LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Bailey »

Muse waar ben je nou?

MAXIEM

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag mr Floppy,

Je schrijft:
Wie bedoel je met ettertje?
Daar bedoel ik mee dat hier individuen op de site zijn die er uitsluitend zijn om anderen het bloed onder de nagels weg te halen. Deze reactie staat altijd na de post van het individu dat ik bedoel.

Collegiale groet, Maxiem.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Maxiem,

Heb je helemaal gelijk in.
Veel mensen staan altijd gelijk met hun oordeel klaar, terwijl ze helemaal niet bekend zijn met de volledige situatie.
Vaak blijkt achteraf dat de vork toch iets anders in de steel zit, dan men in eerste instantie dacht. Die mensen denken nooit verder na dan hun neus lang is. (je moet altijd denken of er mogelijk iets anders aan de hand kan zijn)(desnoods stel je vragen, maar ga alsjeblieft niet oordelen als je niet volledig op de hoogte bent)

Maar misschien is het toch beter om de naam te noemen. (er kan immers ook iemand vlug tussendoor posten, zodat jou reactie er niet recht onder staat)(kan het ook nooit geen verwarring opleveren)

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Bailey »

Dus m.a.w. ik ben een ettertje omdat ik me afvraag waarom ik geen antwoord op mijn vraag krijg.

Ik wil alleen maar weten wat ze gaat doen als ze ziek wordt. Wie dat dan gaat betalen. Simpel toch?

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Als men echt niet rond kan komen, dan kan er altijd een beroep gedaan worden op bijzondere bijstand volgens mij.
Hoe dan ook komen de kosten in alle gevallen op de Nederlandse staat terecht.(dat zijn alle Nederlanders (wij met zijn allen dus)) En zo hoort het ook geregeld te zijn, want wij betalen met zijn allen voor de medemens die om een of andere reden buiten de boot valt. (immers kan iedereen (ook jijzelf) dit overkomen, en dan ben je blij dat je niet helemaal aan je lot wordt overgelaten)

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik heb ook een lange periode gehad dat ik niet rond kon komen, maar ik heb mijn vaste lasten altijd betaald! Ik ga niet een ander voor mijn kosten op laten draaien, dat hoort gewoon niet.

Ik snap best wel dat sommige mensen het moeilijk hebben, maar om dan zulke dingen te gaan, dat klopt gewoon niet.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Wie zegt dat hier opzet in het spel is? Misschien kan de topicstarter echt wel niet de vaste lasten betalen. (nooit oordelen over zaken waarvan je niet 100% op de hoogte bent :wink: )(er kunnen altijd nog andere onvoorziene zaken spelen waar je geen weet van hebt)

Dan moet er natuurlijk inderdaad wel de juiste weg bewandeld worden, en niet zomaar de premie niet betalen.
Men kan b.v. een beroep op de bijzondere bijstand doen.
Echter maakt dat voor de samenleving niets uit, want de kosten zijn uiteindelijk toch voor de staat. (anderen draaien dus toch voor de kosten op)
Maar zoals eerder gezegd: die regelingen zijn er niet voor niets. (zelf kun je ze ook ooit nodig hebben buiten je schuld :wink: )

Jij laat ook wel eens iemand anders voor jou kosten opdraaien, al ben je je daar niet bewust van. (je hebt b.v. een dure operatie ondergaan, of een verkeersongeval veroorzaakt) Dat is het principe van verzekeren. (je draagt met zijn allen elkaars risico)
In Nederland is men dus ook verzekerd van een minimale levensstandaard. (dat hebben wij met zijn allen afgesproken, en daar betaald iedereen zijn deel aan mee)

En natuurlijk zitten er altijd mensen tussen die misbruik ervan maken. En dat moet natuurlijk altijd aangepakt worden. Maar dat moet dan wel eerst bewezen worden, zodat de onschuldigen niet de dupe worden van de fraudeurs.
Laatst gewijzigd door mr Floppy op 11 jun 2007 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Als je door bepaalde omstandigheden niet rond kunt komen, dan kan er altijd een beroep gedaan worden op bijzondere bijstand. (men kent dit natuurlijk ook nooit zonder meer toe)
Je dient het verzoek dan ook niet in omdat je de premie niet kunt betalen, maar je dient het verzoek in omdat je door een andere reden(en) niet rond kan komen.
De oorzaak van het niet rond kunnen komen ligt hier natuurlijk ook niet bij de premie zorgverzekering. :wink:

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door unknown »

Zo dat vind ik knap hoor, een bijstands uitkering en dan nog kunnen sparen ook. Voor hun eten moeten ze dan zeker naar de voedselbank?

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door unknown »

Oo, okeey :wink:
sorry!!!

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ik kan mij voorstellen dat mensen zo gaan denken, je krijgt niet altijd de medicijnen vergoed en er zijn nog steeds wachtlijsten.

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door unknown »

Ja, ik kan me er ook wel iets bij voorstellen hoor :roll:
Zijn we hier nou zo veel mee opgeschoten???
Er kon niemand onverzekerd zijn, nou er hebben volgens mij nog nooit zo veel mensen onverzekerd rond gelopen.
En wie zijn hier nu beter van geworden???

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Bailey »

Uiteindelijk wordt niemand er beter van!!!

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Jan9 »

Hoe zou dat nou komen?
En wat eraan te doen?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Bailey »

Op de juiste partijen stemmen.

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door unknown »

Laten we hopen dat we dat bij de volgende verkiezing goed doen :lol:

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Jan9 »

Als mensen geen gezeur hebben over het krijgen van medicijnen dan ga je ook niet denken wat heb ik aan de verzekering, heeft het nog zin om zoveel te betalen.
Bovendien is er een tekort aan personeel en ic bedden waardoor mensen niet op tijd de behandeling krijgen die ze nodig hebben, en soms zelfs al klaar liggen op de operatietafel en weer naar hun kamer of naar huis moeten zonder dat er een ingreep is verricht (de chirurg is te moe en durft niet te opereren bijv.).
Dat is niet nodig en makkelijk op te lossen, dan betalen mensen ook sneller.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Shareena »

Het idee achter het afschaffen van de no-claim is belachelijk!!!! Mensen die chronisch ziek zijn worden nu nog meer gestraft dan in het huidige stelsel...

Deze mensen gaan dus nog meer betalen...Had dan de no-claim gehouden waarbij mensen die niet ziek zijn of geen gebruik maken van zietekosten, geld terug krijgen!!!

Dit nieuwe idee is volstrekt belachelijk en niet te aanvaarden!

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Jan9 »

Daar gaat het niet over.
Nu liggen mensen soms op de tafel voor een dotterbehandeling en moeten ze naar huis omdat de arts oververmoeid is. Dit is terecht omdat deze de patient wil beschermen maar ook absurd omdat het geld kost en de patient onnodig belast.
Wil jij niet betalen voor meer artsen en bijv. dat je de medicijnen krijgt die je nodig hebt?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Bailey »

Volgens mij wil niemand iets betalen, maar wil men wel alles graag krijgen.

Ik ben niet chronisch ziek, tenminste niet ernstig. Ik gebruik wel medicijnen waardoor ik iedere jaar niks van mijn no-claim krijg. Jammer, want ieder extraatje is tegenwoordig welkom. Ik kan er wel moeilijk over gaan doen, maar het is nu eenmaal zo. En ja...straks heb ik een eigen risico, kan ik net zo goed gaan betalen.

Daarom heb ik ook gestemd op een partij die dit soort dingen niet wil. Maar zolang de meeste nog op partijen stemmen die dit soort dingen wil uitvoeren, verandert er niks.

Gesloten