LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
roxyroxy
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2017 11:57

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door roxyroxy »

Heb ook problemen met vgz ondervonden waar NIETS mee gedaan wordt.
Klantonvriendelijkheid ten top bij vgz, ben reeds 30 jaar klant, vergeten 1 maandpremie te voldoen echter direct na terugkomst vakantie betaald, vervolgens wordt mijn aanvullende verzekering opgezegd . dit kan toch niet ?? ik ben geen zeurpiet maar dit gaat me echt te ver. En schijnbaar interesseert het de vgz niets dat er een trouwe klant vandoor gaat, want nee meneer zo zijn de processen ingericht.

zie onder mijn mail naar een adres dat niet meer bestaat, bij wie kan ik nu de klacht neerleggen? alleen bellen.....

Goedemorgen,

Ik stap nooit naar een klachtenafdeling maar wat ik nu met VGZ meemaak vind ik echt een vorm van klantonvriendelijkheid die me echt te ver gaat.
Ik ben al bijna 30 jaar klant bij VGZ met mijn gezin. Rekeningen altijd netjes betaald.
Omdat ik een achterstallige rekening had open staan die aan mijn aandacht was ontsnapt, heeft VGZ mijn aanvullende verzekering beëindigd.
Het ging om de premie van juni en juli die niet betaald was.
Ik kom 13 augustus na ruim 3 weken terug van vakantie, er ligt een brief bij de post van VGZ dat ik voor 10 augustus de rekening moet betalen.
De eerder verstuurde mail hierover heb ik over het hoofd gezien, waarna ik direct op 13 augustus de rekening via mijn ING voldoe.
Diezelfde dag staat het op de rekening van VGZ.
Vervolgens bel ik maandag 14 augustus om VGZ te informeren dat ik betaald heb.
VGZ meldt mij dat er alsnog een brief aangemaakt wordt met datum 18 augustus (moet dus nog verstuurd worden) waarop extra incassokosten in rekening gebracht worden.
Vandaag weer contact met VGZ gehad, heb zojuist de resterende € 25,00 !! betaald aan incassokosten .
Tot mijn grote verbazing wordt mij ook nog kenbaar gemaakt dat mijn aanvullende verzekering per 31/8 wordt beëindigd en daar valt niets aan te veranderen!!
Ik ben kwaad en diep teleurgesteld in een bedrijf waar ik al bijna 30 jaar met mijn gezin verzekerd ben en daarvoor al denk ik vanaf mijn geboorte.
Zo ga je niet met klanten om.
En dit alles voor 1 maandpremie die door mij over het hoofd is gezien.
Voor mij is dit aanleiding om mijn verzekering aan het einde van het jaar op te zeggen en iedereen die mij vraagt naar een verzekering bij VGZ te adviseren wel eerst 2x goed na te denken voor het afsluiten van een verzekering.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Als er in die periode medische kosten zijn gemaakt worden die gewoon vergoed.
Wil u wel eens horen als die niet werden vergoed.
Wij als verzekerden hebben bij het afsluiten van de polis getekend voor het feit dat de premies vooraf betaald worden.
U hebt dit blijkbaar verzuimd. Zet er een AI op, dan kan u nooit vergeten om te betalen.

Dat de AV's zijn beëindigd is slechts en manier om te voorkomen dat de achterstand te veel oploopt. De AV's zijn niet verplicht, dus de verzekeraar kan deze bij uitblijven van premie betalingen beëindigen.

En deze manier van werken wordt door alle verzekeraars toegepast. Moet er wel bij vertellen dat u niet zomaar bij een premieachterstand van verzekeraar kan wisselen. Eerst zal deze achterstand betaald moeten zijn en het kan zomaar zijn dat een nieuwe verzekeraar u weigert op grond van de premieperikelen, dit om te voorkomen dat mensen gaan "shoppen".
Wat in het verleden schering en inslag was en waardoor mensen bij diverse verzekeraars premie schuld hadden en dit steeds onoverzichtelijker werd.
Succes.

evt
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 aug 2003 09:38

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door evt »

wilhelmima1 schreef:Als er in die periode medische kosten zijn gemaakt worden die gewoon vergoed.
Wil u wel eens horen als die niet werden vergoed.
Wij als verzekerden hebben bij het afsluiten van de polis getekend voor het feit dat de premies vooraf betaald worden.
U hebt dit blijkbaar verzuimd. Zet er een AI op, dan kan u nooit vergeten om te betalen.

Dat de AV's zijn beëindigd is slechts en manier om te voorkomen dat de achterstand te veel oploopt. De AV's zijn niet verplicht, dus de verzekeraar kan deze bij uitblijven van premie betalingen beëindigen.

En deze manier van werken wordt door alle verzekeraars toegepast. Moet er wel bij vertellen dat u niet zomaar bij een premieachterstand van verzekeraar kan wisselen. Eerst zal deze achterstand betaald moeten zijn en het kan zomaar zijn dat een nieuwe verzekeraar u weigert op grond van de premieperikelen, dit om te voorkomen dat mensen gaan "shoppen".
Wat in het verleden schering en inslag was en waardoor mensen bij diverse verzekeraars premie schuld hadden en dit steeds onoverzichtelijker werd.
Succes.
Heb het sterke vermoeden dat hier een werkneemster van VGZ reageert.
Dat neemt niet weg dat ik volledig achter de mening van TS staat. Zelf ben ik eind vorig jaar, na tien jaar VGZ, gillend naar een andere zorgverzekeraar overgestapt. Wat een BALLLETENT is VGZ en ook nog één van de duurste zorgverzekeraars.
Zit nu bij een zorgverzekeraar die niet het preferentiebeleid hanteert en die zelfs enkele euro's goedkoper is dan VGZ!!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

roxyroxy schreef:Heb ook problemen met vgz ondervonden waar NIETS mee gedaan wordt.
Klantonvriendelijkheid ten top bij vgz, ben reeds 30 jaar klant, vergeten 1 maandpremie te voldoen echter direct na terugkomst vakantie betaald, vervolgens wordt mijn aanvullende verzekering opgezegd . dit kan toch niet ?? ik ben geen zeurpiet maar dit gaat me echt te ver. En schijnbaar interesseert het de vgz niets dat er een trouwe klant vandoor gaat, want nee meneer zo zijn de processen ingericht.

zie onder mijn mail naar een adres dat niet meer bestaat, bij wie kan ik nu de klacht neerleggen? alleen bellen.....

Goedemorgen,

Ik stap nooit naar een klachtenafdeling maar wat ik nu met VGZ meemaak vind ik echt een vorm van klantonvriendelijkheid die me echt te ver gaat.
Ik ben al bijna 30 jaar klant bij VGZ met mijn gezin. Rekeningen altijd netjes betaald.
Omdat ik een achterstallige rekening had open staan die aan mijn aandacht was ontsnapt, heeft VGZ mijn aanvullende verzekering beëindigd.
Het ging om de premie van juni en juli die niet betaald was.
Ik kom 13 augustus na ruim 3 weken terug van vakantie, er ligt een brief bij de post van VGZ dat ik voor 10 augustus de rekening moet betalen.
De eerder verstuurde mail hierover heb ik over het hoofd gezien, waarna ik direct op 13 augustus de rekening via mijn ING voldoe.
Diezelfde dag staat het op de rekening van VGZ.
Vervolgens bel ik maandag 14 augustus om VGZ te informeren dat ik betaald heb.
VGZ meldt mij dat er alsnog een brief aangemaakt wordt met datum 18 augustus (moet dus nog verstuurd worden) waarop extra incassokosten in rekening gebracht worden.
Vandaag weer contact met VGZ gehad, heb zojuist de resterende € 25,00 !! betaald aan incassokosten .
Tot mijn grote verbazing wordt mij ook nog kenbaar gemaakt dat mijn aanvullende verzekering per 31/8 wordt beëindigd en daar valt niets aan te veranderen!!
Ik ben kwaad en diep teleurgesteld in een bedrijf waar ik al bijna 30 jaar met mijn gezin verzekerd ben en daarvoor al denk ik vanaf mijn geboorte.
Zo ga je niet met klanten om.
En dit alles voor 1 maandpremie die door mij over het hoofd is gezien.
Voor mij is dit aanleiding om mijn verzekering aan het einde van het jaar op te zeggen en iedereen die mij vraagt naar een verzekering bij VGZ te adviseren wel eerst 2x goed na te denken voor het afsluiten van een verzekering.
U bent dus niet 1 maandpremie vergeten, u bent er 2 vergeten. U vergeet dan ook de herinneringen te lezen en daar wat mee te gaan doen. Pas na de vakantie komt u tot de ontdekking en vindt het raar dat er na die periode van radiostilte van uw kant de aanvullende verzekeringen worden opgezegd. Voordat u naar alles en iedereen gaat wijzen, uw eigen huishoudboekje op orde brengen is het beste dat u al eerste kunt doen. Als ik 2 maanden niet zou betalen zou er een leuk bedrag op mijn rekening overblijven. Nog beter, automatische incasso. U kunt nooit een betaling missen en het verwerken gaat ook een stuk beter. Mocht er toch ooit een fout gemaakt worden kunt u de betaling ook nog eens storneren. U bent beter beschermd en blijft ook nog eens verzekerd.
O ja, voor VGZ maakt het echt niet uit of u al 30 jaar klant bent of maar 3 jaar. Iedereen moet gewoon betalen.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

evt schreef:
wilhelmima1 schreef:Als er in die periode medische kosten zijn gemaakt worden die gewoon vergoed.
Wil u wel eens horen als die niet werden vergoed.
Wij als verzekerden hebben bij het afsluiten van de polis getekend voor het feit dat de premies vooraf betaald worden.
U hebt dit blijkbaar verzuimd. Zet er een AI op, dan kan u nooit vergeten om te betalen.

Dat de AV's zijn beëindigd is slechts en manier om te voorkomen dat de achterstand te veel oploopt. De AV's zijn niet verplicht, dus de verzekeraar kan deze bij uitblijven van premie betalingen beëindigen.

En deze manier van werken wordt door alle verzekeraars toegepast. Moet er wel bij vertellen dat u niet zomaar bij een premieachterstand van verzekeraar kan wisselen. Eerst zal deze achterstand betaald moeten zijn en het kan zomaar zijn dat een nieuwe verzekeraar u weigert op grond van de premieperikelen, dit om te voorkomen dat mensen gaan "shoppen".
Wat in het verleden schering en inslag was en waardoor mensen bij diverse verzekeraars premie schuld hadden en dit steeds onoverzichtelijker werd.
Succes.
Heb het sterke vermoeden dat hier een werkneemster van VGZ reageert.
Dat neemt niet weg dat ik volledig achter de mening van TS staat. Zelf ben ik eind vorig jaar, na tien jaar VGZ, gillend naar een andere zorgverzekeraar overgestapt. Wat een BALLLETENT is VGZ en ook nog één van de duurste zorgverzekeraars.
Zit nu bij een zorgverzekeraar die niet het preferentiebeleid hanteert en die zelfs enkele euro's goedkoper is dan VGZ!!
Helaas pindakaas :mrgreen:
Dit is gewoon algemene kennis als het gaat om financiën, het lezen van verzekeringsvoorwaarden en erg kritisch zijn als het gaat om processen.
Zolang mensen niet de moeite nemen om hun financiën op orde te houden krijg je problemen en vaak zijn ze zelf er voor verantwoordelijk.
Wat betreft het preferentiebeleid, is dat een kwestie van even zoeken, weet er zo twee te noemen.
De duurste en die zit in Houten, de luis in de pels en die zit in Schiedam :wink:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door scontra »

evt schreef:
Zit nu bij een zorgverzekeraar die niet het preferentiebeleid hanteert en die zelfs enkele euro's goedkoper is dan VGZ!!

Ben heel benieuwd bij welke verzekeraar u nu verzekert bent ?

evt
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 aug 2003 09:38

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door evt »

scontra schreef:
evt schreef:
Zit nu bij een zorgverzekeraar die niet het preferentiebeleid hanteert en die zelfs enkele euro's goedkoper is dan VGZ!!

Ben heel benieuwd bij welke verzekeraar u nu verzekert bent ?
Dat is ONVZ.

Nijogeth
Berichten: 9916
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En in mijn geval zou ONVZ ruim 20€ per maand duurder zijn.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door renewouters »

roxyroxy schreef:Heb ook problemen met vgz ondervonden waar NIETS mee gedaan wordt.
Klantonvriendelijkheid ten top bij vgz, ben reeds 30 jaar klant, vergeten 1 maandpremie te voldoen echter direct na terugkomst vakantie betaald, vervolgens wordt mijn aanvullende verzekering opgezegd . dit kan toch niet ?? ik ben geen zeurpiet maar dit gaat me echt te ver. En schijnbaar interesseert het de vgz niets dat er een trouwe klant vandoor gaat, want nee meneer zo zijn de processen ingericht.

zie onder mijn mail naar een adres dat niet meer bestaat, bij wie kan ik nu de klacht neerleggen? alleen bellen.....

Goedemorgen,

Ik stap nooit naar een klachtenafdeling maar wat ik nu met VGZ meemaak vind ik echt een vorm van klantonvriendelijkheid die me echt te ver gaat.
Ik ben al bijna 30 jaar klant bij VGZ met mijn gezin. Rekeningen altijd netjes betaald.
Omdat ik een achterstallige rekening had open staan die aan mijn aandacht was ontsnapt, heeft VGZ mijn aanvullende verzekering beëindigd.
Het ging om de premie van juni en juli die niet betaald was.
Ik kom 13 augustus na ruim 3 weken terug van vakantie, er ligt een brief bij de post van VGZ dat ik voor 10 augustus de rekening moet betalen.
De eerder verstuurde mail hierover heb ik over het hoofd gezien, waarna ik direct op 13 augustus de rekening via mijn ING voldoe.
Diezelfde dag staat het op de rekening van VGZ.
Vervolgens bel ik maandag 14 augustus om VGZ te informeren dat ik betaald heb.
VGZ meldt mij dat er alsnog een brief aangemaakt wordt met datum 18 augustus (moet dus nog verstuurd worden) waarop extra incassokosten in rekening gebracht worden.
Vandaag weer contact met VGZ gehad, heb zojuist de resterende € 25,00 !! betaald aan incassokosten .
Tot mijn grote verbazing wordt mij ook nog kenbaar gemaakt dat mijn aanvullende verzekering per 31/8 wordt beëindigd en daar valt niets aan te veranderen!!
Ik ben kwaad en diep teleurgesteld in een bedrijf waar ik al bijna 30 jaar met mijn gezin verzekerd ben en daarvoor al denk ik vanaf mijn geboorte.
Zo ga je niet met klanten om.
En dit alles voor 1 maandpremie die door mij over het hoofd is gezien.
Voor mij is dit aanleiding om mijn verzekering aan het einde van het jaar op te zeggen en iedereen die mij vraagt naar een verzekering bij VGZ te adviseren wel eerst 2x goed na te denken voor het afsluiten van een verzekering.
Tip: plan een vaste avond in de week of maand in om je administratie te controleren en te verwerken. Dan kan je niets meer missen.

Guus1908
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2019 20:28

Re: Klachtafhandeling VGZ beneden alle peil

Ongelezen bericht door Guus1908 »

Dubbel eigen risico inmiddels 8x contact gehad met de klantenservice van het VGZ. Iedere keer word er beloofd dat er actie word ondernomen. De eerste keer werd me verteld dat ik het eerst moest betalen voordat ik het terug kreeg. Hier ging ik uiteraard niet mee akkoord. Daarna nog een keer contact opgenomen er werd mij excuses aangeboden en beloofd dat het opgelost zou worden. Op een van de aanslagen een betalingsregeling getroffen en bijna afbetaald. Nu schetst mijn verbazing dat ik het andere bedrag nog volledig open staat en hebben ze ook nog het lef een incasso erop te gooien. Inmiddels weer contact gehad en werd ronduit schandalig benaderd. Wederom werd er beloofd dat het uitgezocht zou worden u begrijpt dat ik hier niets meer van geloof. Het zijn oplichters en bestelen je gewoon. De betalingsregeling is niet eens van het bedrag afgehaald terwijl iedere maand netjes het bedrag is overgemaakt. Gisteren weer contact opgenomen eerst word na een half uur wachten de telefoon gewoon opgehangen daarna wel terug gebeld en beloofd dat er de volgende dag contact opgenomen zou worden rond 17:00 het is nu inmiddels 20:37 en u raad het al helemaal niets. Verzeker u alstublieft nooit maar dan ook nooit bij het VGZ. U word geacht de fouten die zij maken te betalen en bedreigen u vervolgens met een incasso bureau. Ronduit schandalig .

Gesloten