LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ONVZ vergoeding bril

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
fring
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 feb 2008 09:38

ONVZ vergoeding bril

Ongelezen bericht door fring »

:evil:

Hallo,

ONVZ vergoedt plotseling mijn bril niet meer. Volgens hen is de betaaldatum opeens de behandeldatum, terwijl het volgens mij zo is dat de datum dat je de bril aan laat meten en bestelt tevens de behandeldatum is. Hierdoor is de bril doorgeschoven naar een nieuw kalenderjaar waardoor ik onverwacht aan de maximale vergoeding zit

Wie heeft hier ook negatieve ervaringen mee?

Thanks,

Frits

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: ONVZ vergoeding bril

Ongelezen bericht door BasO »

Uitzonderingen op het verplichte eigen risico

Het verplichte eigen risico van €150 geldt vanaf 2008 voor alle vormen van zorg, behalve

* zorg voor kinderen onder de 18 jaar;
* tandheelkundige zorg tot 22 jaar (voor 1 januari 2008 ligt de leeftijdsgrens bij 18 jaar);
* verloskundige zorg en kraamzorg;
* alle handelingen die uw huisarts, verloskundige of kraamverzorger zelf uitvoert;
* gratis bevolkingsonderzoeken (bijvoorbeeld borstkanker);
* de griepprik voor risicogroepen;
* zorg die vanuit de aanvullende verzekering vergoed wordt.

De bril zit in de aanvullende verzekering.

http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... en_risico/

fring
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 feb 2008 09:38

Re: ONVZ vergoeding bril

Ongelezen bericht door fring »

Dag Bas,

Als je de mail niet begrijpt, of niet wil begrijpen, heb ik liever ook niet dat je reageert. Je zult waarschijnlijk wel bij het ONVZ werken.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: ONVZ vergoeding bril

Ongelezen bericht door BasO »

Nee, ik werk niet voor ONVZ was dat maar waar.
Een bril is geen behandeling maar een hulpmiddel misschien zit daar een verschil in?

fring
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 feb 2008 09:38

Re: ONVZ vergoeding bril

Ongelezen bericht door fring »

Dat is nu precies het probleem. Nergens staat in de polisvoorwaarden welke datum bepalend is, de besteldatum, of de betaaldatum. Daar komt nog bij dat we vooraf gevraagd hebben of de bril vergoed zou worden of niet. Ze hebben hier bevestigend op geantwoord

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: ONVZ vergoeding bril

Ongelezen bericht door BasO »

Doorgaans is de datum op de nota de datum die verzekeraars aanhouden.
Je had de bril vooruit kunnen betalen maar je weet niet of de winkel failiet gaat.

http://www.vanbornopticiens.nl/Vergoedi ... ticien.pdf

mixer
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:19

Re: ONVZ vergoeding bril

Ongelezen bericht door mixer »

Ik begrijp het niet zo goed.
Ik heb vorige week nieuwe glazen aan laten meten en ook een nieuw montuur.
De vergoeding ligt vast voor een bril om de drie jaar.
Bij mij is dat €200 als ik het goed begrepen heb tenminste.
Ik heb de bril besteld en die is nu in de maak en nog niet klaar en ik kreeg de rekening mee, die ik alvast kon opsturen naar mijn ziektekostenverzekering.
Je moet het toch eerst voorschieten, maar zodoende heb ik in ieder geval een week ingelopen.
Van behandelen is geen sprake lijkt mij.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: ONVZ vergoeding bril

Ongelezen bericht door BasO »

De winkel van Fritz had wat attenter moete zijn, dan was er niets aan de hand. Sommige winkels declareren de bril zelfs voor je.
Kranten moeten de mensen eerder wijzen op de vergoeding en niet pas in de laatste weken van het jaar, als je dan een multifocale bril besteld dan kan je te laat zijn.

mixer
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:19

Re: ONVZ vergoeding bril

Ongelezen bericht door mixer »

Mijn opticien heeft een lijstje van ziektekostenverzekeringen waar ze afspraken mee hebben dat klopt.
De mijne zat er niet bij. Dus ik moet het voorschieten, maar dat moet ik met de tandarts en de pedicure ook en zelf bijhouden wanneer ik b.v. met de pedicure aan het maximum bedrag ben.
Ik vind het allemaal prima geregeld en ook bij de apotheek wordt altijd alles keurig uitgelegd en advies gegeven.

Verder vind ik het heerlijk dat je nu via internet kunt inloggen bij je verzekering en als je vragen hebt over een rekening of wat dan ook, je krijg binnen een paar dagen antwoord.
Nederland is wat dat betreft een wereldland.

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: ONVZ vergoeding bril

Ongelezen bericht door overname »

Het is inderdaad zo, dat ONVZ erg moeilijk doet over alles. Ook niet erg vlot van betalen :evil:

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: ONVZ vergoeding bril

Ongelezen bericht door overname »

Geplaatst op 08 Mrt 2008 12:40 door mixer


--------------------------------------------------------------------------------

Mijn opticien heeft een lijstje van ziektekostenverzekeringen waar ze afspraken mee hebben dat klopt.
De mijne zat er niet bij. Dus ik moet het voorschieten, maar dat moet ik met de tandarts en de pedicure ook en zelf bijhouden wanneer ik b.v. met de pedicure aan het maximum bedrag ben.
Ik vind het allemaal prima geregeld en ook bij de apotheek wordt altijd alles keurig uitgelegd en advies gegeven.

Verder vind ik het heerlijk dat je nu via internet kunt inloggen bij je verzekering en als je vragen hebt over een rekening of wat dan ook, je krijg binnen een paar dagen antwoord.
Nederland is wat dat betreft een wereldland.


Krijg je pedicure betaald bj ONVZ?

mixer
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:19

Re: ONVZ vergoeding bril

Ongelezen bericht door mixer »

Ik ben niet bij onvz maar je krijgt het vergoed bij arthrose, rheuma en ik meen ook diabetes.
En de pedicure moet aangesloten zijn bij pro-voet.
Het staat in je boekje van je verzekering.

Gesloten