LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
YKAY
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2012 21:13

Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door YKAY »

Geachte lezers,

Zoals u aan de onderwerp kunt lezen gaat het om iets financieels tussen Menzis en mij. Vanaf mijn 18e ben ik klant van Menzis en daar is per begin 2012 een einde aan gekomen. Dit is voornamelijk gekomen doordat ik er van wordt beschuldigd dat ik 2 premies niet voldaan heb.

Eind mei 2011 was hier al onduidelijkheid over ontstaan en heb ik per direct een klacht ingediend. Na wat heen en weer gemail en telefoontjes kreeg ik in december een telefoontje van een medewerker dat ze het bedrag hadden gevonden en dat het eindelijk opgelost was. Tot mijn verbazing ontvang ik 13 maanden na mijn 1e klacht weer een nota! Tijdens mijn 1e klacht heb ik exact hetzelfde als wat ik nu hier publiceer opgestuurd naar Menzis.

Tevens kunt u zien wat voor laag opgeleide klachten afhandelaars bij Menzis werken. Dit zegt al genoeg over een verzekeringsmaatschappij. Geld is belangrijk, al gaat het ten koste van de kwaliteit.

Ik deel eerst de brief van Menzis met u mee en daaronder de brief dat maandag zal worden verzonden.

Afbeelding
Voorbeeld brief
Voorbeeld 24
1234 AA VOORBEELD


Voorbeeld, 27 juli 2012


Menzis
Postbus 7500
7500 KC Enschede


Uw kenmerk: MNZ201207724

Geachte heer/mevrouw,

Het is weer eens zo ver dat u geld nodig heeft. Ik mag weer eens de gelukkige zijn die weer moet gaan betalen.

Dit is mijn laatste brief, wanneer er hierna geen oplossing wordt gevonden door u ben ik helaas genoodzaakt om mijn rechtsbijstand in te schakelen.

U beschuldigt mij ervan 2 premies niet te hebben betaald. Ik heb u in mei 2011 al meerdere malen bewezen door middel van o.a. 3 mails (nooit reactie gehad), meer dan 30 telefoongesprekken en bezoek bij uw kantoor.

In uw brief refereert u naar 2 februari 2011, op 31 januari 2011 heeft u in eerste instantie de premie van februari geïncasseerd. Helaas had ik op dat moment geen voldoende saldo, daarom heb ik geld vanuit de rekening van mijn man overgeboekt zoals u kunt zien. Tevens heeft Menzis de premiekosten weer teruggeboekt. Op dat moment had ik voldoende saldo en heb ik direct de premie betaald, zie bijlage. In de omschrijving heb ik uw naam, mijn naam en verzekerde nummer genoteerd. Dit is dus het bedrag dat mysterieus is verdwenen! Direct daarna had mijn man nog van zijn eigen rekening €120,- overgeboekt en dit bedrag vanuit mijn rekening aan u overgeboekt. Dit bedrag is op 14 maart 2011 teruggeboekt.

De volgende mislukte incasso heeft plaatsgevonden op 1 maart 2011, reden was dat er nogmaals onvoldoende saldo was. Dit was ook de reden waarom het bedrag na 2 dagen is teruggeboekt. Om alsnog de premie te voldoen heb ik op 22 maart 2011 €125,- aan u overgemaakt. Dit bedrag is net als het andere bedrag van €119,- op een mysterieuze wijze weer verdwenen.

U refereert tevens in uw brief naar 30 maart 2011. Zoals u kunt zien is er op deze datum geen terugboeking geweest. De dagen erna is er ook niks binnengekomen.

Dit komt er op neer dat ik totaal ( €119 + €125 ) €244,- heb betaald aan premie wat u niet kunt vinden. Dit is eigenlijk in december van 2011 door uw debiteurenmedewerker gevonden en meegedeeld dat het nu geregeld was.

In uw brief vraagt u mij om €232,- te betalen. Zoals u in de bijlagen kunt zien heb ik te veel betaald. Voor uw gemak betekent dit dus dat u €244 - €232 = €12,- aan mij moet terug betalen. Hetzelfde heb ik tijdens de 1e klacht dat ik bij u had ingediend ook al verzocht.

Hoewel ik enorm teleurgesteld en enorm boos ben op het feit dat u langer dan een jaar dreigt met deurwaarders en incasso bureaus verzoek ik van u dat het nu schriftelijk bevestigd wordt dat ik betaald heb. Ik vraag niet om een schadevergoeding of een bloem, het enige wat ik wil is het te veel betaalde bedrag terug en een brief waarin u bevestigd dat het nu opgelost is. Deze ga ik namelijk inlijsten.

Tevens geef ik graag een aantal tips richting uw collega Fonnie Kooistra. Wanneer zij in een brief schrijft dat ze een premieoverzicht voor de periode 1 januari 2011 tot en met 31 januari 2012 stuurt, dan moet ze dit ook als een bijlage toevoegen. Al was er een premieoverzicht naar mij toegestuurd, dan is dit alsnog niet geloofwaardig. Hetzelfde kan ik in een Excel bestand maken.

Tweede verbeter tip is dat uw collega schrijft dat het gesprek niet geregistreerd is en hierdoor niet kan nagaan welke toezegging er tijdens dit gesprek is gedaan. Ten eerste worden de gesprekken van BackOffice medewerkers niet geregistreerd. Ten tweede schrijft u in feite wij hebben het gesprek niet kunnen vinden dus u gaat maar betalen.

Derde verbeter tip richting uw collega en Menzis zelf. Ik heb u geen mail gestuurd waarin ik refereer naar de premie van januari 2012. De premie voor januari 2012 heb ik betaald aan Ditzo, wat mijn huidige zorgverzekeraar is. Dat is ook mede het reden dat ik de premie van januari 2012 heb gestorneerd.

Vierde verbeter tip richting uw collega is dat een premienota in 2011 per maand €119,- was. In dit geval zou dit dus betekenen dat ik 2 maal €119,- zou moeten betalen. Wat neer komt op een totaal bedrag van €238,-.

U begrijpt nu ook wel, na 4 verbeter tips dat ik het gevoel heb dat mijn klacht in behandeling is genomen door een VMBO-Student. Als ik de schrijffouten hierin zou meenemen kunt u er van uitgaan dat het regelrecht een schaamte is dat er zo een brief vanuit Menzis verzonden wordt.

Ik hoop dat ik hiermee duidelijk genoeg ben geweest en dat dit eindelijk eens opgelost wordt. Dit brief en een kopie van uw brief zal ik op de website van Tros Radar zetten zodat consumenten hiervan op de hoogte zijn. Dit had ik namelijk in mijn vorige klacht (wat u niet serieus heeft genomen) al gemeld. Tevens zal een kopie van dit brief en uw brief verzonden worden naar SKGZ en de consumentenbond.

Hoogachtend,




Voorbeeld brief
Afbeelding


Ondertussen blijft Menzis dreigen met deurwaarders. Vindt u ook niet dat wat Menzis doet diefstal is? Omdat hun het geld en telefoongesprek van december niet kunnen vinden MOET ik maar gaan betalen. Alleen omdat zij het niet terug kunnen vinden.

De reden dat ik dit deel is om uw mening te horen en inzicht te krijgen of er meerdere mensen zijn met dit soort problemen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Bijj mij hebben ze het gepresteerd om de betalingen van een heel jaar (2011) kwijt te raken en daar gewoon mee verder te gaan in 2012 (anderzorg) :evil:

Pas sinds een aantal weken is het opgelost (hoop ik dan).

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Geachte Ykay,

Ik kan uw brief naar Menzis niet volgen. Ik vind hem onduidelijk en te lang. Ik raad u aan om een hele korte brief te schrijven, waarin u al uw daadwerkelijke betalingen met datum en kenmerk opsomt. ( het in totaal overgemaakte bedrag moet dus gelijk zijn aan 12 maandbetalingen). ( misschien kunt u een uitdraai vragen bij de bank, waaruit duidelijker blijkt, hoeveel precies aan Menzis betaald is).
U heeft er overigens verstandig aan gedaan om een andere zorgverzekeraar te kiezen. Menzis heeft namelijk een hele slechte service en administratie. Ook de polisvoorwaarden van de natura verzekering zijn slecht: zij zijn namelijk de eerste zorgverzekeraar die maar 60% van de prijs vergoedt als u gebruik maakt van ongecontracteerde zorg. Een voorbeeld van een bekende kliniek, waar Menzis geen contract mee heeft afgesloten, is de Maartenskliniek in Nijmegen. Als u daar toch heen wilt ( omdat u gesteld bent op kwaliteit), dan moet u 40% van de rekening zelf betalen! Aangezien deze operaties duizenden euros kosten, is dit bedrag niet op te brengen. Ook het raadplegen van een huisarts over de grens kost u 40% per consult, dus gemiddeld ca. 10 euro. Verzekerden met een restitutieverzekering of een naturaverzekering bij een andere zorgverzekeraar krijgen in dit soort gevallen een veel hogere vergoeding!

Om voortaan problemen als deze te vermijden, raad ik u jaarbetaling aan. Het merendeel van de zorgverzekeraars biedt u daarvoor een premiekorting aan van 3 % op jaarbasis.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mathilde D. schreef:
Om voortaan problemen als deze te vermijden, raad ik u jaarbetaling aan. Het merendeel van de zorgverzekeraars biedt u daarvoor een premiekorting aan van 3 % op jaarbasis.
Mathilde het gros van de mensen kan niet aan jaarbetaling doen maar moeten het wel in maandbetaling doen.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Jaarbetaling is , om discussies over betalingen te vermijden, gewoon veiliger. Ik heb persoonlijk alleen een basisverzekering zonder AV's, en een extra eigen risico van 500 euro. Daarvoor betaal ik 900 euro per jaar. De meeste reisjes naar Turkije zijn duurder. Ook een nieuwe TV is ongeveer zo duur. Je kan er ook voor sparen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mathilde D. schreef:Jaarbetaling is , om discussies over betalingen te vermijden, gewoon veiliger. Ik heb persoonlijk alleen een basisverzekering zonder AV's, en een extra eigen risico van 500 euro. Daarvoor betaal ik 900 euro per jaar. De meeste reisjes naar Turkije zijn duurder. Ook een nieuwe TV is ongeveer zo duur. Je kan er ook voor sparen.
Ja hoor niet iedereen kan naar Turkije of een nieuwe tv kopen. :shock:
En wat als je chronisch ziek bent en niet kan kiezen voor een extra eigen risico... :?:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

YKAY schreef:Geachte lezers,

Zoals u aan de onderwerp kunt lezen gaat het om iets financieels tussen Menzis en mij. Vanaf mijn 18e ben ik klant van Menzis en daar is per begin 2012 een einde aan gekomen. Dit is voornamelijk gekomen doordat ik er van wordt beschuldigd dat ik 2 premies niet voldaan heb.

Eind mei 2011 was hier al onduidelijkheid over ontstaan en heb ik per direct een klacht ingediend. Na wat heen en weer gemail en telefoontjes kreeg ik in december een telefoontje van een medewerker dat ze het bedrag hadden gevonden en dat het eindelijk opgelost was. Tot mijn verbazing ontvang ik 13 maanden na mijn 1e klacht weer een nota! Tijdens mijn 1e klacht heb ik exact hetzelfde als wat ik nu hier publiceer opgestuurd naar Menzis.

Tevens kunt u zien wat voor laag opgeleide klachten afhandelaars bij Menzis werken. Dit zegt al genoeg over een verzekeringsmaatschappij. Geld is belangrijk, al gaat het ten koste van de kwaliteit.
Outch, beetje grof niet?
Zeker omdat:
YKAY schreef:Ik deel eerst de brief van Menzis met u mee en daaronder de brief dat maandag zal worden verzonden.
Voorbeeld brief
Voorbeeld 24
1234 AA VOORBEELD


Voorbeeld, 27 juli 2012


Menzis
Postbus 7500
7500 KC Enschede


Uw kenmerk: MNZ201207724

Geachte heer/mevrouw,

Het is weer eens zo ver dat u geld nodig heeft. Ik mag weer eens de gelukkige zijn die weer moet gaan betalen.

Dit is mijn laatste brief, wanneer er hierna geen oplossing wordt gevonden door u ben ik helaas genoodzaakt om mijn rechtsbijstand in te schakelen.

U beschuldigt mij ervan 2 premies niet te hebben betaald. Ik heb u in mei 2011 al meerdere malen bewezen door middel van o.a. 3 mails (nooit reactie gehad), meer dan 30 telefoongesprekken en bezoek bij uw kantoor.

In uw brief refereert u naar 2 februari 2011, op 31 januari 2011 heeft u in eerste instantie de premie van februari geïncasseerd. Helaas had ik op dat moment geen voldoende saldo, daarom heb ik geld vanuit de rekening van mijn man overgeboekt zoals u kunt zien. Tevens heeft Menzis de premiekosten weer teruggeboekt. Op dat moment had ik voldoende saldo en heb ik direct de premie betaald, zie bijlage. In de omschrijving heb ik uw naam, mijn naam en verzekerde nummer genoteerd. Dit is dus het bedrag dat mysterieus is verdwenen! Direct daarna had mijn man nog van zijn eigen rekening €120,- overgeboekt en dit bedrag vanuit mijn rekening aan u overgeboekt. Dit bedrag is op 14 maart 2011 teruggeboekt.

De volgende mislukte incasso heeft plaatsgevonden op 1 maart 2011, reden was dat er nogmaals onvoldoende saldo was. Dit was ook de reden waarom het bedrag na 2 dagen is teruggeboekt. Om alsnog de premie te voldoen heb ik op 22 maart 2011 €125,- aan u overgemaakt. Dit bedrag is net als het andere bedrag van €119,- op een mysterieuze wijze weer verdwenen.

U refereert tevens in uw brief naar 30 maart 2011. Zoals u kunt zien is er op deze datum geen terugboeking geweest. De dagen erna is er ook niks binnengekomen.

Dit komt er op neer dat ik totaal ( €119 + €125 ) €244,- heb betaald aan premie wat u niet kunt vinden. Dit is eigenlijk in december van 2011 door uw debiteurenmedewerker gevonden en meegedeeld dat het nu geregeld was.

In uw brief vraagt u mij om €232,- te betalen. Zoals u in de bijlagen kunt zien heb ik te veel betaald. Voor uw gemak betekent dit dus dat u €244 - €232 = €12,- aan mij moet terug betalen. Hetzelfde heb ik tijdens de 1e klacht dat ik bij u had ingediend ook al verzocht.

Hoewel ik enorm teleurgesteld en enorm boos ben op het feit dat u langer dan een jaar dreigt met deurwaarders en incasso bureaus verzoek ik van u dat het nu schriftelijk bevestigd wordt dat ik betaald heb. Ik vraag niet om een schadevergoeding of een bloem, het enige wat ik wil is het te veel betaalde bedrag terug en een brief waarin u bevestigd dat het nu opgelost is. Deze ga ik namelijk inlijsten.

Tevens geef ik graag een aantal tips richting uw collega Fonnie Kooistra. Wanneer zij in een brief schrijft dat ze een premieoverzicht voor de periode 1 januari 2011 tot en met 31 januari 2012 stuurt, dan moet ze dit ook als een bijlage toevoegen. Al was er een premieoverzicht naar mij toegestuurd, dan is dit alsnog niet geloofwaardig. Hetzelfde kan ik in een Excel bestand maken.

Tweede verbeter tip is dat uw collega schrijft dat het gesprek niet geregistreerd is en hierdoor niet kan nagaan welke toezegging er tijdens dit gesprek is gedaan. Ten eerste worden de gesprekken van BackOffice medewerkers niet geregistreerd. Ten tweede schrijft u in feite wij hebben het gesprek niet kunnen vinden dus u gaat maar betalen.

Derde verbeter tip richting uw collega en Menzis zelf. Ik heb u geen mail gestuurd waarin ik refereer naar de premie van januari 2012. De premie voor januari 2012 heb ik betaald aan Ditzo, wat mijn huidige zorgverzekeraar is. Dat is ook mede het reden dat ik de premie van januari 2012 heb gestorneerd.

Vierde verbeter tip richting uw collega is dat een premienota in 2011 per maand €119,- was. In dit geval zou dit dus betekenen dat ik 2 maal €119,- zou moeten betalen. Wat neer komt op een totaal bedrag van €238,-.

U begrijpt nu ook wel, na 4 verbeter tips dat ik het gevoel heb dat mijn klacht in behandeling is genomen door een VMBO-Student. Als ik de schrijffouten hierin zou meenemen kunt u er van uitgaan dat het regelrecht een schaamte is dat er zo een brief vanuit Menzis verzonden wordt.

Ik hoop dat ik hiermee duidelijk genoeg ben geweest en dat dit eindelijk eens opgelost wordt. Dit brief en een kopie van uw brief zal ik op de website van Tros Radar zetten zodat consumenten hiervan op de hoogte zijn. Dit had ik namelijk in mijn vorige klacht (wat u niet serieus heeft genomen) al gemeld. Tevens zal een kopie van dit brief en uw brief verzonden worden naar SKGZ en de consumentenbond.

Hoogachtend,




Voorbeeld brief
Ondertussen blijft Menzis dreigen met deurwaarders. Vindt u ook niet dat wat Menzis doet diefstal is? Omdat hun het geld en telefoongesprek van december niet kunnen vinden MOET ik maar gaan betalen. Alleen omdat zij het niet terug kunnen vinden.

De reden dat ik dit deel is om uw mening te horen en inzicht te krijgen of er meerdere mensen zijn met dit soort problemen.
Ik zou niemand over spelfouten aanvallen in een brief die opgesteld is als die van u.
Da's niet alleen niet ter zake doende, maar getuigt ook van een gevalletje splinter/balk.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ja hoor, daar komt ze weer! En 500,- extra eigen risico? Zo'n risico kan je alleen maar nemen als je GELD hebt EN gezond bent!
En wie zegt dat TS niet gezond is? De gemiddelde Nederlander gebruikt maar 80 euro eigen risico heb ik ooit ergens gelezen. Je moet bij zoiets uitgaan van gemiddelden. En zeker als je dan tot een groep behoort die gemiddeld nog minder zorg gebruikt, bijvoorbeeld als je jong bent, dan betaal je gewoon teveel als je GEEN extra eigen risico zou nemen. Ik krijg namelijk 300 euro premiekorting( als beloning voor het extra eigen risico van 500 euro). Dit betekent dat ik alleen in het slechtste geval , 500-300=200 euro mèèr betaal dan een ander. Als de gemiddelde premie per maand 105 euro is (dus per jaar 1260) dan is die 200 euro extra dus 200/1260*100%= 15,8%.
Ook alle mensen die jaarlijks minder dan 220+300=520 euro zorgkosten hebben, zijn beter af met deze constructie. Dat kan iedereen voor zichzelf nagaan aan de hand van de overzichten van de zorgverzekeraar.

LET OP: Niet alle zorgverzekeraars geven 300 euro premiekorting bij 500 extra eigen risico!

P.S. Als iemand mijn berekening en uitleg niet begrijpt, ben ik graag bereid om dit nader toe te lichten!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Mathilde D. schreef:
Ja hoor, daar komt ze weer! En 500,- extra eigen risico? Zo'n risico kan je alleen maar nemen als je GELD hebt EN gezond bent!
En wie zegt dat TS niet gezond is? ...
Analyseer de plaatjes eens die TS heeft ge-upload in het topic. Uit de laatste plaatjes blijkt dat TS een studentenrekening heeft. Het is immers gewoon te lezen. De meeste studenten verkeren niet in de positie de jaarpremie even te kunnen ophoesten. TS heeft wel een en ander onleesbaar gemaakt, maar lang niet alles. Bedragen die zijn bij- en afgeschreven zijn ook nog leesbaar, dus bekijk die eens..

@YKAY,
Indien u snel met Menzis tot een oplossing wil komen, is het niet raadzaam om hen aan te gaan vallen op spelfouten en opleidingsniveau. U wilt iets gedaan krijgen van de persoon in kwestie dat deze het probleem ook gaat oplossen. Dit lokt eerder reacties uit als "bekijk het maar" welke ik me dan weer goed voor kan stellen. Het is vrij logisch dat er het gros van deze medewerkers geen academisch geschoolde mensen zijn. Dat zou veel te duur zijn en weer door o.a. uw premie betaald moeten worden. Desalniettemin hoeft u ze niet voor achterlijk te verslijten. U vang meer vliegen met stroop dan met azijn.

Verder vind ik persoonlijk uw brief, nogal lang met een heleboel tekst die niet nodig of nogal omslachtig beschreven is. En heel eerlijk gezegd zou deze brief als deze bij mij op het bureau kwam al meteen bij het lezen van de eerste zin in het grote grijze archief verdwijnen.
Het is weer eens zo ver dat u geld nodig heeft. Ik mag weer eens de gelukkige zijn die weer moet gaan betalen.
U wilt immers iets gedaan krijgen van de persoon die deze brief ontvangt en leest. Hoe zou u reageren als u een brief zou ontvangen die zo begint ? Als u al een welwillend persoon had getroffen is deze welwillendheid meteen verdwenen.

Indien u dit soort zaken zo snel mogelijk zonder gezeur wil oplossen is het handig zelf een overzichtje te maken en opsturen van alle transacties (inclusief de mislukte en terug gestorte betalingen) met vermelding van:
- Transactiedatum
- Bedrag
- Bijbehorend rekeningnummer (aangezien u aangeeft dat er via verschillende rekeningen is betaald)
- Betalingskenmerk dat in de betaling staat
Als het goed is komen er uiteindelijk alle betaalde premies uit, zoals u zelf al stelt. Hiermee maakt u het de ander zo makkelijk mogelijk en kan het snel gecontroleerd worden en kunnen ze er vanzelf niet omheen.

Ik begrijp wel dat u vindt dat het uw taak niet niet is, dat kan ik me zelf ook heel goed voorstellen. Ik zou het ook ergerlijk vinden en datzelfde denken. Meestal werkt het veruit het makkelijkst en met de minste ergernis als het de ander zo makkelijk mogelijk gemaakt wordt, heb ik ervaren.

Mogelijk komt webcare van Menzis nog voorbij en kunt u het met hen oplossen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door Brainless »

Als u 119E moet betalen (althans via een automatische overboeking) en u maakt enige dagen later zelf 120E en later 125E over, dan is het logisch dat ze de betalingen (in eerste instantie) missen.

Automatische incasso's zijn gekoppeld in het systeem, deze worden voldaan door het geïnde geld.
Indien dit niet kan, krijgt u een herinnering thuis met een betalingskenmerk welke gekoppeld is aan de niet betaalde maand.
Als je zomaar geld gaat overmaken (en ook nog eens het verkeerde bedrag) moet men dit handmatig gaan uitzoeken.

Menzis
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mei 2009 21:09
Contacteer:

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door Menzis »

Geachte YKAY,

Graag wil ik uw klacht nogmaals voorleggen aan onze afdeling klachten en bezwaar
Ik begrijp dat een en ander nog niet duidelijk is en dat u het oneens bent met de afhandeling van uw klacht bij de afdeling klachten en bezwaar.
Ik heb uw signaal nogmaals bij hen belegd. U krijgt binnen 14 werkdagen een reactie.

Met vriendelijke groeten,
Leontine Seuren
Menzis team Webcare

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@mathilde

ik ben oprecht blij voor jou dat jij dat wel kunt ,je hele jaar premie in 1x betalen en dan met 500 eigen risico..
en dat je geen av hebt...is je eigen beslissing,heel veel mensen hebben die wel..

ik zit aan een maandelijkse premie van 169 euro..bij cz..heb ik daad werkelijk nodig...12x 169...nou laat maar zitten
dan eigen risico ben ik half jan al kwijt....
dan nog 4 soorten medicatie die ik zelf moet betalen omdat die uit het ziekenfonds zijn..
dan mijn man nog die een premie heeft van 159...nou laat maar..

niet iedereen is in die gelegenheid en of gezondheid om dat te kunnen doen..

ik hoop oprecht dat je ook nooit wat gaat mankeren ,want dan kan je ook haast geen av meer afsluiten,ook aan gedacht?

of je nou jong of oud bent dat doet er niet toe...
en die gemiddelde ,daar kijk ik niet eens meer naar...want bij alles wat gemiddeld is zie ik om me heen toch hele andere leeftijden...
of vind je 24 oud?
om al veel zorg nodig te hebben?

YKAY
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2012 21:13

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door YKAY »

@iedereen,

Ik weet dat er in de brief spelfouten zitten. Ik wil er namelijk geen tijd aan besteden. Mijn vrouw is hier sinds vorig jaar al mee bezig, ze heeft inderdaad verkeerde bedragen overgemaakt. De brief heb ik onder werktijd geschreven en niet gecontroleerd, waarvoor excuus.

@Mathilde
Ik heb eerder heel netjes en beleefd alles uitgelegd aan Menzis, telefonisch en via de mail. Zoals u kunt zien heeft Menzis het tot nu toe nog steeds niet opgelost. De brief is geschreven terwijl ik met een enorme boosheid achter het beeldscherm zat, dit komt mede door mijn moeder die maar bleef pushen van "ga betalen, anders komt er een deurwaarder". Als er iets is waar ik niet tegen kan, dan is het wel gelijk hebben maar niet krijgen.

Voor een jaarpremie moet ik helaas een heel maandloon aan de kant leggen, met een baby op komst is het helaas niet mogelijk om 2 jaarpremies te betalen.

@Menzis,

Zoals de lezers van het forum al zeiden, beetje onbeschoft tegenover uw medewerker maar als ik eerlijk moet zijn heb ik geen moment het gevoel gehad dat de brief vanuit Menzis is verstuurd.

De brief was vanochtend ingeleverd bij postNL, lees uw reactie nu namelijk.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door sephora30 »

Jaarbetaling is , om discussies over betalingen te vermijden, gewoon veiliger

Nee hoor, dit kunnen ze bij Menzis/Anderzorg ook zonder moeite kwijtraken :D

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

rozemarijntje schreef:@mathilde.ik ben oprecht blij voor jou dat jij dat wel kunt ,je hele jaar premie in 1x betalen en dan met 500 eigen risico..
en dat je geen av hebt...is je eigen beslissing,heel veel mensen hebben die wel..
ik zit aan een maandelijkse premie van 169 euro..bij cz..heb ik daad werkelijk nodig...12x 169...nou laat maar zitten
dan eigen risico ben ik half jan al kwijt....
Rozemarijn, het feit dat jij veel meer kosten kwijt bent dan gemiddeld, betekent nog niet dat anderen, die jong en gezond zijn ( en dit betreft 95% van de verzekerden) zich hetzelfde moeten verzekeren. Alle jongeren, die niet chronisch ziek zijn, kunnen op basis van het gemiddelde schadebedrag van deze groep, het best een hoog eigen risico kiezen. Als ze een chronische ziekte zouden krijgen, dan kunnen ze dat in januari weer verlagen. Of als je van te voren weet dat er medisch onderzoek of een operatie aankomt, dan verlaag je voor dat jaar het eigen risico. Houd er wel rekening mee dat de begindatum van dbc, bepalend is voor het jaar van declaratie van het hele traject!
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 31 jul 2012 17:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mathilde D. schreef: Rozemarijn, het feit dat jij veel meer kosten kwijt bent dan gemiddeld, betekent niet dat anderen, die jong en gezond zijn ( en dit betreft 95% van de verzekerden) zich hetzelfde moet verzekeren. Alle jongeren, die niet chronisch ziek zijn, kunnen op basis van het gemiddelde schadebedrag van deze groep, het best een hoog eigen risico kiezen. Als ze een chronische ziekte zouden krijgen, dan kunnen ze dat hoge eign risico gewoon jaarlijks verlagen. Of als je van te voren weet dat er medisch onderzoek of een operatie aankomt, dan verlaag je voor dat jaar het eigen risico. Houd er wel rekening mee dat de begindatum van dbc, bepalend is voor het jaar van declaratie van het hele trakject!
Mathilde waar haal jij vandaan dat 95% van de verzekerden gezond zijn ?
Overigens wil het helaas niet zeggen als je jong bent dat je dan gezond moet zijn. :(

Op jaarbasis betalen komt voor de meeste mensen niet ten sprake omdat men het gewoon niet kan.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Chocomelk schreef:
Mathilde D. schreef:Mathilde waar haal jij vandaan dat 95% van de verzekerden gezond zijn ?
Overigens wil het helaas niet zeggen als je jong bent dat je dan gezond moet zijn. :(
Op jaarbasis betalen komt voor de meeste mensen niet ten sprake omdat men het gewoon niet kan.
Ik had dit getal geschat. Mijn schatting blijkt veel te hoog te zijn. Volgens http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... nationaal/ zou dit veel te hoog zijn: de Nederlandse bevolking zegt van zichzelf dat slechts 70% gezond is. Maar dat hangt natuurlijk van de definitie af. Misschien zeggen alle obese mensen van zichzelf dat ze chronisch ziek zijn? En alle ( lichte) COPD , diabetes type II - en ADHD patientjes? Veel ziektes worden verzonnen door de artsen. Als er in een huisartsenpraktijk 30% chronisch zieken zouden zijn, zou elke huisarts ca 660 chronische patienten hebben. Als die ieder 10 consulten nodig hebben, dan heb je het al over 6600 consulten a 10 minuten en dat is al 1100 uur.
Laatst gewijzigd door Mathilde D. op 30 jul 2012 23:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat is een oude link Mathilde. :wink:

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Chocomelk schreef:Dat is een oude link Mathilde. :wink:
Wat wil je zeggen? Dat het nu hoger of juist lager is? En de link is juist recent, zie onderaan de pagina van de link:

Nationaal Kompas Volksgezondheid, versie 4.8, 14 juni 2012
© RIVM, Bilthoven / Disclaimer.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Menzis - de zorgverzekeraar waar het om geld draait.

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Mathilde D. schreef: de Nederlandse bevolking zegt van zichzelf dat slechts 70% gezond is. Maar dat hangt natuurlijk van de definitie af. Misschien zeggen alle obese mensen van zichzelf dat ze chronisch ziek zijn? En alle ( lichte) COPD , diabetes type II - en ADHD patientjes? Veel ziektes worden verzonnen door de artsen.
Uhhhh, dit zijn allemaal chronische ziekten die je opnoemt.
Diabetes, ADHD, (ook lichte) COPD, en (zonder operatie met puur dieet en sport) 9 van de 10 keer* obesitas gaan niet meer over.
Hoe chronisch wil je het hebben?
Wat is jouw definitie van chronisch precies?

* = uidrukking, geen wetenschappelijk onderzocht cijfer
Laatst gewijzigd door VioletPrue op 31 jul 2012 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten