of zelfs discutabele betalingsachterstand is, inclusief de suggestie dat het zo laat kenbaar maken daarvan, volgens hun, een niet geheel toevallige actie zou zijn van Menzis. Dan zit je een jaar vast aan een zorgverzekeraar waar je geen klant meer wenst te zijn of in zijn geheel niks meer mee te maken wilt hebben. Het lijkt me ook dat mensen veel gemotiveerder zijn premie te betalen als de relatie met het bedrijf waar je aan moet betalen. Stel je voor dat je een jaar lang al je groenten moet kopen bij een kraam op de markt waar je dikke knok mee hebt, en dan gaat het nog niet eens om privacy schendende partijen als zorgverzekeraars :-)

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door thecure »

ik vind het altijd apart om te lezen dat mensen door een rekening van 400 euro 'in de problemen komen.
Is er dan helemaal geen buffer? Er is wel werk lees ik, maar gaat het salaris dan elke maand schoon op?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Flipp schreef:Ik vraag mij af wat de precieze reden is dat je niet kunt overstappen bij een betalingsachterstand. De zorgverzekeraar wil het geld alsnog hebben, en als die claim terecht is, dan kun je dat toch gewoon alsnog betalen, of er een betalingsregeling voor treffen? Ik zou mij kunnen voorstellen dat er bij mensen die een gigantische betalingsachterstand hebben een keer beperkingen worden opgelegd. Maar ik kom op internet veel verhalen tegen van klanten van bijvoorbeeld Menzis, die weg willen en er rondom de jaarwisseling achter komen dat er een minimale of zelfs discutabele betalingsachterstand is, inclusief de suggestie dat het zo laat kenbaar maken daarvan, volgens hun, een niet geheel toevallige actie zou zijn van Menzis. Dan zit je een jaar vast aan een zorgverzekeraar waar je geen klant meer wenst te zijn of in zijn geheel niks meer mee te maken wilt hebben. Het lijkt me ook dat mensen veel gemotiveerder zijn premie te betalen als de relatie met het bedrijf waar je aan moet betalen. Stel je voor dat je een jaar lang al je groenten moet kopen bij een kraam op de markt waar je dikke knok mee hebt, en dan gaat het nog niet eens om privacy schendende partijen als zorgverzekeraars :-)
Nou, lijkt me onzin. Ik betaal altijd netjes mijn zorgverzekering in 1 klap in januari (dit jaar dus nu al betaald) en heb nog nooit problemen gehad met "betaalachterstanden". Als mensen gewoon zorgen dat ze hun rekeningen op tijd voldoen heeft zo'n zorgverzekeraar ook geen reden om te zeggen dat er sprake is van een achterstand, want die is er dan helemaal niet.

Flipp
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 okt 2016 18:41

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door Flipp »

Ik weet van Menzis dat ze niks met fraude doen, probeer er een melding van te doen inclusief dossierdelen met onderbouwing, en je krijgt doodleuk het antwoord dat er geen tijd voor is, terwijl het om miljoenen gaat. Het eigen risico is mede door dit soort geldverspilling bij partijen als Menzis, die niks met ons zorgstelsel te maken zouden mogen hebben, inmiddels gestegen tot €385. Als je geen werk hebt of pech is dat een bak geld, naast de +/- €100,- die je iedere maand al moet overmaken. Mensen met een uitkering moeten rondkomen van ongeveer €12.000, tegelijkertijd gaat er per inwoner ieder jaar ongeveer €5000 naar de zorg (wat je zelf moet overmaken is daar dus nog maar een fractie van). Als je met GGZ problematiek te maken hebt kun je je de laatste maanden van het jaar bijna nergens meer aanmelden, een cliëntenstop voor de zorgverzekeraar waar jij je toevallig bij hebt aangesloten. Naast dat je verplicht moet betalen loop je met dit gigantisch dure zorgstelsel waar je verplicht aan mee moet betalen dus ook nog eens het risico buiten de boot te vallen als er wel iets aan de hand is. Kun je wel een zorgverlener vinden dan krijg je een rekening van €385. Bedenk ook dat mensen met schulden daar over het algemeen niet voor gekozen hebben, ook niet als dit qua gedrag wel zo lijkt, het is dan onderdeel van een probleem.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Flipp schreef:Ik weet van Menzis dat ze niks met fraude doen, probeer er een melding van te doen inclusief dossierdelen met onderbouwing, en je krijgt doodleuk het antwoord dat er geen tijd voor is, terwijl het om miljoenen gaat. Het eigen risico is mede door dit soort geldverspilling bij partijen als Menzis, die niks met ons zorgstelsel te maken zouden mogen hebben, inmiddels gestegen tot €385.
Deze stelling is totaal ongefundeerd. Kun je misschien het een en ander onderbouwen wanneer je dit soort dingen roept?
Flipp schreef:Als je geen werk hebt of pech is dat een bak geld, naast de +/- €100,- die je iedere maand al moet overmaken. Mensen met een uitkering moeten rondkomen van ongeveer €12.000, tegelijkertijd gaat er per inwoner ieder jaar ongeveer €5000 naar de zorg (wat je zelf moet overmaken is daar dus nog maar een fractie van).
Als je niet te gek doet met je uitgaven kan je dat best betalen als je in de bijstand zit. En als je nog slimmer bent probeer je extra opzij te zetten zodat je de premie in 1x kan betalen per jaar. Dat scheelt namelijk ook nog. Er is niet voor niets zorgtoeslag, en wat dit verder met je relaas te maken heeft is mij een raadsel.
Flipp schreef:Als je met GGZ problematiek te maken hebt kun je je de laatste maanden van het jaar bijna nergens meer aanmelden, een cliëntenstop voor de zorgverzekeraar waar jij je toevallig bij hebt aangesloten.
Restitutiepolis en opgelost.
Flipp schreef:Naast dat je verplicht moet betalen loop je met dit gigantisch dure zorgstelsel waar je verplicht aan mee moet betalen dus ook nog eens het risico buiten de boot te vallen als er wel iets aan de hand is. Kun je wel een zorgverlener vinden dan krijg je een rekening van €385. Bedenk ook dat mensen met schulden daar over het algemeen niet voor gekozen hebben, ook niet als dit qua gedrag wel zo lijkt, het is dan onderdeel van een probleem.
Het is alleen maar goed, want door dat eigen risico kijken mensen serieus naar de rekeningen, wat wandaden wat betreft onterecht declareren door zorgverleners helpt te voorkomen.

Mensen met schulden hebben vaak inderdaad, zoals jij zegt, door bepaald gedrag dat zelf veroorzaakt. Waarom zou de rest van Nederland voor dat soort lui ook nog eens extra moeten betalen? Betalen we al niet genoeg?

Flipp
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 okt 2016 18:41

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door Flipp »

Zal ik alleen de resultaten van het onderzoek dat de afdeling fraude van Menzis niet heeft gedaan plaatsen of ook een kopie plaatsen van het onderzoeksverslag dat er niet is?

BB1949
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2017 12:48

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door BB1949 »

Lig ook met VGZ overhoop vanwege het onoverzichtelijke overzicht dat zij sturen waardoor er geen goed overzicht meer is van betalingen enz.
Hieronder de klacht die ik via het klachten overzicht verstuurd heb. Wacht al sinds een week op antwoord hoe het komt dat ik ook via internet niets kan zien van mijn facturenKlacht VGZ betreffende facturen

Heb geregeld problemen met betalen van facturen. Heb deze eerst per post ontvangen maar wanneer er maar 1 dag te laat wordt betaald veranderen jullie het betalingskenmerk waardoor premie betalingen verrekend worden met zorgkosten die niet vergoed worden. Resultaat chaos in mijn administratie omdat er van alles met elkaar verrekend wordt. Waarom kunnen de betalingen niet gesplitst blijven in premie en zorgkosten. en als jullie het verrekenen wil ik graag ook via een overzicht zien wat er verrekend wordt. het is toch van de zotte dat jullie van alles verrekenen en daar geen verslag van doen van hoe of wat.
Heb mij na een aantal telefoontjes (ik begreep echt de bedragen of de nota's niet meer omdat ze niet meer te herleiden waren) om laten zetten naar nota's te betalen via internet. Wat schetst mijn verbazing; het kopje facturen loopt tot eind 2016 en is dus niets terug te vinden van 2017 en dus ook niet wat ik nu moet betalen.
Ik begrijp echt niet dat jullie ook dit niet goed kunnen regelen. Het is totaal onoverzichtelijk en traag in verwerking!!!!
Verder de dames aan de telefoon doen weinig of niets om mee te denken in deze betaling en verwerkings chaos. Men zegt alleen zo wordt het gedaan en daarmee basta. Verder kunnen wij niets voor u betekenen. Wie is hier klant????

oplossing

Per post: kosten van premie en zorgkosten gescheiden houden
indien niet mogelijk een overzicht wat!!! jullie verrekenen en niet zomaar een factuur sturen met een nieuw gedrag dat nergens is terug te vinden.
Per internet:
Facturen goed bijwerken tot heden
Als er een betaling wordt gedaan binnen korte tijd verwerken in overzicht.
Meedenken in problemen. Ik zal niet de enige zijn met deze verrekenings problemen. Heb zelfs van een arts gehoord dat jullie het ook doen door de onkosten onderling met patiënten te verrekenen waardoor de arts ook het overzicht volkomen kwijt is en als een soort van puzzel kan gaan zoeken bij wie wat hoort.
Het moet aan beide kanten werkzaam blijven en overzichtelijk. Ook daarin hebben jullie een taak!

Gesloten