LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na 9 jaar eindelijk schuldenvrij... dacht ik!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
ludo55
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2017 15:39

Na 9 jaar eindelijk schuldenvrij... dacht ik!

Ongelezen bericht door ludo55 »

ziekenfonsen en deurwaarders
Bericht
door een scheiding kwam ik r achter dat mn ex paar jaar niet het ziekenfons had betaald. nu ik mn post wel onder ogen kwam. iets van 7400 euro.
uit eindelijk kwam dat bij de deurwaarder moest zo,n 9000 betalen iets geregeld met de deurwaarder en bijna 9 jaar trouw betaald.
eindelijk kreeg ik de lang verwachte brief van u bent schuld vrij !
Maaar kwam er achter dat het cjb nog steeds de extra premie als wanbetaler in hield wat voor mij veel geld is ik met een uitkering.
dus belde met zilverenkruis hoe dat kan en waarom ?
En daar vertelde ze me dat ze niet de hele schuld van 7800 aan de deurwaarder
hadden overgedragen maar 2800 hadden vast gehouden ?????
ik had wel bijna 9000 betaald maar was niet hele bedrag maar een gedeelte met veelkosten van de deurwaarder.
zo kom ik er achter dat er dus nog een schuld open stond van 2800 euro van 2006 maar werd me verteld worden nog niet gevorderd nu negen maanden later een brief van de deurwaarder niet van de zilverenkruis met een te betalen brief van 4.424.18 euro??
zonder me aangeschreven hebben dat ze het wouden hebben gelijk naar de deurwaarder,
terwijl ik al met ze in contackt was met ze, Nu betaal ik 2 keer deurwaarderskosten onnodig voor 1 openstande rekening ?
zo brengen ze mensen die het al niet makkelijk hebben nog meer in de onnodige kosten .
kunnen ziekenfondsen schulden in 2 a 3e delen om zo je vast te houden als klant wat dan mag en kan je niet overstappen ?
en mogen ze je schuld bij de deurwaarder leggen zonder je eerst aan te schrijven over een regeling ???

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Na 9 jaar eindelijk schuldenvrij... dacht ik!

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerst een paar vraagjes, en dan meteen even quoten.

Hoe kon het nu gebeuren dat je ex het ziekenkostenverzekering niet heeft betaald? Dan moet de zorgverzekeraar toch al veel eerder aan de bel hebben getrokken?
Wat is je vraag aan het forum?
Zijn er geen mogelijkheden om in ieder geval een deel van de schuld op je ex te verhalen? Praten we over een huwelijk (en zo ja onder welke voorwaarden), een samenlevingsovereenkomst (zo ja welke voorwaarden) of woonden jullie gewoon samen zonder dat er ook maar iets op papier stond?
ludo55 schreef:ziekenfonsen en deurwaarders
Bericht
door een scheiding kwam ik r achter dat mn ex paar jaar niet het ziekenfons had betaald. nu ik mn post wel onder ogen kwam. iets van 7400 euro.
uit eindelijk kwam dat bij de deurwaarder moest zo,n 9000 betalen iets geregeld met de deurwaarder en bijna 9 jaar trouw betaald.
eindelijk kreeg ik de lang verwachte brief van u bent schuld vrij !
Maaar kwam er achter dat het cjb nog steeds de extra premie als wanbetaler in hield wat voor mij veel geld is ik met een uitkering.
dus belde met zilverenkruis hoe dat kan en waarom ?
En daar vertelde ze me dat ze niet de hele schuld van 7800 aan de deurwaarder
hadden overgedragen maar 2800 hadden vast gehouden ?????
ik had wel bijna 9000 betaald maar was niet hele bedrag maar een gedeelte met veelkosten van de deurwaarder.
zo kom ik er achter dat er dus nog een schuld open stond van 2800 euro van 2006 maar werd me verteld worden nog niet gevorderd nu negen maanden later een brief van de deurwaarder niet van de zilverenkruis met een te betalen brief van 4.424.18 euro??
zonder me aangeschreven hebben dat ze het wouden hebben gelijk naar de deurwaarder,
terwijl ik al met ze in contackt was met ze, Nu betaal ik 2 keer deurwaarderskosten onnodig voor 1 openstande rekening ?
zo brengen ze mensen die het al niet makkelijk hebben nog meer in de onnodige kosten .
kunnen ziekenfondsen schulden in 2 a 3e delen om zo je vast te houden als klant wat dan mag en kan je niet overstappen ?
en mogen ze je schuld bij de deurwaarder leggen zonder je eerst aan te schrijven over een regeling ???

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Na 9 jaar eindelijk schuldenvrij... dacht ik!

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:Eerst een paar vraagjes, en dan meteen even quoten.

Hoe kon het nu gebeuren dat je ex het ziekenkostenverzekering niet heeft betaald? Dan moet de zorgverzekeraar toch al veel eerder aan de bel hebben getrokken?
Je zou de mensen de kost moeten geven die niets van de administratie in het huishouden (willen) weten, of wederhelften die heel goed zijn in het achterhouden van informatie.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Na 9 jaar eindelijk schuldenvrij... dacht ik!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ludo55 schreef:ziekenfonsen en deurwaarders
Bericht
door een scheiding kwam ik r achter dat mn ex paar jaar niet het ziekenfons had betaald. nu ik mn post wel onder ogen kwam. iets van 7400 euro.
uit eindelijk kwam dat bij de deurwaarder moest zo,n 9000 betalen iets geregeld met de deurwaarder en bijna 9 jaar trouw betaald.
eindelijk kreeg ik de lang verwachte brief van u bent schuld vrij !
Maaar kwam er achter dat het cjb nog steeds de extra premie als wanbetaler in hield wat voor mij veel geld is ik met een uitkering.
dus belde met zilverenkruis hoe dat kan en waarom ?
En daar vertelde ze me dat ze niet de hele schuld van 7800 aan de deurwaarder
hadden overgedragen maar 2800 hadden vast gehouden ?????
ik had wel bijna 9000 betaald maar was niet hele bedrag maar een gedeelte met veelkosten van de deurwaarder.
zo kom ik er achter dat er dus nog een schuld open stond van 2800 euro van 2006 maar werd me verteld worden nog niet gevorderd nu negen maanden later een brief van de deurwaarder niet van de zilverenkruis met een te betalen brief van 4.424.18 euro??
zonder me aangeschreven hebben dat ze het wouden hebben gelijk naar de deurwaarder,
terwijl ik al met ze in contackt was met ze, Nu betaal ik 2 keer deurwaarderskosten onnodig voor 1 openstande rekening ?
zo brengen ze mensen die het al niet makkelijk hebben nog meer in de onnodige kosten .
kunnen ziekenfondsen schulden in 2 a 3e delen om zo je vast te houden als klant wat dan mag en kan je niet overstappen ?
en mogen ze je schuld bij de deurwaarder leggen zonder je eerst aan te schrijven over een regeling ???
Erg vreemd dat ondanks dat u contact heeft gehad met het Zilverenkruis de vordering opeens is verhoogd van €2.800 naar € 4.424,18 waaruit is die vordering opgebouwd?

U heeft u na kennisname van de vordering geen regeling getroffen voor de betaling?

16again
Berichten: 16081
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Na 9 jaar eindelijk schuldenvrij... dacht ik!

Ongelezen bericht door 16again »

is de vordering niet verjaard als schuldeiser 5 jaar niets van zich laat horen?

ludo55
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2017 15:39

Re: Na 9 jaar eindelijk schuldenvrij... dacht ik!

Ongelezen bericht door ludo55 »

nu al 2 dagen aan bellen met zorgverzekeraar Zilverenkruis en deurwaarders en verschillende advocaten .
Blijkt dat het wel moet verjaard zijn na 10 jaar volgens de advocaten en een gerechtsdeurwaarder gaf me zelfs een advies om het voor te laten komen bij de rechter.
en geen regeling aan te gaan want zodra je een betalingsregeling treft met ze vervalt de verjaring, nu is dat precies wat de deurwaarder van LAVG probeerde te doen toen ik vroeg om paar dagen uitstel van betaling zo ik info kom opvragen en een advocaat gesproken had ,wilden ze wel doen maar dan moest ik wel een regeling treffen anders zouden ze een gerechtelijke procideuren starten met de kosten op mij verhalen.
blijkt een valstrik te zijn volgens een gerechtsdeurwaarder daarmee ben je al je rechten kwijt.
nu bezwaarschrift in gediend
Aan:
LAVG
Groningen



Onderwerp: verjaring
Kenmerk: 21711

1-8-2017


Geachte heer, mevrouw

Onlangs ontving ik van u een brief waarin u namens Zilveren Kruis Zorgverzekering nv een bedrag van
€ 4.424,18 van mij vordert. De door u gestelde vordering is verjaard.

Ik verzoek u daarom dit dossier te sluiten en mij dit binnen 7 dagen na dagtekening van deze brief schriftelijk te bevestigen. Mocht u anders van mening zijn, dan verzoek ik u mij gemotiveerd en gedocumenteerd aan te tonen op grond waarvan ik deze vordering wel zou moeten voldoen. Ik verzoek u mij in het bijzonder een afschrift te doen toekomen van de onderliggende overeenkomst en een bewijsstuk dat de verjaring door uw opdrachtgever gestuit is.

Ik ga ervan uit dat u verdere invorderingsmaatregelen zult staken totdat deze kwestie is opgehelderd.


Met vriendelijke groet
L.

stofzuigertje

Re: Na 9 jaar eindelijk schuldenvrij... dacht ik!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Verjaard?

Je Ex had zelf moeten betalen maar is dit de periode dat je nog getrouwd was of daarna.

Alle schulden na de scheiding vallen er buiten.
Verder is als ze 5 jaren jou niets melden en alleen haar hun probleem.
Stuur een brief waarin je bewijs vraagt of het niet verjaard is.
Dan moeten zij aantonen wanneer U de mededeling kreeg van de factuur die tijdens het huwelijk is ontstaan en wanneer naar wie verstuurd.
Ik vermoed dat het bij haar niet verjaard is omdat zij telkens brieven kreeg maar voor U wel verjaard.

Dus verjaring voor U wel maar haar niet vermoed ik.

luciflame
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 apr 2010 14:31

Re: Na 9 jaar eindelijk schuldenvrij... dacht ik!

Ongelezen bericht door luciflame »

Toevallig zit / zat ik in een soort gelijke situatie.
Maar zit ik bij zorgverzekering cz. Ook mijn deurwaarder had nogal een rare manier van dossier aanmaken om extreem hoge kosten uit je zak te trekken. Ik heb het toen voor laten komen en de rechter heeft toen een uitspraak gedaan . Nu 5 jaar verder en bijna ervan af te zijn belde ik onlangs naar de deurwaarder om te vragen hoe straks verder en w8e me afmeld bij zorg instituut nederland( inmiddels cak ) tot mijn grote verbazing kreeg ik daar te horen dat dit al lang gebeurd had moeten zijn aangezien ik de regeling altijd netjes nakom .
Ik cz gebeld ook hun beweerde tegen over mij dat er nog rekeningen open stond . Wat bleek dit waren dezelfde rek als die ik al 5 jaar afbetaald aan de deurwaarder.

Nou komt het mooie ik had 5 jaar terug dus al afgemeld moeten zijn als wanbetaler .
Ik heb nu een brief ontvangen van het cak dat ik met terugwerkende kracht vanaf begin 2013 bij hun afgemeld ben .

Ik krijg dus nog ruim 3500 euro aan teveel betaalde boetes van hun terug . En daar ben ik nu reeds van in afwachting .

Het bedrag wat ik nu nog terug krijg is nog hoger als dat wat ik bij elkaar aan schuld bij de deurwaarder had staan . Te zot voor woorden gewoon . En in die 5 jaar hier al diverse malen over gebeld warm die afmelding door bleef lopen.

Het zure is dat je nu een sigaar uit eigen doos krijgt maar nooit van zorgverzekeraar heb kunnen overstappen geen tandarts verzekering heb kunnen nemen * ook niet voor je minderjarige kindere * geen aanvulling of etc en ik dus er altijd bij inschiet aan kosten de afgelopen 5 jaar.

Mocht in de blijken dat er geen schuld meer bij jouw verzekering open staat dan hadden ook hun jouw af moeten melden toen je een regeling had afgesproken met hun . En kun je dit ook met terug werkende kracht gaan doen .

Ik ben nog aan het uitzoeken wat ik via mijn advo nog meer kan doen want die sigaar uit eigen doos maakt toch zeker niet alle ellende van die 5 jaar goed .

Gesloten