LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Muse
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:59

Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Muse »

Als de eigen bijdrage wordt ingevoerd is dat in feite een premieverhoging van ca. 11%. Zonder alsnog inzicht of het daarbij blijft, is dit voor mij al ingrijpend genoeg, naast alle andere gestegen kosten die niet meer op te brengen zijn. Ik heb al geen tv meer, gebruik alleen mijn ijskast als het zo warm is dat de boter smelt en kan me ook geen huisdier meer veroorloven. Mijn inkomsten zijn onder het bijstandsniveau omdat de gemeente niet wil inzien dat een part time baan meer kosten met zich meebrengt dan werkeloos te zijn. Ik behoor niet tot de groep die zich door eigen schuld financieel niet meer kan bedruipen, maar ik moet het wel ergens vandaan halen om te overleven en dan zijn basisvoorzieningen de volgende waarop ik moet gaan bezuinigen.
Bedankt PvdA!

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Nu weet ik niet of dat zomaar kan, maar als je je verzekering later om wat voor reden dan ook terugwil dan zal je wel een rekening van alle achterstallige premie plus 30% boete voor je kiezen krijgen en dat is niet mals. En mocht je wat overkomen dan ben je dus niet verzekerd.

halfje
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:11

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door halfje »

Misschien kan je dan beter eerst je internet opzeggen :?

Muse
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:59

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Muse »

Internet is nodig voor mijn inkomsten en betaalt zichzelf daarmee.

Ik kan niet begrijpen hoe men kosten kan verplichten die voor een bepaalde groep niet meer op te brengen zijn.

unknown
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 mei 2007 22:38

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door unknown »

Nou het is zeker wel triest hoor voor sommige mensen.
En wie zijn er nu beter geworden? Dat zijn zeker niet de gewone hard werkende mensen hoor!
En dan werd er nog gezegd, dat mensen niet onverzekerd konden zijn.
Nou dat blijkt wel he, er lopen steeds meer onverzekerde mensen rond.
En waarom? Omdat het voor veel mensen niet meer op te brengen is.
Ik ken iemand, die heeft geen vetpot en betaald netjes die hoge premie. Dan moet ze via het ziekenhuis een knie steunband aan laten meten en ja hoor... de kosten 130 euro moeten zelf betaald worden.
De zorg verzekeraars hebben te korten, dus premies moeten omhoog, aanvullende vergoedingen moeten herzien of geschrapt worden, maar die meneer aan de top kreeg vorig jaar weer een aardig extraatje erbij.
Hij heeft zijn jaarsalaris van een paar tonnen :roll:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Bailey »

En hoe ga je dan betalen als je in het ziekenhuis terecht komt? Of kunnen wij dat voor je betalen?

Ik ken ook een aantal mensen die het niet breed hebben. Maar de ene koopt opeens wel een paar slippers voor 40 euro en kan dan de premie voor de zorgverzekeraar niet meer betalen. De ander heeft bij de zorgverzekeraar een achterstand van 600 euro, maar koopt wel veel spullen voor de computer en gaat lekker in juli een week op vakantie.

Veel mensen zeggen dat ze geen geld hebben om rekeningen te betalen, maar kopen dan wel andere, vaak dure, dingen. Dat wil niet zeggen dat ik jou daarmee bedoel, maar het komt wel vaak voor.

En waarom kan je niet fulltime gaan werken ipv parttime?

Muse
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:59

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Muse »

Ik heb hierover m'n beklag gedaan bij de politieke partijen en alleen reactie gekregen van de PvdA, die aangaf dit gewoon door te zetten. Who cares dus in de politiek!!!

Op de site van het Nibud geen contactgegevens te vinden om het daar kenbaar te maken.

Kort gesteld: de minima kan niet meer ziek worden!

Muse
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:59

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Muse »

reactie op Bailey:

Je kunt je kennis over de geldproblemen van de minima niet baseren op een paar voorbeelden. Ik ken ook mensen die liever geld uitgeven aan drank dan aan hun kinderen.
Ik ben de 55 gepasseerd en mag al blij zijn part time te kunnen werken.

Muse
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:59

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Muse »

Ik zou het met je eens zijn als het betaalbaar was gebleven.

Ik zal mijn verzekering zowiezo moeten opzeggen want die liep via een collectieve regeling waarmee ik geen binding meer kon houden en die zomaar inene kan komen te vervallen. Dat betekent ook in mijn geval dat ik inene veel meer moet betalen, terwijl ik aan de betreffende maatschappij nog wel vast moet blijven zitten tot het eind van het jaar.

Een nieuwe collectieve regeling die via de aanvullende uitkering loopt is echter ook veel hoger (andere maatschappij), waardoor het ook zo is dat minima in verschillende omstandigheden verschillende hoogte van premies betalen.

Allemaal zaken die het onmogelijk maken en vast niet alleen voor mij.

Muse
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:59

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Muse »

Het lijkt niet tot jou door te dringen dat je iets niet kunt verplichten dat niet op te brengen is.

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door bachanaal »

al die mensen die zogenaamd hun premie ziektekosten of andere vaste lasten niet kunnen betalen geven het wel uit aan andere dingen.het kan niet vaak genoeg gezegd worden;eerst vaste LASTEN BETALEN EN DAN KIJKEN OF ER WAT OVER IS VOOR LEUKE DINGEN. niet de zaken omdraaien.veel mensen hebben zoveel last van hebzucht dat ze niet meer met geld kunnen omgaan.het nieuwste mobieltje moet eerst(van 600 euro- was in drie dagen uitverkocht) :!:

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door antonh »

Vreemde dingen lees ik in bericht van topic starter.

Geplaatst op 02 Jun 2007 08:54 door Muse
Mijn inkomsten zijn onder het bijstandsniveau omdat de gemeente niet wil inzien dat een part time baan meer kosten met zich meebrengt dan werkeloos te zijn. Ik behoor niet tot de groep die zich door eigen schuld financieel niet meer kan bedruipen, maar ik moet het wel ergens vandaan halen om te overleven en dan zijn basisvoorzieningen de volgende waarop ik moet gaan bezuinigen.


Hier bekruipt me het gevoel van om te zeggen ga werken!

Geplaatst op 04 Jun 2007 18:35 door halfje
Misschien kan je dan beter eerst je internet opzeggen
Naar boven


Dit vind ik een heel goed antwoordt.

Geplaatst op 05 Jun 2007 05:11 door Muse
Internet is nodig voor mijn inkomsten en betaalt zichzelf daarmee.


Dus je werkt wel zwart erbij zonder te melden!!

MAXIEM

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

ettertje

Maxiem.

Muse
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:59

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Muse »

Ik werk beslist niet zwart. Mijn baan is in de computerbranche, waar ik up to date moet blijven. Dat betaalt zich terug in het feit dat ik daarom een baan heb, punt. De kosten die werken verder met zich meevrengt zijn reiskosten en kleding. Daar heeft de uitkeringsinstantie die aanvult naar bijstandsniveau allemaal maling aan. Het is ook mede door dit soort situaties (en wie heeft die niet!) dat kosten uit de hand lopen.
Ik zou beter af zijn werkeloos te worden, want bij de medeburger die altijd alleen de negatieve kanten belicht aan wat je ook doet, lijkt dat de oplossing. Behalve dat ik WEL werk, NIET ZWART en het niet redt!!!

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door antonh »

@Muse,
je generalisseert wel meteen erg.

Behalve dat ik WEL werk, NIET ZWART en het niet redt!!!

Vind dat wel wat grof hoor.
Maar als je werkt zit je toch niet onder het bijstands niveau?
Dan wordt het anders eens tijd met je werkgever te gaan praten.
In de computerbranche wordt toch niet slecht betaald.
Of heb je zoveel andere lasten?
En de kosten die werken met zich meebrengen hebben andere mensen ook PUNT.
Dus dat is gewoon slap gel*l van je.
En iemand die werkt krijgt geen bijstand als hij te weing heeft maar kan een toeslag krijgen.
Of je hebt nog een uitkering erbij of de boel eens geflest en dat je daarom niets krijgt?

Geplaatst op 10 Jun 2007 12:33 door Muse
Ik werk beslist niet zwart. Mijn baan is in de computerbranche, waar ik up to date moet blijven. Dat betaalt zich terug in het feit dat ik daarom een baan heb, punt. De kosten die werken verder met zich meevrengt zijn reiskosten en kleding. Daar heeft de uitkeringsinstantie die aanvult naar bijstandsniveau allemaal maling aan. Het is ook mede door dit soort situaties (en wie heeft die niet!) dat kosten uit de hand lopen.
Ik zou beter af zijn werkeloos te worden, want bij de medeburger die altijd alleen de negatieve kanten belicht aan wat je ook doet, lijkt dat de oplossing. Behalve dat ik WEL werk, NIET ZWART en het niet redt!!!


Je bent wel erg zwart wit hoor..
En of je beter af bent met werkloos te zijn, ik betwijfel het.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Bailey »

Dan nogmaals mijn vraag wie het mag gaan betalen als jij je ziektekostenverzekering opzegt en je wordt ziek? Wie gaat dan betalen? Of laat je je niet helpen?

Je bent over de 55, dus de kans dat je klachten krijgt wordt steeds groter. Hoe ouder je wordt hoe meer kwaaltjes je krijgt. En dan heb ik het nog geeneens over het feit dat je aangereden kan worden, kan vallen of wat dan ook. Waar gaan die kosten betaald van worden?

Of laat je je niet helpen??? Dat zou ik toch wel eens willen weten.

Daarbij ken ik genoeg mensen die ouder dan 55 zijn die gewoon fulltime werken, dus waarom jij niet?

En wat is er tegenwoordig wel nog betaalbaar?? Ik zoek onderdak voor de dochter van mijn vriend, zij heeft een inkomen van 800 euro. Zoek dan maar eens een betaalbaar flatje en dan ook nog ziektenkosten enz enz enz. Maar ja...je zal het ermee moeten doen. Zeker zolang er nog mensen zijn die stemmen op het CDA!!

Muse
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jan 2007 19:59

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Muse »

Maak er maar van wat jullie zo makkelijk willen vinden. Wat de 1 kan moet de ander ook maar kunnen. Ik ken dat wel. Ik ben er in ieder geval niet mee geholpen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door Bailey »

En waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?

MAXIEM

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

ettertje

Maxiem.

mr Floppy
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 jan 2006 13:49

Re: Overweeg ziektekostenverzekering stop te zetten

Ongelezen bericht door mr Floppy »

Wie bedoel je met ettertje?

Gesloten