LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op zoek goedkoopste premie zorgverzekering 2017

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Op zoek goedkoopste premie zorgverzekering 2017

Ongelezen bericht door vroem »

""betekend in de meeste gevallen, dat de patiënt ook maar 75 % vergoed krijgt en de resterende 25 % uit eigen zak moet betalen."" wel bij een naturaverzekering. maar ja zie elders dan is het de vraag of de zorgverlener wel alle behandelingen mag doen waar je op papier voor gedekt bent..
Ik ben als sinds jaar en dag verzekerd met een restitutiepolis en kan gaan en staan waar ik wil en krijg gewoon alles vergoed mbt basisverzekering en netjes conform polis (en dus niet beperkt door overeenkomst zorgverlener/verzekeraar..) alle behandelingen die nodig/gewenst zijn. Restitutiepolissen zijn denk ik ook niet echt fors duurder. en voorzover heb ik het verschil er al lang uit door ontbreken van vergoedingsdrempels.

stofzuigertje

Re: Op zoek goedkoopste premie zorgverzekering 2017

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Let op!

Zekur van Unive/VGZ groep was 19 november met 500 extra risico €71,- maar 20 november het 2017 tarief €77,-.

Verder kunnen en nog regelmatig ziekenhuizen en zo bijkomen tijdens de nog niet uitonderhandelde.
Maar kijk ook goed naar voorwaarden, sommige goedkopere moet je zelf betalen, scannen en enkele maanden op uitbetaling wachten.....

Vaak is de goedkoopste een ramp en iets duurdere beter, dus let vooral op voorwaarden en aangesloten behandelaars.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Op zoek goedkoopste premie zorgverzekering 2017

Ongelezen bericht door vroem »

voor 15,50 per maand meer heb je een restitutiepolis zonder al dat gezeur en op moeten letten wie wel of niet een overeenkomst heeft...tenminste dat zou mijn premie zijn met 500 extra eigen risico.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Op zoek goedkoopste premie zorgverzekering 2017

Ongelezen bericht door kweenie »

We zijn in Nederland blijkbaar al zo diep gezakt dat we het normaal vinden dat 99,9% van de 'goede' mensen de privacy en keuzevrijheid op zouden moeten geven om de laatste minimale hoeveelheid fraude op te kunnen sporen. Het valt niet eens meer op hoe ridicuul het eigenlijk is.

Ik ben het hierbij volkomen met Vroem eens. De vier grootmachten bij de zorgverzekeringen hebben zo veel macht, dat ze in principe hun contracten kunnen opstellen zoals zij dat willen. Zeker de kleinere zorgverleners hebben daarbij totaal geen invloed op de inhoud, je moet het maar pikken, anders word je niet gecontracteerd. Het meest griezelige hierbij is dat je op deze manier langzaam maar zeker een tweedeling kunt krijgen tussen 'goede' en misschien iets duurdere, zorgverleners, waar de (restitutieverzekerde) patiënten toch wel komen, en minder goede zorgverleners die geen keus hebben en wel een contract moeten afsluiten.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Op zoek goedkoopste premie zorgverzekering 2017

Ongelezen bericht door vroem »

even over die 0,015%, dat is verzekerde, stel een 135 p mnd voor basis en AV, gemiddeld? per volwassene die premie betaald dan dus een 1620 euro per jaar is dan 0,24 euro op jaarbasis wat de fraude van 0,015 procent , die 11 miljoen, kost aan premie.... Per saldo heb ik er best dit bedrag, en nog wel meer voor over dat mijn medisch dossier niet zonder mijn toestemming op tafel bij zorgverzekeraars kan komen... En dan ga je ervan uit dat die fraudebestrijding 100% resultaat oplevert wat niet gaat lukken..

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: Op zoek goedkoopste premie zorgverzekering 2017

Ongelezen bericht door kss »

hmmm TS heet ROOZZ en de infoteur is ene rozanna ook met een z, toeval :?

goedkoopste is 72,22 via een collectief van studentengoedverzekerd trouwens, dat gewoon voor iedereen aan te vragen is dus ook niet studenten en zilveren kruis kijkt bij de aanvullende pakketten niet of je een studentenkaart hebt.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Op zoek goedkoopste premie zorgverzekering 2017

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Zoek ook nog een nieuwe zorgverzekering. Is die van Univé Zekur de allergoedkoopste of is er nog een ander die onder de 92 euro zit? Verder moet ik voor volgend jaar 600 euro wat aan mijn gebid laten doen. Is een tandartsverzekering dan ook goedkoper om die te nemen? Ik wil eigen risico van 385 euro.

Deze zie ik niet tussen de vergelijkingen staan? https://www.zorgdirect.nl/zorgverzekering ?

Woody-Ellen
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 dec 2016 22:46

Re: Op zoek goedkoopste premie zorgverzekering 2017

Ongelezen bericht door Woody-Ellen »

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van wisselen van verzekeraars. Zijn er hier mensen die het vaak doen? Er is natuurlijk wel een verschil in prijs, maar het is ook elke keer weer een gedoe. Bij wat voor prijsverschil stappen jullie over?

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Op zoek goedkoopste premie zorgverzekering 2017

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Een familielid van mij heeft erg veel zorg nodig, is invalide.
Waar hij zichzelf nuttig mee dacht te maken van het zoeken naar het goedkoopste energiecontract en de goedkoopste zorgverzekeraar.
Met energiecontracten had hij flink gelazer, omdat er in het proces veel mis ging. Hij mag dat nu niet meer van zijn vrouw.
Met die zorgverzekeraar liep het slechter af, hij had een budgetvariant een een grote verzekeraar uitgekozen en die waren niet bereid de kwaliteit van zorg te verlenen, zoals hij dat gewend was. Het grootste probleem voor hem was dat een te vervangen prothese, hij moest kiezen voor een veel mindere uitvoering, hetgeen hem nogal beperkte in zijn dagelijkse handelen. Er lopen nog allerllei pprocedures.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Op zoek goedkoopste premie zorgverzekering 2017

Ongelezen bericht door grun »

Woody-Ellen schreef:Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van wisselen van verzekeraars. Zijn er hier mensen die het vaak doen? Er is natuurlijk wel een verschil in prijs, maar het is ook elke keer weer een gedoe. Bij wat voor prijsverschil stappen jullie over?
Wat voor gedoe bedoel je? Het overstappen zelf stelt niks voor, je vult je gegevens in, drukt op verzenden en klaar. Het opzeggen van de vorige verzekeraar gaat verder automatisch. Het meeste werk gaat zitten in het vergelijken en selecteren van verzekeraars. Daarbij let ik vooral op prijs en klanttevredenheid, en soms ook persoonlijke ervaringen. Dat ik overstap wil niet zeggen dat ik ontevreden was over de huidige.

Hetzelfde doe ik overigens ook met telefoonproviders en energieleveranciers. Die laatsten willen nog wel eens een forse korting geven, dat scheelt al snel 200 euro per jaar.

Flipp
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 okt 2016 18:41

Re: Op zoek goedkoopste premie zorgverzekering 2017

Ongelezen bericht door Flipp »

Vervelend dat er problemen zijn geweest bij het overstappen van energieleverancier en de zorgverzekeraar. Lastig echter om iets over te zeggen bij het gedoe met de energieleverancier, zonder dat duidelijk is wat precies de redenen zijn. Wat volgens mij mis kan gaan bij energieleveranciers is dat je overstapt en nog een lopend contract hebt, daardoor mogelijk ook je korting mist, dan eerst dus even nagaan wat de einddatum van je contract is. Bij de zorgverzekering kun je, heel simpel, een keer per jaar overstappen. Ik begrijp wel dat de varianten restitutie, natura, budget en combinatie verwarring op kunnen leveren. Het zou goed zijn als Nederlands bijvoorbeeld ieder jaar een informatieblad thuis krijgen waarop dat soort zaken zijn aangestipt. Zoals de persoon hierboven zegt kan het echter wel flink lonen.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Op zoek goedkoopste premie zorgverzekering 2017

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Ik stap elk jaar over naar een andere zorgverzekeraar en nooit problemen gehad hiermee.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Op zoek goedkoopste premie zorgverzekering 2017

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Woody-Ellen schreef:Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van wisselen van verzekeraars. Zijn er hier mensen die het vaak doen? Er is natuurlijk wel een verschil in prijs, maar het is ook elke keer weer een gedoe. Bij wat voor prijsverschil stappen jullie over?
Veel vergelijken. Energieleverancier scheelt al gauw de welkomstpremie, maar een telefoontje naar je huidige energieleverancier wil ook wel eens en €200,- voordeel opleveren. Wel uitkijken bij het vergelijken: er zitten vaak verborgen kosten of vaste lasten die je nog mee moet nemen.

Ook oppassen als je je geschatte verbruik opgeeft bij zo'n vergelijkingssite: stap je daadwerkelijk over, dan houdt de nieuwe energiemaatschappij gelijk je initieel schatting als uitgangspunt voor je maandpremie aan. En zie dat maar eens te verlagen, moet je heel veel moeite voor doen. Dus bij die vergelijkingssites: lage verbruikswaarden opgeven; je ziet dan al snel wat de wekelijkse energieleveringskosten, de transportkosten en de vaste lasten zijn.

Wat zorgverzekering betreft: ik zit al 4 jaar (2017 incl.) bij AnderZorg: lage premie (zo niet de laagste) voor naturapolis met vrije ziekenhuiskeuze. Geen behoefte om over te stappen.

Autoverzekering: WA verzekering bij "Verzekeruzelf".

stofzuigertje

Re: Op zoek goedkoopste premie zorgverzekering 2017

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Let op!

Ik zie dat de goedkoopste budget verzekeraar het plaatselijke ziekenhuis niet vergoed en ik 53 Km in plaats van 3.7 Km moet rijden!
Verder is de iets duurdere, 14 cent per maand, daar wel aangesloten maar.... dat is 2017 en in 2018 moet ik opnieuw kijken of deze lijst hetzelfde is of
dat mijn ziekenhuis eruit licht.
Hetzelfde voor Apotheken, online altijd maar per jaar of ik vlakbij of verder moet fietsen, in mijn geval 0,8 om 1.4 Km.

Aanvullend verzekerd?, Dan bestaat de kans dat je niet geaccepteerd word, als je teveel ziek bent.....
Alleen basis verzekering is overal altijd aangenomen maar enkele grote weigeren en moet je toch naar vorige terug!

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Op zoek goedkoopste premie zorgverzekering 2017

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

stofzuigertje schreef:Let op!

Hetzelfde voor Apotheken, online altijd maar per jaar of ik vlakbij of verder moet fietsen, in mijn geval 0,8 om 1.4 Km.
Over apothekers gesproken: VGZ heeft een polis waarbij de zgn. voorkeursmedicijnen buiten het ER worden gehouden. Gebruik je chronisch medicatie uit die voorkeurslijst, hoef je dus die medicatie NIET uit eigen zak te betalen. Best een punt om rekening mee te houden.

Gesloten