LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met VGZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Anouska85
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2012 19:52

Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Anouska85 »

Misschien dat iemand me hier wat duidelijkheid in kan geven.

In de zomer (juli/augustus) heeft mijn vriend de betalingswijze van VGZ om proberen te zetten van acceptgiro naar automatisch incasso, omdat hij acceptgiro's vaak vergat. Dit zou volgens VGZ snel geregeld zijn. Wij kregen ook geen post meer op ons adres en gingen er vanuit dat het goed geregeld was. We hebben er geen moment aan gedacht om iedere maand de rekening na te kijken of het wel daadwerkelijk afgehouden was. Bovendien krijg je vaak een herinnering als het bedrag niet is afgeschreven, dus we dachten dat we het wel zouden horen als er iets niet goed was.

Vanaf dat moment hebben wij geen enkele post meer gekregen, tot er halverwege december ineens een brief van het incassobureau in de bus viel.. of hij even ruim 800 euro wilde betalen wegens 3 maanden niet betalen (er kwamen dus bijna dubbel zoveel incassokosten bovenop). Helaas voor ons hebben wij dit gelijk betaald omdat we niet verder in de problemen wilde komen.

Telefonisch contact gehad, waarin wij ook aangegeven hebben dat we geen post hebben gehad. Hier werd verder vrij weinig mee gedaan. Begin januari kwam de volgende post van het incassobureau binnen waarin verteld werd dat er weer 2 maanden betaald moesten worden, en waarin gesommeerd werd om dit binnen zoveel dagen te doen, met natuurlijk weer de bijbehorende kosten.

Daarna hebben we meerdere malen contact gehad met de klantenservice. De eerste dame vertelde ons dat de gemeente een adreswijziging had doorgegeven, en dat daarom alle post naar een ander (zeer oud) adres was gegaan. Wij natuurlijk naar de gemeente, en deze gaf aan dat hier niks van waar was. Mijn vriend stond al die tijd gewoon op hetzelfde adres ingeschreven.

De dame die we erna spraken zei dat er toch echt iets fout was gegaan, en dat zijn post naar dat oudere adres was gestuurd en dat zij verder niks kon doen. Ze wilde nog wel zijn adres wijzigen in het juiste adres. We moesten maar een klacht indienen via de website. Ook werd verteld dat zijn aanvullende verzekeringen stop waren gezet, en dat hij deze pas weer aan kon vragen als hij alle openstaande bedragen had ingelost. Ook deelde ze hem mee dat dat pas weer volgend jaar kon zijn, omdat dat dat eigenlijk voor 1 januari had moeten gebeuren.

De laatste persoon die we spraken was wat behulpzamer, maar gaf toch ook aan dat we alles op papier moesten zetten (digitaal dan) en dat VGZ het dan in behandeling zou nemen.

Dat hebben we dus gedaan. Nu kregen we vandaag bericht dat zijn adres al die tijd gewoon klopte en dat die drie mensen (onafhankelijk van elkaar) een foutje hadden gemaakt. Kortom, alle post was gewoon aangekomen, en het was onze schuld. Helaas kun je niet bewijzen dat je iets niet ontvangen hebt. Ze wilden echter wel zijn polis + zorgpas (die hij ook niet ontvangen heeft) opnieuw sturen.

Een heel verhaal maar het zit me toch niet helemaal lekker. Ergens klopt er iets helemaal niet, maar ik denk dat we geen poot hebben om op te staan.. Heeft er iemand ideeën of adviezen over wat we hier nog mee zouden kunnen?

mariel
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2012 22:56

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door mariel »

heb hetzelfde gehad met Agis
je had beter eerst informatie kunnen zoeken voor dat je ging betalen
misschien kan je wat vinden op de volgende site stopincassobureaus.nl

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door CSM »

VGZ lijkt uw klacht niet seieus te willen nemen. Ik zou daarom hier mijn klacht indienen.

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ)
http://www.skgz.nl/

Je kunt ze ook eerst even bellen voor advies: 030 698 83 60

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Har06 »

CSM schreef:VGZ lijkt uw klacht niet seieus te willen nemen. Ik zou daarom hier mijn klacht indienen.

Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ)
http://www.skgz.nl/

Je kunt ze ook eerst even bellen voor advies: 030 698 83 60
goed advies Doen :)

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je bent en blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het op tijd betalen van je premie, ook als dit automatisch gebeurd.

Dat je vriend zijn rekening nooit checkt en dus ook niet in de gaten houdt of zijn betalingen wel goed lopen is natuurlijk niet normaal.

Verder over dat gedoe met zijn adres, dat is inderdaad erg vaag :?:

uvit webcare
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 apr 2010 15:34

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Beste Anouska,

Ik werk voor het Webcare team van VGZ. Dit team is opgericht om klanten te helpen die hun klacht op internet plaatsen. Graag ontvang ik van u uw klantgegevens en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt uw gegevens
e-mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Danielle
Webcare VGZ

Gesloten