LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet willen terug betalen van teveel betaalde premie

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
ÖnderCelik
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2017 11:42

Niet willen terug betalen van teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door ÖnderCelik »

Heb onenigheden met ZILVERENKRUIS elke keer als ik teveel betaalde zorg premie terug moet krijgen word op allerlei manieren verzonen om niet terug te betalen uiteindelijk betalen ze wel eens maar als je erin trapt word gewoonniet terug betaald wn je krijgt alle smoesjes te horen terwijl 1+1=2 zijn er nog meer mensen die dit ervaren en voor alle lezers chek uw premie enzo 4 keer en trap er niet in de leugens van ZILVERENKRUIS of er accountants zijn van ZILVERENKRUIS die de gelden naar zijn prive rekening doorstuurt of het is een truc van ZILVERENKRUIS graag zou ik dit allemaal mondeling willen toelichten bij programma RADAR of iedergeval graag een bemiddeling van tros RADAR MVGR Önder Celik

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Niet willen terug betalen van teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat heb je betaalt en wat zou je eigenlijk betaalt moeten hebben?

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Niet willen terug betalen van teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door BL2 »

ÖnderCelik schreef:Heb onenigheden met ZILVERENKRUIS elke keer als ik teveel betaalde zorg premie terug moet krijgen word op allerlei manieren verzonen om niet terug te betalen uiteindelijk betalen ze wel eens maar als je erin trapt word gewoonniet terug betaald wn je krijgt alle smoesjes te horen terwijl 1+1=2 zijn er nog meer mensen die dit ervaren en voor alle lezers chek uw premie enzo 4 keer en trap er niet in de leugens van ZILVERENKRUIS of er accountants zijn van ZILVERENKRUIS die de gelden naar zijn prive rekening doorstuurt of het is een truc van ZILVERENKRUIS graag zou ik dit allemaal mondeling willen toelichten bij programma RADAR of iedergeval graag een bemiddeling van tros RADAR MVGR Önder Celik
Ik denk niet dat jou verzekeringspremie terecht komt op de priverekening van een accountant van Zilverenkruis.
Zo'n opmerking riekt ernstig naar laster, en dat is strafbaar meneer Önder Celik.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Niet willen terug betalen van teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door sjohie »

Volgens mij betaal je een vaste zorgpremie, die per 01-01 van een kalenderjaar wordt vastgesteld op basis van de prijs voor het basispakket + eventuele extra genomen verzekeringen, dat bedrag veranderd niet per maand.

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Niet willen terug betalen van teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door BL2 »

Dat lijkt mij ook, teveel betalen kan, maar dat doe je dan toch zelf.......?
Maar zonder verdere uitleg kunnen we er nu weinig mee, even wachten op Hr. Celik.

stofzuigertje

Re: Niet willen terug betalen van teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het terug betalen kan enkele maanden duren voor uitzoek werk.

Verder worden rekeningen van eigen risico vaak maanden later afgeschreven dus in Juni 2017 kun je nog rekeningen van 2016 verwachten wat het niet duidelijker zal maken.

Bij vele verzekeraars speelde dit trage terug betalen maar de maand premie moet wel op tijd binnen zijn.
Overstappen, het kan en mag weer in december maar bij vele verzekeraars speelt deze trage terug betalingen.

BL2
Berichten: 4838
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Niet willen terug betalen van teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door BL2 »

stofzuigertje schreef:Het terug betalen kan enkele maanden duren voor uitzoek werk.

Verder worden rekeningen van eigen risico vaak maanden later afgeschreven dus in Juni 2017 kun je nog rekeningen van 2016 verwachten wat het niet duidelijker zal maken.

Bij vele verzekeraars speelde dit trage terug betalen maar de maand premie moet wel op tijd binnen zijn.
Overstappen, het kan en mag weer in december maar bij vele verzekeraars speelt deze trage terug betalingen.
Topicstarter heeft het niet over nog niet terugbetaalde rekeningen (vergoedingen dus vanuit de verzekering) maar over "teveel betaalde premie".
Dat is iets compleet anders.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Niet willen terug betalen van teveel betaalde premie

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik denk niet dat TS nog reageert. Die wil graag een podium ( en bij voorkeur op TV ) om een verhaal te doen.

Gesloten