Onterecht toegangsverbod bij VGZ om 'bedreiging', waar kan ik aangifte doen?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
vrogiest

Onterecht toegangsverbod bij VGZ om 'bedreiging', waar kan ik aangifte doen?

Ongelezen bericht door vrogiest » 06 dec 2018 16:22

Ik ben klant bij de vgz, Ik heb hart klachten, op 6 december 2018 hebben ze mij onterecht een toegangsverbod opgelegd door de politie te bellen en te zeggen aan de politie dat Ik de receptioniste heb bedreigd? Ik kan het tegendeel bewijzen,. Kan iemand mij vertellen waar ik daarvan aangifte van kan doen?

Ninc
Beste antwoord
Gekozen door vrogiest

Re: Onterecht toegangsverbod bij VGZ om 'bedreiging', waar kan ik aangifte doen?

door Ninc » 09 dec 2018 16:32

ALS u kunt bewijzen, zoals u zegt, dat er geen bedreiging heeft plaatsgevonden en VGZ hiervan wel aangifte heeft gedaan is er op z'n minst sprake van een valse aangifte. Dit is toch echt een strafbaar feit.
Theotrucker

Re: Onterecht toegangsverbod bij VGZ om 'bedreiging', waar kan ik aangifte doen?

Ongelezen bericht door Theotrucker » 06 dec 2018 16:29

Politiebureau?

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 06 dec 2018 16:29

vrogiest schreef:
06 dec 2018 16:22
Ik ben klant bij de vgz, Ik heb hart klachten, op 6 december 2018 hebben ze mij onterecht een toegangsverbod opgelegd door de politie te bellen en te zeggen aan de politie dat Ik de receptioniste heb bedreigd? Ik kan het tegendeel bewijzen,. Kan iemand mij vertellen waar ik daarvan aangifte van kan doen?
Aangifte van wat? Het is geen openbaar gebouw en u heeft een verbod gekregen om dat gebouw te betreden, lijkt mij duidelijk toch? Wegblijven.

U geeft aan dat u bewijs heeft, wat voor bewijs heeft u daarvan? Wellicht kunt u het een trapje hoger proberen met het bewijs dat u heeft.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 06 dec 2018 16:34

Waarom zou je toegang tot het gebouw van VGZ moeten krijgen? Het is geen grondrecht dat je ieder gebouw zou moeten mogen betreden.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma » 06 dec 2018 16:38

Zonder te weten wat er gezegd is, maar receptionistes hebben wel vaak heel erg lange tenen ..........
Zijn er bewakingsbeelden/geluid?

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 06 dec 2018 16:38

Het is hun terrein / gebouw, dus zij mogen bepalen wie ze binnen laten. En wat doen die hartklachten er toe?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 06 dec 2018 16:52

Kwam u met een klacht bij het kantoor vd VGZ ?
En wilde u een 'bobo ' spreken? En dat werd niet toegestaan en werd u toen boos of zo?
Zijn er bewakingsbeelden?

Wat is het werkelijke verhaal hierachter? Wat is er precies gebeurd?

En een klacht kunt u altijd schriftelijk indienen bij de directie zelf natuurlijk....

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 » 06 dec 2018 16:53

mahadma schreef:
06 dec 2018 16:38
Zonder te weten wat er gezegd is, maar receptionistes hebben wel vaak heel erg lange tenen ..........
Zijn er bewakingsbeelden/geluid?

Klopt, maar zolang ze de declaraties betalen , zou ik als ik TS was mij daar niet druk om maken. Wat moet je bij je zorgverzekeraar?? als je maar geen verbod voor het ziekenhuis hebt.

Als hartpatiënt zou ik mij daar niet druk om maken. TS

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 » 06 dec 2018 17:21

TS , je kan het beter niet op de spits drijven, helaas hebben zij de macht om je te betitelen als "lastige klant", dan kom je nergens meer binnen. Stap over en wees eerlijk tegen de volgende verzekeraar.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 06 dec 2018 17:38

vrogiest schreef:
06 dec 2018 16:22
Nee je kunt hiervan geen aangifte doen. Het staat VGZ vrij om iemand een toegangsverbod op te leggen. Veelal hebben ze u hiervoor al meermaals gevorderd het pand/gebouw te verlaten en heeft u deze vordering genegeerd. Als dit het geval is dan heeft u geluk dat VGZ geen aangifte heeft gedaan van lokaal vredebreuk of bedreiging. Uit uw verhaal begrijp ik dat ze deze stap niet hebben genomen, waardoor er geen sprake is van een overtreding. Mochten ze dit wel hebben gedaan dan had u aangifte kunnen doen van de valse aangifte. Al vraag ik mij af op welke wijze u het tegendeel kunt bewijzen.

Dat u hartpatiënt bent is vervelend voor u maar staat hier uiteraard compleet los van. Ook hartpatiënten kunnen een toegangsverbod krijgen of veroordeeld worden, ook moeten zij zich gedragen.

vrogiest

Ongelezen bericht door vrogiest » 06 dec 2018 18:27

Ik heb in het verleden een fraude melding gemaakt bij de VGZ over een zorgverlener, toen kreeg ik een brief van de VGZ, in die brief vertelde ze mij dat ze daar niks aan kunnen veranderen, in die brief vertelde ze mij dat ik wel een advocaat zou kunnen nemen+een second opinion om dit aan het licht te brengen. Ik heb vaak specialezaken proberen te contacteren van de VGZ om dit te bespreken met de verantwoordelijke persoon die de brief heeft ondertekend maar zonder resultaat. In 2018 heb ik nog eens geprobeerd om het nummer te bellen maar het nummer bestaat niet meer,. Toen heb ik verschillende keren gebeld naar het nummer op de website, maar ik kreeg heel de tijd incompetente mensen aan de tel die mij niet verder hielpen met mijn vragen en mij zo verder administratief achterstellen. Daarom heb ik toen besloten om er persoonlijk naar toe te gaan om verhaal te halen.
Daardoor had ik plotseling contact met mevrouw [persoonsnaam door moderator verwijderd] van het klachten management,. Mevrouw [persoonsnaam door moderator verwijderd] vroeg mij om het bewijs materiaal opnieuw op te sturen omdat ze niks meer kan terug vinden over mijn fraude melding,. Ik heb het toen opnieuw gestuurd,.
Daarna kreeg ik een brief van mevrouw [persoonsnaam door moderator verwijderd] zonder handtekening met onder ander de melding dat ze niks kan terug vinden over mijn fraude melding,. Toen ben ik er vandaag weer persoonlijk naar toe gegaan om te vragen of ik mevrouw [persoonsnaam door moderator verwijderd] kan spreken voor text en uitleg over die brief zonder handtekening maar de [offtopic deel door moderator verwijderd] receptioniste verhinderde mij het contact met mevrouw [persoonsnaam door moderator verwijderd] en vroeg mij het pand te verlaten,.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 dec 2018 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht aangepast door Moderator: persoonsgegevens verwijderd, offtopic deel verwijderd

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 06 dec 2018 19:01

Wees netjes, haal de naam van de VGZ medewerkster uit uw bericht. Het feit dat een receptioniste blond is zegt niets, dat is vaak nep.
Verder is het misschien verstandig u wat minder druk te maken, zeker als je zelf geen benadeelde bent.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 06 dec 2018 20:24

Een brief hoeft echt geen handtekening te hebben. Ook is het zeer ongebruikelijk om zonder afspraak een kantoor binnen te lopen en te hopen dat er iets te regelen valt.

U meldt dat er fraude is gepleegd, maar wat heeft VGZ daar mee te maken? Als een zorgverlener fraude pleegt, dan zijn er andere stappen dan naar een verzekeraar te stappen. Een verzekeraar betaald waarvoor men verzekerd is. Deze kan geen fraude gevallen in behandeling nemen.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 06 dec 2018 21:02

NeoDutchio schreef:
06 dec 2018 20:24
Een brief hoeft echt geen handtekening te hebben. Ook is het zeer ongebruikelijk om zonder afspraak een kantoor binnen te lopen en te hopen dat er iets te regelen valt.

U meldt dat er fraude is gepleegd, maar wat heeft VGZ daar mee te maken? Als een zorgverlener fraude pleegt, dan zijn er andere stappen dan naar een verzekeraar te stappen. Een verzekeraar betaald waarvoor men verzekerd is. Deze kan geen fraude gevallen in behandeling nemen.
Natuurlijk kan een zorgverzekering fraude gevallen in behandeling nemen van zorgverleners. De zorgverlener wordt betaald door de zorgverzekeraar waardoor zorgverzekeraar een direct belang heeft. Daarnaast heeft de zorgverzekeraar zelfs de taak om fraude aan te pakken.

Hypo63

Ongelezen bericht door Hypo63 » 06 dec 2018 21:21

Als u vindt dat u onterecht behandeld bent kunt u een klacht tegen VGZ indienen bij de zorgautoriteit. U zult dan wel eerst de klacht bij VGZ moeten indienen en VGZ de kans moeten geven om de klacht op te lossen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 06 dec 2018 21:26

Als u vermoeden heeft van fraude door een zorgverlener dient u dit met bewijs aan te geven bij de NZa.
Zij kunnen dan een onderzoek gaan opstarten.
Zij komen dan zelf ook wel uit bij VGZ .

En verder : u kwam daar ook zonder afspraak ' verhaal halen ' , niet zozeer over de vermoedelijke fraude maar over die brief.

Is de topictitel wel juist ?
Bent u er idd onterecht uit gezet en heeft u gedreigd of stampei gemaakt , want er komt ook niet zomaar 123 politie natuurlijk.

Meldt uw vermoeden dus bij de NZa en laat hen verder hun werk doen.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 dec 2018 11:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: quote + reactie daarop weggehaald

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb » 06 dec 2018 22:19

Klinkt niet echt als een onterecht toegangsverbod als u al spreekt over "verhinderde mij". VGZ heeft u een antwoord gegeven "in die brief vertelde ze mij dat ik wel een advocaat zou kunnen nemen+een second opinion om dit aan het licht te brengen". Waarom heeft u dit niet gedaan? Schijnbaar is uw "bewijs" niet voldoende voor VGZ.

Ook dat u mensen die u geen gelijk geven "incompetente mensen" noemt zegt ook al voldoende. Zelf de mevrouw van klachten management heeft u klacht afgedaan.

VGZ is niet de partij die u moet hebben schijnbaar maar u wilt dit niet inzien? De procedure bij VGZ heeft u gehad, ik zou de stappen volgende die zij aanraden en dat is een advocaat nemen. U bent duidelijk te emotioneel betrokken waardoor u een receptioniste zich bedreigd voelde, dit is diep triest en u zou zich moeten schamen.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 dec 2018 11:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: aangepast door moderator: quote verwijderd

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 07 dec 2018 08:28

Dit stond in de eerste brief die u ontvangen heeft. En wat heeft u met dit advies gedaan, want ik lees dat u in reactie op die brief geprobeerd heeft contact te leggen met de persoon die de brief heeft ondertekend.
vrogiest schreef:
06 dec 2018 18:27
in die brief vertelde ze mij dat ik wel een advocaat zou kunnen nemen+een second opinion om dit aan het licht te brengen. Ik heb vaak specialezaken proberen te contacteren van de VGZ om dit te bespreken met de verantwoordelijke persoon die de brief heeft ondertekend maar zonder resultaat.
Heeft u het advies opgevolgd? Want dat kan ik nergens uit opmaken. Schijnbaar hebben ze uw melding beoordeeld en geconcludeerd dat u hier met een advocaat uit moet komen, niet met hen.
vrogiest schreef:
06 dec 2018 18:27
vandaag weer persoonlijk naar toe gegaan om te vragen of ik mevrouw ... kan spreken voor text en uitleg over die brief zonder handtekening maar de receptioniste verhinderde mij het contact met mevrouw ...en vroeg mij het pand te verlaten,.
Tja, en toen de receptioniste u vroeg om het pand te verlaten, heeft u daar geen gehoor aan gegeven, want u vond dat u in uw recht stond, en daarop heeft zij de politie gebeld. Oftewel, u was gewoon een lastpak die niet wilde luisteren toen er werd gevraagd om het pand te verlaten, vervolgens heeft de politie u een handje geholpen richting de uitgang. Lijkt mij niets aan het handje en u heeft geen poot om op te staan wat betreft eventuele aangifte en mag uw handjes dichtknijpen dat u niet met een PV huiswaarts bent gestuurd voor lokaalvredebreuk of bedreiging.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 07 dec 2018 08:57

Exact dat. Houd je aan de regels en de procedures, dan heb je dergelijke problemen niet.

Plaats reactie