LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Orthodontie behandeltraject gestart in 2017 wordt ineens niet meer vergoed

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Adpustsosa
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2021 22:42

Orthodontie behandeltraject gestart in 2017 wordt ineens niet meer vergoed

Ongelezen bericht door Adpustsosa »

Beste allemaal,

In 2016 een orthodontie traject gestart voor mijn dochter een zoon voorwaarden waren 70 procent vergoeding ongeacht lengte traject en bedrag. Later kwam er een andere regel als je dan een verzekering afsloot werd er een maximum bedrag gehanteerd 2000 echter. Echter viel ik onder de oude regeling en die zou doorlopen.

Nu krijg ik de eerste rekening in januari 2021 en zie ik dat ze niets meer vergoeden, zonder schrijven zonder belletje. Ik gebeld antwoord was ze waren nu lang genoeg coulant geweest zat inmiddels ruim over de 2000 euro ondanks dat ik de behandeling ooit gestart ben tegen andere voorwaarden. Kort gezegd je zoekt het maar uit, overstappen naar een ander is het nu te laat voor 31 december geweest.

Het enige wat de telefoniste zei ja je kinderen beugelen allang tja dat is ook de reden geweest waarom ik voor hun gekozen heb in 2016 waren moeilijke gevallen vandaar dat ik koos voor 70 procent vergoeding ongeacht Max bedrag en behandelduur.

Nu dus geen vergoeding meer, te laat om over te stappen heb een dure top verzekering ben zoals ik zie 3 dubbel in de maling genomen.

Kunnen ze midden in een behandeling dit zomaar maken? Wat kan ik doen waar begin ik?

Hartelijk dank

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Orthodontie behandeltraject gestart in 2017 wordt ineens niet meer vergoed

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je begint met kijken naar wat er daadwerkelijk concreet in de voorwaarden en klein lettertjes staat. Als daar echt een ongelimiteerde vergoeding toegezegd is, zullen ze dat waar moeten maken. Ik heb daar echter ernstige twijfels bij, omdat verzekeraars zich eigenlijk nooit zonder uitvluchtclausules vastleggen aan behandelingen van onbepaalde duur.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Orthodontie behandeltraject gestart in 2017 wordt ineens niet meer vergoed

Ongelezen bericht door Lowieze »

“ Echter viel ik onder de oude regeling en die zou doorlopen”

Heeft u dit zwart op wit staan en hoe lang zou de oude regeling dan doorlopen?
Dat een verzekering eerst uit coulance nog uitkeert kan ik begrijpen, maar dit 5 jaar later nog steeds verwachten?

Adpustsosa
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2021 22:42

Re: Orthodontie behandeltraject gestart in 2017 wordt ineens niet meer vergoed

Ongelezen bericht door Adpustsosa »

Dat snap ik maar je stelt je client toch op de hoogte dan had ik de keuze om over te stappen een adner verzekering vergoed namelijk weer wel. Als het je in 2016 uitgelegd wordt als 70 % overige 30% betaal je zelg gedurende looptijd behandeling, ik wist dat mijn kinderen een ingewikkelde kwestie waren! dan had ik nooit daar gebleven, rustig verder op zoek gegeaan. Nu mag ik het zelf betalen blijkbaar, heb een dure top tandarts verzekering voor niets, terwijl een andere verzekering zo weer dekking had gegeven. Als je het voor 31 dec had vermeld dan wist ik ook waar ik aan toe was. Niet ineens een rekening terug krijgen met de mededeling bel uw zorgverlener!

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Orthodontie behandeltraject gestart in 2017 wordt ineens niet meer vergoed

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Elk jaar mag een zorgverzekering de pakket en voorwaarden aanpassen. Ik weet niet wie er gelijk heeft.

Op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... erzekeraar staat wat je kunt doen als je een klacht hebt tegen je zorgverzekeraar.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Orthodontie behandeltraject gestart in 2017 wordt ineens niet meer vergoed

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ja elk jaar aanpassen mag maar...... de voorwaarden waaronder je iets afsluit gelden, ik heb prcs dit bij de hand gehad en van toen ik ze wees op kontrakt moesten ze wel betalen....

wijs ze schriftelijk nog een keer op je afgesloten kontrakt en de voorwaarden daarin....

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Orthodontie behandeltraject gestart in 2017 wordt ineens niet meer vergoed

Ongelezen bericht door 16again »

Hawk-Eye schreef:
23 jan 2021 09:09
ja elk jaar aanpassen mag maar...... de voorwaarden waaronder je iets afsluit gelden, ik heb prcs dit bij de hand gehad en van toen ik ze wees op kontrakt moesten ze wel betalen....
In dat statement mist een belangrijk punt: Het moet, zoals hier, wel gaan om een behandeltraject wat op oude voorwaarden van start ging. Pas dan maak je kans.
Als je dit jaar aan de beugel begint, gelden de huidige voorwaarden.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Orthodontie behandeltraject gestart in 2017 wordt ineens niet meer vergoed

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

16again schreef:
23 jan 2021 10:30
Hawk-Eye schreef:
23 jan 2021 09:09
ja elk jaar aanpassen mag maar...... de voorwaarden waaronder je iets afsluit gelden, ik heb prcs dit bij de hand gehad en van toen ik ze wees op kontrakt moesten ze wel betalen....
In dat statement mist een belangrijk punt: Het moet, zoals hier, wel gaan om een behandeltraject wat op oude voorwaarden van start ging. Pas dan maak je kans.
Als je dit jaar aan de beugel begint, gelden de huidige voorwaarden.
2016 staat er....

Gesloten