LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn logopedist heeft volgend jaar geen contract meer met Caresq

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Mijn logopedist heeft volgend jaar geen contract meer met Caresq

Ongelezen bericht door criticus2 »

Lady1234 schreef:
12 okt 2019 11:20
Persoonlijk zie ik het nut van een restitutiepolis niet zo in. Uiteraard is het belangrijk dat de apotheek, huisarts en het ziekenhuis waar je eventueel op aangewezen bent, gecontracteerd is door je verzekeraar.

Dat vind ik voldoende.
de enige contracten die mijn verzekeraar heeft met huisarts, apotheek en ziekenhuizen zijn afspraken mb declaratietrajecten. Meer is ook niet nodig, de zorgverleners zijn gehouden aan hun beroepseed en de diverse behandelrichtlijnen die er zijn en waarop controle is door de IGZ. Het probleem wat zich steeds meer gaat voordoen is dat zorgverzekeraars met hun ""tekenen bij het kruisje"" overeenkomsten op de stoel avn de zorgverlener willen gaan zitten en daar horen ze mi niet thuis.
Het enige wat een zorgverzekeraar mi af te handelen heeft met de zorgverleners is afhandelen declaraties en controle dat die stroken met de voorschriften van de NZA. voor de rest hebben ze niets te zoeken in mijn relatie met mijn behandelaar. En dat wordt alleen in een restitutiepolis afdoende afgedekt. en dat tegen zeer beperkte extra kosten voor mij.

Gesloten