LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag dit ? (overstappen of pakket wijzigen )

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Mag dit ? (overstappen of pakket wijzigen )

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
21 okt 2019 21:45
ZeerPrivé schreef:
21 okt 2019 20:32
Mondzorg als gevolg van een ongeval valt onder de basisverzekering. Op Ohra.nl staat hierover het volgende:

Kosten voor een behandeling door een kaakchirurg na een ongeval vallen onder de basisverzekering.

Door een ongeval maak je onvoorziene tandheelkundige kosten. Bij een ongeval is sprake van een plotselinge inwerking van geweld op het lichaam, van buitenaf en ongewild. Een voorbeeld van een ongeval is een val tegen een stoeprand met (ernstige) schade aan jouw gebit.

Je kan voor deze zorg terecht bij een tandarts of kaakchirurg. Je kiest zelf een zorgverlener bij jou in de buurt.

De tandarts of kaakchirurg stelt een behandelplan op. Op basis van het behandelplan beoordeelt OHRA of de behandeling voor vergoeding in aanmerking komt. Is dat zo, dan ontvang je een akkoordverklaring voor de voorgestelde behandeling.

De behandeling moet binnen 2 jaar na datum van het ongeval zijn afgerond, tenzij dit medisch niet mogelijk is. Als sprake is van betrokkenheid van derden, zal OHRA de schade gaan verhalen.


Begrijp ik het goed of mis ik iets?
Als hij dus alleen door een kaakchirurg behandeld kan worden. Maar de tandarts dus niet. Dit schrijft Zorgwijzer. .
https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/ta ... en-ongeval

Bijvoorbeeld Anderzorg heeft niet voor niets een dekking in de aanvullende verzekering voor € 10.000 voor tanden. Als het gewoon onder de basis zou vallen, zouden ze dat niet aanvullend dekken.

Het is op dit moment nog maar de vraag of de tandarts de behandeling kan doen. Als er allerlei kunstgrepen nodig zijn om er weer tanden in te krijgen, zou wel eens een kaakchirurg nodig kunnen zijn.

Bovendien had ik ook ooit een verzekering waar ik gratis een tandongeval dekking bij kreeg.

Als ik @Ridder777 was, zou ik het zeker t.z.t. aankaarten bij de kaakchirurg.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mag dit ? (overstappen of pakket wijzigen )

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zilveren kruis vergoed ongevallen behalve een kale basis verzekering!

En per 1 januari, ze weten geschiedenis en alleen voor als je nog een keer een ongeval kreeg.
En andere verzekeraars, ze vragen naar het ongeval en als dat al 3 maanden oud is....... een brandende woning is nier verzekerbaar roepen ze allen....

Jammer maar een kunststof eethoek krijg je wel een groot deel vergoed, trekken op eigen kosten en beter antwoord zou ik niet weten helaas.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Mag dit ? (overstappen of pakket wijzigen )

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Zilveren Kruis vergoedt zoals eerder genoemd WEL tandongevallen. Maximaal €10.000 per gebeurtenis. Je hebt echter wel een ( minimale) gewone ( dus niet tand-) aanvullende verzekering nodig. Zie https://www.zilverenkruis.nl/consumente ... geval.aspx

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Mag dit ? (overstappen of pakket wijzigen )

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik zie bij Ohra precies het tegenovergestelde staan! "Wat krijg ik vergoed vanuit de basisverzekering in 2019?
"De basisverzekering vergoedt de kosten van mondzorg bij ongevallen niet" (
https://www.ohra.nl/zorgverzekering/ver ... vallen.jsp )
ZeerPrivé schreef:
21 okt 2019 20:32
Mondzorg als gevolg van een ongeval valt onder de basisverzekering. Op Ohra.nl staat hierover het volgende:

Kosten voor een behandeling door een kaakchirurg na een ongeval vallen onder de basisverzekering.

Door een ongeval maak je onvoorziene tandheelkundige kosten. Bij een ongeval is sprake van een plotselinge inwerking van geweld op het lichaam, van buitenaf en ongewild. Een voorbeeld van een ongeval is een val tegen een stoeprand met (ernstige) schade aan jouw gebit.

Je kan voor deze zorg terecht bij een tandarts of kaakchirurg. Je kiest zelf een zorgverlener bij jou in de buurt.

De tandarts of kaakchirurg stelt een behandelplan op. Op basis van het behandelplan beoordeelt OHRA of de behandeling voor vergoeding in aanmerking komt. Is dat zo, dan ontvang je een akkoordverklaring voor de voorgestelde behandeling.

De behandeling moet binnen 2 jaar na datum van het ongeval zijn afgerond, tenzij dit medisch niet mogelijk is. Als sprake is van betrokkenheid van derden, zal OHRA de schade gaan verhalen.


Begrijp ik het goed of mis ik iets?

Student126
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2019 22:24

Re: Mag dit ? (overstappen of pakket wijzigen )

Ongelezen bericht door Student126 »

Fijn om even mee te lezen, ik ben de opties aan het onderzoeken voor een tandongevallen verzekering vanaf nu. Hierbij kwam ik bij verschillende zorgverzekeraars terecht. Maar dan moet ik ook wisselen van basisverzekering als ik een betaalbare ongevallen verzekering wil hebben. Zijn er ook mogelijkheden om die los van je basisverzekering af te sluiten?

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Mag dit ? (overstappen of pakket wijzigen )

Ongelezen bericht door criticus2 »

https://www.ixorg.nl/wat-is-ixorg/ deze zag ik bij mijn tandarts in de wachtkamer . (nou ja, foldertjes ervan dan).

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mag dit ? (overstappen of pakket wijzigen )

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet dat Independer als je via hun over gaat sluiten een gratis... verzekering geven....
En als je bij dezelfde bleef kreeg je in November een E mail dat je als je bleef bij huidige of via hun overstapte ook deze
tand ongevallen verzekering gratis bleef doorlopen.

Dit geld zelfs voor de Budget Polis van Ziezo, goedkoper en minder ziekenhuizen, dus soms tering eind reizen, maar wel goedkoopste op dit moment en met de via hun bemiddelde aanmelding GRATIS verzekerd!
Helaas is dit voor Ridder 777 iets te laat, maar een overstap van Zilveren Kruis naar Ziezo dochter krijgt hij deze wel!
En in Rotterdam en Vlaardingen zijn de ziekenhuizen wel aangesloten dus je hoeft niet te verhuizen......

Gratis Tand ongeval verzekeraar kan dus wel mits je de juiste bemiddelaar gebruikte om de nieuwe Polis te zoeken!
Met de provisie kunnen ze dit als gratis extra aanbieden!

Student126
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2019 22:24

Re: Mag dit ? (overstappen of pakket wijzigen )

Ongelezen bericht door Student126 »

Inderdaad, ik heb even rondgekeken. Ze bieden gratis ongevallen verzekeringen aan, maar dan moet ik wel via hun verzekerd zijn. Zelf heb ik nu een hele goede basisverzekering. Dan is het duurder voor mij om over te stappen. ixorg kan ik bij elke zorgverzekeraar combineren, waardoor ik nu toch goedkoper uit ben. Thanks voor de tip :D .

Gesloten