LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ONVZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.

ONVZ moet ook consuletn van gekwalificeerde therapeuten vergoeden

Peiling eindigde op 08 apr 2007 17:31

ja
4
57%
nee
3
43%
 
Totaal aantal stemmen: 7

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door mnb »

Ik stel voor dat we ons on bloc organiseren en zoals artsen eisen stellen aan ONVZ en zodoende trachten deze vreemde wijziging ongedaan te maken :roll:

wie doet mee?

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door trampelmoes »

ikke

ncbo
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2007 13:56

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door ncbo »

:wink: ik doe mee. Ik vraag me af of het nog zin heeft als je niet geprotesteerd hebt. Het lijkt me bovendien erg zinvol om gewoon in opstand te komen vanwege het (bijna) schrappen van de vergoedingen m.b.t. de alternatieve geneeswijzen. Dat is 50 jaar terug in de tijd gaan!

Dus doen met zijn allen ongeacht de uitkomst. Laat van je horen als je voorstander bent van de alternatieve geneeswijzen. Zo alleen krijgt deze weer recht op vergoeding! :wink:

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door trampelmoes »

Ik been geen voorstander van alternatieve geneeswijze,en ik doe toch mee

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door mnb »

Om te ageren tegen ONVZ???????

Sta waarvoor je staat. Daar heeft iedereen meer aan.

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door trampelmoes »

Ageren?
Nee,alleen vertellen dat wat er nu gebeurd niet kan,normale rekeningen van december aan huisarts en apotheek zijn nog niet vergoed
Want als ik alles vergelijk,zijn en blijven ze toch de maatschappij die het meeste vergoed

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door mr Floppy »

109 Teletekst vr 08 jun
***************************************
ONVZ veroordeeld om poliswijziging

***************************************
` De zorgverzekeraar ONVZ heeft ten
onrechte tussentijds polisvoorwaarden
veranderd.Dat mag alleen aan het einde
van het jaar,heeft de rechtbank in
Utrecht in kort geding geoordeeld.

ONVZ heeft polissen die een onbeperkte
vergoeding bieden.Klanten maakten daar
gebruik van en reisden bijvoorbeeld per
taxi het hele land af om alternatieve
genezers te bezoeken.De verzekeraar
vond de kosten te hoog worden en paste
de polisvoorwaarden aan.

Van de rechter moet ONVZ tot het einde
van het jaar weer de oude voorwaarden
hanteren.Klanten die zijn opgestapt,
moeten hierover worden ingelicht.

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door trampelmoes »

Yessssss en ik ben geen grootgebruiker,maar het is een principe kwestie,niemand mag en kan tussentijds een kontrakt wijzigen
Ze gaan niet in hoger beroep
lees maar
http://onvz.nl/zorg.htm?id=onvz_vk

yvette22
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 apr 2007 19:23

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door yvette22 »

aldus de NRC:


Zorgverzekeraar ONVZ mag de polisvoorwaarden niet tussentijds wijzigen. Dat heeft de rechtbank in Utrecht bepaald.

De Consumentenbond stapte namens de verzekerden enkele weken geleden naar de rechter, omdat ONVZ de dekking per 15 april wilde beperken. Volgens ONVZ kon dat niet anders, omdat een grote groep van zo'n 20.000 verzekerden te veel declareerde.

Zij declareerden bijvoorbeeld 17 brillen per jaar of reisden met grote regelmaat per taxi het land door om alternatieve genezers te bezoeken.

Als voorbeeld noemt advocaat Stadermann van ONVZ: "Een bij ONVZ verzekerd echtpaar bezocht in negen maanden tijd maar liefst 145 keer een kliniek voor preventieve geneeskunde. Daar kregen ze onder andere ozontherapie, kleurresonantietherapie en Simeon-overgewichtstherapie. Totale kosten: 18.118 euro."

Koeielijf
De rechter vindt dat die excessieve declareerders beter individueel benaderd kunnen worden in plaats van de polisvoorwaarden aan te passen waardoor alle klanten gedupeerd worden.

Bovendien hebben veel klanten zich juist bij ONVZ aangemeld op basis van de reclamecampagnes waarin ONVZ zich profileert als een betrouwbare zorgverzekeraar met een ruime dekking, juist op het gebied van alternatieve geneeswijzen.

In het jaarverslag van ONVZ staat bijvoorbeeld "Aanraken is gezond en kan mensen genezen" en "Velen voelen zich aangetrokken door zo'n groot, warm koeienlijf", ter illustratie van een cursus Koe Knuffelen, die zou werken tegen stress.

Gedekt
Klanten van ONVZ mogen er volgens de rechter dan ook op rekenen dat zij voor een heel jaar voor de kosten gedekt zijn die in de polisvoorwaarden van januari 2007 zijn genoemd. Tenzij er bijzondere omstandigheden zijn. Maar die heeft ONVZ niet kunnen aantonen.

ONVZ betreurt de uitspraak en onderzoekt of hoger beroep zal worden aangetekend. "Uiteraard zullen wij het vonnis respecteren en conform handelen", zegt directievoorzitter Erno Kleijenberg. "Maar we betreuren het dat hiermede geen adequate rem is gezet op excessief claimgedrag

yvette22
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 apr 2007 19:23

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door yvette22 »

joepieeeeeeeeeeeee dus!!!


En zo zijn de Mafioso praktijken van deze verzekeraar mooi in de kiem gesmoord.

Ik vind het helemaal geweldig!!!


en zo komt er weer rust in de tent.

Alleen de echte excessieve mensen van 18 brillen en 145 behandelingen met de taxi in het buitenland moeten aangepakt worden;dat zijn er vast maar enkelen!

ONVZ....good luck!

trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door trampelmoes »


trampelmoes
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mei 2006 21:32

Re: ONVZ

Ongelezen bericht door trampelmoes »


Gesloten