Tandarts werkt niet mee aan declaratie

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
mb1234

Re: Tandarts werkt niet mee aan declaratie

Ongelezen bericht door mb1234 » 25 apr 2020 18:18

criticus2 schreef:
25 apr 2020 18:05
een afgebroken stukje is volgens mij niet iets wat onder ongevalsdekking valt. die is er voor vallen met de fiets, of struikelen, of dergelijke ongelukken waarbij men op het gezicht terecht komt.
Breuk door bv een al forse vulling die het niet meer redt valt er niet onder. En voor breuk door bv een kersenpit in pitloze kersen moet men bij de leverancier daarvan claimen.
Ik denk dus dat de tandarts niet mee wil werken/tijd wil verdoen aan iets wat bij voorbaat kansloos is. En zeker niet aan het opstellen van een verklaring die niet klopt. een simpel briefje dat ie noodzakelijk was doet denk ik het niet voor dergelijke claims. daar is veel meer info voor nodig lijkt mij.
Weet niet of dat helemaal klopt, want we hebben direct bij onze aanvraag de reden aangegeven (afgebroken tijdens eten), en ze hebben toen onze aanvraag niet afgewezen, maar juist om bewijsstukken gevraagd. Dan had ONVZ toch direct moeten aangeven dat een ongeval tijdens het eten niet wordt vergoed?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 25 apr 2020 18:26

Ik mag toch aannemen dat uw vader over de polisvoorwaarden beschikt. Zijn wat lastig te vinden op het net.

Maar persoonlijk kan ik mij niet voorstellen dat het afbreken van een stuk kies tijdens het eten, als ongeval aangemerkt kan worden.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 25 apr 2020 20:07

Ongevallen tijdens het eten worden nu juist wél vergoed. Ze lijken mij echter zeldzaam.

Plaats reactie