LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door pvd »

Het idee achter het afschaffen van de no-claim is belachelijk!!!! Mensen die chronisch ziek zijn worden nu nog meer gestraft dan in het huidige stelsel...
Ik ben het niet met bovenstaande quote eens! Ik ben chronisch ziek en krijg dus geen €255,- retour. Dit kost mij dus € 255,- Het eigen risico dat wordt ingevoerd is aanmerkelijk lager dan dit bedrag. Bovendien wil men, op nog nader te benoemen manieren, chronisch zieken ontzien.

pvd.

Overigens is het stopzetten van de zorgverzekering wel het laatste waar je op kunt bezuinigen. Deze is namelijk, zoals reeds eerder gemeld door anderen, verplicht. Gooi eerst de TV de deur uit en beeindig je kabelabbo. Stop telefoonabbo, Doe de auto weg, stop met roken, koop levensmiddelen van C-merken etc etc. Tot slot: Doe een beroep op bijzondere bijstand!

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Nita »

Dus met andere woorden;Leef alleen om je zorgverzekering te betalen?Dan kun je net zo goed meteen je ogen sluiten.Mogen we aub nog een beetje plezierig leven?De overheid bedenk al jaren onzalige dingen om ons een poot uit te rukken.gewoon terug naar het oude systeem.Minder draagkrachtigen in het ziekenfonds en de hoge inkomens gewoon een particuliere verzekering afsluiten.maar ja,dat zal wel nooit meer opgaan.Zoals dit syst.in elkaar zit ;waardeloos.
Laatst gewijzigd door Nita op 18 jun 2007 17:45, 2 keer totaal gewijzigd.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door bot321 »

Vasre lasten per mnd.
Huur 605
Zorgverzek 2x 230
totaal energ. en gemeent. 260
verz. 115
Tel per mnd 55.
Heffingen watersch. milleu etc.p.mnd. 65

totaal vaste lasten p.mnd 1330

Inkomsten.AOW ongev. 615
pensioen 600 is dus 1215 kom dus elke mnd
115 tekort.Is dat mijn vrouw nog inkomsten heeft daar leven we dus van.Ben zelf ook maar weer drie dagen gaan werken met als resultaat
dat ik weer een dag voor niks moet werken want al mijn toeslagen vervallen.En de regering maar schreeuwen blijf doorwerken na
je 65 ste.
Kom nu niet met het praatje aan dat ik goedkoper moet gaan wonen
zou wel willen maar er is niks.Voorbeeld.Senior wonig twee kamers
met zolder en een tuin 720 euro.Is ook nog de helft van wat ik nou heb.
Ja ja allemaal prima geregeld in dit landje, alleen niet voor de gewone man.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door kiz »

terug naar het oude systeem.Minder daadkrachtigen in het ziekenfonds en de hoge inkomens gewoon een particuliere verzekering afsluiten.
Het oude systeem kende een "ziekenfondsgrens" van ca. € 39.000 bruto per jaar. Dat is géén "hoog inkomen" maar gewoon modaal, en de mensen die voorheen met dit inkomen in het ziekenfonds zaten, zagen met de invoering van het nieuwe stelsel de maandpremie ongeveer verdubbelen, zonder dat er recht op zorgtoeslag voor terug is gekomen. Dit omdat het maximale inkomen voor zorgtoeslag ongeveer gelijk ligt aan de vroegere ziekenfondsgrens.
Overigens, onder het "oude systeem" was niet alleen de ziekenfondsgrens bepalend voor het al dan niet in aanmerking komen voor een ziekenfondsverzekering: bepaalde groepen (waaronder ambtenaren) waren gewoon verplicht particulier verzekerd (ook bij een "minder draagkrachtig" inkomen).

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Gewoon de privatisering terugdraaien, dan kan alles weer veel goedkoper worden.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Nita »

Als we het nu toch over terugdraaien gaan hebben ,zou ik zeggen gooi de grens maar weer dicht.we hebben Jan rap en zijn maat naar binnen gesleept en kijk ,die wisten al snel de weg te vinden (Illegaal)naar al onze gezondheidsvoorzieningen.Dan heb ik het niet eens over de andere voorzienigen.Neem de kinderbijslagen,daar werden aan alle kanten misbruikt van gemaakt. voor tig kinderen die zg.nog in hun moederland verbleven.
En nog even voor Bailey..(volgens mij willen jullie helemaal niet betalen)Gezien.. het inkomen van bot321.. 460 Euro voor de zorgverzekering afdragen ,iedere maand.5,520 euro per jaar. Volgens mij betaald hij meer dan genoeg.Zeg mij maar wat hij er voor terug mag verwachten.Buiten ....als dat nodig zou zijn ...de ellenlange wachtlijsten.Met 68 nog 3dagen bij moeten werken,waarvan 1 dag nog voor nop,om toch nog een beetje LEUK te kunnen leven.je mag boe roepen ,maar ik vind het een schande.
Laatst gewijzigd door Nita op 19 jun 2007 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Bailey »

Ja, we betalen allemaal genoeg. Mensen met een laag inkomen krijgen wel zorgtoeslag.

Ik heb een normaal inkomen, echt niet hoog. Maar ik krijg geen zorgtoeslag, geen huurtoeslag, geen no claim.

Bot321 zet het wel leuk neer en het zal ook wel kloppen. Maar huur 605 euro? Hoeveel huurtoeslag gaat daar nog vanaf? Zorgverzekering 2 x 230 (welke zorgverzekeraars heeft in vredesnaam zo'n hoge premie) daar gaat de zorgtoeslag weer vanaf.

Ja..iedereen wil niets of weinig betalen en alles krijgen, dat wil ik ook wel. Jij toch ook? Maar helaas...voor niets gaat de zon op.

En nogmaals...dit hebben we te danken aan een aantal partijen die zeggen dat ze sociaal en christelijk zijn, maar ons ondertussen helemaal leegzuigen. En toch zijn er nog mensen die erop stemmen.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Nita »

Baily..niet iedereen wil alles voor niks,we willen allemaal betalen voor onze voorzieningen ,maar ze moeten wel het walletje bij het schuurtje laten .Dit is voor veel mensen niet meer op te brengen.Gezien ook dat het dagelijkse leven al verschrikkelijk duur is geworden,en zit je 1euro boven de norm,kun je de subsidie wel vergeten.Wat de premie betreft ,ik betaal p.p.128 euro.p.mnd.Dan zit bot aan de hoge kant.Maar daar zal dan weer wel een rede voor zijn.Het is natuurlijk zo dat ze van pensioenen ook al een redelijk bedrag afhouden ,dus zal dat wel kunnen kloppen.Wat de partijen betreft,waar ik op moet gaan stemmen, zeg jij het maar want ik weet het niet meer.Het is bij alle partijen ,veel beloven,weinig geven,doen de gekken.........maak dit zelf maar af. Je krijgt wel nog mijn groeten,en de vriendelijke ook nog. :wink: :wink: :wink:

Nog even een psje.(Iedereen wil alles voor niks.jij toch ook?).Niet generaliseren. Zolang de overheid mij het...financieel gezien...toelaat ,betaal ik graag voor mijn eigen voorzieningen.
Laatst gewijzigd door Nita op 19 jun 2007 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door bot321 »

Even wat recht zetten.Zorgverzekering is 230 euro voor twee man
stond er een beetje verkeerd.Wat de rest aangaat is wat ik per mnd
kwijt ben.Ook heb ik er bij gezet dat ik drie dagen per week er
bij ben gaan werken waardoor alle toeslagen vervallen want ik
zit samen met mijn vrouw 60 euro boven het maximum.dat is de
beloning omdat je doet wat de regering wil nml.als oudere langer
blijven werken.Verder klaag ik niet hoor maar wil alleen de vaste
lasten even aangeven.Moet natuurlijk nog even vermelden dat ik van
mijn verdiensten en het inkomen van mijn vrouw ook nog 6,5%
moet betalen aan de zorgverz. zonder dat er een bijdrage van
de werkgever tegenover staat wat bij de meeste ook het geval is.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Nita »

We zien dat zeker niet als klagen bot het is gewoon de realiteit.Als je niet zou werken(petje af) was er van een Leuk leventje ook geen spraken.En laten we eerlijk zijn, Elke (fatsoenlijke) burger bedruipt zich liever zelf inplaats van zijn/haar hand op te moeten houden.En nee,ik ga het niet over de voedselbanken hebben.Gr.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 19 Jun 2007 21:17 door Nita

We zien dat zeker niet als klagen bot het is gewoon de realiteit.Als je niet zou werken(petje af) was er van een Leuk leventje ook geen spraken.En laten we eerlijk zijn, Elke (fatsoenlijke) burger bedruipt zich liever zelf inplaats van zijn/haar hand op te moeten houden.En nee,ik ga het niet over de voedselbanken hebben.Gr.
Zeer juist.Dat werken doe ik trouwens om mijn kinderen
te kunnen bezoeken want die zijn het land al ontvlucht.

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door unknown »

Overigens, onder het "oude systeem" was niet alleen de ziekenfondsgrens bepalend voor het al dan niet in aanmerking komen voor een ziekenfondsverzekering: bepaalde groepen (waaronder ambtenaren) waren gewoon verplicht particulier verzekerd (ook bij een "minder draagkrachtig" inkomen).
Hier kregen ze een heel groot deel van terug hoor. Het kwam dan op hetzelfde neer als de ziekenfonds premie.

Ik kan goed inkomen dat het voor een heleboel hardwerkende mensen tegenwoordig moeilijk rondkomen is. De mensen die een hoog inkomen hebben, die zijn er alleen op vooruit gegaan, net als altijd.
Als je inkomen modaal is, tja... dan heb je pech. Ze zijn wel slim hoor, die stropdassen, omdat het de grootste groep betreft en dat brengt het meeste op.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Nita »

Een tijd terug was er hier een buurman(ik zeg juist was)die had zich aan zijn stropdas opgehangen.Echt waar .Weet dus wat ze met die stropdassen kunnen doen maar ik zeg het niet hard op Unknown :oops: :oops: Dit zal wel weer net niet mogen.Nou ja het staat er nu toch al. :wink:

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door unknown »

:D Okeey Nita, dan zijn die stropdasjes toch nog ergens goed voor :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 20 Jun 2007 21:33 door Nita


--------------------------------------------------------------------------------

Een tijd terug was er hier een buurman(ik zeg juist was)die had zich aan zijn stropdas opgehangen.Echt waar .Weet dus wat ze met die stropdassen kunnen doen maar ik zeg het niet hard op Unknown Dit zal wel weer net niet mogen.Nou ja het staat er nu toch al.


Nita je mag het hardop zeggen want het woord zegt het al
stropdassen. Als ze dat nou ook nog eens boven je
vijver doen raak je misschien ook van je kikkers af :wink:

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Nita »

Jaaaaa.. STROP..das maar ik zeg niet dat ze moeten doen wat de buurman ermee deed,zou het wel willen natuurlijk,maar dat mag nu net weer niet.Dat moet altijd eigen keus zijn .Als mijn kikkers nog lang blijven vrees ik dat er in mijn omgeving veel STROPdassen worden gekocht.Nou ja.dan is de middenstand daar ook weer goed mee af. 8) Wat ik me nu ineens afvraag ...zou de buurman om die reden ..........nee toch. :oops:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 21 Jun 2007 17:28 door Nita
.Als mijn kikkers nog lang blijven vrees ik dat er in mijn omgeving veel STROPdassen worden gekocht.Nou ja.dan is de middenstand daar ook weer goed mee af. Wat ik me nu ineens afvraag ...zou de buurman om die reden ..........nee toch.


Je vond je buurman toch zo lelijk.Nou wat kan
jou het dan schelen. :wink:
Ook zo'n mooi woord schelen.
Schelen zijn de mooiste niet en mooie schelen zijn er niet. :evil:

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Nita »

Nee bot die niet.Die nachtmerrie is er nog steeds,en ja scheel is ie ook.HOE KAN JE HET WEER ZO RADEN als jouw kaaiman zo"n gebit had,zag het er slecht voor hem uit.Met alleen 2 ondertandjes moet ie alles pureren ,een kaaiman kan veel ..maar dat kan ie toevallig ffff niet. Tis zonde van het manneke.. :lol: :lol: Nou ja,dan had hij zijn zorgverzekering maar moeten betalen,had ie nu een mooi gebitje gehad.Was er toch nog iets mooi aan hem geweest.

Gesloten