LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door manondoris »

menzis heeft een nieuw betalingsysteem waar ik nu al overspannen door ben !!!! vroeger kreeg je een rekening van je eigen risico en moest je die betalen binnen 2 weken . nu schrijven ze alles onder de 200 euro automatisch af .je krijgt er wel een berichtgeving over ,maar wat gebeurd er nu 12-06 202 euro betaald met acceptgiro, 22-08 52,96 afgeschreven ,29-08 59,28 afgeschreven ,22-08 een rekening van 96,87 in de bus en word over 2 weken automatisch van uw rekening afgeschreven , 29-08 een rekening in de bus van 77,83 en word over 2 weken van uw rekening afgeschreven !!!!! ik gebeld dat ik hier helemaal achterlijk van word en of ze niet gewoon eens per maand een rekening kunnen sturen . maar nee want alles gaat automatisch en dat gaat dus niet .wij wonen hier met 3 personen die allemaal eigen risico betalen !!! dit houden we niet zo lang vol vrees ik :( menzis pleasssse verzin hier iets op :(

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Als ik het zo lees (maar het is een nogal onleesbaar verhaal) dan betaalde Menzis vroeger het bedrag van het eigen risico zelf en vroeg dat na een tijdje terug aan de verzekerde. En nu doen ze dat wat sneller en op onregelmatige tijdstippen. Voordeel voor Menzis is dat zijn meer rente inkomsten krijgen, omdat ze niet meer voorschieten. Nadeel voor U zijn de onregelmatige tijdstippen van afschrijven. Maar uiteindelijk maakt het voor U niets uit, want het bedrag van het eigen risico zult U toch moeten betalen.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door A.niem »

Je kunt bij Menzis ook aangeven dat je de nota digitaal in je internetbankierprogramma wilt ontvangen. Als je inlogt bij Internetbankieren krijg je een melding dat er een nota klaar staat en kun je zelf bepalen wanneer je deze betaald. De meeste nota´s moeten binnen 30 dagen betaald worden. Zo kun je de kosten een beetje spreiden of de betaling uitstellen tot bijvoorbeeld het salaris weer binnen is.

Zo kun je dus 1 x per maand betalen als je dit wilt.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door manondoris »

dank A niem ga me er maar eens in verdiepen ,en weet er iemand of het mogelijk is om bij menzis het eigen risico maandelijks te betalen ! bij voorbaat betalen zeg maar en wat er over is aan het eind van het jaar terug? en er betaald moet worden is duidelijk ,maar ik vind dit te onzeker. dan liever elke maand het zelfde bedrag kwijd zijn :?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door vroem »

Dirkie schreef:Als ik het zo lees (maar het is een nogal onleesbaar verhaal) dan betaalde Menzis vroeger het bedrag van het eigen risico zelf en vroeg dat na een tijdje terug aan de verzekerde. En nu doen ze dat wat sneller en op onregelmatige tijdstippen. Voordeel voor Menzis is dat zijn meer rente inkomsten krijgen, omdat ze niet meer voorschieten. Nadeel voor U zijn de onregelmatige tijdstippen van afschrijven. Maar uiteindelijk maakt het voor U niets uit, want het bedrag van het eigen risico zult U toch moeten betalen.
je bedoelt waarschijnlijk dat Menzis op deze manier minder rentelasten heeft.
Renteinkomsten hebben ze pas als ze vooruit gaat innen i.p.v. achteraf namelijk.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Maar de belangrijkste vraag heeft u toestemming gegeven voor machtiging?anders mag het niet eens,

Als u maandelijks betaald via incasso,dan doen ze dit idd,
Doet u dit niet,dan mogen ze dat niet doen en mag u storneren,betalen moet u wel,maar u bent het niet eens met afschrijving..dus storneren dan en accept laten komen..

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door manondoris »

opzich ben ik het eens met de automatische incasso ,maar ze incasseren maar raak nu . je kunt nu zomaar 500 euro in 1 of 2 maanden ophoesten en lijkt me dat er mensen zijn die hierdoor nog verder in de problemen komen !!! waarom niet gewoon eens per maand een rekening ,dit systeem is veelste onzeker voor de mensen . ik ga toch maar eens kijken of we het eigen risico in 12 x kunnen gaan betalen en dan maandelijks op de premie ofzo ,dan weet je dat het je 400 per maand in het totaal gaat kosten .in ons geval 3x premie en 2x vooruitbetaling eigen risico. er zal ergens nog wel op te bezuinigen zijn .het abbonement van de sportschool ofzo :lol:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door sjohie »

rozemarijntje schreef:Maar de belangrijkste vraag heeft u toestemming gegeven voor machtiging?anders mag het niet eens,

Als u maandelijks betaald via incasso,dan doen ze dit idd,
Doet u dit niet,dan mogen ze dat niet doen en mag u storneren,betalen moet u wel,maar u bent het niet eens met afschrijving..dus storneren dan en accept laten komen..
Willens en wetens procedures van zulke grote bedrijven kortsluiten door naar eigen goeddunken (terechte kosten) te storneren, is een recept voor veel nieuwe topics alhier, maar zal in de praktijk alleen maar ellende opleveren.

Een beter advies voor TS is om op "mijn Menzis" de wensen kenbaar te maken, of om ze te bellen.

En als het niet bevalt, over 3 maanden kan er overgestapt worden naar een andere zorgverzekeraar.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

sjohie schreef:
rozemarijntje schreef:Maar de belangrijkste vraag heeft u toestemming gegeven voor machtiging?anders mag het niet eens,

Als u maandelijks betaald via incasso,dan doen ze dit idd,
Doet u dit niet,dan mogen ze dat niet doen en mag u storneren,betalen moet u wel,maar u bent het niet eens met afschrijving..dus storneren dan en accept laten komen..
Willens en wetens procedures van zulke grote bedrijven kortsluiten door naar eigen goeddunken (terechte kosten) te storneren, is een recept voor veel nieuwe topics alhier, maar zal in de praktijk alleen maar ellende opleveren.

Een beter advies voor TS is om op "mijn Menzis" de wensen kenbaar te maken, of om ze te bellen.


En als het niet bevalt, over 3 maanden kan er overgestapt worden naar een andere zorgverzekeraar.
Maar ik schreef ook als je geen toestemming hebt gegeven tot incasso en betalen moet je toch we,maar zonder toestemming niet incasseren,daarom dan storneren,als ze geen toestemming had gegeven waren ze gewoon fout! En dan zou ik storneren,geen toestemming is geen toestemming,simpel... groot bedrijf of niet....

Maar ze heeft toestemming gegeven ,alleen ze kunnen je van te voren wel even oo de hoogte stellen wanneer ze gaan incasseren etc..

Maar neem aan dat je toch van te voren wel bericht kreeg manodoris van hoe en wat?
Of was het in een keer boem,anders had je misschien wat kunnen regelen,termijnen..?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door manondoris »

snuffel1 schreef:Ts schrijft in het openingsbericht dat er wel vooraf wordt bericht dat er afgeschreven gaat worden, komt dat echt niet uit dan neem je toch contact met de verzekeraar op. Hoef je niets te storneren, loop je geen achterstanden op en zo meer.
ik wil geen regeling en ik wil zeer zeker geen achterstand !!!! daar gaat het ook niet om ! rozemarijntje als je het er niet mee eens was in het begin moest je dit kenbaar maken maar ik dacht tja betalen moet toch dus laat ze maar afschrijven .ik had alleen niet verwacht dat dit ook 500 euro in 8wk kon zijn !! soms met 3 dagen verschil van de ene tot de andere rekening .wij kunnen het nog opvangen maar hoeveel mensen niet ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

manondoris schreef:
snuffel1 schreef:Ts schrijft in het openingsbericht dat er wel vooraf wordt bericht dat er afgeschreven gaat worden, komt dat echt niet uit dan neem je toch contact met de verzekeraar op. Hoef je niets te storneren, loop je geen achterstanden op en zo meer.
ik wil geen regeling en ik wil zeer zeker geen achterstand !!!! daar gaat het ook niet om ! rozemarijntje als je het er niet mee eens was in het begin moest je dit kenbaar maken maar ik dacht tja betalen moet toch dus laat ze maar afschrijven .ik had alleen niet verwacht dat dit ook 500 euro in 8wk kon zijn !! soms met 3 dagen verschil van de ene tot de andere rekening .wij kunnen het nog opvangen maar hoeveel mensen niet ?
Ja datkan ik me voorstellen,dat je dat niet verwacht!,komt rauw op je dak dan..
Is een hoop geld ,
Gelukkig dat je het kon opvangen,nou denk een hoop mensen niet ook al weet je eigen risico. Ja we weten allemaal betalen moet je...maar sommige hebben niks om achter de hand te hebben...is nu eenmaal zo.

Ik was er in jan al vanaf ...dus kreeg gelijk bingo hoofdprijs,man af en toe een rekeninh,die komt niet aan de 350. Denk ik...

Anders idd voor volgend jr idd termijnen of!!

@ snuffel je hebt gelijk :wink:

Menzis
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mei 2009 21:09
Contacteer:

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door Menzis »

Hallo Manondoris,

De werkwijze inzake het eigen risico is inderdaad veranderd. Als je je premie per automatische incasso betaald, dan incasseren we nota's eigen risico onder de €200,- ook automatisch. Zoals je zelf al schrijft krijg je daar wel een vooraankondiging van. Na vooraankondiging kan je altijd bellen voor een betalingsregeling mocht je dat prettig vinden. Je kan ook aangeven dat je voor nota's onder de €200,- een acceptgiro wilt ontvangen. Hiervoor wordt 50 cent in rekening gebracht. Een andere optie is je aanmelden voor een digitale nota via finbox (internetbankieren) hiervoor wordt geen 50 cent berekend.
Het is helaas niet mogelijk om het eigen risico vanaf het begin van het jaar in termijnen te betalen.
Ik hoop dat dit je wat meer duidelijkheid heeft gegeven. Als je nog vragen hebt, dan mag je ons altijd mailen: [email protected]. Wil je dan verwijzen naar dit contact.

Met vriendelijke groet,
Jeannette Nijdam
Webcareteam Menzis

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door haribo58 »

Ik heb nooit problemen gehad bij Menzis met het Eigen risico. Trek daar aan de bel om het gespreid te betalen en dat wordt netjes ingehouden middels een automatische afschrijving. Mijn vrouw was al na 4 maanden aan de 350 en ik heb nog maar 48 euro verbruikt. Je kunt het ook gewoon via je Digid regelen op de website van Menzis. Heb ook wel eens het idee dat mensen gewoon te lang wachten met iets regelen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door manondoris »

dank voor de reactie menzis ! ik heb nu 2x gebeld met de menzis en weet hoe het gaat . helaas is er niks mogelijk alleen een betalingsregeling als je de rekeningen al hebt :( haribo !!! ik ben nergens te laat mee ,ik betaal mijn rekeningen keurig op tijd !!!!!!!!! ik had er alleen op gehoopt dat je er een meer regelmatig systeem op na kon houden bij menzis maar helaas wij zullen zelf een bedrag in de maand opzij gaan zetten om het op te vangen !

Menzis
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mei 2009 21:09
Contacteer:

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door Menzis »

Hallo Manondoris,

Het klopt inderdaad, helaas is het niet mogelijk is om het eigen risico vanaf het begin van het jaar in termijnen te betalen. Er kan alleen een regeling worden afgesproken wanneer er daadwerkelijk kosten zijn gemaakt en ook in rekening zijn gebracht.Als je nog vragen hebt, dan mag je ons altijd mailen: [email protected]. Wil je dan verwijzen naar dit contact.

Met vriendelijke groet,
Carolien van Marle
Webcare team Menzis

PRokers
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2013 20:38

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door PRokers »

Hou er volgend jaar maar rekening mee dat ze GEEN betalingsregelingen meer treffen. Wij kwamen er al achter bij de Goudse. Aevitae inkasseert voor hun. Eigenlijk heb je helemaal niks met de Goudse te maken. Ze doen niks met partikulieren. Je wordt via een tussenpersoon aangemeld. Die regelt dat allemaal voor je. We zijn van AGIS overgestapt omdat mijn vrouw onbeperkt fysio nodig had. Elke week.

AGIS stuurde altijd een rekening en had je alle tijd om een betalingsregeling te treffen. 25 euro per maand. Op een geven moment doe je dat voor 2 personen. Dus 50 euro. En dat is veel !

Nu kwam de brief van Aevitae puur ter kenniseving. De eerste 100 euro voor mijn vrouw alleen al over januari. Die was diezelfde dag al afgeschreven bleek.
Sorry, was het antwoord. Maar de brief was vrijdag de deur uitgegaan en had er precies 1 week over gedaan voordat die bij ons aankwam.
Ik open alle post altijd meteen.
We zaten al krap en dat geld was dus helemaal verloren.
Had het terug kon boeken, maar toch.

Nog niks aan de hand. Inkasso daarvoor ingetrokken.
Toen kwam de volgende rekening. Bijna 250 euro. De rest dus van mijn vrouw.
We dachten wel even een betalingsregeling te kunnen treffen.
Niet dus. Het bedrag moest in 1 keer betaald worden.
Alleen vanaf 350 euro treft men betalingstermijnen. Ook in 3 termijnen.
Ook in ons geval gold dat. 2 keer 100 euro en 1 keer 49 euro zoveel.
We hebben de tussenpersoon gebeld. En die heeft het nog geprobeerd, maar ook die kreeg niks voor elkaar.
Het had in december op de site gestaan. Nog 1 jaar kon je uit 2 mogelijkheiden kiezen.
En je moest voor januari besloten hebben.
Dit door een bepaling van De Nederlandsche Bank.
Die bepaalt dat betalingsregeling voor het eigen risiko onder konsumptief krediet vallen.

Al 4 maanden betalen we niet. Want we hebben gewoon geen 100 euro per maand.
Dat is momenteel alles wat we overhouden na aftrek van alle vaste lasten.
We willen gewoon een betalingsregeling voor 30 euro per maand.
Inmiddels hebben we al 2 dreigbrieven gehad.

Ik hoop dat meer mensen in de problemen komen door het eigen risiko.
De minister denkt dat het helemaal niks uitmaakt en dat mensen makkelijk het eigen risiko kunnen betalen.

Volgens jaar ga ik in elk geval zeker over naar de goedkoopste verzekeraar.
En geen AV meer en geen tandartsverzekering meer.
Ik heb 1 kies moeten trekken na een jaar. De nieuwe vulling gaf al een jaar problemen.
Alleen die kies trekken kostte me al 90 euro. Waarvan zelf die 25 procent natuurlijk.

Waar zijn we in vredesnaam mee bezig in dit land ?
Dit kan geen mens straks meer betalen.
We leven hier van 1 inkomen en dan 300 euro per maand aan vaste zorgkosten ?
Afgezien van het eigen risiko e.d.

sunny5
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:03

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door sunny5 »

manondoris schreef:menzis heeft een nieuw betalingsysteem waar ik nu al overspannen door ben !!!! vroeger kreeg je een rekening van je eigen risico en moest je die betalen binnen 2 weken . nu schrijven ze alles onder de 200 euro automatisch af .je krijgt er wel een berichtgeving over ,maar wat gebeurd er nu 12-06 202 euro betaald met acceptgiro, 22-08 52,96 afgeschreven ,29-08 59,28 afgeschreven ,22-08 een rekening van 96,87 in de bus en word over 2 weken automatisch van uw rekening afgeschreven , 29-08 een rekening in de bus van 77,83 en word over 2 weken van uw rekening afgeschreven !!!!! ik gebeld dat ik hier helemaal achterlijk van word en of ze niet gewoon eens per maand een rekening kunnen sturen . maar nee want alles gaat automatisch en dat gaat dus niet .wij wonen hier met 3 personen die allemaal eigen risico betalen !!! dit houden we niet zo lang vol vrees ik :( menzis pleasssse verzin hier iets op :(
Het feit is dat de nieuwe belalings systeem voor te slim af is.
Als het systeem de fout al verwerkt heeft, dan zijn ze bij menzis nog aan het nadenken hoe ze hun invoer moeten opslaan.

Daarom maken ze keer op keer de zelfde fouten en hierdoor betalingen op verkeerde notas afboeken.

zelfs een jaar geleden toen ik menzis echt ging monitoren wat ze met mijn notas doen, kwam ik achter dat ze een een bedrag van €150,- voor een polisnr. van iemand anders van mijn bankrekening hadden afgeschreven.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 nov 2013 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

Menzis
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mei 2009 21:09
Contacteer:

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door Menzis »

Hoi Sunny5,

Wat vervelend dat er een verkeerde uitbetaling is gedaan. Is dit inmiddels wel hersteld? Zo niet, wil je dan je gegevens mailen naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,
Marielle Korver
Menzis

sunny5
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:03

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door sunny5 »

PRokers schreef:Hou er volgend jaar maar rekening mee dat ze GEEN betalingsregelingen meer treffen. Wij kwamen er al achter bij de Goudse. Aevitae inkasseert voor hun. Eigenlijk heb je helemaal niks met de Goudse te maken. Ze doen niks met partikulieren. Je wordt via een tussenpersoon aangemeld. Die regelt dat allemaal voor je. We zijn van AGIS overgestapt omdat mijn vrouw onbeperkt fysio nodig had. Elke week.

AGIS stuurde altijd een rekening en had je alle tijd om een betalingsregeling te treffen. 25 euro per maand. Op een geven moment doe je dat voor 2 personen. Dus 50 euro. En dat is veel !

Nu kwam de brief van Aevitae puur ter kenniseving. De eerste 100 euro voor mijn vrouw alleen al over januari. Die was diezelfde dag al afgeschreven bleek.
Sorry, was het antwoord. Maar de brief was vrijdag de deur uitgegaan en had er precies 1 week over gedaan voordat die bij ons aankwam.
Ik open alle post altijd meteen.
We zaten al krap en dat geld was dus helemaal verloren.
Had het terug kon boeken, maar toch.

Nog niks aan de hand. Inkasso daarvoor ingetrokken.
Toen kwam de volgende rekening. Bijna 250 euro. De rest dus van mijn vrouw.
We dachten wel even een betalingsregeling te kunnen treffen.
Niet dus. Het bedrag moest in 1 keer betaald worden.
Alleen vanaf 350 euro treft men betalingstermijnen. Ook in 3 termijnen.
Ook in ons geval gold dat. 2 keer 100 euro en 1 keer 49 euro zoveel.
We hebben de tussenpersoon gebeld. En die heeft het nog geprobeerd, maar ook die kreeg niks voor elkaar.
Het had in december op de site gestaan. Nog 1 jaar kon je uit 2 mogelijkheiden kiezen.
En je moest voor januari besloten hebben.
Dit door een bepaling van De Nederlandsche Bank.
Die bepaalt dat betalingsregeling voor het eigen risiko onder konsumptief krediet vallen.

Al 4 maanden betalen we niet. Want we hebben gewoon geen 100 euro per maand.
Dat is momenteel alles wat we overhouden na aftrek van alle vaste lasten.
We willen gewoon een betalingsregeling voor 30 euro per maand.
Inmiddels hebben we al 2 dreigbrieven gehad.

Ik hoop dat meer mensen in de problemen komen door het eigen risiko.
De minister denkt dat het helemaal niks uitmaakt en dat mensen makkelijk het eigen risiko kunnen betalen.

Volgens jaar ga ik in elk geval zeker over naar de goedkoopste verzekeraar.
En geen AV meer en geen tandartsverzekering meer.
Ik heb 1 kies moeten trekken na een jaar. De nieuwe vulling gaf al een jaar problemen.
Alleen die kies trekken kostte me al 90 euro. Waarvan zelf die 25 procent natuurlijk.

Waar zijn we in vredesnaam mee bezig in dit land ?
Dit kan geen mens straks meer betalen.
We leven hier van 1 inkomen en dan 300 euro per maand aan vaste zorgkosten ?
Afgezien van het eigen risiko e.d.
1 advies!!! ga zo snel mogelijk bij deze elendelingen weg!!

houd alles goed in de gaten. want ze wagen nog een jaar later om 1 of andere rekening aan je te presenteren die je al reeds hebt betaald.

trappen daar vele mensen in, dan hebben ze dubbele winst.

sunny5
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:03

Re: menzis heeft een nieuw belalings systeem !!!

Ongelezen bericht door sunny5 »

Menzis schreef:Hoi Sunny5,

Wat vervelend dat er een verkeerde uitbetaling is gedaan. Is dit inmiddels wel hersteld? Zo niet, wil je dan je gegevens mailen naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,
Marielle Korver
Menzis
het feit blijft dat jullie achterlijke idoten zijn.

dat jullie van mijn rekeing zomaar geld afschrijven voor iemand anders, noem je uitbetaling??

had ik maar jullie wel schade vergoedingen laten uitbetalen.

Gesloten